Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Theooft
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Bericht door Theooft »

Beste Forumleden,

wegens een succesvolle USA zuidwest reis in 2016 ben ik voor aankomende september een reis aan het plannen van Seattle naar Denver van 1 tot 24 september uitgaande van autohuur en veelal kamperen (tentje) afgewisseld met motels in de steden en op reisdagen. Gezelschap m/v 28/25. Vliegtickets reeds geboekt en reisschema zoals hieronder zo goed als vast, want daarover hebben we al verdomd lang nagedacht. ;)

Dag Startpunt dag Eindpunt dag
1 Seattle Seattle
2 Seattle Seattle
3 Seattle Olympic
4 Olympic Olympic
5 Olympic NTB
6 NTB Glacier NP
7 Glacier NP Glacier NP
8 Glacier NP Glacier NP
9 Glacier NP NTB
10 NTB Yellowstone
11 Yellowstone Yellowstone
12 Yellowstone Yellowstone
13 Yellowstone Yellowstone
14 Yellowstone Grand Teton
15 Grand Teton Grand Teton
16 Grand Teton NTB
17 NTB Rapid City
18 Rapid City Bad Lands
19 Bad Lands NTB
20 NTB Rockies NP
21 Rockies NP Rockies NP
22 Rockies NP Denver
23 Denver Denver
24 Denver

In principe zijn we van plan in de parken zoveel als mogelijk te kamperen. Buiten de parken (waar NTB staat aangeduid) ben ik nog op zoek naar leuke stadjes om te overnachten. Deze mogen prima op een uur of 4 rijden vanaf de vertrekplaats liggen, zodat we dit aan het einde van de dag nog kunnen rijden. (Is een tactiek die we in 2015 ook hebben toegepast, en is goed bevallen).

Verder zijn suggesties voor bezienswaardigheden langs de route, activiteiten in de parken of overige aandachtspunten meer dan welkom.

Iemand bv. ervaring met raften in Glacier/Grand Teton/Rockies NP?

Alvast bedankt voor de input!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Je zou in 1 dag van Glacier naar Yellowstone kunnen rijden, zeker als je de eerste nacht in het noorden van Yellowstone overnacht.
Misschien is het ook een idee om Grand Teton halverwege Yellowstone te doen; dus bijvoorbeeld eerst een paar nachten aan de westkant (Madison/Old Faithful), dan Grand Teton, en dan een paar nachten Lake of Canyon en dan via Cody richting Rapid City.
Heb je de campings in Yellowstone al vastgelegd?
Wel jammer om in South Dakota alleen naar Badlands te gaan. Je zou er nog een tweede nacht kunnen doen, bijvoorbeeld in Custer of Hot Springs zodat je ook tijd hebt voor Mt Rushmore, Crazy Horse, Custer SP, en dan in 1 dag naar Rocky Mountain NP rijden.

Raften zou in Grand Teton kunnen.

Marianne
Theooft
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Bericht door Theooft »

Dank voor je reactie Marianne.
Martin & Marianne schreef:Mooie route!
Je zou in 1 dag van Glacier naar Yellowstone kunnen rijden, zeker als je de eerste nacht in het noorden van Yellowstone overnacht.
Misschien is het ook een idee om Grand Teton halverwege Yellowstone te doen; dus bijvoorbeeld eerst een paar nachten aan de westkant (Madison/Old Faithful), dan Grand Teton, en dan een paar nachten Lake of Canyon en dan via Cody richting Rapid City.
Heb je de campings in Yellowstone al vastgelegd?

Marianne
Dat reizen in 1 dag ga ik overwegen. Het idee was om dag 9 nog in Glacier door te brengen om vervolgens halverwege de middag te vertrekken naar een overnachtingsplek ergens tussen Glacier en Yellowstone. Om vervolgens de volgende ochtend nog slechts 3 uur ofzo te hoeven reizen en zodoende de middag weer in Yellowstone te kunnen besteden.

We hadden nu bedacht alle 4 de nachten Yellowstone op Canyon Campground door te brengen en nemen dan het uurtje extra reistijd richting de westkant voor lief. Het idee van Yellowstone-GT-Yellowstone-Cody had ik nog niet bedacht, die kan ook interessant zijn. Campings zijn nog niet geboekt, dus ben flexibel.

Weet iemand toevallig of er midden september nog Rodeo activiteiten in Cody zijn? Want zover ik terug kan vinden is dit enkel in Juli en Aug.
Martin & Marianne schreef:Mooie route!
Wel jammer om in South Dakota alleen naar Badlands te gaan. Je zou er nog een tweede nacht kunnen doen, bijvoorbeeld in Custer of Hot Springs zodat je ook tijd hebt voor Mt Rushmore, Crazy Horse, Custer SP, en dan in 1 dag naar Rocky Mountain NP rijden.

Raften zou in Grand Teton kunnen.
Marianne
In principe hebben we deels dag 17, geheel dag 18 en deels dag 19 in South Dakota, dus we zijn wel van plan behalve een volledige dag en nacht Badlands tijd te besteden aan de door jou genoemde bezienswaardigheden. Of zijn de Badlands de moeite waard voor meer dan 1 dag?

Verder leeft ook nog het idee om in denver een Broncos game bij te wonen. Basketbal had ons leuker gelegen, maar het speelschema werkt niet mee..

Wederom bedankt voor alle feedback.
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Bericht door Dorito »

Wij vonden Badlands voor 1 nacht wel prima. De tweede nacht daar hebben we toen geannuleerd.

Wat nog wel 1 van de hoogtepunten was, was Custer State Park, waar we in een enorme kudde bizons kwamen. Dus als je dat nog mee kan pakken?
Theooft
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Bericht door Theooft »

Ja Custer state staat inmiddels ook op het lijstje, thanks voor de tip!
Theooft
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Bericht door Theooft »

Heeft nog iemand tips voor een overnachtingsplek tussen Grand Teton en de omveving van Rapid City?

En is Rapid City zelf de moeite waard om te overnachten, of zijn er stadjes in de omgeving die meer de moeite waard zijn?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met Rapid City, maar meestal wordt hier aangeraden om te kijken naar plaatsen als Keystone of Hill City. Custer en Hot Springs zijn ook mogelijkheden. Vanuit Hot Sptrins ben je ook wat sneller in RMNP, dat zou dan voor de laatste nacht wel handig zijn. Kamperen in Badlands is geen optie?
Waar vertrek je, overnacht je in Grand Teton zelf? Je zou dus via Casper kunnen rijden? Wij zijn daar vorig jaar geweest vanwege de zonsverduistering; ik vond het toen wel een gezellige plaats (we hadden ook prettig gezelschap :wink: ), maar ik kan me voorstellen dat het zonder de drukte van de zonsverduistering heel anders is.
Als je wat noordelijker rijdt is Sheridan een mooie tussenstop.
Je gaat wel eerst Yellowstone doen en dan Grand Teton? Heb je al iets vastgelegd in Yellowstone? De mogelijkheden zijn beperkt in september dus ik zou daar niet te lang mee wachten.

Marianne
Theooft
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Bericht door Theooft »

Wederom dank voor je reactie Marianne. Ik heb naar je suggesties gekeken en het plan is nu als volgt:

Op dag 9 komen we vanuit Glacier NP en overnachten we in Red Lodge om de volgende dag via Beartooth Highway Yellowstone in te rijden. In Yellowstone is Canyon campground reeds geboekt.
Op dag 16 komen we vanuit Grand Teton en overnachten we in Casper, om de volgende dag door te rijden voor een overnachting in Keystone.
Op dag 18 kamperen in Badlands NP.

Dan rest ons enkel nog het vinden van een overnachtingsplek op dag 5 tussen Olympic NP en Glacier, en op dag 19 tussen Badlands NP en RMNP. Maar ik zit erover te denken die pas ter plekke te bepalen, afhankelijk van hoe de dagindeling er dan uitziet.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Theooft: roadtrip Seattle - Denver. Tips gevraagd.

Bericht door ingrid14 »

Je zou ook Yellowstone kunnen opsplitsen.

9 Glacier NP - Bozeman
10 Bozeman-Yellowstone (Noord)
11 Yellowstone (westkant)
12 Yellowstone - Grand Teton
13 Grand Teton
14 Grand Teton - Yellowstone (bij Lake)
15 Yellowstone (vb Canyon of Roosevelt)
16 Yellowstone - Cooke City - Beartooth Highway - Red Lodge (of Cody)
17 Red Lodge of Cody - Devils Tower - Deadwood
18 Deadwood - Badlands
19 Badlands - Custer SP - Hot Springs (of Custer)
20 Hot Springs - RMNP

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer