Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Grunner
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 sep 2011, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door Grunner »

Hoi allemaal! Volgend jaar juni willen wij naar het noordwesten van de VS, na al in het zuidwesten en 2x noordoosten te zijn geweest. En deze keer voor het eerst met onze dochter van dan (bijna) 2 jaar oud. Toch best spannend.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie kenners naar onderstaande opzet kijken, en of het een beetje de lading dekt voor het noordoosten. We zijn van plan met een huurauto te gaan en in cabins/resorts te slapen.

1. Amsterdam - Denver - Estes Park (120 km)
2. Estes Park: Rocky Mountain NP
3. Estes Park - Casper (450 km)
4. Casper - Cody (345 km)
5. Cody
6. Cody - Yellowstone NP (215 km)
7. Yellowstone NP
8. Yellowstone NP
9. Yellowstone NP - Grand Teton NP (205 km)
10. Grand Teton NP
11. Grand Teton NP - Salt Lake City (440 km)
12. Salt Lake City
13. Salt Lake City - Moab (375 km)
14. Moab: Canyonlands NP, Dead Horse Point State Park
15. Moab: Arches NP
16. Moab - Grand Junction (180 km)
17. Grand Junction - Denver (390 km)
18. Denver
19. Denver - Amsterdam
Fan van Chicago, Boston en LA!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route maar ik zou RMNP op het laatst doen. Dan zullen de trails beter begaanbaar zijn en de hoogte zal dan ook minder een probleem zijn. Bovendien kun je dan het park via Grand Lake binnen rijden zodat je meteen de Trail Ridge Road mee kunt nemen.
Het lijkt me sowieso niet verstandig om na aankomst meteen door te rijden naar Estes Park.

Je kunt nu al boeken voor Yellowstone. Kijk daar alvast eens naar. Een extra nacht daar zou wel mooi zijn.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor het park in juni en ons 2017-verslag voor de route via Casper en voor RMNP.

Marianne
Grunner
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 sep 2011, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door Grunner »

Bedankt voor de tip voor RMNP. En ik ga sowieso dat verslag eens lezen!

Ik las in verschillende topics inderdaad al dat er voor Yellowstone al geboekt kan worden. Maar vliegtickets hebben we nog niet, dus ik zou niet weten voor welke datum ik dan een accommodatie moet boeken. Hoe doet iedereen dat?
Fan van Chicago, Boston en LA!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult toch wel ongeveer weten wanneer je gaat? Als je het niet precies wee kun je eventueel meerdere nachten boeken en dan later iets annuleren.
Wij boeken accommodatie in parken als Yellowstone ruim voordat we de vluchten boeken.

Marianne
Grunner
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 sep 2011, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door Grunner »

Nee, eerlijk gezegd nog niet. Dat kan half juni zijn, maar ook eind juni. Normaal gesproken is een gunstige vliegticketprijs voor ons leidend. Dus dat zou een andere manier van denken/boeken voor ons betekenen. Niet perse verkeerd hoor, maar daar moet ik dan even voor omschakelen :wink:
Fan van Chicago, Boston en LA!
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door dirkmuis »

Wij zijn dit jaar met een kind van 2 geweest (Florida) en vorige jaar met een kind (jaja hetzelfde) van 1 naar het westen.
Let wel op dat een kind van 1 nog veel plezier kan beleven aan het rondkijken en zitten in de auto en wagen. Hierdoor kun je wat langere afstanden rijden of meer wandelen met de wagen of eventueel een draagzak.
Wij merkte bij onze dochter van 2 dat je toch zeker meer tijd moet gaan inplannen om even wat fruit te eten, even rond te kijken naar dieren, een uurtje zwemmen. Hou daar op je reis en in je planning rekening mee, anders wordt het een teleurstelling omdat je van alles moet schrappen.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door Georgie »

Even een vraag/opmerking over de leeftijd van je dochter. Is ze nog geen 2 tijdens de gehele reis of wordt ze toevallig 2 tijdens de reis? Omdat je het over (bijna) 2 hebt. In de luchtvaartwereld is dat een wereld van verschil namelijk. Onder de 2 mogen de kindjes nog op schoot (of mag je ook een ticket kopen) en boven de 2, moeten ze verplicht op een stoel zitten. Het is zelfs zo dat wanneer je kind 2 wordt tijdens de reis (dus tussen de heen- en terugreis), je voor de gehele trip het kindertarief betaald ipv heen het infant en terug het kindertarief. Wellicht iets om over na te denken, ook als je nog flexibel bent met data.

Verder klinkt het als een haalbare trip, niet te veel stops. Dat lijkt me belangrijk met een kindje. Ik lees verder met je mee omdat wij dit ook nog steeds overwegen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door dirkmuis »

Wij hadden dit jaar een extra stoel geboekt. Dat is en stuk fijner dan een hele reis op schoot moet ik zeggen.
Nu kon ze gewoon lekker tussenin zitten of liggen en meer haar eigen ding doen, wat een kind van 2 toch wilt op zijn tijd.

En net als de 'grote mensen' eten, boekje lezen, muziek luisteren en dergelijke viel in goede aarde.
Op schoot is leuk als ze slapen en stil liggen en nog geen 10 kilo wegen.
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door Fre en Isa »

dirkmuis schreef: Wij merkte bij onze dochter van 2 dat je toch zeker meer tijd moet gaan inplannen om even wat fruit te eten, even rond te kijken naar dieren, een uurtje zwemmen. Hou daar op je reis en in je planning rekening mee, anders wordt het een teleurstelling omdat je van alles moet schrappen.
Persoonlijk denk ik dat dit van kind tot kind afhangt. Wij hebben onze dochters (nu 7 en 10) nooit anders gewoon gemaakt dan lange ritten. En eigenlijk wordt daar zelden over geklaagd. Maar misschien is dit ook afhankelijk van het karakter van het kind zelf?
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door dirkmuis »

Neem aan dat je dan onderweg zorgt dat ze zich kunnen vermaken. Zitten en naar een hoofdsteun staren lijkt me voor een klein kind na verloop van tijd niets. Die willen ontdekken.
En als je met je kind(eren) gaat dan vinden wij het ook leuk om dingen te doen waar zij zich vermaakt. Dat kan een park zijn, een speeltuin, iets met water.
Grunner
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 sep 2011, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door Grunner »

Georgie schreef:
13 jun 2018, 11:07
Even een vraag/opmerking over de leeftijd van je dochter. Is ze nog geen 2 tijdens de gehele reis of wordt ze toevallig 2 tijdens de reis? Omdat je het over (bijna) 2 hebt. In de luchtvaartwereld is dat een wereld van verschil namelijk. Onder de 2 mogen de kindjes nog op schoot (of mag je ook een ticket kopen) en boven de 2, moeten ze verplicht op een stoel zitten. Het is zelfs zo dat wanneer je kind 2 wordt tijdens de reis (dus tussen de heen- en terugreis), je voor de gehele trip het kindertarief betaald ipv heen het infant en terug het kindertarief. Wellicht iets om over na te denken, ook als je nog flexibel bent met data.

Verder klinkt het als een haalbare trip, niet te veel stops. Dat lijkt me belangrijk met een kindje. Ik lees verder met je mee omdat wij dit ook nog steeds overwegen.
We zijn inmiddels een paar maanden verder en hebben al heel wat knopen doorgehakt. Antwoord op je vraag over haar leeftijd: ze wordt pas na terugkomst 2. We hebben er echter wel voor gekozen om een stoel voor haar te boeken. Meer dan 10 uur op schoot zien we, en vooral zij zelf verwacht ik, niet zitten.

Wat de rondreis betreft. We hebben ervoor gekozen om op de meeste plekken minimaal 2 nachten te blijven, op twee noodzakelijke tussenstops na. Zo hebben we overal wat meer tijd om rond te kijken. Dat betekent wel dat de reisafstanden een paar keer rond de 400 km zijn. Maar je moet ergens concessies doen. Opa en oma reizen mee, dus genoeg afleiding aan boord.

Dit is de definitieve route geworden:
1. Amsterdam - Denver
2. Denver
3. Denver - Casper
4. Casper - Cody
5. Cody
6. Cody - Yellowstone NP
7. Yellowstone NP
8. Yellowstone NP
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP - Grand Teton NP (205 km)
11. Grand Teton NP
12. Grand Teton NP - Vernal
13. Vernal - Moab
14. Moab
15. Moab - Aspen
16. Aspen
17. Aspen - Denver
18. Denver
19. Denver - Amsterdam
Fan van Chicago, Boston en LA!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Grunner: Denver-Denver met kind van 2

Bericht door IngridZw »

In 2017 en 2018 hebben we gereisd met onze dochter, schoonzoon en kleinzoon van resp. 1 en 2 jaar oud. Na de wat mindere ervaringen van het jaar daarvoor had onze dochter verleden jaar voor in het vliegtuig een gecertificeerde Cares Harnas gekocht speciaal voor peuters. Dit n.a.v. positieve ervaringen van ouders op het internet. Het is een gordel die je bevestigt aan de rugleuning van de stoel zodat ze vastzitten. Ideaal omdat het vergelijkbaar is (het voelt vertrouwd) met wat ze gewend zijn in de auto. In ieder geval gaf het voor onze kleinzoon een heel stuk meer rust, en dus ook voor ons. Een heel verschil met een gewone vliegtuigriem waar ze zich zo uit wurmen.

Om de vliegreis voor hem wat plezieriger te maken hadden wij ook van tevoren kleine cadeautjes ingepakt die hij tijdens de vliegreis om de zoveel tijd mocht uitpakken. Vond hij prachtig. Al met al (filmpjes kijken, slaapjes tussendoor) was het een heel ontspannen vlucht.

In Cody is het Buffalo Bill museum echt een aanrader. Niet alleen voor volwassenen maar zeker ook voor de kleintjes zijn er leuke dingen om te zien en te doen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer