Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
NickyVielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2017, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door NickyVielo »

Hoi allemaal,

11 juni a.s. willen mijn man en ik van San Francisco naar Seattle reizen. San Francisco hebben we al eens eerder mogen bezoeken vanwege een reis naar het zuidwesten, we vonden de stad toen zo geweldig dat we daar graag weer willen starten. Al lezende ben ik er inmiddels achter gekomen dat er ook in het noordwesten enorm veel te doen is en dat er keuzes gemaakt moeten worden. Na wikken en wegen hebben we toch een voorkeur om zoveel mogelijk de kustroute te rijden, de 101. Dit hebben we drie jaar geleden ook gedaan van San Francisco naar San Diego en dat vonden we geweldig.

Ik heb een route opgesteld, maar vraag me af of dit een beetje werkbaar is en of ik aan zoveel mogelijk mooie plekjes gedacht heb onderweg. Is dit een logische route en de moeite waard om deze keuze te maken of sla ik teveel mooie natuur in het binnenland nu over? En is Crater Lake National Park toegankelijk in juni? Ik lees op internet dat dit park vooral in augustus toegankelijk is vanwege sneeuw. Is het dan wel de moeite om om te rijden voor Crater Lake National Park? Blijf ik nergens te kort of te lang? Ik zie dat we in deze reis wat meer rij-uren maken en wat minder lang verblijven op 1 plek dan we gewend zijn, dus daar zit ook nog wat twijfel. Ik wil wel genieten en niet alleen maar van hot naar her racen.

Kortom, ik ben ontzettend benieuwd wat jullie gedachten over deze reis zijn, alvast bedankt voor het meedenken!

11 juni: Aankomst San Francisco
12 juni: San Francisco
13 juni: San Francisco - via Muir Woods National Monument (Coast Redwood)- Napa
14 juni: Napa - Eureka (Redwood Highway, Avenue of the Giants: Drive through tree on avenue of the giants)
15 juni: Eureka - Medford (Redwood National Park)
16 juni: Medford - Crater Lake National Park
17 juni: Crater Lake National Park - Coos Bay
18 juni: Coos Bay - Newport (Oregon Dunes)
19 juni: Newport - Seaside/Cannon Beach
20 juni: Seaside/Cannon Beach - Portland
21 juni: Portland (Columbia River Gorge, Multnomah falls, evt.: Mount Hood (Hood River)
22 juni: Portland - Mt. Rainier NP
23 juni: Mt. Rainier NP - Olympic National Park
24 juni: Olympic National Park
25 juni: Olympic National Park - Seattle
26 juni: Seattle
27 juni: Terugreis

Groetjes, Nicky.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Hans B »

Of je voldoende tijd hebt is voor mij lastig te bepalen.
De een is na 5 minuten uitgekeken, terwijl een ander er na 5 dagen nog niet zat van is.

Voor Crater Lake zou ik daags ter voren (bv in Medford) even informeren, zodat je niet onnodig mijlen gaat maken.
Is het de moeite, ik vind van wel, zeer zelfs.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Als je volledige toegang tot Crater Lake wilt hebben en alles wilt zien. Dan is augustus inderdaad de maand waarop de kans het grootst is dat dit kan.

Wij zijn er afgelopen april nog geweest. Toen kon je alleen bij het visitors centrum komen met sneeuwkettingen. Mijn kinderen (17 en 13) vonden het adembenemend. Sneeuwmuren van 10 meter hoog. Strakblauwe lucht en zo nu en dan een fantastisch uitzicht op het meer. Het is wat mij betreft maar net waar je naar op zoek bent en wat je graag wilt zien.

Crater Lake blijft natuurlijk een rare zwabber in je schema. Maar, als je niet van plan bent om binnenkort terug te komen, zou ik er zeker naartoe gaan. Wat je ook kunt doen is dat je via Coos Bay naar Crater Lake rijdt. En dat je van Crater Lake via Bend door Mt Hood National Forest (of Silver Falls State Parc en Willamette Forest) en Hood River naar Portland rijdt via de Columbia River Gorge. Dan kan je daarna via Portland naar Cannon Beach en via Astoria naar Mt Rainier.

Er zijn zoveel mogelijkheden. Laat maar horen als je er niet uitkomt.
NickyVielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2017, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door NickyVielo »

Dank jullie wel voor de reacties.

@Almere vak V: Ik heb zojuist jouw voorstel in Google Maps uitgewerkt en deze naast mijn planning gehouden. Ik 'ruil' Newport en de 101 dan in voor Mt. Hood National Forrest en/of Silver Falls State Parc. Dat ziet er schitterend uit, al rij ik dan niet meer de mooie 101 voor een gedeelte. Maar ik snap jouw gedachte wel dat je dan niet die rare zwabber in de route hebt naar Crater Lake. Vooral als ik niet zeker weet of het wel toegankelijk is, is het wellicht raar om dan zover om te rijden.

Als ik hiervoor kies, ga ik meer binnenland in en meer natuur zien denk ik, de andere route is de kustroute, waarbij ik in Newport bijvoorbeeld een whale watch zou willen doen.

Lastig, ik zit al dagen te snuffelen op internet naar reisverslagen maar kom er niet goed uit in hoeverre ik nu voor de 101 ga of meer binnenland en die extra parken wil zien. Jouw route heeft me in ieder geval goed aan het twijfelen gemaakt, maar dat is juist goed :) Moet wel alle opties goed weten en overwegen.

Ik kan ook niet goed ontdekken wat de toegankelijkheid medio juni zou kunnen zijn rondom Crater Lake. Ik boek hotels altijd vooruit (wel annuleerbaar) dus zou het jammer vinden als we eerst voor niets rijden en dan ook nog in de war komen met de rest van ons schema. Hotel in Crater Lake zag er daarnaast niet heel aantrekkelijk uit en het was prijzig, maar veel keuze was er niet. Lastig, ik weet even niet meer voor welke van de 2 routes ik een voorkeur heb..

Maar heel erg bedankt voor het meedenken! Mocht je nog goede argumenten hebben, laat ze vooral weten.. :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Crater LAke is afwachten; wij hebebn daar in 2006 half juli nog veel sneeuw gehad maar de wegen waren toen wel net open. Er is nu nog niets van te zeggen dus check het kort van te voren. Wij overnachtten voor Crater Lake in een cabin bij de Union Creek Resort. Zie daarvoor ons 2006- en 2015-verslag.
Waarom rij je via Napa en niet langs de kust?

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Haha, mooi is dat die twijfel. Wij zijn inmiddels al tientallen keren in Oregon/Washington geweest en kan nog steeds moeiteloos de dagen vullen met allerlei bezienswaardigheden.

Toegang tot Crater Lake is zeer afhankelijk van de sneeuw. En sneeuw valt er eigenlijk van september tot juni. De ene keer wat meer dan de andere keer. Maar ga er vanuit dat er altijd meters sneeuw ligt als je er niet in juli of augustus komt. Of dit moment is alles rondom het park afgesloten maar kan je wel naar Rim Village als je sneeuwkettingen of winterbanden hebt. Vanuit Rima Village heb je al een bizar mooi uitzicht op Crater Lake. De kans is groot dat je in juni al meer kunt zien rondom het meer. Maar alles betwijfel ik en weet ook niet of dat je bedoeling is. Vlakbij ligt Crater Lake Lodge. Ik weet niet of die nog plek hebben om te overnachten in juni.

Mocht je de route rechtsom kiezen via Bend. Dan kan je ook nog naar Painted Hills rijden. Prachtige rit van nog geen 2 uur door Ochoco National Forest en als beloning de bizarre Painted Hills. Favoriete plek van mijn vrouw. Zijn er al 3 keer geweest, maar ze wil er in april weer heen.

Whale watchen kan op veel plekken langs de kust. Er zijn een aantal oudere walvissen die op hetzelfde plekje blijven rondhangen. Maar de overgrote meerderheid vertrekt in april/mei naar het noorden. De vraag is dus of je in juni nog op tijd gaat zijn. Maar...
Als je toch naar het Olympic National Park wil dan heb je van daaruit (veel betere!!) mogelijkheden om whales te spotten. Vanuit Port Angeles gaan per dag meerdere boten op zoek naar walvissen. Niet alleen walvissen maar ook orca's. Ook moet ik zeggen dat ik de omgeving daar mooier vind rondom San Juan en Vancouver Island dan "gewoon" de Pacific opvaren zoals vanuit Oregon gebeurd.

Volgens mij maak ik het er niet makkelijker op voor je...

Sorry!! :wink:
NickyVielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2017, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door NickyVielo »

Martin & Marianne schreef:Crater LAke is afwachten; wij hebebn daar in 2006 half juli nog veel sneeuw gehad maar de wegen waren toen wel net open. Er is nu nog niets van te zeggen dus check het kort van te voren. Wij overnachtten voor Crater Lake in een cabin bij de Union Creek Resort. Zie daarvoor ons 2006- en 2015-verslag.
Waarom rij je via Napa en niet langs de kust?

Marianne
Hoi Marianne,

Dank voor jouw reactie.
Ik vind het zo lastig inschatten bij Crater Lake, er kan inderdaad sneeuw liggen maar toch kun je dan nog iets zien. Ik verwacht geen goed weer halverwege juni, maar wie weet..vind het wel lastig om dit dan in de route op te nemen, want als het niet lukt heb ik ineens een 'gat' in mijn planning. Ik twijfel nog een beetje ,want als het wel open is, is het natuurlijk schitterend om te kunnen zien lijkt me.

Ik dacht dat het leuk zou zijn om vanuit San Francisco in Napa de wijngebieden te verkennen en wellicht nog een wijnproeverij bij te wonen. En dan vanuit napa terug naar de kust, of mis ik daardoor juist andere mooie dingen dat je dit vraagt? Dacht dat het wel een mooi gebied zou zijn om te zien :).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vroeg het me alleen maar af omdat je aangeeft de kustroute te willen doen, maar vervolgens rij je meteen het binnenland in. :lol:

Marianne
NickyVielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2017, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door NickyVielo »

Almere vak V schreef:Haha, mooi is dat die twijfel. Wij zijn inmiddels al tientallen keren in Oregon/Washington geweest en kan nog steeds moeiteloos de dagen vullen met allerlei bezienswaardigheden.

Toegang tot Crater Lake is zeer afhankelijk van de sneeuw. En sneeuw valt er eigenlijk van september tot juni. De ene keer wat meer dan de andere keer. Maar ga er vanuit dat er altijd meters sneeuw ligt als je er niet in juli of augustus komt. Of dit moment is alles rondom het park afgesloten maar kan je wel naar Rim Village als je sneeuwkettingen of winterbanden hebt. Vanuit Rima Village heb je al een bizar mooi uitzicht op Crater Lake. De kans is groot dat je in juni al meer kunt zien rondom het meer. Maar alles betwijfel ik en weet ook niet of dat je bedoeling is. Vlakbij ligt Crater Lake Lodge. Ik weet niet of die nog plek hebben om te overnachten in juni.

Mocht je de route rechtsom kiezen via Bend. Dan kan je ook nog naar Painted Hills rijden. Prachtige rit van nog geen 2 uur door Ochoco National Forest en als beloning de bizarre Painted Hills. Favoriete plek van mijn vrouw. Zijn er al 3 keer geweest, maar ze wil er in april weer heen.

Whale watchen kan op veel plekken langs de kust. Er zijn een aantal oudere walvissen die op hetzelfde plekje blijven rondhangen. Maar de overgrote meerderheid vertrekt in april/mei naar het noorden. De vraag is dus of je in juni nog op tijd gaat zijn. Maar...
Als je toch naar het Olympic National Park wil dan heb je van daaruit (veel betere!!) mogelijkheden om whales te spotten. Vanuit Port Angeles gaan per dag meerdere boten op zoek naar walvissen. Niet alleen walvissen maar ook orca's. Ook moet ik zeggen dat ik de omgeving daar mooier vind rondom San Juan en Vancouver Island dan "gewoon" de Pacific opvaren zoals vanuit Oregon gebeurd.

Volgens mij maak ik het er niet makkelijker op voor je...

Sorry!! :wink:

Haha, ik ga toch eens proberen de route deels opnieuw uit te stippelen met jouw tips, zijn toch wel erg mooie dingen die ik dan nog extra zou kunnen zien...ik zou bijv. ook direct vanuit Eureka naar Medford kunnen gaan, en dan de route zoals jij voorstelde tot aan Portland. Dan gaan we eerder het binnenland in, nog voor Coos Bay, want dat scheelt weer zo'n 3 uur reistijd zie ik. Bij Cresent City zouden we dan al de 101 verlaten.

Hebben jullie ook de 101 gereden tussen Eureka en Portland? Zijn daar bezienswaardigheden die jullie erg de moeit waard vonden?

De whale watch is niet iets wat we perse moeten doen, we hebben in de westkust destijds ook een prachtige whale watch gehad en ook tochten rondom Vancouver en Vancouver Island gedaan, dus dat is voor nu de minste prio :).

Mijn grootste twijfel is op dit moment de 101 rijden van Eureka naar Portland (en evt. zelfs de Crater Lake helemaal links laten liggen mocht het weer tegenvallen en op de 101 blijven), of de binnenland route zoals jij voorstelde. Als Crater Lake dan niet open mocht zijn, hebben we sowieso de binnenland route voor de andere bezienswaardigheden. Maar kan jij wellicht nog iets zeggen over jullie ervaringen m.b.t. de kustroute? We hebben daar zulke prachtige herinneringen aan toen we vanuit San Francisco naar San Diego reden, dat we daarom nu weer naar die 101 neigen.

Haha, ik vind het juist super dat je zo mee wil denken, het is fijn om ervaringen te horen want ik zie door de bomen het bos niet meer :wink:
NickyVielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2017, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door NickyVielo »

Martin & Marianne schreef:Ik vroeg het me alleen maar af omdat je aangeeft de kustroute te willen doen, maar vervolgens rij je meteen het binnenland in. :lol:

Marianne
Ja klopt, vandaar dat ik vanuit Napa weer terug naar de 101 wil gaan :). Heb jij ervaringen met zowel de 101 als binnenland? Wat vond jij daarvan?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn wel eens door Napa Valley gereden, maar dat is erg lang geleden (1991) en het heeft niet heel erg veel indruk gemaakt want ik kan me er niets meer van herinneren. :wink:
Wij deden groot deel van de kustroute in 2015, maar hadden daar eigenlijk te weinig tijd.

Let even op de regels voor het quoten; het is niet de bedoeling (en ook niet nodig) om hele berichten te citeren, alleen een stukje als het echt nodig is om te laten zien waar je op reageert.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Wij hebben de 101 gereden van San Francisco naar Seattle. Wel meteen boven SF de 1 gepakt tot aan Leggett. Daar weer aangesloten op de 101 en op de weg naar boven ook nog stukjes de 105 en 109 gereden omdat die wel direct langs de kust liepen. Vervolgens helemaal bovenlangs Olympic National Park naar Seattle.

Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het een schitterende route vind. Maar...
Op een gegeven moment ben ik (in ieder geval...) wel alle rotsen, bochten, oceaan, pittoreske dorpjes, visrestaurants wel zat. Voor ons was het meer van we hebben nu zo vaak een stukje 101 gereden. Ik wil m nu een keer helemaal rijden tot aan SF. En we gaan m ook nog een keer rijden tot aan LA om vervolgens de 5 af te maken tot aan de Mexicaanse grens. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat we een paar keer per jaar samen in Amerika komen en gewoon een aantal idiote dingen van ons lijstje willen schrappen.

Als dat dus niet het geval is, zou ik, het zonde vinden om alles langs de kust te doen en al het moois van het binnenland links (of in dit geval rechts...) te laten liggen. In ieder geval voor de afwisseling.

Zoals gezegd wij hebben Crater Lake in april gedaan. Gelukkig met heel mooi weer. Alles dicht op Rim Village na. Het moet heel erg bar en boos zijn wil Rim Village dicht zijn. Dat gaat zeker in juni niet gebeuren. En zelfs in april was het al adembenemend. In juni kun je er zeker van zijn dat je in ieder geval goed weer hebt. De laatste jaren bijna altijd 25 graden of meer. Dan nog zal denk ik niet alles open zijn. Maar dan wel genoeg om een onuitwisbare indruk achter te laten.

Persoonlijk vind ik Depoe Bay een erg leuk stadje. Maar dat heeft ook vooral te maken met vrienden van ons die daar wonen. Superrelaxed stadje. Paar ontzettende goeie restaurantjes en gewoon een gezellige sfeer. Andere vrienden van ons hebben een beachhouse op Cannon Beach. Vanuit hun woonkamer en deck kijk je zo op Haysteck Rock. Daar kan ik uren gaan zitten turen naar het water wat opkomt en weer terugtrekt. Maar zeker ook in de winter als het stormt is het daar fantastisch. In de zomer zitten we daar uren op het strand tot midden in de nacht met zn allen rond een kampvuurtje. Maar ik weet zeker als je een beetje je best doet je dit in elk stadje aan de kust gevonden kunt krijgen.
NickyVielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2017, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door NickyVielo »

Dank je wel Almere vak V, dat helpt me echt verder! Ik ga de route veranderen en kijken hoe ik dan uit kom. Laat ik nog zien :thumbup: Laatste vraag: Maakt het uit of ik al bij Crescent City of Coos Bay het binnenland inga? Ik weet niet of je bewust Coos Bay had gekozen om naar rechts te gaan, omdat ik zie dat je dan weer een stukje richting het zuiden moet voor Crater Lake.

Maar misschien heb je dat wel gedaan zodat ik extra lang op de 101 blijf :)
NickyVielo
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2017, 17:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door NickyVielo »

Ik heb een alternatieve route gemaakt op basis van wat jij zei Almere vak V, maar heb nu een dag over. Misschien heb ik tussen 16 en 20 juni ook wel wat te veel reisuren gepropt, vraag me ook even af wat logische plekken zijn om te pauzeren..wellicht weet jij leuke plekjes Almere vak V aangezien jullie deze route al vaker hebben gereden :)?

11 juni: Aankomst San Francisco
12 juni: San Francisco
13 juni: San Francisco - via Muir Woods National Monument (Coast Redwood)- Napa
14 juni: Napa - Eureka (Redwood Highway, Avenue of the Giants: Drive through tree on avenue of the giants)
15 juni: Eureka - Medford (Redwood National Park)
16 juni: Medford - Crater Lake National Park
17 juni: Crater Lake National Park - Painted Hills (Ochoco National Forrest doorrijden)
18 juni: Painted Hills via Mt Hood National Forrest en Columbia River naar Portland
19 juni: Portland
20 juni: Portland - Cannon Beach
21 juni: ...
22 juni: Cannon Beach - Mt. Rainier NP
23 juni: Mt. Rainier NP - Olympic National Park
24 juni: Olympic National Park
25 juni: Olympic National Park - Seattle
26 juni: Seattle
27 juni: Terugreis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in 2015 tussen Crater Lake en SF een stop mee dan jij nu in je route hebt, en ik vond niet dat wij daar heel ruim in de tijd zaten. Dus misschien kun je die dag daar gebruiken. Is natuurlijk ook afhankelijk van wat je overal wilt doen.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Almere vak V »

NickyVielo schreef:Maakt het uit of ik al bij Crescent City of Coos Bay het binnenland inga? Ik weet niet of je bewust Coos Bay had gekozen om naar rechts te gaan, omdat ik zie dat je dan weer een stukje richting het zuiden moet voor Crater Lake.

Maar misschien heb je dat wel gedaan zodat ik extra lang op de 101 blijf :)
Sorry, beetje late reactie. Maar het was wat lastig wegkomen uit Minneapolis met alle sneeuw. En via Houston terug is ook niet de meest ideale weg. Maar ben thuis en hoef nu gelukkig pas zondag weer terug. Ff rust in de tent.

Inderdaad was mijn gedachtengang om je zo ver mogelijk naar boven te laten rijden. Dan lijkt Coos Bay me het uiterste, anders ga je erg ver terugrijden. Vanuit Crescent City heb je een mooie snelle aansluiting op de 199 en kun je via Grants Pass naar Crater Lake. Maar in principe kun je deze twee plaatsen op elk willekeurig moment naar rechts en dan door de bergen naar het oosten rijden. Hou er wel rekening mee dat dit gebieden zijn die erg afgelegen zijn. Krijg je pech met je auto dan kan je soms uren wachten tot er iemand voorbij komt. Nou zul je denken dan bel ik toch even, dan heb je echt een satteliettelefoon nodig. Want aan een mobiele telefoon heb je daar hele stukken niks. Dat vindt mijn vrouw altijd een hele onzalige gedachte.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis NickyVielo: reisadvies gevraagd SFO - Seattle.

Bericht door Almere vak V »

Eens met Marianne wat betreft de open dag die je nog hebt. Voor mijn gevoel zou ik m tussen 17 en 18 juni plakken en dan bijvoorbeeld overnachten in Bend. Leuk en typisch Amerikaans stadje. Het mooie van Bend vind ik dat het voor mijn gevoel op de grens ligt van het groene en gele Oregon. Aan de ene kant de (besneeuwde) bergtoppen met bossen zover als het oog reikt. En aan de andere kant het begin van de woestijn. Oregon wordt The Green State genoemd. maar meer dan de helft bestaat echt uit woestijn.

Misschien ook wel even een momentje om lekker op adem te komen. Als je lekker en typisch Amrikaas wilt eten moet je bij Bangers & Brews naar binnen lopen. Zij zijn gespecialiseerd in sausage. Maar dan in de meest ruime zin des woords. Van varken tot rendier, van eland tot eend. Super lekker!! Nog niet genoeg steaks gehad dan moet je bij Bos Taurus. Mijn vrouw roept trouwens dat je de Colorado Lamb rack moet pakken... Voor ontbijt The Pancake Wagon. Lijkt me helder wat je daar kunt krijgen. En euh, die wagon staat dus voor Caravan. Met mooi weer lekker buiten je ontbijt eten en anders in je auto. Super lekker!!

Kan je weer even verder!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer