Reis Kellyd: Portland naar LA 2019.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Kellyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2018, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Kellyd: Portland naar LA 2019.

Bericht door Kellyd »

We willen sowieso volgende zomer naar Amerika. We hebben nu ook wat knopen doorgehakt betreffende de regio en het reisschema, maar we kunnen nog wel wat tips gebruiken. We willen 4 weken gaan, zitten vast aan de zomervakantie want werken allebei in het onderwijs we willen met een auto rondreizen en we hebben een dochter van dan bijna 2.

We zouden graag nog eens richting yellowstone willen gaan maar als we daar een ronde doen willen we te veel zien en voor een reis met kindje van 2 (wat ook nog slaapjes moet doen) lijkt ons dat nog wat te veel gevraagd. In 2016 zijn we van Seattle naar LA gereist en dat stuk Amerika vonden we erg mooi. Dus het idee is nu om dit stuk nog eens te bezoeken en dan op een aantal plaatsen wat langer te blijven in gehuurde huisjes.

Plan:
Portland 2/3 dagen
Bend (sunriver) 1 week
Tussenstop noord california?? Maar waar.. Misschien lake tahoe?
Sequouia/ kings canyon 1 week
San clemente 1 week (met bezoekje disneyland)
Terug vanuit LA.

Hebben jullie leuke tips voor dingen met kleine kinderen? Plaatsen met meertjes waarin je kan zwemmen vinden we leuk. We zoeken ook nog iets leuks in noord Californië.. Tips waar we leuke accomodaties kunnen vinden? Hotels hebben niet de voorkeur.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
voor die lange verblijven kan je zeker huisje of cabine huren, gezelliger dan motel/hotel, en je kan zelf koken, je hebt een tuintje, bbq. Bv bij airbnb. Maar er zijn ook verhuurders die niet aangesloten zijn bij de grote organisaties, mits wat zoeken kan je ook bij hen terecht.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Is een camper geen idee? Of een tent?
Ik heb geen ervaring met huisjes, maar wel met cabins. Voor Sequoia/Kings Canyon zou je naar de cabins in Grant Grove kunnen kijken. En een of twee nachten in de lodge bij Cedar Grove is ook wel mooi.

Marianne
Kellyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2018, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Kellyd »

Bedankt voor de reacties! We hebben wel gedacht aan een camper maar willen dat toch niet doen. Lijkt ons to h niks..
Huisjes of cabins oid via airbnb zijn prima hoor, zag al veel leuks. Maar ik weet niet of er meer zulke sites zijn?
Ook nog tips qua route of mooie/ leuke dingen die we kunnen bezoeken?
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
voor huisjes heb je zeker ook nog vrbo.com

Jacques
Kellyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2018, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Kellyd »

Ik zou graag nog wat tips ontvangen over noord californie.. nu wordt het een lang stuk vanuit bend.. wn ik heb nog niet veel ideeën..
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Mrvanilla »

Wat is je reisschema?

Noord California is nogal een breed begrip. Je hebt prachtige natuur zoals Redwoods NP, Lassen Volcanic, Mt Shasta, McArthur - Burney Falls, Lake Tahoe (niet echt Noord California, maar acht)....zo kun je wel een rijtje maken.

Misschien moet je je vraag iets concreter maken, dat helpt ons wat :wink:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Redwoods kun je eens in ons 2015-verslag kijken. En voor Lassen in ons 2006-verslag.

Marianne
Kellyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2018, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Kellyd »

We zouden graag een plaats hebben waar we dan weer een aantal dagen/ of een week kunnen blijven dus waar omheen wat te zien/ doen is met een kleintje van dan bijna 2 redwoods hebben we gezien in 2016 en we willen ook naar seq/kings canyon dus dat lijkt me dan niet nog eens nodig. Lassen volcanic zagen we ook al. Ik denk dat wr iets met een meertje in de buurt willen. Eventueel onderweg overnachten kan ook als de afstand te groot wordt.

Ik gok trouwens dat onze dochter 2 zal worden in de laatste week. Gaat dat iets uit maken voor de vliegtickets? Regels? Oid?
We willen met een huurauto rijden. Hoe zijn de autostoeltjes daarin? Of is het beter/ voordeliger wen autostoeltje te kopen bij bijv walmart?
Jullie nog andere tips voor gadgets of andere musts om mee te nemen met een kleintje naar amerika?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Mrvanilla »

Als je een weekje ergens wilt gaan vestigen dan is Lake Tahoe zo gek nog niet. Er zijn stranden, bossen, bergen, winkels, speeltuinen en je kunt vanuit South Lake Tahoe vrij makkelijk wat andere bezienswaardigheden in de Sierra's bereiken. Of bijvoorbeeld stadjes zoals Virginia City, Carson City en Reno.

Een andere optie is Mt Shasta. Ik vond dat een leuk dorpje en er was veel te doen in de omgeving. Prachtige ligging ook.

Er waren ook meertjes (en een heel groot meer, Lake Siskiyou) waar ook voor kinderen genoeg te doen was.

Als je dochter twee wordt tijdens de vakantie moet je volgens mij een volwaardig ticket kopen (in ieder geval voor de terugreis). Ze moeten dan verplicht een eigen stoel hebben namelijk. Ik zou dit goed navragen bij je carrier.
Groetjes,
Daniel
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Franciscus »

Wij verbleven een paar dagen in Redding. Nabijgelegen Lake Whiskeytown is prachtig en heerlijk om in te zwemmen. Lake Shasta met de Shasta-dam en een bezoek aan Shasta Caverns is ook leuk. Heb geen ervaring met huren van huisjes daar, wij hadden een hotel. Iets met een zwembad erbij zou ik wel aanraden, in de avond is het lang warm, heerlijk om dan nog wat te kunnen zwemmen.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Georgie »

Kellyd schreef:.

Ik gok trouwens dat onze dochter 2 zal worden in de laatste week. Gaat dat iets uit maken voor de vliegtickets? Regels? Oid?
Even dit eruit gepikt. Ja dit maakt zeker uit. Als je kindje twee wordt tussen de heen- en terugvlucht (dus op vakantie) betaal je voor beide vluchten het kindertarief en niet het infant tarief heen en kindertarief terug.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Kellyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2018, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Kellyd »

Georgie: ook als wij geen return boeken?

Whiskeytown lake is heerlijk om in te zwemmen inderdaad! Hebben wij in 2016 ook gedaan, toe kwamen we daar heel toevallig langs eigenlijk.
Ik neig om de route langs lake tahoe te laten lopen. Ook omdat die plek me zo leuk lijkt voor een weekje. Maar dan is het wel een lange afstand vanuit bend naar naaar.. wie weet nog een goede tussenstop eventueel?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt nauurlijk twee enkeltjes boeken, maar de kans is groot dat je dan duurder uit bent.
Misschien niet zo gek om soweiso voor het kindertarief te gaan; dan mag je ook meer bagage meenenemn denk ik? En een eigen stoel? Dat is toch wel iets waard.

Wat betreft de route naar Lake Tahoe: naar South Lake Tahoe is het een dag rijden, dus daar zou een tussenstop wel mooi zijn. Kijk welke route je wilt rijden; ga je voor de snelste of de mooiste route? En kijk dan welke plaats ongeveer halverwege ligt. Je kunt ook onderweg bekijken hoe ver je wilt rijden. Het is alleen voor een overnachting, dus het maakt dan weinig uit waar je zit.

Wij reden in 2006 van Lassen naar SLT, via Quincy. Die omgeving zag er mooi uit.

Marianne
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Georgie »

Waarom zou je twee enkeltjes boeken inderdaad? Als je een enkeltje boekt, wordt dit in een hogere boekingsklasse geboekt, waardoor je (waarschijnlijk) duurder uit bent. Technisch verhaal, maar dat is zo'n beetje de strekking.

Ben je de vorige keer van Seattle naar LA met name langs de kust gereist en zou je nu liever wat meer de binnenlanden doen (vandaar Tahoe etc?) of heb je daar geen specifieke voorkeur voor? Misschien kun je de globale route van de vorige keer geven en aangeven wat je leuk vindt om weer opnieuw te zien en wat je juist zou willen vermijden. Je kunt de gehele kust eigenlijk af vanaf Portland tot aan LA, wat echt geweldig is lijkt me, maar voor t zelfde geldt heb je dat de vorige keer al gedaan en wil je nu liever naar bijv Lassen & Tahoe etc.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Kellyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2018, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Kellyd »

Hoi georgie.

Wij zijn in 2014 naar joshua tree, death valley, sequoia/ kings canyon en yosemite geweest.
In 2016 zijn we vanuit portland, colombia river, naar bend, crater lake, lassen volcanic, redwoods, san fran en vanuit daar via de highway 1 naar LA gegaan.
Eigenlijk hebben we dus al ‘veel’ gezien. We zoeken nu dus juist naar wat plekken die ons leuk lijken (nog eens) te bezoeken en daar wat langer te blijven met onze dochter van dan bijna 2. Dus er moet wat in de omgeving te doen zijn. Het maakt voor ons niet zo veel uit of we het al gezien hebben want sommige plaatsen vonden we juist heel leuk en ook geschikt om heen te gaan met ons meisje andere wat minder.. (highway 1, super mooi maar lijkt ons niet ideaal om nog eens te rijden met een peuter. En zo de desert ook niet..)

Het plan is nu:

Dag 1: amsterdam of brussel - portland
Dag 2: portland
Dag 3: colombia river/ mount hood naar bend
Dag 4: bend
Dag 5: bend
Dag 6: bend
Dag 7: bend
Dag 8: van bend naar.. ergens halverwege lake tahoe
Dag 9: van ? Naar lake tahoe
Dag 10: lake tahoe
Dag 11: lake tahoe
Dag 12: lake tahoe
Dag 13: lake tahoe
Dag 14: lake tahoe
Dag 15: van lake tahoe naar sacramento
Dag 16: van sacramento naar sequoia/ kings canyon
Dag 17: seq/ kings canyon
Dag 18: seq/ kings canyon
Dag 19: seq/ kings canyon
Dag 20: van seq naar bakersfield
Dag 21 van bakersfield naar san clemente
Dag 22: san clemente
Dag 23: san clemente
Dag 24: san diego zoo
Dag 25: san clemente
Dag 26: disneyland
Dag 27: van san clemente naar manhattan beach
Dag 28: LA- amsterdam of brussel

Zoiets denk ik... schiet er maar op. Ik hoor graag tips of ideeen (met kids)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Portland naar LA 2019

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen Lake Tahoe (ga je in South Lake Tahoe zitten of ergens anders?) en Sequoia zou ik de 88 nemen, en niet via Sacramento rijden. Of pak de Sonora Pass of Tioga Pass. Het leuke van de 88 is dat je dan nog een stuk van de 49 mee kunt nemen. Zie voor die route ons 2006-verslag.

Marianne
Kellyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2018, 22:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kellyd: Portland naar LA 2019.

Bericht door Kellyd »

Na lang wikken en wegen besloten om onze reis naar amerika toch een jaar uit te stellen vanwege de financieen en omdat het misschien handiger is als onze dochter toch iets ouder is (qua slaapjes etc).
Misschien dat dan ook de route nog anders zal worden want deze was vooral gebasseert op wat we grotendeels al kenden en handig zou zijn voor een twee jarige. Misschien wordt het toch een rondje vanaf denver.
Het plan is om na de rondreis in elk geval op de terugweg een stop te maken bij vrienden in new orleans!

Wij sparen nog even door en hebben nu ruim de tijd om alles uit te zoeken. Tot die tijd lees ik lekker mee en doe ik hier graag (wel ietwat jaloers) inspiratie op! als het zo ver is zal ik wel weer een nieuw topic openen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer