Reis RDanielle: Calgary, Yellowstone, Vancouver.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RDanielle
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2018, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis RDanielle: Calgary, Yellowstone, Vancouver.

Bericht door RDanielle »

In september willen wij 3 weken op vakantie gaan.
Onze route is als volgt maar we twijfelen nog over een aantal dagen, misschien hebben jullie tips/ ideeën ?!

dag 1 Amsterdam - Calgary
dag 2 Calgary - Waterton
dag 3 waterton
dag 4 Wateron - Oost Glacier
dag 5 Oost Glacier - west Glacier
dag 6 West Glacier - Garnett Gost towm - Gardiner yellowstone Reisdag
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone - Grand teton
dag 10 Grand teton
dag 11 Grand Teton - Baker City Reisdag
dag 12 Baker City - Mount Rainier
dag 13 Mount Rainier
dag 14 Mount Rainier - Quinault
dag 15 Quinalt -Port Angeles
dag 16 Port Angeles - Cambell River
dag 17 Cambell River
dag 18 Cambell River - Lund
dag 19 Lund - Vancouver
dag 20 Vancouver - Amsterdam
dag 21 Amsterdam

vorig jaar zijn we van calgary naar vancouver island geweest, vandaar dat we banff, jasper enz overslaan. Ook zijn we op vancouver island geweest, we willen daar nu graag terug naar toe voor een berentocht bij cambell river.

we twijfelen of we willen landen op Edmonton of Calgary, onze vraag is wat is er te doen tussen Edmonton en Calgary?
Met de informatie die we kunnen vinden weten we niet of we naar mount rainier moeten gaan ( in onze ogen lijkt dit veel op mount robson in canada )
ook twijfelen we over het olympic park lijkt dit op pacific rim ?
als we deze dagen weglaten hebben we nog speling, hebben jullie tips bij lund omgeving? een absolute aanrader ?

graag horen we wat jullie ervan vinden.

Danielle
wlmpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 feb 2014, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Calgary, Yellostone, Vancouver

Bericht door wlmpie »

Tussen edmonton en calgary is drumheller met het royal tyrell museum. Beslist de moete waard vonden wij. Wij zijn ook nog naar dinosaur provincial park geweest. Ook interessant en heel ander soort natuur, prairies en badlands, dan de rockies en yellowstone.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Calgary, Yellostone, Vancouver

Bericht door Ruud2004 »

Vwb Olympic NP: Pacific Rim is mij onbekend, de US101 die rond het NP loopt niet. De meningen zullen hierover verdeeld zijn, maar als je niet echt het NP in gaat om te hiken (zoals wij) zou ik het niet doen. Je komt een aantal mooie/bekende stranden tegen, zoals Ruby Beach en La Push, maar dat is het dan ook wel. Geen mooie vergezichten vanaf de 101, alleen maar bossages aan beide zijden van de weg. Quinault is echt een klein gehucht aan een mooi meer. Port Angeles vonden wij "vergane glorie", het nabij gelegen Port Townsend is wel de moeite waard.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Calgary, Yellostone, Vancouver

Bericht door dirkvd001 »

Wat mij vooral interesseert aan je planning, is wat je in Waterton Lake NP en Glacier NP gaat doen ? Daar plan je evenveel tijd voor als voor Yellowstone & Grand Teton. Ik heb er zelf nog niet veel over opgezocht want ik ben ook mijn planning voor dit jaar nog aan het maken.
Dus mocht jij of iemand anders daar nog advies voor hebben, dan hoor (lees) ik dat graag hier.
Persoonlijk lijkt me die vijf dagen voor Yellowstone & Grand Teton wat weinig want wij willen er dit jaar ongeveer 11 dagen voor plannen.
Misschien wat overkill maar we hebben een rondreis graag wat een gezapiger tempo dan de meesten en komen liever nog eens een ander jaar terug om andere gebieden te zien.

Tussen haakjes, wij zijn vorig jaar in West Canada geweest (Calgary, Banff, Jasper, Clearwater, Whistler, Vancouver Island, Vancouver) en het is prachtig daar zoals je intussen zelf ook ben te weten gekomen. En de partial eclipse meegemaakt in Whistler half augustus :-)
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis RDanielle: Calgary, Yellowstone, Vancouver.

Bericht door Sandra71 »

Als je een vergelijking wilt: persoonlijk vond ik Pacific Rim een fijner en mooier park. In Olympic is het vooral veel rijden met geen super uitzicht zoals al werd gezegd. Maar op zich wel mooi indrukwekkend rainforrest. De hikes daar zijn of vrij kort (2 van nog geen mijl, die hebben wij gedaan) of heel lang.
Pacific heeft meer leuke hikes (korter en iets langer) die dan bij de oceaan uitkomen. Met prachtig uitzicht.

Wij hebben in 2008 Pacific Rim bezocht en in 2001 en 2014 Olympic NP. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis RDanielle: Calgary, Yellowstone, Vancouver.

Bericht door Galapogos »

Ik kan alleen over de eerste 11 dagen iets zeggen, afgelopen zomer hebben wij een vergelijkbare route gereden. We hebben alleen Waterton Lakes overgeslagen. We zijn daarentegen iets langer in Glacier en Yellowstone geweest.

Glacier is een waar wandelparadijs. Er is daar een hele rij aan schitterende wandelingen mogelijk, en je kunt er prima langere tijd vermaken. Persoonlijk zou ik het fijn vinden om daar ten minste één dag extra te hebben. Je zou ook kunnen overwegen om de overnachtingen allemaal aan de oostkant te plannen. Een overnachting aan de westkant lijkt me niet per sé nodig, zeker niet omdat je vanuit het oosten komt en uiteindelijk ook weer richting het oosten verder reist. Ik zou dan de Going-to-the-Sun gewoon op één dag op en neer rijden. Er is genoeg te zien. Geeft misschien ook wat meer rust door meer overnachtingen op dezelfde plek.

Ik ben zelf dus niet in Waterton Lakes geweest en kan geen eerlijke vergelijking maken, maar ik lees eigenlijk overal dat Glacier NP toch met afstand mooier is dan Waterton Lakes. Dus je kunt je afvragen of twee nachten Waterton Lakes en twee nachten Glacier niet beter één nacht Waterton Lakes en drie nachten Glacier kan worden. :)

Wil je in Yellowstone alle sights af kunnen vinken? Want dat je wellicht nog niet ruim genoeg in je tijd en is een extra dag prettig. Maar op zich kun je natuurlijk al veel zien met de tijd die je nu hebt, zeker als je de dag waarop je naar Grand Teton rijdt ook nog voornamelijk steekt in Yellowstone.
Gebruikersavatar
Helmkes
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jan 2017, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RDanielle: Calgary, Yellowstone, Vancouver.

Bericht door Helmkes »

Hoi,

Afgelopen zomer zij wij ook via Calgary gegaan naar Glacier (VS) en daarna door naar Yellowstone.
De combinatie is goed te doen.
Aanvankelijk wilde wij ook eerst naar Waterton en daarna door naar Glacier. Na tips op dit forum hebben we er voor gekozen om de route te verleggen via Kootenay NP en dan af te zakken naar het zuiden van Radium Hot Springs richting Kalispell VS Montana.
Ik ken dus de route via het Oosten van de Rockies niet. Maar de route door de Rockies via de 95/93 vonden wij in ieder geval heel mooi.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis RDanielle: Calgary, Yellowstone, Vancouver.

Bericht door Reny »

Galapogos schreef:Glacier is een waar wandelparadijs. Er is daar een hele rij aan schitterende wandelingen mogelijk, en je kunt er prima langere tijd vermaken. Je zou ook kunnen overwegen om de overnachtingen allemaal aan de oostkant te plannen. Ik zou dan de Going-to-the-Sun gewoon op één dag op en neer rijden. Er is genoeg te zien. Geeft misschien ook wat meer rust door meer overnachtingen op dezelfde plek.
Galapogos, heb je toevallig een reisverslag gemaakt?

Ik ben op zoek naar reisverslagen over Montana.
We willen graag Glacier met Waterton combineren en ik ben aan het uitzoeken welke luchthaven dan de beste keuze is. Great Falls, Bozeman of starten in Calgary.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis RDanielle: Calgary, Yellowstone, Vancouver.

Bericht door Galapogos »

Ik heb geen verslag bijgehouden helaas!
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1324
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis RDanielle: Calgary, Yellowstone, Vancouver.

Bericht door Reny »

Jammer ;), maar ik ga verder zoeken.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RDanielle: Calgary, Yellowstone, Vancouver.

Bericht door Martin & Marianne »

@Reny, voor wandelingen in Glacier kun je eens naar de verslagen van Kalaman kijken.
En eens met Galapogos over de tijd in Yellowstone. Het kan, maar een dag extra zou wel mooier zijn.

@RDanielle, ik weet niet of je nog meeleest, maar voor het stuk naar Baker City zou je eens in ons 2015-verslag kunnen kijken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer