Reis heems87: huwelijksreis Portland naar Yellowstone - laatste losse eindjes.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
heems87
Amerika-ontdekker

Reis heems87: huwelijksreis Portland naar Yellowstone - laatste losse eindjes.

Bericht door heems87 » 04 aug 2018, 12:14

Hoi allemaal!

Inmiddels alweer een goede maand terug van onze vorige reis en lekker aan het plannen voor de volgende :thumbup: en niet zomaar een reis...een huwelijksreis! Ik heb namelijk De vraag gesteld en HET antwoord gekregen tijdens onze laatste reis door de Smokey Mountains :oops: . Dankzij de feedback een groep zeer fanatieke en vriendelijke Amerika gekkies heb ik de onderstaande reis samengesteld en nu ben ik benieuwd naar jullie mening.
Ook heb ik nog een aantal losse eindjes waar jullie misschien mee willen helpen. :thumbup:

Onze open items:
Er gaan rechtstreekse vluchten naar Portland, maar niet vanuit Denver --> Is een tussenlanding op Ijsland juist een zege? (halverwege even benen strekken) Of kan ik beter doorrijden naar bijvoorbeeld Minneapolis? (Of een andere aanrijdbare luchthaven). :geek:

De Oregon trail, is dit de moeite waard? En hoe kunnen we deze het beste doen? Gewoon met de huurauto?

En vraag twee is dan, als ik dat zou doen, mis ik dan iets aan de Rocky Mountains? En weegt dat op tegen het "gemak en kosten" van het vliegen? Zeker ook gezien de hoeveelheid natuur dat we al hebben.

In het algemeen is Denver voor ons zeker niet een vaste stad, dus als jullie andere ideeën hebben zijn deze natuurlijk altijd welkom!

En dan de laatste vraag: is Juni, Juli of Augsutus de beste periode om te gaan?

Aankomst Portland
Portland
Portland
Multnomah Falls
John Day Fossil Beds National Monument
Boise
Twin Falls
Idaho Falls
West Yellowstone
Yellowstone National Park
Grand Teton
Cody
Buffalo
Keystone
Rocky Mountain NP (Estes)
Denver
Denver
Vertrek: Denver

Onwijs bedankt voor jullie tips! :mrgreen:
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Huwelijksreis Portland naar Yellowstone - laatste losse eindjes

Bericht door ingrid14 » 04 aug 2018, 16:09

Vooreerst, gefeliciteerd met de huwelijksplannen.

Zelf zijn wij nu al 5 jaar met Icelandair naar de USA gevlogen. Ik vind het persoonlijk fijn om eens uit het vliegtuig te mogen.

Qua periode lijkt juni me aangenamer. In juli en augustus kan het behoorlijk warm zijn.

Over de route
Voor Portland kan 1 dag (2 nachten) genoeg zijn. Het is niet zo’n grote stad.
Wil je enkel Multnomah Falls doen of ook enkele ander watervallen? Je zou van Portland via watervallen naar Mt Hood of The Dalles kunnen rijden. Volgende dag naar John Day.
John Day is het mooiste in de avond. Ik zou er 1 nacht in de buurt doen, geen 2. In Mitchell is een hotel maar in Prineville heb je meer keuze.
Plan je een bezoek aan Craters of the Moon tussen Twin Falls en Idaho Falls? Eén van mijn favoriete parken.
Voor Yellowstone/Grand Teton zou ik het iets anders indelen.
Vb van Idaho Falls naar West Yellowstone: hier ook al het stuk naar Mammoth Hot Springs bezoeken.
Van West Yellowstone bezoek aan Norris en geiserplateaus richting Old Faithful, overnachting bij Old Faithful dan loop je de grootste drukte mis.
Van Old Faithful via West Thumb naar Grand Teton. Afhankelijk van je plannen daar zou je er een 2de overnachting kunnen voorzien. Jackson is een leuk stadje.
Daarna kan je via Lake en Canyon naar Cooke City gaan. Je bent dan ‘s avonds bij Lamar Valley ideaal voor wildlife te spotten.
Hier zou je eventueel nog een tweede overnachting doen in Cooke City om nog eens het bovenste van Yellowstone te bezoeken.
Volgende ochtend eerst nog heel vroeg naar Lamar Valley en dan via de Beartooth Highway naar Cody.
Vervolgens van Cody naar Sheridan of Buffalo.
Dan Sheridan/Buffalo via Devils Tower naar Keystone.
Daar zou ik ook een 2de nacht bijvoegen. Het is echt mooi in de Black Hills.
Wat ook kan is een lange rit van Cody via Devils Tower naar Deadwood en volgende dag via Badlands naar Keystone.
RMNP zou ik toch ook bezoeken.

Over het begin van je reis vind je misschien wat tips in onze reis van 2016, het einde in onze reis van 2011.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 21, Europe 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis heems87: huwelijksreis Portland naar Yellowstone - laatste losse eindjes.

Bericht door tomhster » 04 aug 2018, 17:33

Helemaal eens met bovenstaande post. Routetechnisch nog één opmerking: Van Twin Falls via Craters of the Moon en de kerncentrale bij Arco richting Grand Teton/Yellowstone rijden is zeker de moeite waard. Idaho Falls kan een handige stop zijn, maar als bestemming is het niks. Juni is een prima reistijd, in de zomervakantie is het op sommige plekken (met name Yellowstone) echt (te) druk.

Oh ja: Bend, Oregon is een leuk stadje. Portland viel mij nogal tegen (heel veel zwervers), dus ik zou daar een dag omgooien.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis heems87: huwelijksreis Portland naar Yellowstone - laatste losse eindjes.

Bericht door Martin & Marianne » 05 aug 2018, 07:18

Je hebt te weinig tijd voor Yellowstone en South Dakota en te veel tijd bij John Day en in Idaho. Waarom 3 stops daar?
En waarom niet vanuit Idaho eerst naar Grand Teton?
Kijk voor het eerste deel eens in ons 2015-verslag.

Marianne

ingrid1955
Amerikakenner

Bericht door ingrid1955 » 05 aug 2018, 10:37

hallo,

juni is een prima periode, nog iets minder druk dan juli-augustus, en zeker begin juni in Yellowstone meer kans op veel wildspotten.

van Idaho Falls naar west Yellowstone, dan naar grand Teton en dan Cody is niet logisch : Idaho - grand Teton - Yellowstone - Cody . Voor Grand Teton heb je trouwens meer tijd nodig, net als voor de Black Hills.

Jacques

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Huwelijksreis Portland naar Yellowstone - laatste losse eindjes

Bericht door Old Faithful » 05 aug 2018, 13:10

ingrid14 schreef: John Day is het mooiste in de avond. Ik zou er 1 nacht in de buurt doen, geen 2. In Mitchell is een hotel maar in Prineville heb je meer keuze.
Ik vind http://theoregonhotel.net/ een leuk hotel, een keer heel iets anders dan het doorsnee ketenhotel. Prineville is een uur rijden van de Painted Hills en ligt ook in de verkeerde richting.
Voor JDFBNM lijkt me één overnachting inderdaad genoeg. Je kunt een korte stop maken bij de Clarno Unit op de dag dat je naar de Painted Hills rijdt en je komt langs de Sheep Rock Unit als je van de Painted Hills richting Boise rijdt.
Ik zou voor één overnachting en alleen een bezoek aan Mount Rushmore niet het hele eind naar South Dakota rijden. Ik zou het overslaan of daar minstens drie overnachtingen plannen, zodat je ook tijd hebt voor Custer S.P. met o.a. de Peter Norbeck Scenic Byway en Sylvan Lake, Crazy Horse Memorial en Badlands N.P. De kans dat je in een andere route hier nog eens in de buurt komt is niet heel groot.

De tip om eerst naar Grand Teton te gaan en daarna naar Yellowstone is inderdaad logisch.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Franciscus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Franciscus » 05 aug 2018, 18:30

heems87 schreef: Onze open items:
Er gaan rechtstreekse vluchten naar Portland, maar niet vanuit Denver --> Is een tussenlanding op Ijsland juist een zege? (halverwege even benen strekken) Of kan ik beter doorrijden naar bijvoorbeeld Minneapolis? (Of een andere aanrijdbare luchthaven).
Wij zijn vorig jaar met Icelandair gevlogen. Prima bevallen maar er zijn ook andere ervaringen. Als je de zoekfunctie gebruikt op Icelandair kom je bij andere reacties.
En dan de laatste vraag: is Juni, Juli of Augsutus de beste periode om te gaan?
Juni, daar zou ik geen seconde over twijfelen. Veel meer kans op goedkope(re) vluchten, minder druk, minder heet en minder kans op bosbranden.

En t.a.v je route;
Eens met bovenstaande reacties en aanvullend;
De eerste dagen neem je veel tijd, dat zou ik inkorten, die dagen kun je later in je route goed gebruiken. Twee dagen Portland zou ik bijvoorbeeld niet doen. Er is niet zo heel veel te zien, een dag is meer dan genoeg. Vervolgens rij je een héél klein stukje naar Multnomah Falls waar je dan een hele dag hebt? Wat ben je daar allemaal van plan? En kijk goed op welke dag je er bent. Wij waren er in juli in het weekend en het was er zo gigantisch druk dat we er snel weer weg waren. Van Multnomah Falls naar John Days is ook weer niet verschrikkelijk ver. Heb je genoeg (in)vulling voor die dagen?

En waarom kies je voor Boise? Is een prima plaats om te overnachten maar heel veel is er niet te zien. De verdeling tussen John Day en Twin Falls zou beter kunnen. Bij Twin Falls zeker naar Shoshone Falls gaan. Is prachtig en op een mooie dag kun je er ook nog lekker zwemmen in een meertje. Perrine Bridge is ook leuk om even te stoppen en een blik op de brug en in de canyon te werpen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys

tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster » 06 aug 2018, 12:08

Onze verdeling van overnachtingen op dit specifieke stuk was 2 nachten Troutdale (net ten oosten van Portland, genoeg om zowel de stad als de watervallen te zien), 2 nachten Bend (o.a. Smith rock SP), vroeg via Painted Hills naar Ontario op de grens Oregon/ Idaho (andere tijdzone), 2 nachten Twin Falls (1000 springs scenic byway, Shoshone, basejumpers kijken op de brug), via Craters of the Moon naar Driggs/Jackson/Grand Teton.

Dat zijn best de nodige kilometers, maar zeker wel te doen en een mooie afwisselende route. Als je haast hebt zou je het ook met één nacht Twin Falls redden.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 aug 2018, 12:55

heems87 schreef:Er gaan rechtstreekse vluchten naar Portland, maar niet vanuit Denver --> Is een tussenlanding op Ijsland juist een zege? (halverwege even benen strekken) Of kan ik beter doorrijden naar bijvoorbeeld Minneapolis? (Of een andere aanrijdbare luchthaven).
Wij vlogen vorig jaar terug vanaf Denver; we hadden toen een tussenlanding in Dallas. Ik vond dat prima, je bent wel wat langer onderweg maar ik zou daar niet mijn route voor aanpassen.
Misschien heb je iets aan ons 2017-verslag voor Yellowstone en RMNP.
En als het qua prijs gunstiger is zou je ook vliegen op Seattle kunnen overwegen in plaats van Portland.

Marianne

tomhster
Amerikakenner

Bericht door tomhster » 06 aug 2018, 18:24

Ik ben nu twee keer via Ijsland naar Amerika gevlogen, de derde keer komt eraan. Ik vind het prima, even de benen strekken, de overstap is kort en efficiënt en er zijn verdere voordelen zoals prijs en bestemmingenaanbod.

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 07 aug 2018, 00:17

Martin & Marianne schreef:
heems87 schreef: En als het qua prijs gunstiger is zou je ook vliegen op Seattle kunnen overwegen in plaats van Portland.

Marianne
99 van de 100 keer is dit het geval. Zelfde geldt overigens voor Vancouver.

heems87
Amerika-ontdekker

Bericht door heems87 » 07 aug 2018, 13:39

Dankjullie wel allemaal!

Ik ga de komende dagen even kijken en al jullie feedback onderzoeken en verwerken !

In de tussentijd is meer feedback altijd welkom natuurlijk.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :clap: :clap: :clap: :clap:
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york

heems87
Amerika-ontdekker

Bericht door heems87 » 08 aug 2018, 13:43

Allemaal bedankt voor de reacties:
Ik ga proberen op zoveel mogelijk te reageren en jullie onze nieuwe opzet voor te schotelen: :mrgreen:
ingrid14 schreef:
John Day is het mooiste in de avond. Ik zou er 1 nacht in de buurt doen, geen 2.

Ik zou voor één overnachting en alleen een bezoek aan Mount Rushmore niet het hele eind naar South Dakota rijden.

De tip om eerst naar Grand Teton te gaan en daarna naar Yellowstone is inderdaad logisch.

Dit was er een die meerdere malen terug kwam in meer of minder bewoordingen dus hebben we:
1 dag minder bij JD
1 overnachting extra bij Mount Rushmore
Het Yellowstone iets omgegooid naar jullie suggestie
Meerdere mensen schreef:
Het eerste gedeelte van de reis is niet heel efficient.

Hier gaan we ook nog even kritisch naar kijken naar wat het beste is. En daarbij nemen we ook zeker alle bezienswaardigheden mee die jullie in de verschillende reacties hebben gegeven. Wij waren nog iets teveel bezig met de overnachtingen, en moeten ons ook wat meer focussen op: Wat kun je tijdens het rijden allemaal meepakken. Zeker iin het eerste gedeelte kun je veel dingen bekijken door er simpelweg langs te rijden zoals de Multnomah Falls. (Die gaan we nu dus ook on route bekijken.

Ook hebben we onze aanvliegplaats aangepast naar Seattle, dat scheelde inderdaad iets in de prijs, altijd meegenomen!

Onze nieuwe conceptroute is dus:

Aankomst + overnachting: Seattle
Portland
Portland
Hells Canyon
Twin Falls
Craters of the Moon
Grand Teton
Grand Teton
West Yellowstone
Cody
Buffalo
Keystone
Keystone
Denver
Denver
Vertrek: Denver
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer