Huwelijksreis noordwesten: tips gevraagd voor een mooie route.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
opvakantietralala
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2017, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Huwelijksreis noordwesten: tips gevraagd voor een mooie route.

Bericht door opvakantietralala »

In 2017 hebben mijn vriend en ik een rondreis gemaakt door het zuidwesten van Amerika. We zijn gestart in LA, via Sequoia naar Death Valley gereden. Las Vegas, Bryce, Zion en de Grand Canyon meegepakt en op de terugweg nog heerlijk gerelaxt in Palm Springs en LA.

We vonden het zo fantastisch dat we dit jaar weer terug willen, en wel voor onze huwelijksreis! We trouwen eind augustus en het idee is nu om dit keer naar het noordwesten te gaan. We kennen de regio helemaal niet, maar zijn erg benieuwd. Ik hoop in ieder geval Yellowstone mee te kunnen pakken. Tijdens onze trip in het zuidwesten vonden we vooral de natuurparken prachtig, we hebben veel gewandeld. De afwisseling met af en toe een stad (LA, Las Vegas) vonden we erg leuk.

Omdat het onze huwelijksreis is, hopen we in ieder geval aan het einde ook nog een aantal dagen in de zon door te brengen (aan het strand of mooi zwembad), maar we weten eigenlijk niet zo goed of het noordwesten dat wel toelaat qua weer en omgeving? Of zouden we dan ergens anders naar toe moeten vliegen? Of door moeten rijden naar California?

Hebben jullie tips voor een mooie route met aan het einde tijd voor zon en ontspanning?
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Huwelijksreis noordwesten: tips gevraagd voor een mooie route.

Bericht door Sandra71 »

Wat een leuk idee!
Hoe lang hebben jullie de tijd?

Je kunt Yellowstone ook prima combineren met het zuidwesten, maar als je meer van het noordwesten wilt zien moet je even puzzelen.

Wij hebben in 2015 Yellowstone gecombineerd met zuidwesten. Je kunt tegenwoordig rechtstreeks vliegen naar Salt Lake City en bijvoorbeeld van daaruit een rondje in elkaar zetten met bijvoorbeeld Grand Tetons NP, Yellowstone en Glacier NP.

Misschien heb je wat aan onze reisverslagen van 2014 en 2015, zie link onderaan bij mijn naam.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Huwelijksreis noordwesten: tips gevraagd voor een mooie route.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is goed om even aan te geven hoeveel tijd jullie hebben. Yellowstone is zoals gezegd wel te combineren met het zuidwesten - wat qua temperatuur wel aangenamer zal zijn dan het noordwesten - maar als je bijvoorbeeld ook naar Glacier NP wilt en naar Washington en Oregon is eindigen met warm weer wel lastig.
Jullie hebben SF en Yosemite niet gedaan zie ik; dat zou je wel mee kunnen nemen. Met misschien nog Las Vegas en Death Valley voor een mooie route en wat warmte.
Wij hebben in 2008, 2015 en 2017 Yellowstone gedaan met een deel van het zuidwesten. Misschien heb je iets aan onze verslagen.

Marianne
opvakantietralala
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2017, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Huwelijksreis noordwesten: tips gevraagd voor een mooie route.

Bericht door opvakantietralala »

Dank jullie wel! Ik ga de reisverslagen zeker even doorlezen.
We hebben in totaal drie weken de tijd.

San Francisco en Yosemite hebben we een aantal jaar geleden al een keertje bezocht.
Als het even kan willen we die nu niet nog een keer meepakken. In die tijd zouden we liever iets anders bezoeken.

We hebben vandaag nog een beetje rond gezocht en Glacier NP en Yellowstone willen we in ieder geval meepakken. Seattle lijkt ons ook een leuke stad.
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Huwelijksreis noordwesten: tips gevraagd voor een mooie route.

Bericht door Sandra71 »

Misschien moet je dit als uitgangspunt nemen. Bijvoorbeeld starten vanuit SLC, dan naar Yellowstone, dan richting Seattle rijden met in elk geval een uitgebreid bezoek aan Glacier. Dan paar dagen Seattle en vanuit daar bijvoorbeeld via Oregon (Crated Lake NP!) en/of de kustweg naar noord California waar je nog wat zon kunt pakken?
Het deel tussen Glacier en Seattle ken ik niet goed, maar er zijn vast genoeg kenners hier om je te helpen om dat deel in te vullen.

Eerst een ruwe opzet maken en hiermee gaan sleutelen?
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer