Wij gaan in augustus vanuit Portland naar de Colombia River Gorge en overnachten in The Dalles.
Nu begin ik toch een beetje te twijfelen of we dit moeten doen ivm. de grote brand in 2017.
Is het de moeite waard of kunnen we dit beter overslaan en bewaren voor een volgende keer ?
Wat ben je van plan om te doen als je langs de Columbia River tijdt?
Ga ja na The dalles verder naar het oosten of rij je daarna weer terug?
We zijn vanuit Portland op en neer gereden naar Multnomah Falls via de scenic byway en dat was goed te doen met onderweg nog wat stoppen.
De hele route hebben we ook gereden vanuit Portland via Hood River naar Bend
Ja, er is veel brand geweest. Ja, je kan het op sommige plekken zien. Maar dan zul je al goed moeten kijken. Als je het weet kan je het zien. Anders heb je het niet in de gaten.
In de meivakantie mocht je bij Multnomah nog niet naar boven ivm de brand. Dan zijn ze niet bang dat er weer brand uitbreekt. Maar ze zijn vooral bang dat de bodemstructuur door de brand instabiel is geworden. Als het goed is mag je in de zomervakantie weer naar boven. Wij hebben de hele ronde weer gedaan Portland, Multnomah, Hood River, Mt Hood, Portland. En amper wat kunnen zien van de brand.
De mooiere hikes aan de OR-zijde waren anderhalve week geleden nog allemaal dicht.
Je kunt ook een stukje naar het noorden, naar Mt St Helens c.q. het Gifford/Pinchet national forest.
Leuk om te doen zijn de ape caves (lava tunnels). Ongeveer een uurtje rijden vanaf Cascade locks. In anderhalf uur kun je het hele rondje (upper caves en bovenlangs terug) doen. Je hebt daar wel een goede hoofdlamp nodig. Een losse zaklamp kan ook, maar lijkt me erg onhandig.
Andere mooie hikes in dat gebied, allemaal aan de WA zijde van de rivier: Falls creek, sleeping beauty (stijl, maar kort en fantastisch uitzicht).
Mocht je echt een hike willen doen dan denk ik dat je dat bij Multnomah kunt vergeten. Je zult op zn best naar boven mogen. Maar rond nog steeds niet.
Ik zou in augustus gaan voor Silver Falls State Parc. Je kan een mooi rondje lopen langs een groot aantal watervallen. Niet van het niveau Multnomah. Maar zeker in augustus met naar alle waarschijnlijkheid prachtig weer, zwemspullen mee en genieten!!
Wij wisten twee weken geleden niet dat er nog zo'n groot stuk dicht was. Als we dat van tevoren hadden geweten (gewoon niet goed uitgezocht), denk ik dat we een ander plan hadden gemaakt.
Uiteindelijk waren Bridal Veil en Latourell de moeite wel waard, maar Multnomah hebben wij overgeslagen, daar was het ZO druk. Ik had echt geen zin om in de file te gaan staan voor een parkeerplekje en dan in file te lopen naar een waterval.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Bij ons staat het ook nog op de planning. Multnomah als eerste 's ochtends en tijdens de week. Hopelijk valt het dan een beetje mee.
Buiten Bridal Veil en Latourell die al genoemd zijn, heb ik ook nog Dry Creek Falls en het groepje Cabin Creek Falls, Hole-in-the-wall Falls en Lancaster Falls genoteerd staan.
Lijkt me meer dan voldoende om de dag te vullen, maar het blijft echt wel zonde.
chell schreef: maar Multnomah hebben wij overgeslagen, daar was het ZO druk. Ik had echt geen zin om in de file te gaan staan voor een parkeerplekje en dan in file te lopen naar een waterval.
Nou zal het bij Multnomah altijd zo druk zijn. Wel of geen brand. Er komen gemiddeld 2 miljoen bezoekers per jaar. Dat zijn er gemiddeld al snel meer dan 5.000 per dag. En tijdens de vakantieperiodes denk ik dat je deze aantallen al snel keer 2 of 3 kunt doen. Dus zorg dat je er vroeg bent, of laat. Dan maak je de meeste kans. Als je gaat parkeren kan je ook doorrijden naar de uitrit en daar keren. Dan heb je nog wel is geluk met een parkeerplekje.
Als je van daaruit verder naar het oosten rijdt heb je na een 20 minuten de Bonneville dam liggen. Erg leuk om te gaan kijken. En ook hier de gebruikelijke enthousiaste vrijwilligers die je uitleggen hoe alles is aangelegd en werkt.
Ook mooi om te zien, de ware zeeleeuwenplaag die zich daar aan het ontwikkelen is. Die daar wel heel gemakkelijk aan hun maaltje komen.
Almere vak V schreef:
Ik zou in augustus gaan voor Silver Falls State Parc. Je kan een mooi rondje lopen langs een groot aantal watervallen. Niet van het niveau Multnomah. Maar zeker in augustus met naar alle waarschijnlijkheid prachtig weer, zwemspullen mee en genieten!!
We gaan vanuit The Dalles via Mount Hood naar Silver Falls State Park. Vandaar ook de twijfel omdat we daar waarschijnlijk wel een aantal watervallen zien.
We kunnen ook vanuit Portland via de kust naar Silver falls State Park. De Oregon kust slaan we helaas ook over omdat we niet alles kunnen zien.
Op dit moment kan je alleen de waterval bekijken van Multnomah. Met alle respect. Als je daar een half uur bent is het wat mij betreft lang.
In Silver Falls State Parc kan je jezelf met gemak een dag vermaken. Zeker met mooi weer in augustus. Ze hebben een mooie route die heet Trail of Ten Falls en het zal je niet verbazen dat die je langs 10 watervallen leidt. Denk een trail van een kilometer of 10. Maar met een behoorlijk hoogteverschil in die 10 kilometer. Ik denk al snel 250 meter. Maar dat levert weer aardige watervallen op...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.