Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
okke
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door okke »

Aanstaande zomervakantie gaan we een roadtrip maken van Portland naar LA met een huurauto. We hebben 2 kinderen van 5 en 7.
De planning staat grotendeels, maar we hebben nog een gat te vullen bij dag 10. Wat nu op de shortlist staat zijn Lassen Volcanic NP, Redwood NP en Columbia State HP. Maar we zijn er nog niet uit waar we het best kunnen verblijven, want Volcanic NP en Columbia zullen niet meer dan een daguitje zijn.
3 Jaar geleden zijn we ook naar de VS geweest en hebben op die trip o.a. San Francisco en Yosemite NP al gezien. Vandaar dat deze nu niet op onze route staan.
Tips over verblijf en campgrounds zijn van harte welkom. Vanaf Grant Pass hebben we de beschikking over kampeerspullen. In Bend zoeken we nog een leuk kindvriendelijk verblijf.

Dag 1: AMS => Portland/Corbet (Familie)
Dag 2: Portland/Corbet (Familie, huurauto)
Dag 3: Portland/Corbet (Familie, Mnt. St. Helens)
Dag 4: Portland/Corbet => Bend
Dag 5: Bend (Smith Rock SP)
Dag 6: Bend (Painted Hills)
Dag 7: Bend => Crater Lake => Grant Pass (Familie)
Dag 8: Grant Pass (Familie)
Dag 9: Grant Pass (Familie)
Dag 10: Grant Pass => ??
Dag 11:
Dag 12:
Dag 13:
Dag 14:
Dag 15: ?? => Atascadero (Familie)
Dag 16: Atascadero (Familie)
Dag 17: Atascadero => LA (Familie)
Dag 18: LA (Familie)
Dag 19: LA (Familie)
Dag 20: LA => AMS
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt via Lassen rijden. Jammer genoeg is de Bumpass Hell Trail niet open, maar ook zonder die wandeling is het een leuk park voor 2 nachten.
Het is ook mooi om via Redwoods en de kust te rijden.
Heb je de kust ten zuiden van SF al gedaan? En ben je al in Sequoia NP geweest?
Voor de kust en voor Sequoia zal het wel lastig zijn om nog een camping te vinden.

Wij hebben in de omgeving van Bend in een cabin op een KOA camping overnacht. Zie daarvoor ons 2006-verslag. Misschien is dat een idee? Wat heb je precies in gedachten?
Voor de Painted Hills is een overnachting daar wel mooi; dan zie je de heuvels bij het mooiste licht. Zie daarvoor en voor het Smith Rock SP ons 2015- verslag.

Marianne
okke
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door okke »

De kust zuid van SF hebben we inderdaad al eens gereden via Monteray. Sequoia NP hebben we nog niet gezien. Wel de sequoia bomen in Yosemite NP. Ik vraag me ook af of Redwood en Sequoia NP niet te veel op elkaar lijken. Heeft Redwood echte must sees en kun je deze met een dagtrip bezichtigen?

Een cabin op een camping zou perfect zijn. Weet je nog welke camping dat precies is? Gezien we met kids reizen zoeken we wel plekken waarbij zij het ook naar hun zin hebben. De painted hills staat voornamelijk op mijn lijstje :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt de KOA in ons verslag nakijken; het was bij Sisters als ik me niet vergis.

Redwoods is heel anders dan Sequoia. Ik vind zelf de giant sequoia's indrukwekkender omdat ze dikker zijn. Qua omgeving is er best veel verschil: je zit voor de Redwoods bij de kust, en in Sequoia NP in de bergen. Waarom zou het in een dagtrip moeten? Redwoods is langgerekt, dus het is niet handig om het vanuit dezelfde locatie te bezoeken.
Voor Redwood NP kun je ons 2015-verslag eens bekijken. En voor Sequoia ons 2006-verslag en ons 2013- en 2017-verslag.
Een leuke site voor beide soorten sequoia's is http://www.redwoodhikes.com.
Ik zou niet zowel Redwood als Sequoia doen, maar kiezen voor een route via de kust of meer in het binnenland.

Marianne
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door Georgie »

Ik zou denk ik wel via de kust van SF naar LA rijden. En ook al een stuk boven SF, dat wordt vaak overgeslagen maar is juist ook prachtig. Is Santa Cruz (zuidelijk van SF) niet een leuke stop met kinderen ivm de board walk? Misschien leuker dan wederom Monterey (al blijft dat ook een mooi stukje vind ik).

Bijv deze route:

Dag 10: Grants Pass - Humboldt Redwood State Park (Albee Creek Campground) (4u rijden)
Dag 11: HRSP - Petaluma Koa (3.31u rijden)
Dag 12: vanuit Petaluma naar Muir Woods voor toch wat redwoods. Langs de Ocean route (hwy 1, langs Half Moon Bay) door SF heen (evt stop SF Zoo met kids) naar Santa Cruz 2.21u rijden)
Dag 13: Santa Cruz - Atascadero (2.20u rijden).

Dan heb je zelfs nog een dag over om ergens langer te blijven of bijv om tussen Grants Pass en de kust nog iets meer te doen zoals Mt Shasta bijv. Ik ben zelf in California meer van de kust dan de binnenlanden. Overigens past dit deel van je reis misschien beter in het Zuidwesten forum? Daar zitten misschien nog meer experts!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
okke
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door okke »

Bedankt Georgie voor de tips. Op de door jou voorgestelde route missen we wel Lassen Volcanic NP helaas. Zit er veel verschil tussen HRSP en Muir Woords omdat je ze beiden in je route hebt gestopt?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk ook via Lassen rijden en dan de kust onder SF meenemen.
Heb je al eens www.ontdek-amerika.nl bekeken voor de parken?

In Humboldt Redwood State Park zul je zeker Redwoods zien.

Marianne
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door Georgie »

okke schreef:Bedankt Georgie voor de tips. Op de door jou voorgestelde route missen we wel Lassen Volcanic NP helaas. Zit er veel verschil tussen HRSP en Muir Woords omdat je ze beiden in je route hebt gestopt?
Het was een beetje een vergissing van mijn kant om te denken dat je nog geen redwoods had gezien als je wel naar HRSP gaat, natuurlijk. Je kunt ook voor één van beide kiezen. Zoals Marianne ook aangeeft kan je ook eerst Lassen doen en dan toch via de kust afzakken (en bijv al noordelijk van SF de kust pakken en toch naar Muir gaan voor de redwoods, is stuk kleiner Park maar erg mooi).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
okke
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door okke »

Martin & Marianne schreef:Je kunt natuurlijk ook via Lassen rijden en dan de kust onder SF meenemen.
Heb je al eens http://www.ontdek-amerika.nl bekeken voor de parken?

In Humboldt Redwood State Park zul je zeker Redwoods zien.

Marianne
Bedankt voor de link Marianne. Erg nuttig!
okke
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door okke »

Met jullie tips hebben we de route opgevuld met de volgende plaatsen. Tips voor hotels/campgrounds nog altijd welkom.

Dag 1: AMS => Portland/Corbet (Familie)
Dag 2: Portland/Corbet (Familie, huurauto)
Dag 3: Portland/Corbet (Familie, Mnt. St. Helens)
Dag 4: Portland/Corbet => Bend
Dag 5: Bend (Smith Rock SP)
Dag 6: Bend (Painted Hills)
Dag 7: Bend => Crater Lake => Grant Pass (Familie)
Dag 8: Grant Pass (Familie)
Dag 9: Grant Pass (Familie)
Dag 10: Grant Pass => Shingletown
Dag 11: Shingletown (Lassen Volcanic)
Dag 12: Shingletown => Humboldt Redwoods State Park
Dag 13: Humboldt Redwoods State Park
Dag 14: Humboldt Redwoods State Park => Atascadero (Familie)
Dag 15: Atascadero (Familie)
Dag 16: Atascadero (Familie)
Dag 17: Atascadero => LA (Familie)
Dag 18: LA (Familie)
Dag 19: LA (Familie)
Dag 20: LA => AMS
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door Georgie »

Leuk! Wordt vast een mooie trip!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door Martin & Marianne »

Waar wil je overnachten bij Humboldt Redwoods SP? En wil je dan twee nachten in dezelfde plaats overnachten?
Het is een flinke rit naar Atascadero.
Ga je kamperen in Shingletown? Wij zaten daar in 2006 op de KOA. In het dorp is niets. Tegewoordig zijn er cabins in Lassen Volcanic; dat lijkt me erg mooi.

Marianne
okke
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door okke »

Martin & Marianne schreef:Waar wil je overnachten bij Humboldt Redwoods SP? En wil je dan twee nachten in dezelfde plaats overnachten?
Het is een flinke rit naar Atascadero.
Ga je kamperen in Shingletown? Wij zaten daar in 2006 op de KOA. In het dorp is niets. Tegewoordig zijn er cabins in Lassen Volcanic; dat lijkt me erg mooi.

Marianne
We hebben nog geen exacte plek voor overnachtingen in HRSP. Het zou fijn zijn als we een plek kunnen vinden waar vandaan we meerdere kanten op kunnen in HRSP. We willen het aantal reisdagen voor de kinderen ook beperkt houden, vandaar de rit van 7 a 8 uur naar Atascadero.
Tot nu toe zijn alle cabins in SP en NP vol :( ook in Lassen V. lijkt het vol.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie hebben overal best wel veel dagen op dezelfde locatie; ik zou van dit stuk toch een roadtrip maken; uiteindelijk zit je dan minder uren in de auto. Redwoods is langgerekt; je kunt dat het beste van noord naar zuid rijden. Kijk eens naar ons 2015-verslag, en dan met name het stuk tussen Ferndale en Ukiah en van Ukiah naar SF. Wij reden naar Ukiah voor een overnachting, maar als het kan zou ik aan de kust blijven als ik jullie was. En ja, alles is al heel vroeg volgeboekt, jullie zijn laat met het vastleggen van accommodatie.

Het is niet nodig en ook tegen de forumregels om bovenliggende berichten te quoten. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis okke: roadtrip van Portland naar LA (met kinderen 5 en 7).

Bericht door Old Faithful »

Je hebt geen overnachting bij de Painted Hills gepland? Zoals Marianne al schreef, zie je de heuvels dan bij het mooiste licht. Een overnachting in http://theoregonhotel.net/ is ook weer eens iets anders dan het standaard ketenhotel.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer