Reis Paul B.: start route Seattle - LA (met twee jonge kinderen).

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Paul B.
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Paul B.: start route Seattle - LA (met twee jonge kinderen).

Bericht door Paul B. »

Goedemiddag Amerikaliefhebbers,

Graag zouden wij advies willen hebben over onze route, maar allereerst zal ik ons even kort introduceren.

Wij zijn Paul en Linda en gaan met onze twee dochters (dan 2 en 4) een reis maken van drie maanden. We zijn verzot op Amerika en hebben daarom besloten om de eerste maand in Washington, Oregon en Cafifornia door te brengen. We vliegen op 4 september naar Seattle en op 6 oktober vliegen wij vanuit LA door naar Hawaï. We hebben een camper geboekt, maar verder hebben wij nog (bijna) niks vastgelegd.

We zijn in 2015 ook met onze dochter naar Amerika (Denver) geweest en hebben dus al wat ervaring met het reizen met kinderen. We willen ons tempo aanpassen aan de kinderen en hebben meer rustmomenten ingebouwd. Wij hebben, voor mijn gevoel, een route uitgestippeld waar we veel bezienswaardigheden aandoen en daar voldoende tijd nemen om het ook echt samen te beleven.

Ik ben benieuwd wat jullie van de onderstaande route vinden en of jullie nog tips hebben. Tips voor bezienswaardigheden voor jonge kinderen of leuke kindercampings zijn natuurlijk ook welkom.

Ik heb uiteraard al op het forum gesnuffeld en bijvoorbeeld al veel hulp gehad aan het reisverslag van Marianne. Daarnaast is het ondertussen bekende lijstjes van Almerevakv fijn om mee te nemen in de planning. We hebben helaas geen tijd ingeruimd voor de kust bij Oregon, voelt nog niet helemaal goed. :roll:

4-9-2018 Amsterdam - Seattle
5-9-2018 Seattle - Seattle
6-9-2018 Seattle - Olympic (ophalen camper)
7-9-2018 Olympic - Olympic
8-9-2018 Olympic - Olympic
9-9-2018 Olympic - Olympic
10-9-2018 Olympic - Mount Ranier
11-9-2018 Mount Ranier - Mount Ranier
12-9-2018 Mount Ranier - Mount Ranier
13-9-2018 Mount Ranier - Columbia River Gorge
14-9-2018 Colombia River Gorge - Portland
15-9-2018 Portland - Portland
16-9-2018 Portland - Bend
17-9-2018 Bend - Crater Lake
18-9-2018 Crater Lake - Crater Lake
19-9-2018 Crater Lake - Crater Lake
20-9-2018 Crater Lake - Lassen
21-9-2018 Lassen - Lassen
22-9-2018 Lassen - Lassen
23-9-2018 Lassen - Redwood
24-9-2018 Redwood - Redwood
25-9-2018 Redwood - Redwood
26-9-2018 Redwood - nog bepalen, dus nog ergens invullen
27-9-2018 nog bepalen - San Francisco
28-9-2018 San Francisco - San Francisco
29-9-2018 San Francisco - HW1
30-9-2018 HW1 - HW1
1-10-2018 HW1 - HW1
2-10-2018 HW1 - HW1
3-10-2018 HW1 - HW1
4-10-2018 HW1 - LA (inleveren camper)
5-10-2018 LA - LA
6-10-2018 LA

In deze route kiezen we vanuit San Francisco voor de HW1 en niet voor het binnenland. We zijn beide al twee keer in Yosemite geweest en hoe mooi ook, we slaan het dit jaar over.

Hoor heel graag of jullie nog tips hebben.

Groetjes van iemand die niet kan wachten tot september. :P
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Start route Seattle - LA (met twee jonge kinderen)

Bericht door Marlies »

Wat een mooie plannen! Wij zijn vorige jaar 6 weken met een camper op pad geweest (ook met twee kids van 4 en 2 jaar oud). Een onvergetelijke ervaring! Het is ons zo goed bevallen dat we nu alweer aan het kijken zijn naar routes voor volgend jaar (Washington en Oregon).

Tijdens onze reis vorig jaar hebben we o.a. Californië en Oregon bezocht, Washington niet. Ik kan dus niet vanuit eigen ervaring jullie volledige schema beoordelen, maar volgens heb je ruim de tijd (zelfs met 2 kids.. uit ervaring weet ik dat dat tempo bij voorkeur echt wat lager ligt dan de gemiddelde schema's die hier voorbij komen). In CA en OR vonden wij de campings aan de kust van Oregon het mooiste... (2x pal aan het strand en 1x zelfs met speeltuin :thumbup: -> Nehalem Bay State park) en zo mooi dat we deze weer willen opnemen in ons schema volgend jaar. Zoals je zelf aangeeft ontbreekt de OR kust in jullie route. Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Wij wilden de kust vorig jaar graag opnemen, omdat we die in CA niet hebben gevolgd (naast Lassen hebben we Lake Tahoe en Yosemite bezocht) en de kust mooie afwisseling zou bieden voor de bergen / vulkanen en bossen. Jullie hebben later in het schema (highway 1) alsnog tijd aan de kust. Als je ook de Oregeon kust wil openemen zou je korter kunnen verblijven bij Crater Lake (als ik het goed lees heb je daar nu 3 nachten -> 1 is in mijn ogen al voldoende, maar zeker 2) en bij Lassen (2 nachten is mooi) en eventueel een nachtje korter highway 1. Dat geeft je drie / vier nachten (je slaat Bend namelijk over) en dan zou je vanuit Portland richting de kust kunnen rijden om later weer landinwaarts richting Crater lake te gaan.

Geniet van de laatste voorpret en een prachtige reis!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Paul B.: start route Seattle - LA (met twee jonge kinderen).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou 3 nachten Crater Lake te veel vinden. Wij waren er 1 nacht, en dat was voor ons voldoende. Als je het rustig aan wilt doen is twee nachten wel mooi natuurlijk.
Voor de kust zou ik wat meer tijd uittrekken. Redwoods is heel langgerekt, en als je de kust volgt schiet je niet echt op; er is veel te zien, en het rijden gaat heel langzaam. Kijk eens in ons 2015-verslag voor dat stuk.

Wat campings betreft kan ik niet helpen. Misschien heb je iets aan de verslagen van forumlid Marenko. Zij hebben ook ervaring met onder andere de kust in oktober. Vergis je niet in de drukte daar; er kan al veel volgeboekt zijn.

Marianne
Paul B.
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2008, 22:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Paul B.: start route Seattle - LA (met twee jonge kinderen).

Bericht door Paul B. »

@ Marlies: Wat ontzettend leuk om te lezen hoe het jullie is bevallen met twee kleine kinderen. Sommige mensen verklaren ons voor gek en dan zijn dit soort reacties toch heel fijn :thumbup:

Net even gekeken naar Nehalem Bay, wat mooi! Ik begin nu toch wel weer te twijfelen, mijn oorspronkelijke route was namelijk wel vanuit Portland naar de kust en weer naar het binnenland, toch misschien maar wel doen:)

Jullie zijn ook in Lassen en Crater Lake geweest. Wat zou jij prefereren met de kinderen? De kust bij Oregon of binnenland?

@ Marianne en Marlies: Ik ga nu bij Crater Lake een dag minder te doen en overweeg ook één dag bij Lassen in te korten. Ik zal waarschijnlijk één dag langer plannen bij Redwood. Ik heb dan nog twee dagen in te delen. Daar ga ik nog even voor puzzelen.

Wij hebben nu niks geboekt, maar ik begrijp dat het dus ook in september behoorlijk druk kan worden. In welke gebieden / parken moet ik rekening houden drukte?
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Paul B.: start route Seattle - LA (met twee jonge kinderen).

Bericht door Franciscus »

Mocht je toch voor een stuk kust in Oregon kiezen dan kan ik Beachside State Recreation Site aanraden. Niet al te grote camping tegen het strand aan.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer