Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Udmar
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2017, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door Udmar »

Hallo allemaal,

Wij zijn een gezin met 2 tieners (16 en 13 jaar) en komende zomer willen we graag naar het noordwesten van Amerika: Seattle – San Francisco.
Het lijkt ons mooi om steden met natuur te combineren. We zijn geen kampeerders, dus het plan is om een auto te huren en overnachtingen zullen in motels/hotels/Airbnb’s zijn. Ik heb al veel verslagen gelezen op dit forum en na veel wikken en wegen hebben we ervoor gekozen om via de Oregon Coast naar het zuiden te rijden (i.p.v. via Bend/Crater Lake).

Hierbij onze planning voor nu…

dag 1 AMS - SEA
dag 2 Seattle
dag 3 Seattle
dag 4 Seattle
dag 5 Seattle - Ferry - Port Angeles ( 132 km)
dag 6 Port Angeles - Forks (91 km)
dag 7 Forks - Packwood (375 km)
dag 8 Packwood (Mt. Rainier NP)
dag 9 Packwood - Mt. St. Helens - Portland (352 km)
dag 10 Portland
dag 11 Portland
dag 12 Portland - Cannon Beach - Newport (304 km)
dag 13 Newport - Gold Beach (284 km)
dag 14 Gold Beach - Eureka (220 km)
dag 15 Eureka (Prairie Creek Redwoods SP)
dag 16 Eureka - Fort Bragg (214 km)
dag 17 Fort Bragg - San Francisco (276 km)
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco
dag 20 San Francisco
dag 21 SFO - LAX – Burbank (Warner Bros) (47 km)
dag 22 Burbank (Universal Studios)
dag 23 Burbank - Laguna Beach (97 km)
dag 24 Laguna Beach
dag 25 Laguna Beach
dag 26 Laguna Beach - LAX - AMS (92 km)
dag 27 LAX - AMS

We willen deze vakantie graag afsluiten met een paar dagen relaxen aan het strand. Ik heb begrepen dat je als je zon-zeker wilt zijn, je echt wel minstens richting LA moet gaan (niet SFO). Vandaar dat Laguna Beach in de planning staat. En om (autoreis-)tijd te besparen, denken we erover om het laatste stuk van SFO naar LAX te vliegen. We willen ooit ook nog op vakantie naar het Zuidwesten, dus evt. zouden we de SFO-LA-route dan kunnen rijden.

Wat vinden jullie van deze planning? Waar zitten we te krap of juist te ruim? Nog tips qua overnachtingen? Als we nog 1 of 2 dagen extra zouden hebben, waar zouden we die het beste kunnen plannen?

Alvast bedankt voor jullie reactie :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de tijd voor de steden heel erg ruim. Met Portland heb ik geen ervaring, maar ik denk dat voor alle steden geldt dat je met een dag minder ook al een heel goede indruk krijgt. Dan zou je bijvoorbeeld de kustroute nog mee kunnen nemen. Ik zou niet gaan vliegen, dat laatste stuk, met de auto ben je er via de snelweg ook aardig vlot en dat scheelt je weer oponthoud op de vliegvelden en inleveren en ophalen van de huurauto.
Hou er rekening mee dat je voor een binnenlandse vlucht vaak moet bijbetalen voor de bagage.

Misschien heb je iets aan ons 2006- en 2015-verslag voor delen van de route en tips voor overnachtingen.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door ingrid14 »

Hoewel ik Seattle een erg leuke stad vind, zou ik er geen 3 volle dagen blijven.
Zet 1 van die dagen nog bij Forks. Vanaf daar kan je naar de stranden en naar Hoh Rainforest.

Portland zou voor mij met 1 volle dag genoeg zijn.

Zoals Marianne al aangaf, kan je dan van SF naar LA rijden. Bespaart je een heel gedoe denk ik (auto inleveren, inchecken, vliegen, opnieuw auto ophalen). Ook wat kostprijs betreft zal dit ook de goedkopere optie zijn.

Je zou van SF naar Monterey kunnen rijden, dan van Monterey naar vb Morro Bay/Pismo Beach en vervolgens naar Burbank.
Of natuurlijk via de I-5 van SF naar LA.

Moest je nog 1 à 2 dagen kunnen bijvoegen, dan zou ik zeker de kustroute invoegen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Udmar
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2017, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door Udmar »

Enorm bedankt voor jullie tips, Marianne en Ingrid! Leuk dat jullie gereageerd hebben, want van jullie beiden had ik al enkele reisverhalen gelezen. Dat was overigens al een tijdje terug, dus ik zal ze nog even teruglezen voor tips.

Ik heb jullie tips overgenomen en de binnenlandse vlucht eruit gehaald (scheelt inderdaad wel een hoop gedoe en zo zien we toch nog weer meer van de kust), wat dagen minder/anders gepland in de grote steden, een extra dag erbij en de planning nu zo aangepast:

dag 1 AMS - SEA
dag 2 Seattle
dag 3 Seattle
dag 4 Seattle - Everett - Ferry: Edmonds -- Kingston - Port Angeles (187 km)
dag 5 Port Angeles – Forks (91 km)
dag 6 Forks
dag 7 Forks – Packwood (375 km)
dag 8 Packwood (Mt. Rainier NP)
dag 9 Packwood - Mt. St. Helens – Portland (352 km)
dag 10 Portland
dag 11 Portland (Shoppen / Multnomah Falls)
dag 12 Portland - Cannon Beach – Newport (304 km)
dag 13 Newport - Gold Beach (284 km)
dag 14 Gold Beach – Eureka (220 km)
dag 15 Eureka (Prairie Creek Redwoods SP)
dag 16 Eureka - Fort Bragg (214 km)
dag 17 Fort Bragg - San Francisco (276 km)
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco
dag 20 San Francisco – Monterey (205 km)
dag 21 Monterey - Pismo Beach (239 km)
dag 22 Pismo Beach – Burbank (274 km)
dag 23 Burbank (Universal Studios)
dag 24 Burbank - Laguna Beach (97 km)
dag 25 Laguna Beach
dag 26 Laguna Beach
dag 27 Laguna Beach - LAX – AMS (92 km)
dag 28 LAX - AMS

Dag 4 willen we de Boeing tour doen op weg naar Port Angeles en dat zal wellicht een zaterdag zijn. Ik las bij iemand anders dat diegene op een zondag naar Boeing wilde en dat werd afgeraden omdat er dan weinig activiteit in de fabriek zou zijn. Weten jullie toevallig of dat ook voor de zaterdag geldt? Anders plannen we dat op 1 van de andere dagen in Seattle.

Ik twijfel een beetje aan dag 9... Is dat te doen op 1 dag: vanaf Packwood naar Mount St. Helens en daarna door naar Portland?

Alhoewel we 2 dagen in Portland zijn, willen we 1 dag daarvan gebruiken om o.a. de Multnomah Falls te bekijken en ergens in de buurt bij een Outlet te shoppen (gunstig i.v.m. geen tax; vindt dochterlief erg fijn :wink: ).

Ik zie in jullie reisverhalen Crescent City als dichtstbijzijnde overnachting bij de Redwoods. Is dit toeval? Of is Crescent City een leukere plaats dan bijv. Eureka?

Groetjes,
Marijke
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door ingrid14 »

Mooi aangepast!

Boeing: ik denk wel dat ze op zaterdag werken maar ben daar niet zeker van. Wij namen op zondag de ferry en zijn dus op vrijdag even op en af gereden vanaf Seattle.

Dag 9 Packwood - Mt Saint Helens - Portland: helemaal haalbaar hoor. Beste is om naar Johnston Ridge Observatory te rijden. Je staat er recht tegenover de krater en er is een erg interessant visitor center.

Crescent City ligt boven Redwood National and State Parks, en Eureka eronder.
Op dag 14 kunnen jullie eventueel Jedediah Smith Redwoods State Park en Del Norte Coast Redwoods SP doen.
Dag 15 is even wat terugrijden naar Prairie Creek Redwoods SP maar daar heb je met een volle dag zeker de tijd voor.
Ik zou Eureka gewoon aanhouden. Ook omdat je de volgende dag naar Fort Bragg gaat. Met ook nog een stop bij Humboldt Redwoods State Park met Avenue of the Giants (zeeeeer de moeite waard) en vanaf Legett de 1 die erg kronkelig is (en daardoor dus wat trager rijden is) kan het zomaar zijn dat je pas tegen 18 u in Fort Bragg bent.

Vooral voor Forks en de route vanaf dag 12-17: check vooraf goed de verwachtte getijden!
Je kan je planning daar dan rond maken.
Vb in getijde poelen naar beestjes zoeken bij Forks kan enkel maar bij laag water, Glass Beach bij Fort Bragg is bij vloed niet te zien, bij Cannon Ball Beach (Schooner Gulch State Beach) zijn de stenen enkel maar bij erg laag water te zien
https://tidesandcurrents.noaa.gov/gmap3 ... ns&region=

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
IlsevT
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 jun 2017, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door IlsevT »

Hoi Marijke,

Wij zijn dit jaar in Oregon geweesr en hebben ook een bezoek aan Portland gebracht. De stad heeft geen specifieke bezienswaardigheden. Het gaat meer om de sfeer. Het centrum is klein voor Amerikaans begrippen. Eén dag is dus zeker voldoende.

Om de Multnomah Falls te bezoeken zou ik de route iets aanpassen. Ik zou vanuit Packwood/St. Helens naar Hood River gaan en daar overnachten en dan door naar Portland. De volgende dag kun je vanuit Hood River naar Portland de watervallen bezoeken. Probeer de weekenden te vermijden. Het is er dan nog drukker dan doordeweks. Al met al kost de route rijden en het wandelen behoorlijk wat tijd. Wij konden bijvoorbeeld niet parkeren bij de Multnomah Falls en moesten vanaf een parkeerplaats 1 mijl verderop naar de waterval lopen. Als je tijd over hebt rijd dan ook de route naar Larch Mountain. Werkelijk een prachtig uitzicht waar geen mens komt. De route naar het uitzichtpunt neemt behoorlijk wat tijd in beslag.

Groeten,
Ilse

Voor ons reisverslag zie josilse.waarbenjij.nu
theostone
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 okt 2014, 12:14
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door theostone »

Hallo:

Dag 11 zou ik meteen in de morgen naar Multnomah falls gaan.
Vanuit Portland kun je zo vanaf de snelweg op 100 meter afstand gratis parkeren(zorg dat je de goede afslag niet mist).
Ben je later dan 9.00 u. daar, wordt het al snel druk tot zeer druk.
Shoppen kun je dan de rest van de dag.
Wij zijn dit jaar vanwege de drukte na een uur file ook doorgereden, en hebben de falls de dag erop vroeg bezocht.

Succes met je plannen. Theo.
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door theborgh »

In de buurt van Forks, Quileute Oceanside Resort in La Push mooie cabins vlak aan first beach. Second beach is nog mooier.
Udmar
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2017, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door Udmar »

Wat een geweldige tips weer! Super bedankt :thumbup:

@ingrid14
De Avenue of the Giants staat zeker op ons lijstje! Ik had Jedidah Smith en Del Norte Coast nog niet op ons lijstje staan, maar ik heb ze even bekeken en dat ziet er mooi uit: ik zet ze er bij! :D En goeie tip ook van de getijden, fijn om alvast de link te hebben.

@IlsevT en @theostone
Goeie van Multnomah Falls! Waarschijnlijk zijn we op een vrijdag en zaterdag in Portland, dus ik denk dat we dan beter op vrijdagochtend vroeg eerst naar de Falls kunnen gaan om vervolgens te gaan shoppen. De zaterdag kunnen we dan in Portland zelf doorbrengen.

@theborgh
Dat ziet er gaaf uit inderdaad! Deze houden we zeker in gedachten.

Met jullie hulp krijgen we een steeds beter gevoel bij onze planning. De voorpret is wat dat betreft bijna net zo leuk als de reis zelf, haha!
Puckiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 jun 2011, 20:34

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door Puckiet »

Ik zie op de site van Multnomah falls dat deze tot nader bericht niet te bezoeken zijn agv natuurbranden? Weet iemand hier iets over?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door ingrid14 »

Afgelopen zomer/herfst woedde er een hevige brand in de Columbia River Gorge.
Er zou schade zijn aan trails en zo. Tot er opgeruimd is en het terug veilig is blijft het gebied gesloten om te wandelen.
Zover ik begrepen heb kan je wel de waterval bekijken vanaf de parkeerplaats bereikbaar via de I-84, maar wandelen kan dus op dit ogenblik niet, ook niet op naar het bruggetje gaan.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door Almere vak V »

Als je via de Historic Columbia River Highway rijdt ipv de I84 kan je nog steeds heel dicht bij de watervallen komen. Tenminste, gisteren nog wel. De verwachting is dat het meeste met een paar maanden weer open is.

Brand heeft op veel plekken gewoed die niet echt heel toegankelijk zijn. Van de week echter wel bij een paar plekken geweest die gigantisch getroffen zijn door de branden. Het ziet er heel bizar uit. Toch gaven vrienden van ons aan dat het herstel van dit soort branden vaak heel snel gaat.

Dan over de reis van udmar. Ik bemoei me vaak zo min mogelijk met hoe mensen hun reis willen indelen. Dat moet lekker iedereen voor zichzelf weten. Hoeveel tijd heb je, wat wil je uitgeven en hoe vaak wil je op een bepaalde plek terugkomen. Zo lang er nog Chinezen en Japanners zijn die 18 landen in Europa doen in 14 dagen...

Seattle is een hele gave stad. Hangt een aparte vibe. Zeker in de zomer met mooi weer. Dan lijkt het net of iedereen naar buiten komt. Rondom Pike Place Market is altijd van alles te doen. Space Needle is een belevenis. Als je toch de hoogte in wilt. Smith Tower is geinig. Oudste wolkenkrabber van Seattle. Combi van mooi weer en uitzicht is Kerry Parc. Super relaxed.
Wij zijn erg van de sport. Een dagje Seattle sluiten wij dan ook graag in de zomer af met een bezoekje aan Safeco Field. Lekker relaxed een potje honkbal kijken. En gezellig kletsen met vrienden en wat eten.
Wat vooral mijn jongste dochter erg leuk vindt is de Starbucks. Seattle is DE stad van Starbucks. Ze hebben een Starbucks tastingroom. Vindt ze helemaal het einde. En zo zijn er nog tig dingen om te doen.

Wat ook nog een mogelijkheid zou zijn is een uitstapje naar het noorden. Vancouver is slechts 2,5 uur rijden. Fantastische stad waarover je geweldig kunt uitkijken vanaf Grouse Mountain. Met de kabelbaan omhoog en genieten van het uitzicht. Of van de grizzlyberen op de top. Ook erg mooi is Vancouver Aquarium. Alleen al een aanrader omdat het in Stanley Parc ligt. Misschien wel het mooiste stadspark wat ik ken.

Ook Portland vinden wij erg relaxed. Het is een soort van bizarre plek in Oregon. In de Portland Area woont zo'n 70% van alle mensen die in Oregon wonen. Aangezien dat Oregon ruim 6 keer groter is dan Nederland. Er in Oregon nog geen 4 miljoen mensen wonen. Dan snap je hoe "leeg" de rest van Oregon is. In Portland houden mensen van lekker eten, lekker drinken, en een biertje op zn tijd. En dat maken ze dan ook het liefste zelf. Je breekt je nek er over de bierbrouwerijen. Ook barst het in Portland van de Foodtrucks. Vooral op 5th avenue en tussen Washington Street en Alder Street staan er heel veel. Erg leuk om van alles en nog wat te proeven.

Begrijp dat je wilt gaan shoppen in en rondom Portland. Dat kan op een paar plekken erg goed. Tenminste als ik zie wat mijn meiden elke keer weer mee terugslepen. Ze gaan erg graag naar Washington Square aan de westkant van de stad. En aan de andere kant van de stad zit Clackamas Town Center die zit voor ons het dichtstbij. Maar het liefste gaan ze naar Woodburn. Daar zit een enorm outlet center.

Ik weet zeker dat jullie veel plezier zullen gaan hebben!
nien1!
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door nien1! »

Udmar schreef: Dag 4 willen we de Boeing tour doen op weg naar Port Angeles en dat zal wellicht een zaterdag zijn. Ik las bij iemand anders dat diegene op een zondag naar Boeing wilde en dat werd afgeraden omdat er dan weinig activiteit in de fabriek zou zijn. Weten jullie toevallig of dat ook voor de zaterdag geldt? Anders plannen we dat op 1 van de andere dagen in Seattle.
Wij hebben afgelopen zomer op zaterdag de Boeing Tour gedaan. Toen waren er nauwelijks mensen aan het werk, maar wij vonden het zeker de moeite waard en indrukwekkend om de fabriek te zien. Wat ons betreft zeker een aanrader, ondanks het gebrek aan de mensen die aan het werk waren :wink:
Houd er wel rekening mee dat de I-5 erg druk is, met name richting Seattle. Het kan dan een drukke dag worden om dezelfde naar Port Angeles te gaan als je file treft op de I-5. Misschien kun je het beste redelijk vroeg de tour boeken, zodat je ook redelijk op de tijd de ferry kunt nemen. Ook de ferry is vooraf te boeken.

Glass Beach in Fort Bragg vonden wij overigens een echte tourist trap... Ook de reacties op Tripadvisor zijn erg wisselend https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... ornia.html

En de tip van Almere vak V om een honkbalwedstrijd van de Seattle Mariners mee te pakken kan ik zeker beamen! In San Francisco bij de Giants is dit natuurlijk ook mogelijk, die hebben namelijk echt een fantastisch mooi stadion met uitzicht op de baai!
Verder de moeite waard in Seattle zijn Bill Speidel's Underground Tour en het Klondike Gold Rush National Historical Park van de NPS. Een klein museum over de Gold Rush naar Alaska met als startpunt Seattle.

En voor bierliefhebbers zijn Washington en Oregon de twee staten waar de 'speciaalbier hype' zo'n beetje is begonnen met ontzettend veel brouwerijen in zo'n beetje elke plaats (dat was meer iets van mijn vriend overigens :lol: )
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Udmar
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 dec 2017, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door Udmar »

Yesss! Vliegtickets zijn geboekt en inmiddels hebben we ook een paar verblijven geregeld. Ik ben ook al bezig met het verzamelen van informatie voor een Roadbook. Had er eerder nog nooit van gehoord. Zag het op dit forum en het lijkt me erg handig! Sowieso voor onze kinderen: i.p.v. dat ze steeds vragen wat we gaan doen of waar we heen gaan, geef ik ze gewoon het boek, haha! Leuk is dat ze nu ook zelf met wensen en tips voor bezienswaardigheden komen.

Wat zonde van de branden! We zullen tegen die tijd internet in de gaten houden hoe het zit met de toegankelijkheid van de Columbia River Gorge.

Leuk om te lezen dat het bij jullie niet anders is wat betreft het shoppen, @Almere vak V
Goeie tips wat betreft de malls/outlet centers! :thumbup:
En wij willen inderdaad ook naar een baseball game. Helaas spelen de Mariners niet thuis wanneer wij in Seattle zijn.
Maar de Giants gelukkig wel, dus daar hebben we onze zinnen op gezet.
Hihi, de brouwerijen laat ik ook over aan mijn man, @nien1! Neem ik wel een wijntje :wink:
Beiden bedankt voor jullie tips!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door Almere vak V »

Columbia River Gorge is meer dan alleen Multnomah Falls. Dus je zult je zeker vermaken tijdens dat ritje. Als je terugrijdt via Mount Hood helemaal. Maar de verwachting is dat alles weer open is in de zomer. Waar ze bang voor zijn is hetgeen wat nu in California gebeurd. De onderlaag is verbrand. Als die nu door en door nat wordt en de boel gaat schuiven dan wil je niet weten wat er allemaal mee naar beneden komt. Vandaar dat ze een tikkie voorzichtig zijn. Maar als je over de 84 rijdt kan je gewoon naar de parkeerplaats en sta je er al bijna met je neus bovenop. Alleen kan je dus nog dichterbij komen en je kan ook helemaal naar boven wandelen. Dat is op dit moment nog allemaal dicht. Maar het ritje blijft zeker de moeite waard!!

Bij het shoppen moet ik helaas zeggen, ik sta erbij en ik kijk er naar. Zijn meestal wel een paar sportwinkels waar ik me kan vermaken maar houdt het vrij snel op. Over de brouwerijen kan ik weinig vertellen. Ben namelijk geen bierdrinker. Kan je wel van alles vertellen over Mountain Dew. Erg lekker!!
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door thefreeze »

Ik kreeg op een van de Amerika pagina`s op Facebook vrij veel negatieve reacties over Portland omdat daar zoveel zwervers zouden rondlopen. Wat is jullie ervaring daarmee?
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door theborgh »

Schrikbarend veel, ook in Seattle. Wij hadden dat niet verwacht.
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door thefreeze »

Ik hoorde hetzelfde over Austin. Misschien trekt het motto "Keep Austin / Portland Weird" wel het verkeerde publiek aan :-)
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door KW1984 »

In Austin vonden wij dat hartstikke meevallen hoor, niet meer dan de gemiddelde Amerikaanse stad. In San Francisco (centrum) vonden we het wel bovengemiddeld. Portland nog geen ervaring mee.
Laatst gewijzigd door KW1984 op 06 jan 2019, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Udmar: Reistips gevraagd voor gezinsvakantie Seattle - Oregon Coast - San Francisco

Bericht door Almere vak V »

Ik kom voor mn werk tientallen keren per jaar in Amerika met name in de grote steden. Met familie en vrienden meerdere keren per jaar in San Francisco, Portland en Seattle. Ik blijf me verbazen over het gedoe rondom zwervers. Ja, er zijn zwervers. Dat klopt. Maar die zijn er in elke grote stad. En niet alleen in Amerika. Ik kom ze ook tegen in Barcelona, Madrid, Parijs en Londen. Zelfs in groot uitgevallen dorpen zoals Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

We gaan naar steden waar miljoenen mensen wonen. En dan verbazen we ons erover dat daar zwervers wonen. En wellicht meer dan we hier in Nederland zien. Zou het iets met de verhouding te maken maken kunnen hebben?? Iets van 5 miljoen mensen in Seattle, dus ook 5 keer zoveel zwervers dan in Amsterdam?? Dan nog moet ik serieus mn best doen om ze te vinden in Seattle. En ja, Portland is een rare stad. Er lopen flink wat mafkezen rond. Dat schijnt iets met hun motto te maken te hebben. Maar dat wil niet meteen zeggen dat het allemaal zwervers zijn...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer