Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door madmaus »

Hoi allemaal.

Een aantal jaar geleden heb ik met mijn vriendin een drie weekse camperreis door west Amerika gedaan.
San Fransisco, Yosemite, Kings, Sequoia, death valley, Las Vegas, Grand Canyon en Los Angelas (op hoofdlijnen natuurlijk :)).
Eigenlijk waren we direct verliefd op de natuur en het landschap het is daarom altijd blijven kriebelen.
Nu is de kogel door de kerk en hebben we besloten om dit jaar wederom naar USA te gaan.
Omdat er inmiddels gezinsuitbreiding is willen we in augustus vertrekken.
We willen niet weer dezelfde plekken aan doen als toen en de enige eis is dat we Yellowstone willen bezoeken (meerdere dagen) en dat de natuur/Rocky mountains centraal staan.

Het idee was nu om op Denver (of salt lake) te vliegen. Daar een camper op de pikken voor ongeveer 25-30 dagen.
Dan via Wyoming naar Yellowstone, daar een aantal dagen blijven en dan via Idaho/Oregon naar Seattle te rijden.
Echter dit deel van de US mij niet echt bekend, dus ik weet niet of we de juiste keus maken?
Ik zou graag een aantal tips ontvangen over onze geplande reis.

overigens zie ik dan Vancouver een stuk goedkoper is om op aan te vliegen. vanaf daar kan je ook zo de oversteek naar de USA maken maar mag dat ook bij de camper maatschappijen?
Vanaf daar zou het bv mogelijk zijn om via vancouver=>Banff=>Glacier(USA)=>Yellowstone=>dan via Idaho en washington terug naar vancouver
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door Almere vak V »

Vancouver is inderdaad op dit moment erg aantrekkelijk om op te vliegen. En ook een geweldige stad! Een auto huren daar is echter fors duurder dan in Amerika. Je mag er wel gewoon mee over de grens. Ik weet niet hoe dat met een camper zit. Heb wel ooit begrepen dat je dan bijvoorbeeld heel erg op moet letten met etenswaar wat je mee de grens over wilt nemen. Maar dat kunnen anderen hier veel beter uitleggen.

Wellicht zou je kunnen kijken om op Seattle te vliegen. Vaak ook een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Portland of Denver. Van Seattle naar Vancouver is 2,5 uur rijden.

Wat betreft Yellowstone zijn er hier mensen op het forum die hier veel meer over kunnen vertellen dan ik. Dus dat laat ik graag aan hun over of struin de topics langs die daar al over gaan.

Wat betreft Oregon en Washington gebruik ik hier vaak een lijstje met zaken die je kunt doen. Kijk maar of je er iets tussen vindt zitten van je gading.
Verder deel ik mn lijstje wat ik hier wel vaker gebruik. Kijk maar of er iets voor je tussenzit.

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden of naar boven net wat je wilt. De Coast trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt moet je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertellen. Fantastische plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de $100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door madmaus »

Bedankt voor je advies. Dit nemen we zeker mee in onze afweging.
Ik zag inderdaad dat het huren van een camper veel duurder is dan in de USA.
Overigens valt het mij op dat de camper in de USA ook een veelvoud duurder is dan toen we in 2011 er waren. De kosten zijn nu ruim 3 keer zo veel als toen.

Ik heb alle vliegprijzen en de camper prijzen van de verschillende opties bij elkaar gelegd en dan komen er 2 uit die een stuk goedkoper zijn.
Een round trip Salt Lake city of van Salt Lake naar Seattle.
De totale camper huur komt dan op 30 dagen.
Persoonlijk trekt Salt Lake -Seattle mij meer aangezien we misschien ook een stukje Canada kunnen doen (Banff). Alleen past de kust route niet in het programma dan.

Hoeveel dagen kan je het beste voor Yellowstone uitrekken? 7 dagen of is dat teveel?

Heel heel globaal zit ik aan onderstaande routes te denken. Afhankelijk van de vliegtickets.

Afbeelding
image hosting
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door Almere vak V »

Ik kan je daar geen objectief antwoord op geven. Ik kom met mijn gezin minimaal 3 keer per jaar in Oregon en Washington State om vrienden te bezoeken. En zelf kom ik voor mijn werk meerdere keren per maand in Amerika. En dan kan ik je verklappen dat ik een stuk minder, zeg maar gerust niks zie.

Wij zijn nu een paar keer naar Yellowstone geweest. Met steeds een overnachting. Maar zoals gezegd het is voor ons een stuk makkelijker omdat we weten dat als we willen er een paar maanden later weer naartoe kunnen.

Bijna iedereen zit hier altijd onder tijdsdruk. Om in zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk te kunnen zien. En dat snap ik maar al te goed. Nou hebben jullie al bovengemiddeld veel tijd als ik dat vergelijk met andere reizigers. Maar ik zou me persoonlijk makkelijk een week kunnen vermaken in Yellowstone. Maar ik kan ook met gemak een hele dag op Cannon Beach gaan zitten en er naar Haystack Rock gaan zitten koekeloeren. Terwijl ik ook mensen hardhollend het strand zie opkomen. Er voor gaan staan. Een foto maken en weer hardhollend het strand afgaan. Het is maar net wat je wil.

Persoonlijk zou ik altijd voor Seattle kiezen. Maar dat heeft met mijn persoonlijk voorkeur te maken. Geweldige stad, meer dan genoeg leuke dingen te zien en te doen. Aardige mensen. En je kan er fantastisch eten en drinken.
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door madmaus »

Omdat we met een kereltje van net 4 gaan willen we vooral kalm aan doen.
Misschien is Canada dan iets teveel van het goede.
Wij kunnen gerust ook 5 dagen op dezelfde plek staat als het mooi is.
Vooral natuur beleving is wat we willen krijgen en overbrengen.

Ik heb een concept planning voor de eerste twee weken (veelal van hier gehaald).
Het is belangrijk om na ongeveer 14 dagen in Seattle te zijn want daar gaat 1 iemand weer terug,we starten met 4 personen.
Ik wil vooral rust dagen hebben om lekker te genieten van de omgeving en uit te rusten.

Voor het tweede deel sta ik volledig open. Of via de 101 helemaal naar beneden of misschien de oversteek naar Vancouver Island (ook al ben ik daar in 2009 al geweest).

dag datum
1 14-aug Amsterdam - Salt Lake City
2 15-aug Salt Lake City - Jackson, Wy (Grand Teton NP)
3 16-aug Jackson - Yellowstone
4 17-aug Yellowstone (of een andere plek in het park)
5 18-aug Yellowstone (of een andere plek in het park)
6 19-aug Yellowstone (of een andere plek in het park)
7 20-aug Yellowstone (of een andere plek in het park)
8 21-aug Yellowstone - Bozeman
9 22-aug Bozeman - St Mary (East Glacier): Best wel een rit, dus niet veel tijd om nog iets te bekijken.
10 23-aug St. Mary 
11 24-aug St. Mary 
12 25-aug St. Mary - West Glacier (Belton Chalet is hier een aanrader). Je kunt over de GTTS Road, als die open is. Anders onderlangs.
13 26-aug West Glacier - Spokane (pure rijdag)
14 27-aug Spokane -Seattle: Langs Boeingmuseum, of Snoqualmi Falls (van Twin Peaks)
15 28-aug Seattle
16 29-aug Seattle
17 30-aug
18 31-aug
19 1-sep
20 2-sep
21 3-sep
22 4-sep
23 5-sep
24 6-sep
25 7-sep
26 8-sep
27 9-sep
28 10-sep
29 11-sep
30 12-sep
31 13-sep
32 14-sep
33 15-sep
34 16-sep Salt Lake City - Amsterdam
Laatst gewijzigd door madmaus op 27 jan 2018, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Is het de bedoeling om met een camper te gaan? Ik zie dat nu niet terug in de overnachtingsplaatsen. Denk eraan dat ophalen en boodschappen doen de nodige tijd kost.
West Yellowstone ligt buiten het park. Ik zou zeker kijken naar iets in het park. Kijk daarvoor op http://www.yellowstonenationalparklodges.com.
Je geeft aan dat je veel tijd in de natuur wilt doorbrengen maar dat zie ik niet echt terug.
Kijk voor Yellowstone en Grand Teton eens in ons 2015-verslag.

Marianne
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door madmaus »

Ha Marianne,

Ja we gaan met de camper. Uiteraard wilde ik bijna zeggen maar er zijn genoeg mensen die met de auto gaan.


Ik heb het reisadvies van iemand anders genomen als voorbeeld, ik wil gaan voor in de parken (met of zonder hookup geen probleem).
Ik zie nu idd dat dat reisadvies voor een auto reis is. Die zal ik moeten fine tunen voor de camper.
Als je advies hebt over anders inrichten van de dagen graag. Enige wat echt vast staat is de start en einddatum en de 30ste Seattle.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het beste niet je bericht aanpassen; dan zijn de reacties niet meer te volgen.
Het ging mij niet om een discussie camper of auto, maar je indeling/locaties leek meer op een auto- dan op een camperreis.
Waarom niet zelf even een route noteren (heel eenvoudig in een spreadsheet), nu zit je ook opmerkingen mee te kopiëren waarvan het niet duidelijk is of die van jou zijn en of die relevant zijn.

Ik zou zeker een extra dag nemen voor grand Teton; je zult die eerste dag waarschijnlijk geen tijd hebben om naar het park te gaan. En kijk alvast eens naar campings; er is niet veel in GT wat je kunt reserveren.
Heb je nu een dag Yellowstone er bij gedaan? Zo kan het, maar als je het echt rustig aan wilt doen en ook wat wandelingen wilt maken is nog een dag erbij wel mooi. En een week krijg je ook wel vol.

Marianne
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door madmaus »

Ik zal straks even een nieuw Reisschema maken. Ik heb op excel al een aantal varianten gemaakt.
Het klopt dus dat de huidige indeling van een autoreis is dat was mij nog niet specifiek opgevallen maar die is aan te passen.
Ik heb geen dag extra gedaan, alleen west Yellowstone aangepast naar Yellowstone.
Ik zal jouw adviezen straks verwerken, bedankt alvast :)

Nu gaat de gedachte om na Seattle de overstap naar Vancouver Island te maken.
En dan omhoog naar telegraph cove, in 2009 zijn we op Vancouver Island geweest maar door tijdgebrek niet naar het noorden gegaan.
Of we kunnen via de kust naar beneden gaan al weet ik niet of de natuur daar net zo mooi is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met Canada, maar wel met de parken rondom Seattle (zie ons 2006-verslag daarvoor) en voor het stuk richting SF. Zie daarvoor ons 2015-verslag.

Marianne
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: rondreis met minimaal yellowstone

Bericht door madmaus »

Ik heb het schema iets aangepast
Er is nog ruimte voor een extra dag Teton of Yellowstone.
Zoals je ziet is hebben we nog niet besloten of we naar Salt Lake terug gaan of Seattle, maar eventueel San Francisco zou ook kunnen (dan pakken we highway 1 terug).
Misschien zitten we te lang in Glacier? Dan zouden we eventueel nog een dagje in Yellowstone of Teton kunnen.
Ook las ik dat Craters of the moon erg mooi was.

14-aug Amsterdam - Salt Lake City
15-aug Salt Lake City - (via shohone en twin falls) Grand Teton NP
16-aug Grand Teton NP
17-aug Grand Teton - Yellowstone
18-aug Yellowstone
19-aug Yellowstone
20-aug Yellowstone
21-aug Yellowstone
22-aug Yellowstone - Bozeman
23-aug Bozeman - Glacier
24-aug Glacier
25-aug Glacier
26-aug Glacier (ergens de gtts road helemaal afrijden)
27-aug Glacier - Spokane
28-aug Spokane -Seattle: Langs Boeingmuseum, of Snoqualmi Falls (van Twin Peaks)
29-aug Seattle
30-aug Seattle
31-aug
1-sep
2-sep
3-sep
4-sep
5-sep
6-sep
7-sep
8-sep
9-sep
10-sep
11-sep
12-sep
13-sep
14-sep
15-sep salt lake of seattle
16-sep Amsterdam
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door madmaus »

Even een update :)

nav vorig schema heb ik de kilometers toegevoegd.
Duidelijk is nu dat de eerste dag 730 km te veel is. Dus waarschijnlijk slaan we de watervallen en Craters of the moon over om direct naar Grand Teton te gaan.
Daarnaast neigen wij naar terug op San Francisco om zo via de Highway 101 terug te rijden.

Afbeelding
image uploader

Het tweede deel moet ik nog aanvullen met km maar die willen we gewoon zonder iets te plannen gaan rijden.
is dit schema een beetje te doen volgens jullie of toch te krap?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door Almere vak V »

Ik snap de haast van de eerste dag niet zo goed om in Grand Teton terecht te komen. Zeker niet als je daarna bijna 2 weken gebruikt om van San Juan Island naar San Francisco te komen.
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 30 jan 2018, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door madmaus »

Het voornaamste punt is dat we rond de 30ste in Seattle moeten zijn om een reisgenoot af te zetten (die haakt 2 weken aan).
En omdat we veel tijd in Yellowstone willen doorbrengen is dit een beetje de consequentie.
Een paar dagen schuiven lukt nog wel denk ik.
13 dagen is wel erg ruim voor de highway 1 zeg jij?
Misschien daar iets van ruimte vanaf snoepen om zo wat meer ruimte op de eerste dagen te krijgen.
Dan zal die reisgenoot iets langer aangehaakt blijven.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Het handige van een spreadsheet is dat je in de ene klom de vertrekplaats zet en in de volgende kolom de aankomstplaats. en op de regel daaronder verwijs je bij de vertrekplaats naar de aankomstplaats op de voorgaande regel (dus bijvoorbeeld in D4 zet je = E3). :wink: Zo kun je veel gemakkelijker iets aanpassen.
Ik doe er dan nog een kolom tussen met een " -" er in, dan kun je het zo naar je bericht kopiëren.

San Jose is San Juan?
Ik zie geen Mt Rainier, Mt St Helens (aanrader) of Olympic NP. En de tijd voor de 101 is inderdaad aardig ruim zo. Je wilt alleen de kust doen, en niets van het binnenland (Crater Lake, Lassen Volcanic NP) meenemen?
Voor het kustdeel had ik al naar ons 2015-verlag verwezen. Meer tijd dan wij hadden is wel mooi, maar dan denk ik eerder aan een of 2 dagen, en geen week. Kijk ook eens naar ons 2006-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door Almere vak V »

Uiteraard kan je net zolang doen over de 101 als je zelf wilt. Ik zou er dan echter wel een aantal tripjes aan toevoegen richting het binnenland. Je zou dan kunnen denken aan:
- Olympic NP
- Vancouver, al is dat wel een dingetje met een camper
- Mount Rainier
- Mount St Helens, zou ik op zeker doen.
- Portland
- Columbia Rover Gorge met Multnomah Falls.
- Silver Falls State Park
- Crater Lake

Het mooie is dat je er tijd genoeg voor hebt. En dat het niet zo heel veel uitmaakt dat je een beetje zigzaggend naar beneden gaat.
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door madmaus »

Ik bedoelde idd San Juan :)

Vanavond ga ik naar de adviezen kijken en ze verwerken.
Waarschijnlijk zal de reis nog wel iets langer worden om alles te kunnen zien (zeker in het begin).
Jullie inbreng is zeer gewaardeerd!
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door madmaus »

Ik heb wat geschoven en dit is de planning die het vermoedelijk gaat worden.
Mijn vriendin wil graag nog 1 dagje langer doen richting Grand Teton maar dat kan omdat we ruimte hebben op het einde.
Bedankt voor het meedenken en ik denk dat we zo wel een mooi reisje gaan maken :)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie de camper al vastgelegd? En weet je al hoe laat je die op kunt halen? Misschien wordt Craters of the Moon wat ver, zeker als je pas in de middag de camper op kunt halen en ook nog boodschappen moet inslaan.
Ik krijg het idee dat je niets wilt reserveren, of wil je dat wel voor Yellwostone doen? Ik zou dat wel aanraden; toen wij vorig jaar in augustus daar waren was Canyon helemaal volgeboekt.
Je schrijft overal Hwy101 maar je hebt nogal wat tripjes in het binnenland op de planning. Je zou eerst Mt Rainier kunnen doen voordat je naar de kust gaat. Mt St Helens ligt bij Mt Rainier in de buurt, niet bij SF.
Het kan bij de kust ook vol zijn wat campings betreft. Kijk voor ervaringen en voor campings daar eens op de site van forumlid Marenko.
Ik heb niet veel ervaring et Glacier maar ik dacht dat je de GTTS road niet met een camper mocht rijden. Is het niet handiger om eerst een paar nachten aan de oostkant te doen en dan een of meer nachten aan de westkant?

Marianne
madmaus
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2018, 09:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis madmaus: rondreis met minimaal Yellowstone.

Bericht door madmaus »

In Yellowstone willen we alles van te voren boeken.
Grand Teton misschien ook wel maar daarna eigenlijk niets meer.
Je hebt gelijk van craters of the moon. Ik vind dat ook iets te ver (4 uur rijden) en je weet idd niet hoe laat je daar aankomt. Ik hoop eigenlijk dat we voor 12 uur weg kunnen rijden, dat is natuurlijk nergens zeker nog.

Goede tip van de GTTS ik zie dat je daar tot 20ft mag rijden. Onze camper gaat minimaal 25 worden dus daar moet ik iets anders verzinnen.

Overigens is highway 101 vooral waar we zin in hebben dan. Als we ergens staan waar het erg bevalt blijven we een dagje langer en zullen we iets anders niet doen.

Ik ga de details nog even bij elkaar puzzelen, ik zie idd nu dat ik mount sint Helens en Helena door elkaar heb gehaald. Dan gewoon een dagje langer bij Rainier wat volgens mij ook super mooi is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer