Seattle: Waar overnachten met camper?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Seattle: Waar overnachten met camper?

Bericht door Georgie »

Ik kom er even niet uit, dus ik vraag het gewoon maar even aan de experts :)

Wat is een goede plek in/nabij Seattle met een camper? En hoe kom je makkelijk de stad in vanaf die plek?
Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, maar eigenlijk vind ik geen enkele optie ook echt geschikt ogen.

Ten zuiden van Seattle ligt de Seattle/Tacoma KOA. Vanuit daar kun je in pakweg een uur met het OV naar het centrum komen, weliswaar met overstappen. Of voor 55 USD met een Uber. Ik heb echt zúlke slechte reviews gelezen over deze KOA, het zou echt heel erg vervallen zijn. Iemand die er toevallig recentelijk is geweest?
Afbeelding

Ik heb ook in Tacoma gezocht, maar ik kan daar niet echt geschikte RV parks vinden. Wel op Bainbridge Island bijvoorbeeld, dat je met een ferry kan (beetje zoals Marin RV bij San Francisco -> ik heb zelf in Marin gewoond dus ken de ferry daar goed), maar ik zou ook graag via Tacoma willen rijden (vanuit Port Angeles, dus zuidelijke route naar Seattle en daarna door naar het noorden.)

Ten noorden van Seattle heb ik ook wat RV parks gevonden, waaronder Lake Pleasant RV Park, die ook wel prima oogt. Vanuit daar kan je dan misschien naar een Park & Ride rijden. Is dat veilig genoeg om je camper een dag te laten staan? Een bus vanaf de Bothell Park & Ride kan je dan in drie kwartier al downtown brengen.
Afbeelding

Is het achterlaten van de camper op een Park & Ride en dan ergens downtown een hotelovernachting boeken ook een mogelijkheid? Dat lijkt me niet echt veilig toch? Of zijn er mensen die dat wel doen? (ik weet wel dat er mensen zijn die soms een auto huren bijvoorbeeld, maar die overnachten dan misschien wel in hun RV?).

En om het centrum op te zoeken, zoek ik steeds op Pike Place Market in Google Maps. Is er een handigere plek om op te zoeken, wat zorgt voor minder overstappen?

Heeft iemand nog een andere suggestie?

Seattle is voor ons waarschijnlijk een tussenstop en dus niet de plek waar we de camper weer inleveren, anders hadden we dat natuurlijk wel gedaan.

Alvast bedankt!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Seattle: Waar overnachten met camper?

Bericht door K&N »

In 2013 zijn we in Seattle geweest en hebben op Lake Pleasant RV Park gestaan. Prima. Niet echt een mooi park maar prima voor de overnachting.
Wij moesten daar de camper inleveren en dat was vlak bij het inleverpunt vandaar. Mooi uitgangspunt ook voor het bezoek aan de Boeing fabriek.
Alders gewoon het RV park mailen hoe je het beste in het centrum kan komen en anders het het bureau van toerisme in Seattle. Er moet ook een metro lijn zijn maar ik weet niet van waar en tot hoe ver die loopt. Zal eens kijken of ik wat kan vinden. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Seattle: Waar overnachten met camper?

Bericht door Georgie »

Ik heb jullie zeer uitgebreide en prachtige reisverslag gelezen vandaag na je reactie, Klaas. Heerlijk om bij weg te dromen.

Ik zag echter wel dat jullie op Lake Side RV in Everett stonden en niet die Lake Pleasant RV in Bothell. Maakt ook niet uit, alle tips zijn welkom!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
jnfhes
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jun 2015, 14:07

Re: Seattle: Waar overnachten met camper?

Bericht door jnfhes »

Wij hadden dit jaar precies hetzelfde 'probleem': welke uitvalsbasis voor Seatlle...
Wij hebben er uiteindelijk toch voor gekozen om in Poulsbo te overnachten (Bainbridge Island). Wij stonden op Eagle Tree RV Park, met een bushalte aan de weg, dus met de bus naar de ferry en vanaf de ferry loop je zo downtown Seattle in. We zijn ook op July 4th naar Seattle geweest, toen reden er alleen geen bussen, maar hebben we de RV geparkeerd bij de ferry, dat ging helemaal lekker snel!
(de ferry kost je $8pp retour, bus $2pp enkele reis, parkeren is $13 per parkeervak (wij gebruikten twee vakken))

Eagle Tree vonden wij een prettig park. Het is niet groot, maar wel met ruime plaatsen, met een mix van seizoenplaatsen en trekkers. Hele vriendelijke beheerder, een kleine shop, en propane (dat was voor ons handig, want die was bijna leeg).
anjagr
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2017, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Seattle: Waar overnachten met camper?

Bericht door anjagr »

Wij stonden gisteren op Seattle Tacoma KOA camping. Eigenlijk niets op aan te merken! Kan echt niet zeggen dat het vervallen is. Tja wellicht het sanitair.... Maar voor de rest is het een prima camping hoor! Zeker voor bij een stad.

Om 22.00 was het echt stil op de camping (wij waren er op vrijdag avond), dus ook geen last van geluidsoverlast van andere kampeerders. Het enige wat ik hoorde 's nachts was het verkeer wat langs reed, maar dit verwacht ik ook bij een stadscamping.

Kortom, ik vind dat het echt niet slecht is! Prima camping! Tja, of ik verwacht gewoon niet zo veel :) we hebben ook in Las Vegas en SF op de camping gestaan en dan vind ik deze het beste eigenlijk! Ook erg vriendelijk personeel. Hopelijk heb je er iets aan :)

Heb geen ervaring om vanuit deze camping naar de stad te gaan, dat was niet onze bedoeling en hebben wij dus niet gedaan. Het was voor ons puur voor een camping dicht bij ophaalpunt van onze camper
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Seattle: Waar overnachten met camper?

Bericht door Georgie »

Wat fijn, een positief bericht over deze camping. Bedankt, dat is zeker nuttig! Goede reis nog!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer