Hulp vanaf Portland, Oregon!

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tokheim
Amerikakenner
Berichten: 690
Lid geworden op: 26 jun 2006, 08:43
Contacteer:

Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Tokheim »

Hi,

Onze trip beginnen we aankomende september met 3 nachten in Seattle, dan een 8 daags cruise naar Alaska, dan 3 nachten rondom Olymic, dan 2 nachten Portland en hierna zitten we een beetje vast met onze Pacific Roadtrip.

Omdat mijn ouders (72/73) mee zijn doen we dit jaat alleen wat korte trails naar mooie punten. Nu rijden we via de Colombia River Gorge naar The Dallas en dan zijn we een beetje aan het twijfelen. Dezelfde dag nog door naar Painted Hills Unit als dit de vele miles waard zijn of gewoon rustig aan en in The Dalles blijven of toch al richting Yakima voor Mt. Rainier. We hebben vanaf Portland nog 5 nachten te verdelen voordat we weer het vliegtuig in Seatlle nstappen. Iemand suggesties?

Mvg.
Theo
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Almere vak V »

Ik zou absoluut naar Painted Hills gaan. Eén van mijn favoriete plekken in Oregon. En als we het dan toch over favoriete plekken hebben. Dan zou ik terugrijden via Crater Lake. Vanuit Crater Lake doorrijden naar de kust. Dat kan bijvoorbeeld via de 138, stukje I5 en dan de 38 naar de kust. Kom je in het Oregon Dunes gebied uit. Ook erg mooi. En dan via de 101 omhoog rijden naar Seattle. Werkelijk fantastische route!

Je zou vanuit The Dalles de 197/97 naar Madras kunnen pakken om naar Painted Hills te rijden. Maar als je geen speciale reden hebt om naar The Dalles te gaan zou ik bij Hood River via Mt Hood 35/26 naar Madras rijden. Omgeving van Mt Hood is geweldig.

Mocht je op 1 van de eerste 4 zaterdagen in de buurt zijn van Eugene. En je een kleine beetje sportgevoel hebben dan kan ik je een thuiswedstrijd van de Oregon Ducks aanraden. 60.000 krankzinnige Amerikanen op de tribune die voor een onvergetelijke sfeer zorgen. Zorg dat je een paar uur voor de wedstrijd al bij Autzen Stadium bent. Een goed plekje hebt in de trainingshal en geniet van al het eten en vooral mensen die er rondlopen en alle poppenkast die er georganiseerd wordt.
Gebruikersavatar
Tokheim
Amerikakenner
Berichten: 690
Lid geworden op: 26 jun 2006, 08:43
Contacteer:

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Tokheim »

Hi bedankt voor de sugguestie.

We hebben al de kust route van Forks naar omgeving Astoria in de planning opgenomen en gaan dan juist naar het binnenland om een beetje op te warmen :D Dus na Portland zijn de Painted Hills een beetje een omweg omdat we ook nog Mt. Rainier willen meepikken op het einde. Maar na de waterval bezoekjes op de Colombia River Gorge afslaan bij Hood River om via Mt Hood richting Painted Hills te rijden is natuurlijk een mooi alternatief, is dit te doen op 1 dag....
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Almere vak V »

Ja hoor!! Is prima te doen. Ik denk dat je van Multnommah naar Painted Hills via Mt Hood ruim 4 uur onderweg bent. Maar je gaat zeker een paar keer stoppen onderweg. Want de omgeving gaat echt veranderen. Van Painted Hills naar Crater Lake is denk ik ietsje korter en dan zou ik overnachten in Bend. Hartstikke gezellig plaatsje met een paar hele goeie restaurants.

Vanuit Crater Lake zou ik dan terugrijden door Willamette Valley. Absoluut een hamburger eten bij de A&W in Stayton. Hier ga je 60 jaar terug in de tijd. En als je van watervallen houdt zou ik zeker even stoppen bij Silver Falls State Parc. Van daaruit kan je via Silverton, mooi centrum trouwens, weer richting de I5 naar het noorden.
Gebruikersavatar
Tokheim
Amerikakenner
Berichten: 690
Lid geworden op: 26 jun 2006, 08:43
Contacteer:

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Tokheim »

Met dit rondje gaan we Mt. Rainier overslaan denk ik. Hiervoor hebben we dan wel Mt. Hood voor in de plaats. Oeps keuzes maken......
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door dejong89 »

voor Columbia river gorge moet je even op de site van het park kijken. Alles is grotendeels dicht ivm de eagle creek fire van 2017 . De Multnomah falls zijn wel te bezoeken maar de parkeerplaats daar is al snel vol.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door heidem »

Tussen Dodson en Bridal Veil Falls is ie inderdaad nog altijd afgesloten. Je kunt wel vanaf het Vista House tot aan Bridal Veil Falls komen, maar dan moet je dus hetzelfde stuk ook weer terug.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door dejong89 »

Het is wat je de moeite waard vindt. Wij waren er gisteren. We hadden gegokt en achteraf hebben we er een beetje spijt van. Maar goed, dat is dan ook de gok :) We hebben een wandeling gemaakt naar de dry creek falls en hebben de Multnomah falls bekeken. De wandeling was verrassend leuk en niet zwaar. Het aparte was dat we nog steeds verbrand hout konden ruiken. Ik geloof dat ik in het visitor centre las dat ze een paar weken geleden nog smeulende resten hebben gevonden van de brand.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Tokheim
Amerikakenner
Berichten: 690
Lid geworden op: 26 jun 2006, 08:43
Contacteer:

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Tokheim »

Bedankt voor de info, we zijn daar half September dus nog even de tijd. Inmiddels besloten om Portland te gebruiken voor dagtripjes naar Mt Hood, Columbia River Gorge, Silver Falls State Park en shoppen in Woodburn!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Almere vak V »

Silver Falls State Parc is geweldig. Zeker als je in september nog goed weer hebt. Zwembroek en handdoek mee en zwemmen maar op de meest fantastische plekken.

Woodburn ben je wel een dagje zoet als je van shoppen houdt. Alles wat je niet gevonden kunt krijgen kan je op de terugweg halen op Washington Square...
Gebruikersavatar
Tokheim
Amerikakenner
Berichten: 690
Lid geworden op: 26 jun 2006, 08:43
Contacteer:

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Tokheim »

Bedankt voor de tips! No 2 dagen relaxen ergens in een leuk plaatsje dicht bij Seattle Airport en we hebben ons rondje compleet!! :clap:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Almere vak V »

Kijk eens naar Olympia. Erg leuk stadje op een uurtje van Seattle. Tevens de hoofdstad van Washington State.

Kijk of je een rondleiding kunt doen door de Boeing fabrieken. Erg indrukwekkend!!
Gebruikersavatar
Tokheim
Amerikakenner
Berichten: 690
Lid geworden op: 26 jun 2006, 08:43
Contacteer:

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Tokheim »

Hi, we hadden Auburn of Federal Way op het oog, maar gaan zeker effe Olympia checken.
Gebruikersavatar
Tokheim
Amerikakenner
Berichten: 690
Lid geworden op: 26 jun 2006, 08:43
Contacteer:

Re: Hulp vanaf Portland, Oregon!

Bericht door Tokheim »

Toch voor Federal Way gekozen ivm. mooie aanbieding via Hotwire! Rondje is compleet! Bedankt voor de input!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer