Reis mikeamerika: Noordwesten september 2019

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis mikeamerika: Noordwesten september 2019

Bericht door MikeAmerika » 08 mei 2018, 11:40

Beste,

Na 2 rondreizen in het zuidwesten, willen we in 2019 naar het noordwesten. We zitten te denken aan een one-way van Denver - Seattle of andersom. We hebben nog niet echt een idee wat nu de aanraders zijn.

We houden van (nationale) parken met af en toe een leuk stadje tussendoor!

We willen via Denver gaan omdat we de Rocky Mountains nog niet hebben gezien. Ook willen we het noordelijke deel van yellowstone NP meepakken omdat we die vorig jaar niet konden zien wegens sneeuwval (Lamar Valley, Mammoth), Glacier national park, daarna door naar seattle en/of portland met een bezoek aan Olympic NP?

Is deze globale route te doen in 3,5 week? Wat zijn overnachtingsplaatsen die we zouden kunnen toevoegen tussen deze hoogtepunten? Intussen ga ik nog even verder met reisverslagen lezen!

Hoe is het weer in september?

Ik hoor het graag.
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Rondje florida, south carolina, georgia

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis mikeamerika: Noordwesten september 2019

Bericht door Mrvanilla » 08 mei 2018, 13:22

Leuke plannen! Schitterende omgeving. Qua weer; het kan sneeuwen, regenen, maar ook stralend blauw zijn. Je hebt een geringe kans op gesloten wegen en trails in parken als Glacier en Yellowstone, maar als je voreg in september gaat heb je goede kans dat het meeste gewoon open is. En als je niet per se steeds 26 graden wil, dan heb je een prachtige reis Uitgaande van 3,5 week zou je zoiets kunnen doen:

1. Huis- Denver
2. Denver - Estes Park (Rocky Mountain NP)
3. Estes Park
4. Estes Park - Grand Lake (Trail Ridge Road)
5. Grand Lake - South Dakota (lange rijdag)
6. South Dakota (Badlands NP)
7. South Dakota (Custer SP, Mt Rushmore)
8. South Dakota - Buffalo (Black Hills, Devils Tower NM)
9. Buffalo - Yellowstone (Canyon Village)
10. Yellowstone (Mammoth)
11. Yellowstone - East Glacier (Glacier NP)
12. Glacier NP
13. East Glacier - Kalispell
14. Kalispell - Spokane
15. Spokane - Mt Rainier NP
16. Mt Rainier NP
17. Mt Rainier NP - Portland
18. Portland
19. Portland - Cannon Beach
20. Cannon Beach - Forks (Olympic NP)
21. Forks - Port Angeles (Olympic NP)
22. Port Angeles - Seattle
23. Seattle
24. Seattle
25. Seattle - huis

Succes.
Groetjes,
Daniel

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid14 » 08 mei 2018, 23:10

Moet wel lukken in 3.5 week.

In het schema van Mrvanilla zou ik op dag 2 naar Grand Lake rijden, op dag 3 naar Estes Park, dag 4 nog Estes Park. Dat scheelt je een heel stuk rijden op de dag dat je naar South Dakota rijdt.

Dag 6 zou je een overnachting in Deadwood ook kunnen. Dit wild west stadje komt 's avonds tot leven.

Dag 7 andere mogelijkheid zou Sheridan kunnen zijn.
Zijn jullie al in Cody geweest? Zo nee dan kan dat hier tussengevoegd worden.
Zelfde vraag voor de Beartooth Highway. Vanaf Cody via de Beartooth Highway naar Cooke City is ook een mogelijkheid. Dan kan je de volgende dag 's ochtends vroeg naar de Lamar Valley gaan en dan door naar Mammoth. Of 2 nachten Cooke City en tussenin vb het Canyon gedeelte bezoeken.
Yellowstone-Glacier is een lange rijdag. (wij reden vorig jaar al tot Bozeman en vanaf daar naar Many Glacier)

Vorig jaar maakte ik de fout om te weinig tijd uit te trekken voor Glacier. Als jullie van wandelen houden zou ik zeker 2 (of 3) nachten Many Glacier doen.

Wij gingen vorig jaar via North Cascades naar Seattle. Was ook prachtig. Maar dat is misschien wat moeilijker te combineren met Portland.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen. In 2016 gingen we van Seattle naar SF en vorig jaar van Chicago naar Seattle.

Veel plezier met plannen!

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
AK 2019, NW+V.I. 2018, Chicago-Seattle 2017, Seattle-SF 2016, AK 2015+2014, CA 2013, AZ+UT 2012,
NW Denver+Yellowstone 2011, CA 2010
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeAmerika » 09 mei 2018, 09:49

Bedankt voor de uitgebreide reacties! Lijkt me een mooie route. We houden wel van afstanden rijden maar niet te lang op 'saaie' snelwegen. Bijvoorbeeld Las Vegas - SLC vonden we te lang. We houden wel van een graad of 20. Is het dan niet misschien beter om in Augustus te gaan?

In Cody zijn we nog niet geweest. We hebben alleen het onderste deel van Yellowstone gehad. De andere wegen waren afgesloten door sneeuwval begin september! Ik ga de route is bekijken en kom hierop terug met de route die we in gedachten hebben.
We houden van wandelen dus 2 nachten lijkt me minimaal in Glacier en/of andere NP's
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Rondje florida, south carolina, georgia

Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla » 09 mei 2018, 12:32

Is het dan niet misschien beter om in Augustus te gaan
Tsja, das een keuze. In augustus heb je meer kans op 'goed' weer maar het zal overal ook drukker zijn. Ik zelf vond september twee maal een erg aangename periode om te reizen. Af en toe een koud dagje vond ik ook wel lekker.
Groetjes,
Daniel

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 09 mei 2018, 13:03

Of eind augustus tot medio september? Ik weet niet of het in september veel rustiger is. Nadeel is inderdaad de grotere kans op slecht weer en de kortere dagen. Bovendien zullen een aantal faciliteiten al sluiten. Wij waren vorig jaar in augustus in Yellowstone; toen was het niet echt veel drukker dan in juni 2015 toen we er ook waren.
Misschien kun je alvast naar accommodatie kijken in Yellowstone. Die kun je nu al reserveren. Misschien ook goed om voor Glacier al te kijken.
Als je veel wil wandelen zijn meer dagen in de parken wel aan te raden; misschien dan Portland overslaan?

Voor Yellowstone en Rocky Mountain NP kun je eens in ons 2017-verslag kijken. Voro de route via South Dakota kun je ook ons 2004-verslag bekijken.

Marianne

Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla » 09 mei 2018, 13:12

Mwah, september heeft toch echt gemiddeld 200.000 bezoekers minder dan augustus, ik vind dat best een groot verschil (ongeveer 25%). Goed, alles is relatief en de een kan drukte anders beleven dan een ander. Qua faciliteiten valt het ook wel mee; op de campgrounds na sluit het gros pas eind september/begin oktober.

Enige echt factor in mijn beleving is dus het weer: dat zal grilliger zijn.

Marianne's idee om eind augustus te vertrekken is niet gek.
Groetjes,
Daniel

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer