Route tussen Portland en Yellowstone west entrance

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Route tussen Portland en Yellowstone west entrance

Bericht door thefreeze »

Even een korte introductie: Wij zijn al meerdere keren in het Westen geweest maar nog nooit hoger dan Moab. Geinspireerd door Wie is de Mol zijn we van plan om de vakantie van 2019 te starten in Portland en te eindigen in Las Vegas.

De route is grofweg Portland - Yellowstone - Moab - Las Vegas. Nog geen idee wat we tussen Moab en LV gaan doen maar dat heeft nu nog geen prioriteit. Ik ben me nu ook aan het inlezen op Yellowstone en als ik daar nog vragen over heb dan kom ik daar nog wel op terug.

Voor nu is het eerste stuk waar ik me op wil richten het stuk tussen Portland en Yellowstone. Want als we dat weten dan weten we wanneer we in Yellowstone zitten en kunnen we daarna vroegtijdig accomodatie gaan vastleggen.

- We rijden met een convertible en willen interstates vermijden.
- we slapen in hotels
- Lange stukken rijden hebben we geen probleem mee; onze ervaring is dat als je het dak er af doet je heerlijk geniet van de omgeving.
- We beginnen na aankomst met twee dagen Portland en gaan dan rijden. Ik schat nu dat we drie dagen hebben tussen Portland en de ingang van Yellowstone.
- wij zijn geen hikers

Hebben jullie tips voor het stuk tussen Portland en Yellowstone? Als de drie dagen te kort zijn dan hoor ik het ook graag, ik sta open voor kritiek :-)

Alvast bedankt voor de tips!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route tussen Portland en Yellowstone west entrance

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden in 2015 van Yellowstone naar Bend. Misschien kun je wat tips halen uit ons verslag voor een deel van de route.

Marianne
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Route tussen Portland en Yellowstone west entrance

Bericht door thefreeze »

Dat is een redelijk groot deel van die route, ik ga even kijken!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Route tussen Portland en Yellowstone west entrance

Bericht door Mrvanilla »

Persoonlijk zou ik het jammer vinden om helemaal naar Portland te vliegen en dan in 3 dagen naar Yellowstone te rijden. In de omgeving Portland is zoveel moois te zien: Seattle, Olympic NP, Mt Rainier NP, Columbia River Gorge, Bend, Crater Lake...to name a few.

Is een route van Seattle naar Salt Lake City niet iets? Of desnoods Las Vegas? Moab moet dan wel geskipped worden. Het ligt allemaal best ver uit elkaar voor 1 route.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Route tussen Portland en Yellowstone west entrance

Bericht door Georgie »

Vanaf Portland via the Columbia River Gorge en dan naar Pendleton (als je WIDM fan bent, moet je daar wel heen, daar zijn zij ook geweest. Let er wel op dat er lang niet altijd een rodeo is), dan via Boise door naar Craters of the Moon en vanuit daar naar West Yellowstone. Of als je iets zuidelijker langs wilt, langs Bend en dan Painted Hills en dan richting Craters of the Moon etc.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Route tussen Portland en Yellowstone west entrance

Bericht door Marlies »

Je geeft aan dat lange stukken rijden geen probleem is. Dat kan natuurlijk, maar je komt langs een behoorlijk aantal mooie bezienswaardigheden waar je relatief weinig tijd voor zult hebben op het moment dat je in drie dagen van A naar B wil gaan. Wij hebben vorig jaar het stuk van Portland naar West Yellowstone als volgt gedaan (tussen haakjes de overnachtingen):

Dag 1 Portland - Columbia River Gorge - (Ainsworth State Park)
Dag 2 Columbia River Gorge ('s ochtends vroeg naar Multnomah falls ivm de drukte) - Mt. Hood - (Madras)
Dag 3 Madras - Cove Palisades State Park - Smith Rock State Park - John Day Fossil Beds NM - (Mt. Vernon)
Dag 4 Mt. Vernon - (Glenns Ferry) -> deze dag bijna geen stops gemaakt
Dag 5 Glenns Ferry - Craters of the Moon - (Ashton)
Dag 6 Ashton - Mesa Falls scenic Byway (kleine omweg prachtige watervallen) - West Yellowstone (Madison)

Dag 6 hebben we de middag dus al in Yellowstone besteed. We hebben geen (lange) hikes gemaakt wel korte wandelingen (max 30 min heen en terug) naar uitzichtpunten en watervallen. Het kan zeker korter (uiteindelijk moet je toch keuzes maken), maar hopelijk geeft dit een indruk van een aantal zaken die er allemaal op de route liggen. Op deze route overigens heel weinig interstate... alleen een (kleiner) deel van de route in Idaho.
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Route tussen Portland en Yellowstone west entrance

Bericht door thefreeze »

Ik dat het inderdaad beter is om wat rustigeraan te doen dat eerste stuk. Alvast bedankt voor de reacties!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Route tussen Portland en Yellowstone west entrance

Bericht door Mrvanilla »

Let wel dat een groot deel van Columbia River Gorge op dit moment (en de komende tijd) niet toegankelijk is vanwege grote branden vorig jaar.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer