Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
MarionR
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2018, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door MarionR »

Hoi,
Wij willen half augustus de volgende route gaan maken:
Dag 1 Aankomst 1815 in Portland, hotel bij Columbia River, 50 km
Dag 2 Columbia River
Dag 3 Columbia River
Dag 4 Steptoe Butte State Park, richting Spokane ca 500 km
Dag 5 West Glacier, cabin in Apgar 439 km
Dag 6 West Glacier, wandeling Highline Trail
Dag 7 Richting East Glacier via Going to the Sun Road Road
Dag 8 Grote wandeling bij East Glacier
Dag 9 Richting Red Lodge ca 600 km
Dag 10 Via Beartooth Highway naar Yellowstone, Mammoth Hot Springs, 300 km
Dag 11 Yellowstone, Mammoth Hot Spring
Dag 12 Yellowstone, Old Faithfull
Dag 13 Yellowstone, Old Faithfull
Dag 14 Grand Teton, kleine wandeling, daarna verder rijden, totaal ca 250 km
Dag 15 Richting Caldwell, ca 500 km
Dag 16 Route bij Leslie Gulch rijden, Mitchell (Painted Hills), ca 375 km
Dag 17 Painted Hills bekijken, Portland 375 km
Dag 18 Vertrek om 15.30

Wat vinden jullie van deze route? De hotels in Glacier en Yellowstone hebben we al vastliggen. Ik twijfel over dag 3 en 4. Hebben jullie suggesties?
Groet, Marion.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door Felicitas »

Welkom op dit forum. Leuke plannen. Misschien is het een idee om begin en eind iets anders te doen? Drie nachten Columbia River zou ik zelf veel vinden. De watervallen zijn er mooi, maar op mij hebben Mt. St. Helens en Mt. Rainier veel meer indruk gemaakt.

Dag 1 Portland
Dag 2 Portland - Mt. St. Helens - Mt. Rainier NP
Dag 3 Mt. Rainier NP
Dag 4 Mt. Rainier - Steptoe Butte SP
Dag 5 Steptoe Butte SP - West Glacier
...
Dag 16 Caldwell - Mitchell (aan eind van de dag Painted Hills)
Dag 17 Mitchell - Portland (via watervallen Columbia River)
Dag 18 Vertrek
MarionR
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2018, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door MarionR »

Hoi,

Thnx voor de tip. Ik ga eens op onderzoek uit naar route en afstanden en kom er op terug.

Groet, Marion.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door ingrid14 »

Mooi voorstel van Felicitas.
Neem voor de Highline Trail de shuttle bus. Er is nauwelijks parkeerplaats daar.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door K&N »

Mooie trip. In welke periode gaan jullie en wat doen jullie graag? Dat helpt vaak bij het geven van tips. Misschien heb je ook iets aan ons reisverslag van 2013. Toen hebben we ook Columbia River gedaan en naar Palouse Falls en Hills. Daarna Glacier NP. In het verslag van 2009 info over Yellowstone en Grand Teton. Misschien hebben jullie er iets aan. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door Galapogos »

ingrid14 schreef:Neem voor de Highline Trail de shuttle bus. Er is nauwelijks parkeerplaats daar.
Als je maar vroeg genoeg bent is het geen probleem om te parkeren bij Logan Pass. Shuttlebussen in Glacier vond ik ook niet ideaal. Erg lange wachtrijen afgelopen zomer toen wij er waren.

Wellicht nog een idee om onderweg van Grand Teton naar Caldwell een bezoek aan Craters of the Moon NM te brengen. Ik vond dat een erg leuke plek. De nabijgelegen ETR-1 (eerste kerncentrale ter wereld) is ook leuk. Er is een soort van museum van gemaakt, en er zijn gratis rondleidingen.
MarionR
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2018, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door MarionR »

Hoi,
Dank voor jullie suggesties. We gaan een dag minder naar Columbia River en daarvoor in plaats gaan we Mt Rainer meenemen. Heeft iemand daar een tip voor een leuk hotel of B & B?
De reisverslagen waar iedereen naar linkt, zijn een goede inspiratiebron voor ons. Als we genoeg tijd hebben, bezoeken we zeker ook Craters of the Moon (of anders een bliksemvisite).

groeten, Marion
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door vana »

Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag van 2008. Toen zijn we ook in Portland en omgeving geweest en hebben Yellowstone, Grand Teton en Glacier bezocht.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door Mrvanilla »

MarionR schreef:Heeft iemand daar een tip voor een leuk hotel of B & B?
Ik vond de Mountain View Lodge in Packwood erg fijn. Leuke kamers en een fijne tuin. Grazen in de ochtend Elk voor de deur en er vliegen veel kolibries rond. Je zit daarnaast zo in het park, minuutje of 20 rijden.

Have fun.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door Old Faithful »

Dezelfde :thumbup: mening over de Mountain View Lodge in Packwood. Je hebt ook keus, er zijn verschillende kamers.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
MarionR
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2018, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door MarionR »

Hoi,

Ik ben bezig met de finetuning van onze route. Volgende week donderdag 16 aug vertrekken we. Start in Portland. Colombia River laten we links liggen. Als gevolg van de grote brand van vorig jaar zijn heel veel wandelpaden afgesloten. Of is er al iemand in 2018 geweest? In plaats daarvan inderdaad Mount Saint Helen en 2 nachten in Packwood bij de aanbevolen accommodatie.
Nu zit ik nog te twijfelen over de route die we gaan nemen als we vanuit Many Glacier richting Red Lodge rijden. Ik zie dat er 2 routes mogelijk zijn. De ene loopt via Helena, daar kunnen we een paar ghosttowns bekijken en/of in Boulder lekker naar een warmwaterbron en dan verder rijden richting Red Lodge. De andere route loopt via Great Falls en dan richting Big Timber, Billings , Red Lodge. Is dit ook een leuke route? Ik kan er namelijk weinig over vinden. Overigens hoeven wij niet in 1 dag in Red Lodge te geraken. Heeft iemand suggesties? We boeken voor die nacht ook geen accommodatie. We zien wel hoever we komen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet, Marion
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door tomhster »

Ik zou één nacht Packwood echt genoeg vinden. Het is een functionele plek om te overnachten, maar verder is er vrijwel niets te doen. En ergens is er wel iets terug te vinden over de huidige stand van zaken in de Columbia river gorge. Volgens mij was er maar één pad naar een waterval momenteel afgesloten.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door Mrvanilla »

Vrijwel niets te doen bij Packwood? Dat ligt aan de deur van Mt Reinier NP, waar je je echt prima twee dagen kunt vermaken hoor.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door Felicitas »

Wij zijn nooit rechtstreeks van Red Lodge naar Many Glacier (of andersom) gegaan, maar de route van Red Lodge via de 78 (Roscoe, Absorakee) naar Columbus en dan naar Big Timber hebben we een paar weken geleden nog gereden en is mooi. Op dit stuk is een korte stop bij het Greycliff Prairie Dog Town State Park (direct aan de snelweg) leuk. Vervolgens reden we via de 191 naar het noorden. Zie ons verslag. De andere route via Helena hebben wij nooit gereden, dus ik kan het niet vergelijken.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door Old Faithful »

Eens met Mrvanilla. Packwood stelt als plaats misschien niet al te veel voor, maar het is een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Mt Rainier N.P.
Hoe ziet de dag dat je naar Packwood rijdt eruit? Heb je die dag al tijd voor Mount Rainier N.P.? In dat geval zou ik via Ashford rijden en aan de oostkant het park inrijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door chell »

Wij waren in juni bij Columbia River en toen was er inderdaad nog heel veel dicht. We vonden het alsnog wel leuk, maar hebben er wel heel veel minder tijd gespendeerd dan verwacht en maar 2 watervallen bezocht.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
MarionR
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2018, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door MarionR »

Old Faithful schreef:Eens met Mrvanilla. Packwood stelt als plaats misschien niet al te veel voor, maar het is een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Mt Rainier N.P.
Hoe ziet de dag dat je naar Packwood rijdt eruit? Heb je die dag al tijd voor Mount Rainier N.P.? In dat geval zou ik via Ashford rijden en aan de oostkant het park inrijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Hoi,

We wilden inderdaad bij Ashford het park inrijden en dan maar kijken hoe druk het is om of bij Paradise een wandeling te doen of in de zuid oost hoek te wandelen. Anders starten we vroeg in de ochtend op dag 2 een wandeling vanaf Paradise. Wellicht dat we vanuit Kelso, want daar hebben we onze eerste overnachting toch Mount St Helen meenemen. Hangt van het weer, het zicht en onze vermoeidheid van de vliegreis af.
MarionR
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2018, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door MarionR »

chell schreef:Wij waren in juni bij Columbia River en toen was er inderdaad nog heel veel dicht. We vonden het alsnog wel leuk, maar hebben er wel heel veel minder tijd gespendeerd dan verwacht en maar 2 watervallen bezocht.
Hoi,

We gaan nu hier de laatste dag van onze reis naar toe.

Thnx voor het meedenken.

groeten, Marion
MarionR
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2018, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MarionR: rondreis Portland-Portland incl Glacier en Yellowstone.

Bericht door MarionR »

Felicitas schreef:Wij zijn nooit rechtstreeks van Red Lodge naar Many Glacier (of andersom) gegaan, maar de route van Red Lodge via de 78 (Roscoe, Absorakee) naar Columbus en dan naar Big Timber hebben we een paar weken geleden nog gereden en is mooi. Op dit stuk is een korte stop bij het Greycliff Prairie Dog Town State Park (direct aan de snelweg) leuk. Vervolgens reden we via de 191 naar het noorden. Zie ons verslag. De andere route via Helena hebben wij nooit gereden, dus ik kan het niet vergelijken.
Hoi, Ik heb je reisverslag gelezen. Jullie zijn pas net terug van een hele mooie reis zie ik. We hebben besloten om in de ochtend toch eerst nog bij Two Medicine in Glacier rond te kijken en daarna de kortste route richting Helene te rijden. Hopelijk komen we nog iets verder.

groet, Marion
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer