Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Everieke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2018, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Everieke »

Wij vertrekken eind juli naar de Verenigde Staten/Canada.

We starten in Vancouver en vliegen terug naar Nederland vanuit San Francisco. Nu komen we niet helemaal uit bepaalde bestemmingen die we willen bezoeken. We hebben tot nu toe twee reisschema's samengesteld, waarbij we enerzijds Cannon Beach bezoeken en Mount Rainier overslaan. Wel bezoeken we in dat geval Mount Hood. In het andere geval bezoeken we wel Mount Rainier en Mt. St. Helens, maar zullen we Mount Hood en Cannon Beach niet bezoeken. We weten niet goed wat te kiezen, hebben jullie tips? Onderstaand de twee reisschema's.

Alvast bedankt!

Datum Plaats Bestemming
27-jul Amsterdam Vancouver
28-jul Vancouver
29-jul Vancouver
30-jul Vancouver Seattle
31-jul Seattle
1-aug Seattle Port Angeles
2-aug Port Angeles
3-aug Port Angeles Ashford
4-aug Ashford Portland
5-aug Portland
6-aug Portland Coos Bay
7-aug Coos Bay
8-aug Coos Bay Crater Lake/Klamath Falls
9-aug Crater Lake Chester
10-aug Mineral Lake Tahoe
11-aug Lake Tahoe
12-aug Lake Tahoe Santa Cruz
13-aug Santa Cruz
14-aug Santa Cruz San Francisco
15-aug Amsterdam

Datum Plaats Bestemming
27-jul Amsterdam Vancouver
28-jul Vancouver
29-jul Vancouver
30-jul Vancouver Seattle
31-jul Seattle
1-aug Seattle Port Angeles
2-aug Port Angeles
3-aug Port Angeles Cannon Beach
4-aug Cannon Beach Hood River
5-aug Hood River Portland
6-aug Portland
7-aug Portland Coos Bay
8-aug Coos Bay
9-aug Coos Bay Klammath Falls
10-aug Klammath Falls Lake Tahoe
11-aug Lake Tahoe
12-aug Lake Tahoe Santa Cruz
13-aug Santa Cruz
14-aug Santa Cruz San Francisco
15-aug Amsterdam
Laatst gewijzigd door Everieke op 23 mei 2018, 13:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Autovakantie Noordwest Amerika tips gevraagd (van vancouver naar san francisco)

Bericht door Gast »

Ik ken die omgeving niet, maar let op dat een auto huren van Canada naar de VS erg duur kan zijn
Everieke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2018, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autovakantie Noordwest Amerika tips gevraagd (van vancouver naar san francisco)

Bericht door Everieke »

eoms schreef:Ik ken die omgeving niet, maar let op dat een auto huren van Canada naar de VS erg duur kan zijn
Dank je voor je reactie! We huren de auto inderdaad 'pas' wanneer we vertrekken uit Seattle. We gebruiken het openbaar vervoer om van Vancouver naar Seattle te reizen.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door opvakantie »

Wat heeft je voorkeur? Natuur, stad, kust? Wil je langs Crater Lake of moet dat niet?
Toen we in Klammath Falls waren was er verder niks te doen. We hebben er overnacht nadat we in Crater Lake geweest waren maar verder was er weinig te doen.
Wat denk je hiervan: https://www.nps.gov/olym/planyourvisit/ ... he-hoh.htm ?
De kustroute is mooi om te rijden maar de dorpjes langs die route zijn niet geen daguitstapje materiaal.

Misschien zoiets:
Vancouver
Seattle
Mount Rainier
- Eventueel nog Hoh Rain Forrest?
Portland
- bezoek aan: Silver Falls State park?
- Als je langer in Portland bent: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... gorge.html
Cannon beach
via Kust route naar
- Redwood National and State park?
Lake Tahoe
- misschien via Yosemite?
San Francisco

Mount Rainier was naar mijn idee wat mooier als Mount Hood.

Ligt er ook aan hoelang je waar wil blijven en hoeveel tijd je in totaal hebt?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door michelly »

Ik weet niet of je van wandelen houdt maar mocht dit het geval zijn zou ik absoluut voor Mount Rainier gaan. Zeker in de zomer. Wij hebben daar afgelopen jaar een fantastische hike gedaan. Je bent dan ook op de top van het bloeiseizoen met overal prachtige gekleurde bloemen. Kijk voor onze ervaring maar eens hier: http://www.michelly.nl/USA_2017/dag15.htm
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Almere vak V »

Mocht je nog niet genoeg in verwarring zijn. Jij wilde tips...

Heb onderstaand rijtje hier al eerder gepost. Daar zit van alles in.

Hou er rekening mee dat alles belachelijk groot is. Oregon is 6 keer groter dan Nederland, er woont alleen geen hond dus het aanleggen van snelwegen heeft niet echt de hoogste prio gehad in die omgeving. Voor Washington geldt precies hetzelfde. Rondom Portland en Seattle kan het met name rond de spits erg druk zijn. Bij Tacoma zijn ze al “jaren” aan de weg aan het klooien. Ook daar is het altijd druk. Voor de verdere rest. Geniet van de rust!!

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Coast trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater Lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.
- In maart loopt het reguliere NBA seizoen op zn eind. Ga kijken bij de Trailblazers. Geweldige beleving!
- In het college basketball heb je in maart March Madness. Kaartjes zijn hiervoor lastig te krijgen. Maar 9 van de 10 keer is er ook een toernooi in Seattle. Je weet niet wat je meemaakt.

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de $100.
- Twee bovenstaande opties van september tot januari.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ken Cannon Beach niet, maar ik denk dat een bezoek aan Mt Rainier toch wel mijn voorkeur zou hebben. En Mt St Helens is zo uniek dat ik dat zeker zou bezoeken. Jullie hebben echter met één overnachting in Ashford wel erg weinig tijd voor Mt Rainier en Mt St Helens. Ook voor Olympic NP is zo niet heel veel tijd. Welke delen willen jullie bezoeken?

Misschien goed om aan te geven waar jullie van houden (natuur, wandelen, etc) en bijvoorbeeld of je met kinderen reist. Ik krijg het idee dat jullie meer voor de steden gaan dan voor de natuur, klopt dat? Wat zijn de echte musts? Wat zijn de plannen bij Lake tahoe en in Santa Cruz?
Er ligt nog niets vast wat accommodaties betreft?
Everieke schreef:9-aug Crater Lake Chester
10-aug Mineral Lake Tahoe
Dit klopt niet helemaal. Je wilt Lassen Volcanic NP bezoeken?

Kijk eens in ons 2006-verslag voor een vergelijkbare route. En misschien heb je ook iets aan ons 2015-verslag; toen hebben we Redwoods NP bezocht.

Marianne
Everieke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2018, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Everieke »

Dank jullie wel voor jullie tips! Erg fijn dat er zo wordt mee gedacht. Morgen gaan we eens rustig jullie aanbevelingen doornemen. We reizen trouwens met ons tweeën, mijn vriend en ik. We kiezen voor een combinatie van steden en natuur, oa omdat mijn vriend de levendigheid, gezelligheid en de sfeer van een stad erg kan waarderen. Mijn voorkeur neigt weer meer naar de natuur.

We laten zeker even weten waar we op uitkomen! Groetjes
Everieke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2018, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Everieke »

Dag allemaal!

We lijken eruit te zijn. We bezoeken zowel Cannon Beach als Mount Rainier in een aangepaste route, Lake Tahoe laten we aan ons voorbij gaan. Nog een klein beetje puzzelen en de route is definitief. Wel hebben we moeite met het vinden van een fijn hotel bij Mount Rainier. Hebben jullie nog tips?

Nog een fijne zondagavond!

Groetjes,

Everieke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zoeken jullie precies? Je kun kijken naar iets in het park. Of kijk naar Asford of Packwood.
Wij zaten in 2006 in Packwood (Crest Trail Ldoge). Het motel was erg eenvoudig, maar voor alleen een overnachting vinden wij dat prima.

Hebben jullie Lassen nu in de route opgenomen? Kijk dan eens naar de cabins in het park. Toen wij er waren was er nog geen mogelijkheid om in het park te overnachten, maar nu kan dat wel.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Old Faithful »

Wij logeerden twee keer in Pakwood in The Mountain View Lodge. Wij waren daar heel tevreden over en ik heb van andere forumleden ook positieve berichten gelezen, net als over de Crest Trail Lodge overigens. The Mountain View Lodge heeft enkele units met een keukentje. Ik weet niet of dat ook voor de Crest Trail Lodge geldt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door markro »

Beoordelingen van de forumleden voor accommodatie in Packwood, WA: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... d&staat=WA
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Everieke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2018, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Everieke »

Bedankt voor jullie tips, we hebben inderdaad een prima hotel kunnen vinden in Packwood. We zijn ook uit de route, we komen hier op uit:

27-jul Amsterdam Vancouver
28-jul Vancouver
29-jul Vancouver
30-jul Vancouver Seattle
31-jul Seattle
1-aug Seattle Port Angeles
2-aug Port Angeles
3-aug Port Angeles Packwood
4-aug Packwood The Dallas
5-aug The Dallas Portland
6-aug Portland
7-aug Portland Coos Bay
8-aug Coos Bay
9-aug Coos Bay Klammath Falls
10-aug Klammath Falls Lake Tahoe
11-aug Lake Tahoe
12-aug Lake Tahoe Santa Cruz
13-aug Santa Cruz San Francisco
15-aug Amsterdam

In de buurt van Vancouver doen we aan whale whatching. Bij Port Angeles bezoeken we Olympic National Park. We stoppen in Packwood voor Mount Rainier. Vervolgens rijden we naar The Dallas. In Coos Bay willen we over de duinen rijden met een buggy. Daarna rijden we door naar Klammath Falls, waar we Crater Lake bekijken. Tussen Klammath Falls en Lake Tahoe willen we Lassen Volcanic Park aandoen. In Santa Cruz en Lake Tahoe gaan we lekker relaxen! Daarna via San Francisco terug naar Amsterdam!

Groetjes,

Everieke
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Martin & Marianne »

Toch weer Lake Tahoe? En waar overnacht je dan? Je zult maar heel weinig tijd hebben voor Lassen op die manier.
Ik zou het zelf heel anders indelen, maar als jullie geen tijd voor de parken uit willen trekken kan het natuurlijk zo.
Heb je Mt St Helens wel in de planning staan?

Marianne
Everieke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2018, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Everieke »

Hoi hoi!

We hebben per park trails uitgezocht die we graag zouden lopen en denken zo uit te komen. We denken erover om Lake Tahoe te laten zitten en willen of Point Reyes bezoeken of het vakantiegevoel opdoen door een extra dag in Santa Cruz te verblijven.

Groetjes,

Everieke
Everieke
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2018, 12:44
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Everieke: autovakantie Noordwest-Amerika, tips gevraagd (van Vancouver naar San Francisco).

Bericht door Everieke »

Dag allemaal,

Daar ben ik weer met een vraagje... We zijn op zoek naar een mooie trail om te lopen in Lassen Volcanic. We willen kiezen uit Boiling Springs Lake, Terminal Geyser en Devils Kitchen. Hebben jullie nog tips? Mijn voorkeur gaat uit naar Devil's Kitchen, kom je dan ook langs Boiling Springs Lake?

Groetjes,

Everieke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer