Reis Juniper: Washington - Oregon, tips gevraagd.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
juniper
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2008, 16:16

Reis Juniper: Washington - Oregon, tips gevraagd.

Bericht door juniper »

Goedemiddag all,

Deze zomer gaan wij van 18 juli tot 8 augustus naar de USA. Omdat ik in Washington ga studeren blijven we in de buurt en rijden we op de tweede dag naar Spokane, zodat ik alvast wat spullen kwijt kan. Dit kost wel wat tijd maar het is wel een van de doelen van de reis.
We vliegen van Amsterdam naar Seattle en mijn vriend gaat terug van Seattle naar Amsterdam. Ik vlieg dan naar Spokane, naar 'huis'.

Ik vroeg me af wat jullie van mijn schema vinden. Wij houden erg van natuur en willen graag verschillende parken kunnen zien. Daarnaast willen we ook niet te veel haasten en af en toe wat lokale dingen mee pakken (dingen die ik vooraf niet vastgelegd heb). Mijn plan is om in de avonden vaak al 1-2 uurtjes te rijden om zo de lange stukken een beetje op te breken. Ik heb 1 dag 'over' dus die kan ik nog ergens aan besteden, maar ik wil ook ergens gaan paardrijden dus het kan zijn dat ik hem daarvoor gebruik.

Dag 1. Amsterdam - Seattle --> naar hotel (1 uur rijden)
Dag 2. Hotel - Spokane (3:30 uur rijden)
Dag 3. Spokane
Dag 4. Spokane - Mount Rainier (5:30 uur rijden, vroeg weg zodat we in de middag kunnen wandelen)
Dag 5. Mount Rainier
Dag 6. Mount Rainier - Mt. St Helens - Portland (3 rijden + tussenstops)
Dag 7. Portland
Dag 8. Portland - Outlet Mall, Silver Falls State Park - Salem (2 uur rijden + tussenstops)
Dag 9. Salem - McKenzie pass - Bend (2:40 uur rijden + tussenstops)
Dag 10. Bend - Fossil beds - Painted hills- Bend (2:15 x 2 + tussenstops)
Dag 11. Bend - Crater Lake (2:30 uur rijden)
Dag 12. Crater Lake ('s avonds alvast richting Lassen rijden)
Dag 13. Crater Lake - Lassen National Park (max 3:30 uur rijden, 's avonds alvast richting Redwood)
Dag 14. Lassen National Park - Redwood National Park (4:00 uur rijden)
Dag 15. Redwood - Kust (Overdag in Redwood, 's avonds max 3:00 rijden om alvast wat hoger te komen)
Dag 16. Kust - Depoe Bay
Dag 17. Depoe Bay - Astoria (3:00 uur rijden)
Dag 18. Astoria - Forks (3:40 rijden)
Dag 19. Forks - Port Angeles (1:20 rijden)
Dag 20. ?
Dag 21. Port Angeles = Olympic National Park
Dag 22. Port Angeles - Seattle
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Juniper: Washington - Oregon, tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het idee dat je veel heen en weer rijdt, maar misschien valt het wel mee, ik heb de plaatsen en afstanden niet goed in mijn hoofd zitten. Kun je na Spokane niet eerst richting Painted Hills? Voor dat laatste zou ik niet heen en weer rijden vanuit Bend, maar er een overnachting plannen (bijvoorbeeld de Oregon Hotel in Mitchell); dan kun je de heuvels zien met het mooiste licht.

Voor Lassen heb je nauwelijks tijd, en voor Redwood NP ook niet. Waar wil je naartoe voor Redwood? Het is een ontzettend langgerekt park. Je route is ook onduidelijk; op dag 13 kom je van Crater Lake en wil je al naar Redwood rijden?
Voor onder andere Painted Hlls, Crater Lake en Redwood NP kun je eens naar ons 2015-verslag kijken, en voor de rest naar ons 2006-verslag.

Marianne
juniper
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2008, 16:16

Re: Reis Juniper: Washington - Oregon, tips gevraagd.

Bericht door juniper »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie! Jullie reisverslag heb ik inderdaad uit zitten pluizen tot ik een ons woog. De 'onlogica' moet in mijn optiek wel omdat we op deze manier zowel naar Spokane kunnen en ook daarna door naar Mount Rainier. Ik wil gaan paardrijden in Bend in de ochtend en daarom wil ik daar graag een overnachting doen, maar misschien kan ik het alsnog anders inrichten.

Ik denk dat je betreft Lassen en Redwood wel gelijk hebt en dat ik daar te Nederlands aan het denken ben betreffende onze reistijd. Ik zal bij beide parken een dag extra plakken en kijken of ik dit aan het einde van de reis kan inhalen (ik had die bonus dag over en kan vast een dag inkorten aan de kust). En ik zal die hotels eens bekijken die jij benoemt!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Juniper: Washington - Oregon, tips gevraagd.

Bericht door Old Faithful »

Is het een must om meteen na aankomst naar Spokane te gaan? Anders zou je eerst via Mount Rainier, Mt St Helens en Portland kunnen rijden, vandaar naar Spokane, Painted Hills en Bend om daar je oorspronkelijke route op te pakken.
Net als Marianne ben ik bij de Painted Hills een voorstander van een overnachting in http://theoregonhotel.net/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
juniper
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2008, 16:16

Re: Reis Juniper: Washington - Oregon, tips gevraagd.

Bericht door juniper »

Bedankt voor je reactie Old Faithfull! Ik moet helaas eerst naar Spokane ivm een afspraak met de landlord. Op jullie aanraden heb ik een dag extra bij Lassen en Redwood ingepland, dan kom ik precies uit met het aantal dagen in totaal. Daarnaast heb ik het hotel in Mitchell geboekt op jullie aanraden (spannend om naar Amerika te bellen maar de eigenaresse was heel erg geduldig gelukkig :wink: ).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Juniper: Washington - Oregon, tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben toen ook gebeld. En we kregen de waarschuwing dat op de dag dat wij er waren het restaurant niet open was. Zo'n plaats is Mitchell. :wink: Zie hier voor ons verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer