Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linda043
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2016, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Linda043 »

Onze eerste familievakantie in Amerika vorig jaar is zo goed bevallen, dat we volgend jaar weer willen gaan. Omdat Mount St Helens al 30 jaar op mijn verlanglijstje staat, hebben we gekozen voor Washington en Oregon. Aangezien we maar 2,5 week weg kunnen, heb ik de rondreis al zo veel mogelijk ingeperkt (geen Olympic NP). Hebben jullie nog suggesties/verbeteringen tav onderstaande conceptroute?

Dag 1: Amsterdam/Dusseldorf - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Boeing fabrieken - Mount Rainier NP
Dag 4: Mount Rainier NP
Dag 5: via Mount St Helens overnachten in de buurt van Portland
Dag 6: Columbia River Gorge - The Dalles
Dag 7: In de buurt van John Day Fossil Beds (Painted Hills) overnachten
Dag 8: Naar Bend
Dag 9: Bend (rustdag)
Dag 10: naar Crater Lake en daar overnachten
Dag 11: Naar Redwoods NP
Dag 12: Redwoods NP
Dag 13 t/m 15 Oregon Kust
Dag 16: naar Seattle voor terugvlucht
Dag 17: Thuis

In dit schema is nog ruimte voor 1 of 2 dagen extra, maar waar? Misschien in Portland of ergens tussen The Dalles en Bend, of nog een dag Seattle op het laatst? We zijn meer natuurmensen dan stadsmensen. Onze 2 kinderen zijn dan 13 en 11 jaar oud. Misschien is er nog ergens een waterpark of pretpark?
New York (1996), ZW Amerika (1999), Florida (2016), NW Amerika (2017)
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis Washington - Oregon 2019

Bericht door Mrvanilla »

Leuke plannen! Ik zou Olympic NP zeker wel bezoeken en Redwoods overslaan. Vele malen mooier in mijn optiek en het geeft je meer rust. Het ligt meer op de route dan Redwoods.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Old Faithful »

als je die dag verder geen plannen hebt, rijd je in anderhalf uur van Mitchell (Painted Hills) naar Bend. Die dag kun je rustig als rustdag beschouwen, want druk zal het op die weg niet zijn. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Marlies »

Ook wij zijn aan het kijken naar een soortgelijke rondreis voor 2019. Voor ons zou dit schema (veel) te druk zijn, maar onze kinderen zijn ook best wat jonger (volgend jaar 4 en 6). Ik snap dat het met voorkeuren te maken heeft, maar zou je in ieder geval aanraden om de route uit te schrijven per dag en te kijken naar de afstanden en reistijden. Onze ervaring vorig jaar (toen we ook deels in Oregon zijn geweest) is dat veel van de routes niet echt opschieten en dat de reistijd langer is dan je mogelijk zou verwachten op basis van de afstand. Van de kust naar Crater Lake was bijvoorbeeld echt een hele lange reisdag. En ook de route langs de kust (met veel plaatsjes en mooie stops) en soms een detour (als je echt langs de kust wil blijven rijden, zoals bij Cape Lookout) vraagt best veel tijd.
In onze afwegingen (tot nu toe) hebben we besloten om niet zover door te rijden als Redwoods. Wat we daarnaast nog overwegen is of dat we én Mt. Rainier én Mt. St. Helens én Mt. Hood in het schema willen opnemen (Mt. Hood ligt op de route van Bend naar The Dallas). In jullie geval zal Mt. St. Helens in ieder geval worden opgenomen :) . John Day Fossil Beds hebben we vorig jaar bezocht en was een mooie afwisseling qua landschap en zou ik in jullie geval dus zeker bezoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden in 2006 met kinderen van dezelfde leeftijd ook iets dergelijks. Wel mét Olympic NP. Misschien heb je iets aan ons verslag.
Olympic vonden wij zeker de moeite, maar Redwoods is ook mooi.
Je kunt ook overwegen om in SF te eindigen als je Redwoods NP mee wilt nemen.

Voor John Day, Crater Lakes en Redwoods NP kun je eens ons 2015-verslag bekijken.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Almere vak V »

Wat Marlies aangeeft. Veel mensen maken de fout door te denken dat je even door Oregon en Washington State heencrosst. Als je op de I5 blijft wel En zelfs dat is al geen straf. Maar veel meer snelwegen zijn er niet.

Heb 2 jaar geleden dezelfde discussie gehad met vrienden van ons die ook in Oregon waren geweest en zich beklaagden over het gebrek aan snelwegen. Allereerst moet je niet in Oregon of Washington zijn als je haast hebt. Dat kennen ze hier niet. Oregon is 6 keer zo groot als Nederland. Er wonen 3,5 miljoen mensen waarvan bijna 3 miljoen in Portland of in de directe nabijheid. Mijn vraag, waar wil je die snelweg naar toe hebben dan??

Neem de tijd, dat is het enige wat ik kan zeggen. En geniet er van!!
Gebruikersavatar
Linda043
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2016, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Linda043 »

Allemaal goede tips. Bedankt.

Ik had me niet gerealiseerd dat het langer duurt dan je zou verwachten om ergens te komen. Vorig jaar ging het juist meestal sneller dan verwacht (maar ja, waren dan ook mooi rechte wegen met vaak weinig te zien in Wyoming en Idaho).

Ik ga dit weekend me nog uitgebreider verdiepen in de route en reisafstanden en de stops onderweg.
Op de een of andere manier trekt Olympic NP me niet zo aan, vandaar mijn keuze voor Redwoods. Misschien moet ik die ook schrappen en kiezen voor extra tijd in midden Oregon. Genoeg om over na te denken.

Marianne, ik heb jullie reisverslagen al doorgelezen natuurlijk. Ook vorig jaar dienden ze als dankbare inspiratie voor Yellowstone en Grand Teton.
New York (1996), ZW Amerika (1999), Florida (2016), NW Amerika (2017)
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Désirée »

Ik volg. We willen in 2020 die kant op. Onze dochter is dan 7.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door dirkvd001 »

Hoi,

We hebben ook plannen om een roundtrip te doen in deze staten. Zelfs nog een klein stukje California erbij.
Dit is de route op roadtrippers :
https://maps.roadtrippers.com/?a2=t!235 ... 8484791313

Maar we zijn er nog niet uit voor het laatste stuk : Mount St. Helens EN/OF Mount Rainier
Heeft er hier iemand ervaring mee wat goed te doen is op weg van Bend naar Seattle.
We zijn dan al Mount Hood gepasseerd.
Overnachtingsplaatsen zijn schaars in deze streken.

Info : 2 volwassenen, auto, hotel/motel
Reisdata : 4 tem 30 juli 2019
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

@dirkvd001: Op basis van je kaartje is het lastig iets te zeggen. Waarom zou je moeten kiezen tussen Mt St Helens en Mt Rainier? Hoeveel tijd heb je overal? Misschien goed om een eigen topic aan te maken voor je route?
Hierboven had ik al naar ons 2006-verslag verwezen; wij deden toen zowel Mt St helens als Mt Rainier. Ze zijn heel verschillend, dus ik zou zeker beide proberen te bezoeken. Er zijn voldoende overnachtingsplaatsen te vinden in de omgeving van beide.

Marianne
bigroc
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 01 okt 2008, 11:24
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: regio Rotterdam

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door bigroc »

Hallo Dirk en ook Linda,

Misschien hebben jullie iets aan ons verslag van afgelopen zomer.
Wij deden toen een soortgelijk rondje vanuit SF naar Seattle en weer terug in 3 weken.
Vanuit Portland hebben wij op weg naar Packwood (overnachting voor Mt Rainier in Crest Trail Lodge) ook Mt St Helens bezocht, prima te doen.

Groetjes,
Mirjam
http://usadegroot.wordpress.com

1990/1991/1994,NY&Florida/Westkust/muziekrondje
1999/2005/2007:Florida
2009:westkust
2011:west & YNP
2013:NY-Orlando
2014:Florida
2016:Denver eo
2017:NO
2018:NW
2019:NW&Canada
2022:Muziek&Texas
2023:Texmex
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door tomhster »

Smith Rock State Park is een leuke en logische stop tussen Painted Hills en Bend.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Old Faithful »

Volgens je kaartje gaat je route aan de oostkant langs Mt St Helens N.V.M.. De weg naar het meest bezochte deel van Mt St Helens N.V.M. ligt aan de westkant. Overnachtingsmogelijkheden zijn er volop langs I-5.
Voor Mount Rainier N.P. kun je overnachten in het reeds genoemde Packwood of in Ashford. Wij logeerden in 2008 en 2012 in de Mountain View Lodge in Packwood.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door dirkvd001 »

Bedankt voor de info allemaal.

Wij nemen inderdaad de oostkant van St. Helens omdat we beslist hebben deze berg niet langs de platgetreden paden te bezoeken.
Zo rijden we tussen Mt. St.Helens en Mt.Adams wat volgens mij ook een mooi gebied is.
Omdat we al vaak in vulkaangebieden zijn geweest, spenderen we liever meer tijd aan Mt.Rainier en Mt.Hood. waar het ons vooral te doen is om de hikes.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Linda043: rondreis Washington - Oregon 2019.

Bericht door Old Faithful »

Misschien kan een moderator het laatste stuk van dit topic afsplitsen en een eigen topic voor dirkvd001 maken.
Edit: Ik zie nu dat er al een nieuw top is, misschien verplaatsen :idea:

Mount St Helens en Mount Rainier zijn weliswaar vulkanen, maar absoluut niet te vergelijken met gebieden met vulkanische verschijnselen als Yellowstone, Lassen en IJsland. Het is meer een hooggebergtelandschap, met bij Mt St Helens nog de zichtbare gevolgen van de verwoestende uitbarsting in 1980. Ik ken het oostelijk gedeelte niet, omdat het gesloten was toen wij er 2012 waren. Ik vond het gedeelte bij Johnston Ridge en zeker het V.C. heel interessant.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer