Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
bobenanouck
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Bericht door bobenanouck »

Hallo medereizigers,

14 september vertrekken we met zijn tweeën (man/vrouw 31 en 28) naar Amerika, voor 4 weken. Met de auto en tent van Seattle naar Denver. Hieronder ons reisschema. We zijn ons ervan bewust dat er enkele lange dagen tussen zitten, maar hebben af en toe liever een lange reisdag, om vervolgens weer op een mooie bestemming te zijn. We willen niets vast zetten, zodat ons schema flexibel blijft. Ook voor het laatste deel van de reis zijn we nog opzoek naar een bestemming tussen Moab en Denver. Graag horen we jullie tips. (wandelroutes (beide in goede conditie), mooie plekken onderweg, campings etc.)

SEATTLE
14-9 17:45 Seattle, auto ophalen, overnachten in een hotel
15-9 Seattle, boodschappen + benodigdheden kamperen halen

OLYMPIC NP
16-9 Seattle - Fairholme Campground (port angeles)
Onderweg: Hurricane ridgde drive
17-9 Fairholme Campground - Hoh campground (hoh rain forest)
Onderweg: Lovers Lane Trail wandelen
18-9 + 19-9 Hoh River trail, naar hoh lake wandelen
Bij terugkomst doorrijden naar Soutbeach campground (forks)
20-9 Stranddag

RAINIER NP
21-9 SBC - Longmire
Onderweg: rampart ridge loop
22-9 Longmire - Tipsoo lake
Onderweg: Reflection lakes, pinnacle peak wandelroute, box canyon loop trail, Silver falls.

REISDAGEN
23-9 Tipsoo lake - Sparlake campground
24-9 SCG - flathead river campground (apgar visitor center)

GLACIER NP (alle campgrounds liggen hier tussen lake mac donald en st mary lake dus korte afstanden)
25-9 Flathead river campground - Sprague creek campground
Onderweg: Apgar lookout trail
26-9 Sprague creek campground - Avalanche campground
Onderweg: Highline trail
27-9 - Avalanche campground - rising sun campground (2 nachten)
- Going to the sun road, met bezienswaardigheden en Hidden lake nature trial
28-9 Relax dag @ St. Mary lake

REISDAGEN
29-9 Rising sun campground - Bozeman
30-9 Bozeman - Jenny lake (grand teton national park)
GRAND TETON NP
1-10 Wandeling jacksonlake (Tips??)
2-10 Cascade Canyon (en Hidden Falls en Inspiration Point) (14km wandelen)
3-10 Mogelijkheid tot een wandeling in grand teton of relaxdag (Tips??)

REISDAGEN
4-10 Grand teton - Firehole Canyon Campground (McKinnon)
Relaxen
5-10 Dinosaur National Monument bezoeken
ARCHES + CANYONLANDS
6-10 Dinosaur national monument - Arches
Evt. alvast een kort bezoek aan Arches
7-10 Devils garden + Arches
8-10 Arches - Willow flat campground (canyon lands)
* ISLAND IN THE SKY MESA ARCH, GREEN RIVER OVERLOOK, GRAND VIEWPOINT OVERLOOK
* Wandelingen onderweg (Mesa arch, White Rim Overlook, Grand View Overlook Trail)
9-10 Dead horse state point
* East rim trail
* Overlook

10-10
11-10
12-10 16:50 Denver - AMS (we hoeven niet perse de dag van te voren in Denver te zijn wat ons betreft, als we zo rond de 250km van Denver de nacht ervoor verblijven is het prima.)

Graag horen we van jullie.
Alvast bedankt :)

Groeten Bob en Anouck

Ps. we hebben in verschillende landen ervaring met reizen. (kamperen, camper, auto, backpakken, wandelingen etc.)
Ps2. Inmiddels is Yellowstone toegevoegd op advies van jullie!
Laatst gewijzigd door bobenanouck op 11 mei 2018, 08:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1534
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reisschema 1e keer Amerika

Bericht door dutch_in_seattle »

Houd er wel rekening mee dat als je zo laat in het jaar gaat, je mogelijk met sneeuw te maken kunt krijgen, vooral in de hogergelegen gebieden, waardoor delen van een park (of soms zelf het hele park) mogelijk niet toegankelijk zijn en kunnen worden gesloten.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reisschema 1e keer Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wat lastig beoordelen omdat je geen plaatsen noemt maar campgrounds, en het mij niet altijd duidelijk is waar die liggen. Heb je gekeken of de campings die je noemt allemaal open zijn zo laat in het jaar?
Als ik het goed zie rij je langs/door Yellowstone zonder daar een bezoek aan te brengen? Dat vind ik wel heel bijzonder.

Je noemt Jenny Lake; bij mijn weten is daar geen camping; je kunt naar Colter Bay kijken. Voor Arches lijkt het me verstandig om de camping te reserveren; ik denk dat het daar ook in oktober nog druk is.
Op weg naar Denver kun je stoppen bij Colorado NM. En als het weer het toelaat kun je door Rocky Mountain NP rijden.
Voor dat laatste zie ons 2017-verslag, ook voor wandelingen, en voor Colorado NM zie ons 2013-verslag.

Marianne
bobenanouck
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisschema 1e keer Amerika

Bericht door bobenanouck »

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal de plaatsen er nog bij zetten. Met betrekking tot eventuele afsluitingen van weten, zullen we van ons programma af moeten wijken. Als daar nog tips voor zijn horen we het graag.
De vraag over Yellowstone hadden we al verwacht. We moeten keuzes maken. En wanneer we Yellowstone bekijken trekken andere parken onze aandacht meer. Ook omdat we soortgelijke 'parken'in andere landen minder interessant vonden. Natuurlijk kunnen we dit niet alleen van plaatjes bekijken, maar we moeten toch een inschatting maken. We rijden wel door Yellowstone, dus mochten we er toch meer van willen zien dan halen we een dag van grand teton af.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reisschema 1e keer Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

Soortgelijke parken aan Yellowstone in andere landen? Welke zijn dat dan? Want daar wil ik dan wel eens naar toe hoor. Yellowstone is fantastisch en gigantsich groot, voor elk wat wils (blauwe meren, besneeuwde bergtoppen, watervallen, riviervalleien, wildlife,en dan hebben we het nog niet over de hete bronnen en mudpots en geysers). Wij vinden het heel wat bijzonderder dan bvb mount Rainier en Grand Teton dus ik ben niet zeker of je wel goed geinformeerd bent.

Ik kan zeker de tip van hierboven ivm Colorado NM aanraden. Wij waren heel aangenaam verrast door dit park en hebben er een paar leuke trails gewandeld (juni 2017 - zie ons verslag, die reis hebben we trouwens ook voor de tweede keer Yellowstone en Grand Teton aangedaan).

Mount Rainier bezochten wij rond dezelfde periode (eind september) dat jullie plannen te gaan - wij hadden toen heel zonnige dagen, zie ons 2015 verslag.
bobenanouck
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reisschema 1e keer Amerika

Bericht door bobenanouck »

Vooral die geisers, mudpools etc hebben we al veel gezien en vinden we niet interessant. Ik kom weinig tegen over die mooie uitzichten, meren etc. Zie vooral de warmte bronnen. Heb je plekken in Yellowstone waarop ik kan zoeken om die uitzichten en meren te zien? Dan ben ik daar heel benieuwd naar. Altijd welkom zulk soort tips. Ik ga zeker naar jullie reisverslagen kijken
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reisschema 1e keer Amerika

Bericht door Old Faithful »

Ik ben twee keer in IJsland geweest en ik vind het een prachtig land. Desalniettemin zou ik Yellowstone nooit "zomaar" voorbijrijden. Het is een uniek park, niet voor niets het eerste National Park ter wereld en de onbetwiste nummer één van de Nationale Parken Poll op dit forum.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou eens in onze laatste twee verslagen kunnen kijken voor Yellowstone. Met name in 2015 hebben we wat meer gedaan dan de gebruikelijke geiserbassins. Heb je ook al eens gekeken naar Mammoth Hot Springs? En de Grand Canyon van de Yellowstone met de upper en lower fall? West Thumb geyser basin is alleen al vanwege de ligging aan Lake Yellowstone een bezoek waard.
Qua natuur zullen parken als Glacier wellicht indrukwekkender zijn. Maar wij zijn nu al meerdere keren in Yellowstone geweest en de vulkanische verschijnselen en de bizons en de natuur blijven boeien.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn 2x een paar dagen in Yellowstone geweest en het staat hoog op ons lijstje om nog een keer langer te bezoeken. Volgend jaar Canada en mogelijk het jaar daarna Yellowstone en Glacier. Weinig rijden (hoewel we daar erg slecht in zijn) en veel tijd in de parken.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik raad aan dat je een keertje het Yellowstone topic leest hier op deze top site: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... stone.html

Vooral aan de oost-kant van het park (dat heel groot is) vind je de mooie niet thermische dingen. Ik vind zelf de route door Lamar Valley/Dunraven pass/Hayden Valley/Yellowstone Lake erg mooi. Het mudput gedoe onderweg kan je gewoon overslaan.

En als je refereert naar Ijsland (waar ik ook al geweest ben): Yellowstone is heel anders hoor. Vooral de saffierblauwe bronnen vind ik behoorlijk uniek en ik kan er uren naar kijken. Het geyserveld rond old faitfull vind ik zelf ook "minder" mooi.
bobenanouck
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika.

Bericht door bobenanouck »

Bedankt voor al jullie tips! Ik kom nu inderdaad op de wat mooiere plekjes (naar onze mening) uit van Yellowstone. En besloten toch een stukje Yellowstone toe te voegen aan onze reis. Zo zie je maar weer, het helpt altijd om ervaringen te vragen :)
@Tipsy_1: Wat hebben jullie allemaal gedaan op die route? Rij je daar dan gewoon langs en stap je zo af en toe uit, of heb je ook mooie wandelingen gemaakt. Wat zijn aanraders?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Bericht door jojostravelusa »

Ga inderdaad naar de Lamar Valley en wie weet zie je 's ochtends vroeg een pack wolven. Of de kudde bisons die daar loopt. Genieten.
Ik zou ook graag een keer naar IJsland gaan, maar daar zie je niet het wild wat in Yellowstone loopt. Dus Yellowstone wint voorlopig met gemak.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

bobenanouck schreef: @Tipsy_1: Wat hebben jullie allemaal gedaan op die route? Rij je daar dan gewoon langs en stap je zo af en toe uit, of heb je ook mooie wandelingen gemaakt. Wat zijn aanraders?
Je kunt haar verslag er bij pakken; zie daarvoor het onderschrift van tipsy. het gaat om het 2017-verslag.

Je kunt op de NPS-site ook eens kijken naar wandelmogelijkheden. En wij vonden het boek van Janet Chapple heel erg handig. Zie ook onze Yellowstone-planning in ons 2015-verslag, daarin staat ook de link naar de NPS-site. Op mijn wandelsite vind je ook een aantal wandelingen.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1798
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Bericht door Felicitas »

Misschien kunnen jullie begin oktober nog via de prachtige Beartooth Pass naar Yellowstone rijden. Ik geloof dat deze pas normaliter pas half oktober sluit voor het winterseizoen (check http://beartoothhighway.com). Het is een mooie route en dan kom je vanzelf door Lamar Valley. We zijn nu drie keer in Yellowstone geweest en gaan komende zomer weer. Het blijft aantrekkelijk: de kans op beren en wolven, de mooie uitgestrekte valleien met de kronkelende rivieren en de vele bizons. We hebben daar met name in 2013 en 2016 verschillende mooie wandelingen gemaakt.
bobenanouck
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Bericht door bobenanouck »

Nogmaals bedankt voor al jullie tips. We hebben al e.e.a verwerkt in het schema, zodra alles bijgewerkt is zal ik het hier weer plaatsen.
En ondertussen zijn natuurlijk allerlei tips welkom :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Bericht door Martin & Marianne »

In Arches zou je de Fiery Furnace wandeling kunnen doen. Dat kan met een ranger - wat ik een aanrader vindt want anders vind je niet de mooiste plekken en doorgangen denk ik. Je moet dat ruim van te voeren reserveren. zie voor meer informatie www.nps.gov/arch.
Als je Delicate Arch bij zonsondergang wilt doen zorg er dan voor dat je ruim op tijd aanwezig bent zodat je de auto kunt parkeren.

Marianne
bobenanouck
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Bericht door bobenanouck »

Hierbij nogmaals het aangepaste schema, met wat tips van jullie erin verwerkt. Het schema is een leidraad, we houden opties over om hier vanaf te wijken. We willen dus niets vast leggen en zien waar we terecht komen. Op vakantie zijn wij altijd vroeg uit de veren en zijn vaak al vertrokken, inclusief ontbijt, voordat anderen ontwaken. Dus het is voor ons niet erg om vroeg te vertrekken, wat vaak meer tijd geeft voor uitstapjes en meer kansen biedt op rustige wegen.
Mochten we het kamperen even zat zijn, of bij slecht weer, wijken we evt. uit naar een hotel/motel.
(Dit wilde we in Nieuw-Zeeland ook doen, hebben we uiteindelijk nooit gedaan)

SEATTLE
14-9 17:45 Seattle, auto ophalen, overnachten in een hotel
15-9 Seattle, boodschappen + benodigdheden kamperen halen

OLYMPIC NP
16-9 Seattle - Fairholme Campground (port angeles)
Onderweg: Hurricane ridgde drive
17-9 Fairholme Campground - Hoh campground (hoh rain forest)
Onderweg: Lovers Lane Trail wandelen
18-9 + 19-9 Hoh River trail, naar hoh lake wandelen en daar overnachten, volgende dag terug wandelen.
Bij terugkomst doorrijden naar Soutbeach campground (2nachten) (forks)
20-9 Stranddag

RAINIER NP
21-9 Forks - Longmire (camping zoeken)
Onderweg: rampart ridge loop
22-9 Longmire - Tipsoo lake (camping zoeken)
Onderweg: Reflection lakes, pinnacle peak wandelroute, box canyon loop trail, Silver falls.

REISDAGEN
23-9 Tipsoo lake - Sparlake campground (lange reisdag van ruim 500km)
24-9 Sparlake - flathead river campground (apgar visitor center)
bij aankomst, relaxen aan het meer.

GLACIER NP (alle campings liggen hier dicht bij elkaar)
25-9 Flathead river campground - Sprague creek campground
Onderweg: Apgar lookout trail
26-9 Sprague creek campground - Avalanche campground
Onderweg: Highline trail
27-9 - Avalanche campground - rising sun campground (2 nachten)
- Going to the sun road, met bezienswaardigheden en Hidden lake nature trial
28-9 Relax dag @ St. Mary lake

REISDAG
29-9 Rising sun campground – Bozeman (camping zoeken) (lange reisdag, 488km)

YELLOW STONE NP
30-9 Bozeman – North rim drive (camping zoeken voor 2 nachten)
Onderweg: Mammoth Hot Springs, Calcite Springs Overlook, Upper/lowerfall, Tower Falls, Dunraven Pass, Canyon village
1-10 Clear en Ribbon lake trail, verder via sublime point en admiration point, verder via south rim
Trail.(12km wandelen)

GRAND TETON NP
2-10
North rim drive- Colterbay (camping zoeken voor 3 nachten)
Onderweg: Yellowstone lake, Hayden Valley
3-10 Cascade Canyon (en Hidden Falls en Inspiration Point) (14km wandelen)
4-10 Wandeldag

REISDAGEN
5-10 Grand teton - Firehole Canyon Campground (McKinnon)
Relaxen
6-10 MC kinnon - Dinosaur National Monument (camping zoeken)
Dinosaur national monument bezoeken.

ARCHES + CANYONLANDS
7-10 Dinosaur national monument - Arches (camping zoeken voor 2 nachten)
Evt. alvast een kort bezoek aan Arches
8-10 Devils garden + Arches
9-10 Arches - Willow flat campground (2 nachten)
* ISLAND IN THE SKY MESA ARCH, GREEN RIVER OVERLOOK, GRAND VIEWPOINT OVERLOOK
* Wandelingen onderweg (Mesa arch, White Rim Overlook, Grand View Overlook Trail)
10-10 Dead horse state point
* East rim trail
* Overlook

REISDAGEN
11-10 MOAB – via RIM ROCK DRIVE – Glennwood springs (350km) (camping zoeken)
12-10 Glennwood springs – Denver (250km)
Denver - AMS (16:50)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al gekeken naar de sluitingsdagen van de campings? Zeker in Yellowstone zijn er eind september al veel dicht.
En ik vermoed dat Arches vol zit.

Marianne
bobenanouck
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2018, 13:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Bericht door bobenanouck »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je tip! Dan hebben we pech en moeten we uitwijken (evt. naar een hotel/motel)
We willen namelijk nergens aan vast zitten :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42122
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis bobenanouck: reisschema 1e keer Amerika, Seattle-Denver (Kamperen)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp nooit zo goed wat er op tegen is om iets vast te leggen, zeker op drukke plaatsen zoals Moab. Dit zit aan het eind van je vakantie, veel speelruimte heb je daar niet, dus waarom niet iets vastleggen? Annuleren kan altijd nog, maar het is wel fijn als je niet in het donker nog iets moet zoeken, wat dan ongetwijfeld ver rijden is of duur. Of beide.
Wat is de bedoeling van de stranddag op dag ? Ik denk niet dat je strandweer zult hebben.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer