Reis Puckiet: camperrondreis Portland-Portland via Yellowstone.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Puckiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 jun 2011, 20:34

Reis Puckiet: camperrondreis Portland-Portland via Yellowstone.

Bericht door Puckiet »

Hallo allemaal,

Wij gaan over 3 wkn het onderstaande rondje doen en willen graag nog jullie advies. We reizen met een 30 ft camper en zijn met 3 (grote) kinderen op pad.
Om de Colombia River Gorge in te kunnen passen denken we er nu over om op dag 13 van Crater of the moons in 1x door te rijden naar ergens aan de westkant van de Gorge. Dan op dag 14 deze Gorge te doen en naar Mitchell te rijden. Redelijk vol programma maar er is ook zoveel te zien!

Reisschema VS noordwest (Oregan, Washington, Idaho, Wyoming)

1 Donderdag 19 juli: Amsterdam- Portland (hotel geregeld)
2 Vrijdag 20 juli: Portland- Mt St Helens: 91km (camping gereserveerd)
3 Zaterdag 21 juli: Mt St Helens- Mt Rainier: 100 km (camping gereserveerd)
4 Zondag 22 juli: Mt Rainier- Yakima: 100 km (Trailer Inns RV park Yakima)
5 Maandag 23 juli: Yakima- Coeur d'Alene: 375 km
6 Dinsdag 24 juli: Coeur d'Alene
7 Woensdag 25 juli: Coeur d'Alene- Helena: 445 km
8 Donderdag 26 juli: Helena- Yellowstone: 365 km (campings gereserveerd)
9 Vrijdag 27 juli: Yellowstone
10 Zaterdag 28 juli: Yellowstone
11 Zondag 29 juli: Yellowstone - Grand Teton- Idaho Falls: 270km
12 Maandag 30 juli: Idaho Falls- Craters of the moon: 210 km
13 Dinsdag 31 juli: Crater of the moon- Boise: 207 km
14 Woensdag 1 aug: Boise- Mitchell (painted hills): 415 km
15 Donderdag 2 aug: Mitchell- Bend: 133 km
16 Vrijdag 3 aug: Bend- Crater Lake: 165 km
17 Zaterdag 4 aug: Crater Lake- Eugene: 220km
18 Zondag 5 aug: Eugene- Florence: 100 km
19 Maandag 6 aug: Florence- Lincoln City: 120 km
20 Dinsdag 7 aug: Lincoln City- Cannon Beach: 135 km
21 Woensdag 8 aug: Cannon Beach- Woodburn (shoppen) 165 km ????
22 Donderdag 9 aug: (RV inleveren) Portland (hotel geregeld)
23 Vrijdag 10 aug: vertrek Portland
24 Zaterdag 11 aug: Aankomst Amsterdam

Nog inplannen:
Colombia River Gorge
Extra dag Cannon Beach?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Puckiet: camperrondreis Portland-Portland via Yellowstone.

Bericht door Old Faithful »

Om de Colombia River Gorge in te kunnen passen denken we er nu over om op dag 13 van Crater of the moons in 1x door te rijden naar ergens aan de westkant van de Gorge. Dan op dag 14 deze Gorge te doen en naar Mitchell te rijden. Redelijk vol programma maar er is ook zoveel te zien!
Ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt. Columbia River Gorge begint net ten oosten van Portland. Het lijkt me daarom logisch dat aan het begin of het eind van de route te plannen. Zoals jij het beschrijft ga je heel wat heen en weer rijden. Van Craters Of The Moon naar de oostkant van Columbia River Gorge is al 860km, naar de westkant is nog een stukje verder.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Puckiet: camperrondreis Portland-Portland via Yellowstone.

Bericht door leonl »

Houdt er rekening mee dat door de brand van vorig jaar een groot deel van Columbia River Gorge nog steeds is gesloten, enkele watervallen zijn nog steeds onbereikbaar en veel natuur is verwoest door de brand.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Puckiet: camperrondreis Portland-Portland via Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie niet zo snel waar je de tijd vandaan wilt halen voor een dag Columbia River Gorge of een extra nacht Cannon Beach. Je kunt natuurlijk nog wel wat schuiven, er zitten wat korte rijden tussen. Waarom bijvoorbeeld Yakima op dag 4, of ga je die dag nog naar Mt Rainier? En is er een reden voor de volle dag Coeur d'Alene? Waarom niet wat verder rijden richting Yellowstone? Waar kampeer je in Yellowstone? Je tijd daar, en vooral in Grand Teton is wel heel beperkt zo.
Als je op dag 7 al tot aan Gardiner zou kunnen rijden heb je een extra dag voor het park.
Voor het stuk van Yellowstone tot aan Crater Lake kun je eens naar ons 2015-verslag kijken; wij reden toen dezelfde route, maar zonder de stop in Bend. Als je daar geen plannen hebt zou je die stop over kunnen slaan zodat je elders wat meer tijd hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Puckiet: camperrondreis Portland-Portland via Yellowstone.

Bericht door Georgie »

Rondom Yakima (en Prosser/Walla Walla) liggen veel wijngaarden. Als dat je aanspreekt, kan je m.i. prima een stop doen na Mt Rainier, als je die dat niet zoveel wilt rijden. Je zou wel bijv al iets verder richting Idaho kunnen rijden zodat je de dag daarna iets minder ver hoeft. Het gebied an sich spreekt mij zeker wel aan als wijnliefhebber, wellicht de TO ook? Ik zou het zeker in mijn route opnemen. Interessante route wel, zoiets heb ik ook in m'n hoofd maar dan heen via Denver en terug Seattle. Maar veel hetzelfde, leuk om jullie plannen te lezen. Ga je toevallig (live) bloggen?

Ik vraag me idd wel af wat je een dag in Coeur d'Alene gaat doen, of is daar iets wat jullie aanspreekt? Lijkt mij niet de meest logische plek voor een rustdag. Ik zie een haastig stuk tussen Yellowstone en Grand Teton en Idaho falls. Ik zou een extra dagje Tetons doen ipv Coeur d'Alene.

Heb je een specifieke reden om voor Florence en Lincoln city te gaan? Newport niet?

Tussen Cannon Beach en Woonburn is Mcminnville een mooie stop.

Houd zeker rekening met de Columbia River Gorge en de afsluitingen. Tioga heeft er net een duidelijke blog over geschreven. https://tiogatours.nl/blog/alternatieve ... ver-gorge/
Goede reis alvast!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Puckiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 jun 2011, 20:34

Re: Reis Puckiet: camperrondreis Portland-Portland via Yellowstone.

Bericht door Puckiet »

Dank voor jullie reacties.

Coer d'Alene is bedoeld al dagje zwemmen/ varen/ rusten, etc. Half dagje is misschien ook genoeg dan winnen we daar weer wat tijd.
In YS hebben we Bridge Bay en Canyon Campground gereserveerd. De campings in Grand Teton waren al vol vandaar deze constructie.
Bend is ook bedoeld om te zwemmen, etc.
De Colombia River Gorge gaan we aan het einde doen. Als we geen tijd meer hebben is er een goede reden om nogmaals terug te komen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer