Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Annet1992 »

Hallo,
Paar weken geleden met veel hulp van hier een mooie route in elkaar weten te zetten!
We willen in september naar seattle vliegen, dan rondrijden en vanaf SF weer terug vliegen.
Wat ik me een beetje afvraag: ben ik al te laat voor goedkope vluchten? Aantal weken geleden gekeken en volgens mij was het toen goedkoper dan nu.. Denken jullie dat ik nog goede tickets lan krijgen als ik goed zoek? Wat zijn 'normale' prijzen?

Hetzelfde met hotels: airbnb en booking.com geven aan dat 75% tot 90% al vol zit..
Ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken over of alles nog gaat lukken voor normale prijzen.. Misschien maar wachten tot 2019?

Alle tips voor boeken van tickets/hotels/camping/auto zijn welkom! Dit wordt onze eerste reis(:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door sanook »

Ik denk dat je je gek laat maken. Booking zegt volgens mij altijd dat het bijna te laat is. Er komen ongetwijfeld nog mooie deals voorbij voor vluchten, auto's en hotels. Zorg ervoor dat je je hotel/camping/airbnb boekingen en auto reservering (gratis) kunt annuleren zodat je gerust kunt blijven zoeken naar mooiere/betere/goedkopere opties.
Voor je vlucht moet je toeslaan als je tevreden bent met een prijs die je ziet (en dan achteraf niet te veel naar de prijzen kijken).
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Galapogos »

Welke prijzen kom je nu tegen voor de vlucht? En voor welke data zoek je vluchten?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door PSVwally »

Vaak rond de kerst en in januari/februari kom je nog wel mooie ticketprijzen tegen
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Annet1992 »

Galapogos schreef:Welke prijzen kom je nu tegen voor de vlucht? En voor welke data zoek je vluchten?
Zoek nu op 3 sept heen en 28 terug. Prijzen varieren nogal. Ams-seattle voor ong 350 en sf-ams ook zoiets(p. P) . Sommige zijn wat duurder zoals met iceland air maar volgens mij komen daar weer minder kosten bij ivm wow air etc..
Is voor het eerst dat ik dit doe dus weet het allemaal niet zo goed haha.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Annet1992 »

PSVwally schreef:Vaak rond de kerst en in januari/februari kom je nog wel mooie ticketprijzen tegen
Oh das een goede tip! Ik weet dat allemaal niet haha. Maar ik zou in principe dus nog twee a drie weken kunnen wachten (:
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Annet1992 »

sanook schreef:Ik denk dat je je gek laat maken. Booking zegt volgens mij altijd dat het bijna te laat is. Zorg ervoor dat je je hotel/camping/airbnb boekingen en auto reservering (gratis) kunt annuleren zodat je gerust kunt blijven zoeken naar mooiere/betere/goedkopere opties.
Dat is een goede tip inderdaad! Vam dat gratis annuleren.
Stom dat dat soort websites dat aangeven haha, daar wordt ik gek van haha.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Galapogos »

Je kunt het beste niet op enkeltjes maar op retourtjes zoeken. Je geeft dan aan dat het een 'multi-city trip' is, zodat je voor de terugreis een andere stad kunt kiezen dan voor de heenreis.

Op jouw data kan ik een aantal opties met Aer Lingus (via Dublin, gunstige overstaptijd) vinden voor bedragen tussen de 600 en 650 euro. Lijkt me geen verkeerde prijs. Het zou best kunnen dat je als je wacht en geluk hebt nog iets tegenkomt voor 100 euro minder, maar heel veel minder dan dat verwacht ik niet dat het zal worden. Of je moet héél veel geluk hebben.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 528
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door ronenivonne »

En belangrijk als je een prijs bij bijvoorbeeld een site als momondo ziet even de prijs checken op andere sites en zeker de de airline zelf niet vergeten. Let er ook op dat je bij veel airlines oa Lufthansa de zitplaatsen nog moet bij reserveren. Dat is bij een retourtje al snel 50 eur extra per persoon. Bij Delta airlines bijvoorbeeld zitten de stoelplaats reserveringen er weer bij in. Verder belangrijk om op de overstaptijden te letten.
En als het ticket qua prijs voor jouw gevoel op dat moment goed is, gewoon boeken. Je kan er geen pijl op trekken, voor het zelfde geldt is de prijs een uur later 100 euro duurder of goedkoper.
" Normale" prijzen 500-700 euro, goedkoper ( 400- 500 euro ) kan maar dan moet je mzzl hebben. Maar ze komen wel eens voorbij. Vaak wel met ongunstigere overstaptijden. Maar blijft een kwestie van geluk hebben en er net tegen aan lopen.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door PSVwally »

Let er ook op dat je bij veel airlines oa Lufthansa de zitplaatsen nog moet bij reserveren
Is dit nieuw dan? Vorig jaar met LH gevlogen maar bij mijn weten toch geen plaats gereserveerd? Gewoon 24u vooraf online ingechecked
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Vito »

Ik denk dat ronenyvonne bedoelt dat je als je dit langer van tevoren wilt doen ervoor moet betalen. Maar bij mijn weten is dat toch tegenwoordig bij iedere maatschappij?
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4906
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Hinko »

Nee, bij Delta is dit sowieso niet het geval en ik denk daardoor bij United en AA ook niet.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Vito »

Oke, dan zal het wel komen dat wij altijd Economy comfort reizen, dan betaal je sowieso voor je extra beenruimte.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Galapogos »

Of je nou wel of niet moet betalen als je langer dan 24 uur van tevoren boekt, het blijft een vrije keus dat wel of niet te doen. Het is niet zo dat als je niet betaalt, je per definitie een slechte plek hebt of niet bij elkaar zit.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Almere vak V »

Laat je niet gek maken!! Elke marketeer zal je zeggen dat het bijna vol zit...

Twee enkeltjes lijkt me een dure grap. Zoek op Multi city tickets. En kijk wat je kunt doen met je vertrekplaats. Wat als je vliegt uit Brussel of Dusseldorf. Dat kan heel veel schelen. Varieer ook met je aankomstplaats. Kijk verder dan Seattle en/of San Francisco. Wat als je vliegt op Vancouver en vertrekt uit Oakland. Of wat als je wel een retourtje pakt??

Voor de meivakantie, maar ook de zomervakantie had Lufthansa een paar weken geleden retourtickets onder de €300,- voor Vancouver...

Dagelijks blijven zoeken en kijken. Deze site in de gaten houden. En als je iets denkt te hebben, boeken en niet meer terugkijken!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Almere vak V »

Galapogos schreef:Of je nou wel of niet moet betalen als je langer dan 24 uur van tevoren boekt, het blijft een vrije keus dat wel of niet te doen. Het is niet zo dat als je niet betaalt, je per definitie een slechte plek hebt of niet bij elkaar zit.
Je hebt (nog) minder keus. Dat is alles.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Galapogos »

Eens met Almere vak V om ook te kijken naar andere vliegvelden als je op zoek gaat naar tickets. Maar kijk wel even uit met Vancouver. Een huurauto uit Canada kun je namelijk doorgaans niet in Amerika inleveren, en andersom. Prima als het een retourtje Vancouver zou worden, maar een enkele reis Vancouver --> San Francisco kan dus wel vervelend uitpakken. Daarnaast zijn huurauto's in Canada meestal duurder dan huurauto's in Amerika. Dus altijd goed om even naar het totaalplaatje (vlucht + huurauto) te kijken als je prijzen vergelijkt.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Annet1992 »

Galapogos schreef:Je kunt het beste niet op enkeltjes maar op retourtjes zoeken. Je geeft dan aan dat het een 'multi-city trip' is.
Oh dat kende ik nog niet! Op skyscanner kan ik deze optie inderdaad aanvinken maar op momondo kan ik die niet vinden? Weet je nog sites die deze optie ook aanbieden?
Bedankt alvast!
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Annet1992 »

Almere vak V schreef:
Twee enkeltjes lijkt me een dure grap. Zoek op Multi city tickets. En kijk wat je kunt doen met je vertrekplaats. Wat als je vliegt uit Brussel of Dusseldorf. Dat kan heel veel schelen!
Thanks! Weet jw nog sites waar ik multi city tickets kan boeken? Ik kan dit bij momondo bijv namelijk niet vinden..
Retourtje is een beetje lastig want dan moeten we onze hele route weer omgooien... Maar ik ga er inderdaad wel even naar kijken!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Te laat met boeken vlucht/hotels etc?

Bericht door Galapogos »

Dat kan op iedere site, ook op Momondo. Gewoon op de homepage. Kies voor 'Multi-city' ipv 'One-way' of 'Return'. Naast de bekende prijsvergelijkers (Skyscanner, Momondo, Kayak, etc) kijk ik ook altijd even op wtc.nl en op cheaptickets.nl. Soms vind ik daar lage tarieven die ik niet terug vind bij de prijsvergelijkers. Daarnaast voordat je boekt ook altijd even kijken wat de vlucht zou kosten als je rechtstreeks bij de airline zou boeken.

Nog een algemene tip: als je op dit forum een reactie plaatst, kun je het beste alles wat je wilt schrijven combineren in één bericht. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer