Beste route Cody- Buffalo (bighorn canyon of forrest?)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Beste route Cody- Buffalo (bighorn canyon of forrest?)

Bericht door Martine1979 »

Beste allemaal,

het aftellen is begonnen: in augustus gaan wij weer naar de VS om weer van de prachtige natuur te genieten. Ik heb al veel tips van jullie gehad omtrent de route en ik doe ook veel ideeen op nav jullie reisverslagen (voor beiden heel veel dank).

Maar dat stelt me ook voor een dilemma:
Wij waren van plan om vanaf Cody via Lovell naar de Bighorn Canyon (14 alt) te gaan en daarna door te rijden naar Buffalo en hier te overnachten. De canyon ziet er prachtig uit en als we tijd hebben vinden we het misschien leuk om een bootje te huren.

Maar ik lees ook dat de route 14 via Greybull en Shell falls,( oftewel de bighorn scenic byway?) fantastisch is.

Wat zijn jullie ervaringen omtrent beide routes?

Bedankt alvast.
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Beste route Cody- Buffalo (bighorn canyon of forrest?)

Bericht door Old Faithful »

Ik ken alleen de route via Bighorn Canyon (14a). Ik vond dat een mooie route door de bergen. Bighorn Canyon N.R.A. was een aangename en heel rustige stop. Wij zijn naar het uitzichtpunt bij Devil Canyon Overlook geweest en hebben daarna beneden aan het water gepicknickt. Onderweg zagen wij nog wilde paarden.
Zoals gezegd ken ik de andere route helaas niet.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Beste route Cody- Buffalo (bighorn canyon of forest?)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij namen de 14. En dat vonden we een mooie route. Ik vrees dat er niet veel mensen zullen zijn die beide routes hebben gereden dus vergelijken zal lastig zijn.
Voor onze route kun je eens in ons 2004-verslag kijken. Wij hadden een stop bij de Shell Falls.

Marianne
FrankPronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2016, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Beste route Cody- Buffalo (bighorn canyon of forrest?)

Bericht door FrankPronk »

Ik heb vorig jaar in Greybull overnacht als tussenstop tussen Red Lodge en Sheridan. Ik heb beide routes gereden, omdat ik ook niet kon kiezen en daar ben ik heel blij mee want beide routes zijn prachtig!

De 14Alt bied je de Bighorn canyon en de Medicine wheel en de 14 onder andere de Shell falls. De Bighorn canyon is indrukwekkend, maar ik heb eerder deze reis de Black canyon of the Gunnison bezocht en het jaar ervoor Grand canyon & Bryce canyon. Het is absoluut een mooie stop (en vooral heel rustig toen ik het bezocht (half september)), maar in vergelijking met de andere canyons niet heel veel meerwaarde.

Ik ben echt "fan" van de scenic byways en wil daar nog wel eens flink voor omrijden en vond de 14 een heel mooie route ondanks zeer dichte mist en sneeuw op bepaald hoogte en wegwerkzaamheden. Dus als je echt moet kiezen adviseer ik de 14.
'02 - Miami
'09 - NYC
'11 - Chicago
'14 - Boston - NYC - Washington DC
'16 - ZW
'17 - ZW/NW/MW
'18 - West Canada - WA - OR
'19 - Japan
'21 - Griekenland
'22 - NYC/ Roadtrip Balkan
'23 - East Canada/ East coast
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Beste route Cody- Buffalo (bighorn canyon of forrest?)

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben ze ook beide gereden.
In 2011 (dag 13 in ons verslag) de 14 via Shell Falls en vorige zomer de 14 alt via Medicine Wheel (dag 9).
Vorig jaar was Shell Falls gesloten wegens verbeteringswerken, ik weet niet het hoe het dit jaar is. Er staat nog Area Closed op de site.
https://www.fs.usda.gov/recarea/bighorn ... ecid=30868

Ik vond beide routes heel erg mooi.
Wij zijn wel niet bij Bighorn Canyon geweest omdat dit erg veel extra tijd zou kosten.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Beste route Cody- Buffalo (bighorn canyon of forrest?)

Bericht door gondelier »

Wij hebben de 14a gepland staan, had er eigenlijk niet over nagedacht dat de 14 ook zo'n mooie route is. Als de Shell Falls nog dicht zijn in juni pakken we misschien wel de andere route.
elles
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 aug 2014, 11:56

Re: Beste route Cody- Buffalo (bighorn canyon of forrest?)

Bericht door elles »

Wij hebben voor komende juli route 14 op de planning staan. Ik was er vanuit gegaan dat Shell fall dan wel weer open zou zijn. Nog even in de gaten houden...
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Beste route Cody- Buffalo (bighorn canyon of forrest?)

Bericht door Martine1979 »

Bedankt voor jullie reacties. Het is ook wel een luxeprobleem om uit twee mooie routes te moeten kiezen :thumbup:

Ik denk dat wij in Cody bedenken welke route we doen, afhankelijk van waar we dan zin in hebben nav alles wat we al hebben gezien en nog gaan zien.

Het maakt iig dat de voorpret al goed aanwezig is. :D

groet, Martine
Groet, Martine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer