Reis Irma: trip Washington-Oregon 2018.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Irma
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 14 feb 2006, 12:11

Reis Irma: trip Washington-Oregon 2018.

Bericht door Irma »

Deze zomer gaan wij van 24 augustus tot 17 september weer naar de USA.
De keus is dit keer gevallen op een rondreis door een klein stukje Washington en een groter stuk van Oregon.
We vliegen van Amsterdam naar Seattle en terug van Seattle naar Amsterdam.

dag 1 24 augustus Amsterdam - Seattle
dag 2 25 augustus Seattle - Castle Rock
dag 3 26 augustus Castle Rock - Portland
dag 4 27 augustus Portland (en omgeving)
dag 5 28 augustus Portland (en omgeving)
dag 6 29 augustus Portland (en omgeving)
dag 7 30 augustus Portland - Pendleton
dag 8 31 augustus Pendleton - La Grande
dag 9 01 september La Grande
dag 10 02 september La Grande - Bend (via John Day- Painted hills)
dag 11 03 september Bend
dag 12 04 september Bend
dag 13 05 september Bend
dag 14 06 september Bend
dag 15 07 september Bend - Crater Lake
dag 16 08 september Crater Lake
dag 17 09 september Crater Lake - Eugene (of iets daar in de buurt)
dag 18 10 september Eugene - Florence
dag 19 11 september Florence
dag 20 12 september Florence - Cannon Beach
dag 21 13 september Cannon Beach
dag 22 14 september Cannon Beach - Astoria - Olympia - Seattle
dag 23 15 september Seattle
dag 24 16 september Seattle
dag 25 17 september Seattle - Amsterdam

Op de vliegtickets na is er nog niets geboekt, er is dus nog volop ruimte om dingen te wijzigen.
Is dit te doen, of slaan we mooie plekken over?
Wie kan ons helpen/adviseren. Tips zijn natuurlijk altijd welkom. :D
We horen het graag.

Frank & Irma.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: trip Washington- Oregon 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn jullie pannen bij Portland en Bend? Ik heb geen ervaring met Pendleton en La grande; maar dat ligt vlak bij elkaar, dus waarom bij beide plaatsen overnachten?
Voor de Painted Hills is een overnachting in de buurt wel mooi; wij hebben overnacht in Mitchell, zie daarvoor ons 2015-verslag. Wij hebben toen ook de Sumpter Dredge bekeken, erg leuk.
Castle Rock is voor Mt St Helens? En willen jullie niet naar Mt Rainier of Olympic NP?

Marianne
Irma
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 14 feb 2006, 12:11

Re: trip Washington- Oregon 2018

Bericht door Irma »

Hoi Marianne,

Dank voor je snelle reactie.

Wat betreft je vragen :
Portland lijkt ons een leuke stad om rustig te verkennen. Het lijkt ons leuk om daar te fietsen en we houden ook van shoppen en verder willen we vanuit Portland wat tripjes maken naar Hood River/ de Columbia River Gorge en de Willamette Falls.
in en rond Bend is veel te zien en te doen: McKenzie Pass, Peter scene Ogden State Park, Three Sisters, Sparks Lake en misschien een ballonvaart.

Bij La grande willen we een treinreisje maken met de Eagle Cap train ride, vandaar de overnachting.
Ik ga nog eens onderzoeken of we Pendleton en La Grande wat betreft slapen kunnen combineren en ik ga zeker je verslag lezen voor een eventuele overnachting in Mitchell.

Castle Rock is inderdaad voor Mt. St. Helens
Olympic NP hebben we in een eerdere reis al gedaan.

Frank
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Irma: trip Washington-Oregon 2018.

Bericht door Old Faithful »

Ik kan ook een overnachting in http://theoregonhotel.net/ in Mitchell aanbevelen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Irma: trip Washington-Oregon 2018.

Bericht door Almere vak V »

Ik gooi mn lijstje hier nog maar een keer neer. Ik kan niet echt objectief zijn over de tijd die je waarvoor moet nemen. Ben niet objectief en nu al tientallen keren in Oregon en Washington geweest. Ik kan dagen op Mount Hood zitten en lekker voor me uit zitten turen.

Hou er rekening mee dat mensen er hier een ander tempo op na houden dan in LA of New York. Mentaliteit is een stuk relaxter. Als je Seattle leuk vond ga je zeker ook van Portland geniet. Kijk maar wat ej met het lijstje kunt.

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden of naar boven net wat je wilt. De Coast trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt moet je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertellen. Fantastische plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de $100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...

Mocht je vragen hebben? Laat maar horen!
Irma
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 14 feb 2006, 12:11

Re: Reis Irma: trip Washington-Oregon 2018.

Bericht door Irma »

Almere vak V,

je hebt een prachtig lijstje gemaakt :thumbup:
Ik ga er het weekend eens goed voor zitten, er zitten vast een aantal goede tips tussen.
Wij zijn in 2012 in Seattle geweest en vonden dat een heel leuke stad en kijken dan ook erg uit naar Portland.

Dank voor de informatie.

Frank
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Irma: trip Washington-Oregon 2018.

Bericht door Pistolpete »

Hoi Almere vak V,

Gewoon je lijstje blijven posten hoor. Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je in herhaling valt, maar voor degene die zoekt is dit perfecte info. Dus gewoon doen. Wellicht overbodige support. :)

p.s. ik vond Portland niet zo leuk. We hebben een fietstour gedaan, wat normaal altijd leuk is waar dan ook, maar in Portland dus niet. Heeeel veel zwervers. Maar goed, smaken verschillen. We hebben ook niet heel veel studie gemaakt van de must sees daar.

Seattle daarentegen vonden we wel leuk.

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Irma: trip Washington-Oregon 2018.

Bericht door Almere vak V »

Tsja, als ik mensen zie zoeken. Dan gooi ik dat lijstje er maar in. Dan hebben ze in ieder geval een vertrekpunt. Kan het lijstje inmiddels wel 2 keer zo lang maken. Maar dit zijn wel de dingen die bij de meeste mensen in het oog springen of die leuk om te doen zijn. Als ze specifieke vragen hebben komen ze maar in de lucht.

Portland heeft niet voor niets de slogan "Keep Portland weird..." Dat trekt nogal wat vreemde snoeshanen aan om het zo maar te zeggen. Het is er allemaal net iets meer vrijgevochten dan in andere steden van Amerika. Of dit alles meer dan gemiddeld zwervers aantrekt weet ik niet. Moet zeggen dat ik er over het algemeen weinig last van heb. Je ziet ze, maar ze vallen je niet echt lastig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer