Oktober Portland-SF-Las Vegas (?) vervoer en accommodatie

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ElizabetK
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2018, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Oktober Portland-SF-Las Vegas (?) vervoer en accommodatie

Bericht door ElizabetK »

Haai!

Ik vlieg half oktober voor werk naar Portland (Or) en ben van plan daar nog een reis van 2 weken aan vast te knopen. Wegens het klimaat wil ik graag afzakken naar het zuiden, alwaar ik waarschijnlijk in San Francisco een vriendin oppik. Zij zou graag Death Valley zien, maar dat nog geen vaststaand gegeven.

Ik wil de reis een beetje budgettair in de hand houden, zeker de eerste week alleen tikt natuurlijk nogal snel aan. Ik twijfel nu over vervoer en accomodaties. De overwegingen:

- Een auto huren (liefst een beetje een ruime, zodat ik eventueel ook ns in de auto zou kunnen overnachten) en een tentje mee. Auto inleveren in San Francisco of Las Vegas en vanaf daar terugvliegen naar Nederland. Overnachten in motels als het te koud is voor kamperen.
- Een kleine camper huren, maar ik heb nog geen partij kunnen vinden die kleine campers verhuren en die in drop-offs op een andere locatie voorzien. In dat geval kan ik me voorstellen dat vriendin en ik niet doorgaan naar Vegas (de stad is absoluut geen must voor ons, Death Valley en ev Grand Canyon lijken ons wel gaaf) maar het bij de parken dichter bij SF houden, dat vriendin vanaf daar weer terugvliegt en ik in 2 dagen terugscheur naar Portland om de camper in te leveren. Kost me dus eigenlijk 2 dagen, en is wel een wat minder relaxed einde van de vakantie.

Ik heb ook nog gekeken naar de trein nemen naar SF om kosten te besparen, dat is behoorlijk goedkoop, maar die hele kust tussen Portland en SF lijkt me schitterend, en daar zie je natuurlijk niks van in de trein. Dus die optie valt denkelijk af. Maar als er goede opties zijn qua openbaar vervoer waarmee je langs de kust zou kunnen reizen, is dat misschien ook nog wel een optie. Hoewel ik dan natuurlijk veroordeeld ben tot hotels/motels, en voor dat geld kan ik net zo goed die mini-camper huren...

Zie ik dingen over het hoofd? Wat zouden de ervaren Amerika-gangers doen? Dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Oktober Portland-SF-Las Vegas (?) vervoer en accommodatie

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Het is mooi om de tijd te nemen voor de kust naar SF, maar dat betekent ook dat je voor het zuidwesten weinig tijd over houdt. Hoe lang kan die vriendin meereizen? Het lijkt me toch niet gek om te vliegen of treinen naar SF en dan daar de reis beginnen. Dan zou je via LA of via Yosemite naar Death Valley kunnen en heb je ook nog tijd voor de Grand Canyon. Je kunt dan eindigen in Las Vegas of Phoenix. Op die manier mis je wel de kust tussen Portland en SF maar je ziet wel veel andere mooie dingen. En je vermijdt de drop off kosten voor de auto - want ik vermoed dat je die wel hebt vanaf Portland.

Marianne
ElizabetK
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2018, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Oktober Portland-SF-Las Vegas (?) vervoer en accommodatie

Bericht door ElizabetK »

Thanks! Dat is inderdaad een mogelijkheid die ik nog niet bedacht had. Vriendin kan pas een week nadat ik klaar ben met werken aanhaken, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet bijvoorbeeld met de trein van Portland naar San Francisco kan gaan, daar een camper kan huren, in die week naar Las Vegas rijden, via Yosemite en Sierra, vriendin oppikken, via Grand Canyon en Death Valley weer terug naar SF. Of inderdaad kijken of de camper in Las Vegas ingeleverd kan worden.

Dan moet ik dus alleen vanaf SF terugvliegen, maar terugvliegen vanaf een andere luchthaven is volgens mij niet perse veel duurder. t Is echt wel een efficiënter idee, denk ik. Nog even kijken of ik mentaal afscheid kan nemen van de 101, want die leek me wel heel mooi...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Oktober Portland-SF-Las Vegas (?) vervoer en accommodatie

Bericht door Old Faithful »

Of toch kiezen voor de auto, eventueel met een ter plaatse aan te schaffen tentje. Een camper zal waarschijnlijk niet (veel) goedkoper zijn dan overnachten in h(m)otels. Camperhuur is duurder, het verbruik is hoger en je moet ook het staangeld rekenen. Houd er rekening mee dat het eind oktober op sommige plaatsen 's nachts al behoorlijk koud kan zijn.
Met autohuur heb je in ieder geval geen probleem met inleveren in een andere stad en er worden tussen San Francisco, Los Angeles, Phoenix en Las Vegas gewoonlijk geen drop off kosten gerekend.
Voor mij zou ook een rol spelen dat autohuur minder rompslomp en tijdverlies betekent. Je haalt een huurauto op bij de luchthaven en je kunt meteen op weg. Voor een camper heb je eerst nog de transfer naar de ophaalplek plus de nodige instructietijd. Misschien moet je zelfs een dag eerder aankomen om op tijd de camper af te kunnen halen. Aan het einde van de reis idem. Je levert de auto in op de luchthaven en stapt bij wijze van spreken meteen in het vliegtuig, terwijl je met een camper weer een transfer naar de luchthaven moet regelen. Jullie hebben toch al niet veel tijd.

Succes met de keuze.
Groet,

Old Faithful
nien1!
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Oktober Portland-SF-Las Vegas (?) vervoer en accommodatie

Bericht door nien1! »

Ha!

Leuk om na je werktrip er nog een vakantietrip van te maken.
Heb je al eens gekeken naar een campervan van Escape? Deze kun je op verschillende plekken terugbrengen (one-ways) en zijn wat minder duur als campers. Je hebt dan ook wel wat minder ruimte en iets minder comfort dan een camper, maar wel weer iets meer dan een tent. Wellicht het overwegen waard.
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
ElizabetK
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 apr 2018, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Oktober Portland-SF-Las Vegas (?) vervoer en accommodatie

Bericht door ElizabetK »

Superdank! Ik had Escape wel gevonden al eerder, maar was een beetje blijven hangen aan Lost Campervans, omdat die wat goedkoper waren. Dus ik zat enorm te puzzelen met vriendin oppikken in Vegas en dan weer terug naar San Francisco of Los Angeles (dichterbij Death Valley) maar dat waren eigenlijk de hele tijd te grote afstanden om het relaxed te houden, en vriendin kan ook eigenlijk nergens vandaan zo relaxed en goedkoop weer terug naar de oostkust als vanaf Vegas, dus ik kwam er niet uit. Maar als ik in SF een Escape campertje oppik, en die in Vegas weer inlever (via Stanislaus en Death Valley naar Vegas, vriendin oppikken, dan rondje Grand Canyon/Mojave/nog iets leuks weer terug naar Vegas) dan haal ik denk ik echt het meeste uit mijn tijd. Hoera. Thanks!

Old Faithful, die kleine campers zijn niet eens zo achterlijk veel duurder dan een auto, en aangezien je ook een beetje kunt koken in/bij die dingen ben je ook niet zo afhankelijk van horeca voor al je natjes en droogjes. Scheelt in totaal toch wel een smak geld volgens mij. En ik vind kamperen ook gewoon leuk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Oktober Portland-SF-Las Vegas (?) vervoer en accommodatie

Bericht door Martin & Marianne »

Kamperen moet je doen omdat je het leuk vindt; qua kosten maakt het echt niet veel uit. In de VS kun je relatief goedkoop uit eten terwijl de prijzen in de supermarkt hoog liggen. Ontbijt en lunch kun je zelf klaarmaken, ook als je met de auto reist. En met een thermoskan voor de zelfgezette koffie uit je motel heb je gratis koffie onderweg.

Wat bedoel je met Stanislaus?
Hou er rekening mee dat je ook in oktober nog campings zult moeten reserveren. Heb je daar al naar gekeken?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer