Cody, hotel in september van te voren boeken?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
melin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Cody, hotel in september van te voren boeken?

Bericht door melin » 30 jun 2018, 01:29

Hallo,

Ik heb me net aangemeld voor dit forum, en heb al veel inspiratie gekregen, dank daarvoor!
Ik ben naar het westen geweest (geboekte rondreis), en een paar jaar later van New York naar key west van daar naar de Niagara Falls en terug naar New Jersey.
Deze laatste waren de hotels niet geboekt, en heeft veel plezier, maar ook vrijheid gegeven.

Ik ga eind september begin oktober naar het noordwesten, heb 2 dagen een cabin geboekt bij de ingang van west Yellowstone, omdat ik toch vaak las dat hotels vol zitten.

Omdat ik nog geen idee heb hoe lang ik in YP wil zijn, was de gedachte om een hotel in Cody te boeken (Je kan altijd terugrijden:))
Eerste gedachte was 1 nacht, maar ik begin nu heel erg te twijfelen.
Dus weet iemand hoe het is om eind september last minute een hotel te boeken in Cody?

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Cody, hotel in september van te voren boeken?

Bericht door markro » 30 jun 2018, 04:54

Hartelijk welkom op het forum.
Het is altijd een gok of er accommodatie vrij is op het moment dat jij er gebruik van wil maken. Soms is er in een plaats net een festiviteit als jij er wil zijn. Bovendien is het de laatste jaren steeds drukker geworden in de VS.
Wij zijn er ook regelmatig in september/oktober geweest en reisden ook het liefst op de bonnefooi. In mijn reisverslag uit 2010 (klik hier) lees ik op dag 4, dat wij in Cody (WY) ook wat moeite hadden om een vrije hotelkamer te vinden. Het is dus speculeren hoe de bezettingsgraad er zal zijn op het moment dat jij er bent. Je kan een kamer reserveren, maar doe dat dan zo, dat de kamer te annuleren is tot vlak voor de verblijfsdatum, dat ben je toch nog enigszins flexibel.

Opmerking: de plaats Cody ligt op circa 1 uur rijden van de oostingang van het Yellowstone NP, en dan ben je nog lang niet in het centrum van het park. Voor mij zou het niet de plaats zijn om te overnachten bij heen en weer naar het park voor een bezoek er aan.

Hierbij even een kopie van een berichtje dat ik eens eerder op het forum plaatste:

Yellowstone National Park is een erg groot stuk natuur. De rondweg door het park heeft de vorm van het cijfer 8 en heeft bij elkaar een lengte van circa 250 kilometer. Verkijk je niet op de afstanden en het feit, dat je er niet hard mag rijden en regelmatig een opstopping zal meemaken wegens dieren op de weg.
Kijk eens op de landkaart van het park: https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... ap2016.pdf

In 2010 waren wij in Yellowstone en hebben vanuit 3 verschillende plaatsen het park verkend. Wij zaten achtereenvolgens in de plaats Cooke City (buiten het park, noordoostingang), Lake Village (in het park) en in de plaats West Yellowstone (buiten het park, westingang). Misschien doe je nog ideeën op uit mijn verslag, klik hier en dan vanaf dag 5.

Buiten het park aan de noordingang kan je ook goed verblijven in de plaats Gardiner.

Kijk eens bij de beoordelingen van accommodaties, die door de forumleden zijn gegeven:
In het Yellowstone National Park: klik hier.
Westingang in de plaats West Yellowstone: klik hier.
Noordingang in de plaats Gardiner: klik hier.
Noordoostingang in de plaats Cooke City: klik hier.

En nog de link naar een topic over verblijven in het plaatsje Cooke City: viewtopic.php?f=16&t=67862&p=1107873

De website van de National Park Service (NPS) betreffende het Yellowstone National Park: https://www.nps.gov/yell/index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 30 jun 2018, 11:45

Het is wat lastig beoordelen zonder meer informatie over de route, maar met 2 nachten West Yellowstone heb je maar 1 volle dag voor het park. Dat is wel heel erg weinig. Ook twee dagen is weinig, zeker als je buiten het park verblijft.
Waarom kijk je niet naar iets in het park? Zie daarvoor https://www.yellowstonenationalparklodges.com.

Marianne

melin
Amerika-newbie

Bericht door melin » 01 jul 2018, 00:03

Ik heb de linkjes aangeklikt, en die ga ik nu bekijken.
Dank je wel voor de reacties alvast.

melin
Amerika-newbie

Bericht door melin » 23 jul 2018, 00:14

Markro,

Ik vond je reisverslagen geweldig om te lezen!
Het heeft wel wat tijd gekost om het door te nemen, maar ben er doorheen inmiddels, en heb er ook een paar plekjes bij die ik graag wil zien, de mooiste vind ik nog Schwabacher's Landing, maar het meest interessante -voor mij- is misschien wel hoe je vanaf bovenop de grand prismatic spring kijkt.
Alletwee ben ik uiteraard niet geweest, maar wat ik zo na jouw verslag gelezen te hebben verheug ik me echt op die twee.

Martin en Marianne,
Dank voor de reactie, ik heb jullie blog op de werkbalk favorieten staan, en begin met lezen vanavond:)
ondertussen hebben we 2 dagen in west Yellowstone, en 1 nacht in cooke city. Ik begrijp dat dat weinig is, maar ik zie heel erg uit naar olympic national park en het wandelen in de bossen en op het strand.
We hebben alle dagen gepland maar wel 2 dagen over, die echt over zijn.
Denk jij dat we die twee dagen beter in Yellowstone kwijtkunnen?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 23 jul 2018, 07:27

Dat is moeilijk te zeggen al we niet weten hoe lang je overal zit. Maar als ik moest kiezen tussen Yellowstone en Olympic dan wist ik het wel. Kun je nog wat wijzigen? Heb je nog gekeken naar accommodatie in het park?
Je wilt toch niet in het donker lange afstanden heen en weer rijden?
Bekijk voor Yellowstone ons 2015- en 2017-verlag eens voor de meest recente ervaringen.

Marianne

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 23 jul 2018, 12:19

melin schreef:Markro,

Ik vond je reisverslagen geweldig om te lezen!
Het heeft wel wat tijd gekost om het door te nemen, maar ben er doorheen inmiddels, en heb er ook een paar plekjes bij die ik graag wil zien, de mooiste vind ik nog Schwabacher's Landing, maar het meest interessante -voor mij- is misschien wel hoe je vanaf bovenop de grand prismatic spring kijkt.
Alletwee ben ik uiteraard niet geweest, maar wat ik zo na jouw verslag gelezen te hebben verheug ik me echt op die twee.
Fijn dat jij iets aan mijn reisverslagen hebt gehad.
Voor wat betreft het uitkijkpunt op de Grand Prismatic Spring in het Yellowstone National Park.
Toen ik daar was, was er geen officieel uitkijkpunt (wij beklommen een berg), nu is dat er wel. Dat is in 2017 aangelegd.
De Grand Prismatic Spring bevindt zich in het Midway Geyser Basin. Bij dit Basin is er een parkeerterrein. Daar moet je echter niet voor het uitkijkpunt zijn. Je moet een parkeerterrein zuidelijker zijn, dat is genoemd naar de wandeling naar de Fairy Falls. Dit terrein is niet zo groot. Toen wij er waren, mocht men ook op een parkeerstrook langs de doorgaande weg door het park parkeren. Ik weet niet hoe het er nu is, want ik lees iets over een vergroting van het P-terrein.

Hierbij een paar websites:
- Midway Geyser Basin
- Fairy Falls Trail
- Wandelingenwebsite van Marianne
- Grand Prismatic Sping Overlook
- New Grand Prismatic Spring Overlook

De route naar het uitzicht op de Schwabacher's Landing is op de routekaart van het Grand Teton NP te vinden, en ik heb dat vrij duidelijk omschreven in mijn reisverslag 2010 bij de dagen 12 en 13. De eerste aanblik vanaf het P-terrein is al fraai, maar loop nog een paar honderd meter door voor het mooiste uitzicht. Klik hier voor mijn verslag.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 23 jul 2018, 12:29

Wij deden vorig jaar het uitzichtpunt voor de Grand Prismatic Spring, zie hier ons verslag.
En voor ons bezoek aan Schwabacher Landing zie hier.

Marianne

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 23 jul 2018, 12:39

melin schreef: ondertussen hebben we 2 dagen in west Yellowstone, en 1 nacht in cooke city. Ik begrijp dat dat weinig is,
Overweeg ook eens om die twee nachten te verplaatsen naar in het park, bijvoorbeeld rond Old Faithful, Lake, Grant Village of Canyon. Als je dagelijks kijkt op de website van Xanterra vind je bijna gegarandeerd wel een kamer, er wordt zoveel geannuleerd.

Qua afstand lijkt West Yellowstone misschien niet heel ver, maar het park in rijden kan nog wel eens een aardige opgave zijn.

Zo waren wij een aantal weken geleden een paar dagen in Yellowstone. Op de weg van Madison naar Old Faithful stond in de ochtend een kudde bison op de weg, bij Whiskey Flat. Wij reden zelf vanaf Old Faithful naar het noorden en het koste ons een paar minuten om er langs/doorheen te komen. De file de andere kant op liep echter door tot de kruising bij Madison. Dat is dus een file van ruim 10 miles het park in. Je zag ook bijna elke auto die uit het noorden kwam stoppen, foto's maken en heel erg treuzelen om een keer door te rijden. Verkeer dat vanuit het zuiden kwam deed dat veel sneller. Logisch, dat verkeer dat vanuit West Yellowstone binnenkomt zijn grotendeels mensen die voor het eerst het park inrijden en dit waren vermoedelijk de eerste bison die ze zagen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer