Reis kanei: rondje Las Vegas, Yellowstone, Rapid City, RMNP, Las Vegas in juni 2018.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
kanei
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013, 12:11
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis kanei: rondje Las Vegas, Yellowstone, Rapid City, RMNP, Las Vegas in juni 2018.

Bericht door kanei »

Hallo allemaal,

Al een paar jaar aan het mee lezen met veel verslagen en alle tips die op dit forum voorbij komen. Super leuk en handig! We zijn al een aantal keer in de USA geweest met camper en met de auto. Deze keer is het toch weer een camper geworden. Op 10 juni vertrekken wij naar Las Vegas om vervolgens 11 juni onze 25-27 ft road bear camper op te halen. De route die we deze keer gaan maken staat nog niet echt vast en ik hoop op wat tips van jullie. Wel staan er 3 overnachtingen vast in Yellowstone.

11 juni Las Vegas camper ophalen en richting het noorden rijden
12 juni rijdag naar SLC
13 juni rijdag naar SLC/Jackson
14 juni Jackson/Grand Teton
15 juni Yellowstone grand village campground( geboekt)
16 juni Yellowstone fishing bridge campground ( geboekt )
17 juni Yellowstone fishing bridge campground ( geboekt )
18 juni Yellowstone-Cody
19 juni Cody-Buffalo
20 juni Buffalo-Rapid city
21 juni Rapid city
22 juni Rapid city-Cheyenne
23 juni Cheyenne-Estes park
24 juni Estes park-Glenwood springs
25 juni Glenwood springs-Arches
26 juni Arches-Moab
27 juni Valley of Fire
28 juni camper inleveren Las Vegas

Echt geen idee of dit haalbaar is, of dat we misschien wat dingen anders moeten doen.
Alles tips voor routes zijn welkom!
We vinden het leuk om uitzichtpunten te bekijken en een wandeling is prima, maar het moeten geen lange trails zijn.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis kanei: rondje Las Vegas, Yellowstone, Rapid City, RMNP, Las Vegas in juni 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de tijd voor Rocky Mountain NP erg kort op deze manie, en ook voor Arches en omgeving heb je weinig tijd. Heb je in Arches al wel iets gereserveerd? Zo nee, dan zal dat nu wel lastig worden denk ik.
Eigenlijk is alles wat aan de krappe kant. Voor Yellowstone zou een extra nacht wel mooi zijn; je hebt er nu maar 2 volle dagen. Grant (met een t) en Fishing Bridge liggen dicht bij elkaar; een overnachting in Madison zou ook wel mooi geweest zijn.
Zijn jullie al in Capitol Reef geweest? en Colorado NM?
Ik zou denk ik het hele oostelijke deel weglaten. Misschien een stukje Colorado meenemen. Maar om nu voor die ene nacht Estes Park (waarom niet kamperen in RMNP zelf?) die hele omweg te maken is wel jammer van de lange rijdagen.
Het lijtk nu of je een volle dag VoF hebt maar je komt van Moab; dat is een erg lange rijdag. En de volgende dag moet je op tijd naar LV neem ik aan.
En leg zo snel mogelijk campings vast, dat zal al heel lastig worden.

Voor een route met Yellowstone zou je eens in ons 2015- en 2017-verslag kunnen kijken. Vorig jaar deden we ook RMNP.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 apr 2018, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis kanei: rondje Las Vegas, Yellowstone, Rapid City, RMNP, Las Vegas in juni 2018.

Bericht door Old Faithful »

Ik ben het eens met Marianne. Ik zou de hele oostelijke lus (South Dakota en Rocky Mountain N.P.) weglaten. Je gaat heel veel kilometers rijden en je hebt overal eigenlijk net te weinig tijd. Yellowstone is krap, South Dakota zou een overnachting extra heel goed kunnen gebruiken, bijvoorbeeld om Badlands N.P. te bezoeken en ook voor RMNP en de omgeving van Moab heb je (te) weinig tijd. Overigens lijkt me Rapid City niet de mooiste plek om in de Black Hills te overnachten, zeker met een camper.
Ik zou na Salt Lake City eerst naar Yellowstone rijden en daarna via Grand Teton en Vernal naar Moab. Tussen Moab en Las Vegas heb je genoeg mogelijkheden om de vrijgekomen tijd te vullen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis kanei: rondje Las Vegas, Yellowstone, Rapid City, RMNP, Las Vegas in juni 2018.

Bericht door ingrid14 »

Ik denk dat ik ook South Dakota en RMNP zou weglaten, het is nogal gehaast nu (voor mij toch)

Rekening houdend met de reeds geboekte camping in Yellowstone zou ik aan het begin niets meer veranderen.
Met een volle dag Grand Teton, kan je daar op 15 juni vroeg vertrekken en nog een heel deel van je dag in Yellowstone doorbrengen.
Ik zou misschien die dag al naar Old Faithful gaan en daar de geyserplateaus bezoeken.
Na Yellowstone dan naar Cody. (vind ik zelf een leuk stadje)
Daarna zou ik de route wel wijzigen.
Ik ga er even van uit dat jullie al in Bryce en Zion zijn geweest.
19-jun Cody - Vernal (lange rit maar geen bijzondere stops onderweg, dus even doorbijten)
20-jun Vernal - Vernal (Dinosaur NM, tijd voor beide delen)
21-jun Vernal - Grand Junction (Colorado NM)
22-jun Grand Junction - Moab (via Utah 128, één van de mooiste wegen in ZW USA)
23-jun Moab - Moab (Arches, Canyonlands, ...)
24-jun Moab - Moab
25-jun Moab - Capitol Reef
26-jun Capitol Reef - regio Bryce (via Utah 12, één van die andere mooiste weg in ZW USA, veel moois te zien onderweg)
27-jun regio Bryce - Valley of Fire
28-jun Valley of Fire - Las Vegas

Succes met plannen!

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
kanei
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 okt 2013, 12:11
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis kanei: rondje Las Vegas, Yellowstone, Rapid City, RMNP, Las Vegas in juni 2018.

Bericht door kanei »

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie reactie’s
Jullie zeggen allemaal hetzelfde dus we gaan het toch anders doen. We willen super graag naar RMNP dus is het mogelijk om van Cody in 1 dag naar cheyenne te rijden en dan toch de BH overslaan ? Dan kunnen we van daaruit weer wat rustiger doen en hebben we meer tijd om daar van alles te bekijken

Dank je wel voor jullie reactie !
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis kanei: rondje Las Vegas, Yellowstone, Rapid City, RMNP, Las Vegas in juni 2018.

Bericht door ingrid14 »

Dat is ook een mogelijkheid. Maar dan zou ik wel Vernal weglaten.
19-jun Cody - Cheyenne
20-jun Cheyenne - RMNP (ik zou hier dan via de Trail Ridge Road naar de westkant van het park rijden en overnachten in Grand Lake)
21-jun Grand Lake - Grand Junction (Colorado NM)
Dat zijn dan zowel op 19 als op 21 lange rijdagen en weinig tijd voor RMNP.
Of je zou een dag minder in Moab moeten doen.
19-jun Cody - Cheyenne
20-jun Cheyenne - RMNP (oostkant + bezoek regio Bear Lake)
21-jun RMNP oost - via Trail Ridge Road naar Grand Lake
22-jun Grand Lake - Grand Junction
23-jun Grand Junction - Moab (via Utah 128, één van de mooiste wegen in ZW USA)
24-jun Moab - Moab (Arches, Canyonlands, ...)
25-jun Moab - Capitol Reef
Het geeft je overal de minimale tijd.
(een rondje SLC of Denver was voor jullie handiger geweest denk ik)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer