Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door RTB117 »

Na veel wikken en wegen en heel veel lezen op dit forum ben ik eindelijk tot de volgende reis gekomen. Een combinatie van steden en kamperen in national parks.

Wat vinden jullie ervan; hebben jullie nog tips / opmerkingen?

7-Jul-18 Keulen - Seattle
8-Jul-18 Seattle - Seattle
9-Jul-18 Seattle - Seattle
10-Jul-18 Seattle - Port Townsend - Olympic NP (Kalaloch campground)
11-Jul-18 Olympic NP (Kalaloch campground)
12-Jul-18 Kalaloch campground - Newport
13-Jul-18 Newport - Portland
14-Jul-18 Portland - Portland
15-Jul-18 Portland - Portland
16-Jul-18 Portland - mt hood - Mitchell
17-Jul-18 Mitchell - Boise
18-Jul-18 Boise - Twin Falls

19-Jul-18 Twin Falls - Yellowstone NP (Canyon Campground)
20-Jul-18 Yellowstone NP (Canyon campground)
21-Jul-18 Yellowstone NP (Canyon campground)
22-Jul-18 Yellowstone NP (Canyon campground)
23-Jul-18 Yellowstone NP (Canyon campground) - Helena / Bozeman
24-Jul-18 Helena / Bozeman - Glacier NP
25-Jul-18 Glacier NP (St Mary campground)
26-Jul-18 Glacier NP (St Mary campground)
27-Jul-18 Glacier NP - Coeur d'Alene
28-Jul-18 Coeur d'Alene - Seattle airport
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door michelly »

In Olympic zul je veel dubbele kilometers rijden. Dit kun je enigszins voorkomen door 2 verschillende campings te nemen. Bijv. je eerste overnachting op de Sol Duc Campground en de 2e op Kalaloch. Beide zijn te reserveren.
Ik zou verder niet in Twin Falls overnachten maar kamperen op de campground van Craters of the Moon, dan kun je dat parkje ook nog even meepikken.
In Glacier zou ik proberen om een campingplekje op de Many Glacier Campground te bemachtigen. Prachtig gelegen!
Ik mis overigens Mt Rainier in je route. Voor ons was dit een topper afgelopen zomer!
Voor inspiratie zou je onze verslagen van 2017, 2009 en 2012 eens kunnen bekijken op www.michelly.nl
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door Martin & Marianne »

ik zou ook op twee verschillende plaatsen overnachten voor Olympic NP. Is het niet onlogisch om eerst naar Newport te gaan en dan naar Portland?
Voor het stuk tussen Yellwostone en Mitchell kun je eens in ons 2015-verslag kijken.
In 2017 hebben we ook op Canyon gestaan. Je staat daar mooi centraal, maar als je vroeg bij de geisers wilt zijn zou een nacht Madison of een kamer in de OF Inn ook wel mooi zijn.
Hoe willen jullie naar Canyon rijden, via West Yellowstone? Het zou ook mooi zijn om via Grand Teton te rijden.
Vliegen jullie de 28e terug?

Marianne
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door RTB117 »

Dank je wel!

Voor Olympic NP hebben we maar een volle dag omdat we op 10 juli een orca-tour willen doen vanuit Port Townsend. De dag erna willen we een goede hike gaan maken in Hoh Rainforest dan lijkt Kalaloch mij geen verkeerde locatie, zeker omdat Ruby beach daarnaast ligt.

Craters of the moon staat zeker op de planning, je kan die camping niet vtv reserveren dus we kunnen altijd bekijken waar we die dag overnachten.

Many Glacier is helaas helemaal volgeboekt (we hadden daar een reservering staan maar doordat de planning is gewijzigt hebben we de helaas moeten annuleren).

Ik ga je verslagen zeker even lezen :thumbup: :clap:
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door Dorito »

Twin Falls zou ik ook geen nacht overnachten. In een paar uur heb je de watervallen wel gezien.

Craters of the moon is supermooi. Zeker degene waar je door een grot onder de grond naar de uitgang kan lopen en dan bovenlangs in de leegte terug.

Verder zou ik iig 2 campings in Yellowstone aanraden. Wij stonden in het zuiden en daarna centraal. Nog first come first serve in noordoosten geprobeerd, maar die was al vol voor omze grote (30ft) camper om 7.00 uur ‘s ochtends. Ze hebben daar sowieso niet echt veel plaatsen voor een camper op sommige van die first come first serve campings. We waren de bezienswaardigheid van de dag toen we met de camper daar kwamen.

Je kunt niet alles en moet natuurlijk keuzes maken, maar wij vonden Grand Teton echt supermooi.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door Martin & Marianne »

RTB117 schreef:Voor Olympic NP hebben we maar een volle dag omdat we op 10 juli een orca-tour willen doen vanuit Port Townsend. De dag erna willen we een goede hike gaan maken in Hoh Rainforest dan lijkt Kalaloch mij geen verkeerde locatie, zeker omdat Ruby beach daarnaast ligt.
Je gaat dan niet naar Hurricane ridge en Lake Crescent? Ik had ons 2006-verslag nog niet genoemd zie ik. Voor Olympic kun je daar eens in kijken. Wij deden toen ook een whale watch tocht vanuit Port Townsend.

Marianne
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door RTB117 »

Martin & Marianne schreef:ik zou ook op twee verschillende plaatsen overnachten voor Olympic NP. Is het niet onlogisch om eerst naar Newport te gaan en dan naar Portland?
Voor het stuk tussen Yellwostone en Mitchell kun je eens in ons 2015-verslag kijken.
In 2017 hebben we ook op Canyon gestaan. Je staat daar mooi centraal, maar als je vroeg bij de geisers wilt zijn zou een nacht Madison of een kamer in de OF Inn ook wel mooi zijn.
Hoe willen jullie naar Canyon rijden, via West Yellowstone? Het zou ook mooi zijn om via Grand Teton te rijden.
Vliegen jullie de 28e terug?

Marianne
Ik had je reactie even over het hoofd gezien.

We zitten te denken om om te rijden via Grant Teton en hier toch nog enigzins een beeld van te krijgen; hoe summier dan ook ;)

Ik ga je verslag zeker even lezen! Ik heb ook via je tip (ander topic) geboekt in Mitchell; bedankt daarvoor :thumbup:

We vliegen de 28ste om 17;00 weer terug
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door RTB117 »

Martin & Marianne schreef:
RTB117 schreef:Voor Olympic NP hebben we maar een volle dag omdat we op 10 juli een orca-tour willen doen vanuit Port Townsend. De dag erna willen we een goede hike gaan maken in Hoh Rainforest dan lijkt Kalaloch mij geen verkeerde locatie, zeker omdat Ruby beach daarnaast ligt.
Je gaat dan niet naar Hurricane ridge en Lake Crescent? Ik had ons 2006-verslag nog niet genoemd zie ik. Voor Olympic kun je daar eens in kijken. Wij deden toen ook een whale watch tocht vanuit Port Townsend.

Marianne

We proberen de Hurricane Rige te bezoeken na de orca tour en we komen langs Lake Crescent gereden. Ik ga het 2006 ook zeker lezen!!


We willen ook nog een middag raften in Oregon of Idaho; heeft iemand hier tips voor, wat een beetje in deze planning past?
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door RTB117 »

Martin & Marianne schreef: In 2017 hebben we ook op Canyon gestaan. Je staat daar mooi centraal, maar als je vroeg bij de geisers wilt zijn zou een nacht Madison of een kamer in de OF Inn ook wel mooi zijn.
Hoe willen jullie naar Canyon rijden, via West Yellowstone? Het zou ook mooi zijn om via Grand Teton te rijden.
Marianne
Op aanraden van je en met wat geluk toch nog een cabin weten te boeken voor een nacht in OF Lodge :thumbup:

En we hebben besloten om via Grand Teton het park in te rijden.

Nogmaals bedankt!!

Het avontuur gaat bijna beginnen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RTB117 Seattle - Seattle (Olympic NP, Portland, Yellowstone NP, Glacier NP)

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk! Veel plezier alvast!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer