Reis richardcore: Reisadvies gevraagd voor Seattle - Seattle (Glacier, Yellowstone, Grand Teton, Boise, Portland)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
richardcore
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2018, 09:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis richardcore: Reisadvies gevraagd voor Seattle - Seattle (Glacier, Yellowstone, Grand Teton, Boise, Portland)

Bericht door richardcore »

Het aftellen is begonnen en de reis van 25 mei t/m 24 juni is zo goed als rond. De regels in het rood zijn nog niet helemaal ingevuld en voor de data in Vancouver moet ik ook nog accommodatie regelen. Suggesties zijn welkom!

Dagen:

1: Vliegen van Amsterdam Schiphol naar Seattle Tacoma, aankomst 11:25 lokale tijd
2: Seattle
3: Seattle
4: Seattle - Port Angeles (Olympic NP)
5: Port Angeles - Forks (Olympic NP)
6: Forks - Aberdeen (Olympic NP)
7: Aberdeen - Mount St Helens - Portland
8: Portland
9: Portland
10: Portland - Hood River (Columbia River Gorge, Historic Columbia River Highway)
11: Hood River - Madras - Bend (Mount Hood)
12: Bend - John Day Fossil Beds - John Day
13: John Day - Boise
14: Boise - Sawtooth NF
15: Sawtooth NF - Craters Of The Moon - Idaho Falls - Jackson

16: Jackson - Colter Bay Village (Grand Teton NP)
17: Colter Bay Village (Grand Teton NP) - Old Faithful Inn (Yellowstone NP)
18: Old Faithful Inn (Yellowstone NP) - Canyon Lodge (Yellowstone NP)
19: Canyon Lodge (Yellowstone NP) - Mammoth Hot Springs (Yellowstone NP)
20: Mammoth Hot Springs (Yellowstone NP) - Helena
21: Helena - Swiftcurrent (Glacier NP)
22: Glacier NP
23: Swiftcurrent (Glacier NP) - Lake Louise (Banff NP)
24: Lake Louise (Banff NP) - Valemount (Jasper NP)
25: Valemount (Jasper NP) - Wells Gray Provincial Park - Kamloops
26: Kamloops - Vancouver

27: Vancouver
28: Vancouver
29: Vancouver - Ashford (Mount Rainier NP)
30: Mount Rainier NP
31: Mount Rainier NP - Seattle Tacoma, vliegen van Seattle Tacoma naar Amsterdam Schiphol, vertrek 17:41 lokale tijd
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis richardcore: Reisadvies gevraagd voor Seattle - Seattle (Glacier, Yellowstone, Grand Teton, Boise, Portland)

Bericht door kalaman »

Over zowat alles wat jullie gaan doen, vind je heel wat info in onze diverse blogs van deze regio. Via de indexpagina kan je gericht gaan zoeken.
Hou er absoluut rekening mee dat je flexibel zal moeten zijn met jouw route, dit omwille van de wel heel erg vroege periode voor deze streek.
De meeste trails in zowel Grand Teton als Glacier zullen nog niet toegankelijk zijn. Going to the sun road wordt ook heel krap.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis richardcore: Reisadvies gevraagd voor Seattle - Seattle (Glacier, Yellowstone, Grand Teton, Boise, Portland)

Bericht door Old Faithful »

Bij een bezoek aan John Day Fossil Beds N.M. denk ik vooral aan de Painted Hills en die zijn het mooist tegen het vallen van de avond. Een overnachting in The Oregon Hotel in Mitchell ligt dan voor de hand. Van de Painted Hills naar Mitchell is het een kwartier rijden, naar John Day nog anderhalf uur en dat zou niet mijn voorkeur hebben.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis richardcore: Reisadvies gevraagd voor Seattle - Seattle (Glacier, Yellowstone, Grand Teton, Boise, Portland)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had voor het stuk vanaf Bend al naar ons 2015-verslag verwezen. Wij hebben toen in het Oregon Hotel overnacht (indertijd ook op aanraden van Old Faithful :thumbup: ).
Wij hebben in Jackson goede ervaringen met de Ranch Inn. Vorig jaar zaten we in de Kudar Motel; dat is ook goed bevallen; heel centraal en betaalbaar.
Ik heb geen ervaring met Portland, maar ik lees toch vaak dat men daar 1 dag wel voldoende vind. Een extra dag Yellowstone zou mij wel mooi lijken want daar is de tijd toch niet heel ruim.

Marianne
richardcore
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 jan 2018, 09:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis richardcore: Reisadvies gevraagd voor Seattle - Seattle (Glacier, Yellowstone, Grand Teton, Boise, Portland)

Bericht door richardcore »

Bedankt allen voor de suggesties. We zijn flexibel maar alles wat vastgelegd moet zijn is vastgelegd. We hebben er erg veel zin in!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer