Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Bericht door Annet1992 »

Note mod: 2 onderwerpen samengevoegd.

Bericht met vastgelegde route en vraag naar verder advies op pagina 2.


Hallo allemaal,

Volgend jaar hopen mijn vriend en ik onze eerste USA trip te maken!
Ik ben nu een beetje aan het kijken of ik een leuke route kan bedenken, maarja, er is zo veel en het is zo groot, dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

We willen in september 2018 gaan. Een reisduur tussen de 21 en 30 dagen ongeveer.
We willen veel verschillende dingen zien, zoals de kust, de bergen en het liefst ook nog wat woestijn ;)
Ik zet hieronder de route neer waar ik op uit ben gekomen maar ik ben op zoek naar tips!
Wat moet er nog bij/wat kan er weg?

De plekken die niet tussen haakjes staan ben ik vrij zeker van dat we daar naar toe willen. de plekken tussen haakjes heb ik erbij gezet omdat ze op de route liggen ;)

seattle
(olympic np)
mt rainier
portland
(salem)
bend
(crater lake)
(eureka)
????
Death valley
seqouia national park
yosemite
carmel by the sea
big sur
san francisco

Alle tips en adviezen zijn welkom!


Groetjes Annet.
Laatst gewijzigd door Annet1992 op 24 nov 2017, 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Tips gevraagd! one-way seattle-san francisco.

Bericht door ingrid14 »

In 2016 gingen wij van Seattle naar SF, wel niet ten zuiden van SF.
Misschien heb je iets aan ons verslag (zie link in onderschrift)

Uit de dingen die je opschrijft, meen ik te lezen dat jullie de natuur willen intrekken met afwisselend een stadsbezoek. Dat lijkt me een leuke combinatie.

Eureka ligt wat uit de route maar met wat puzzelen moet dat wel lukken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd! one-way seattle-san francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer het eens uit te schrijven in een van/naar schema per dag; dan kun je zien of het lukt in 3 of 4 weken.
Wij deden zoiets in 2006. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Een deel deden we ook in 2015, misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Met Olympia River Gorge bedoel je de Columbia River Gorge? En je hebt ook nog Olympic NP.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Almere vak V »

Als je van Portland naar Salem wilt en daarna naar Bend. Dan ben je wel heel erg aan het zigzaggen.

Salem is ook niet heel erg bijzonder. Het is de hoofdstad van Oregon. Maar het heeft niet de uitstraling die bijvoorbeeld Olympia wel heeft als hoofdstad van Washington State. Salem heeft een aardig stadspark. Met daarin een hele mooie houten carroussel. Waar ze ter plekke nog de paarden uit het hout snijden. Erg mooi om te zien. Verder is er ook de psychiatrische kliniek waar ze One Flew over the Cuckoos Nest hebben opgenomen.

Ik zou vanuit Portland via de Gorge over Mount Hood naar Silver Falls Parc rijden en van daaruit naar Bend. Supergave route. Dan zou ik van daaruit Painted Hills doen. En dan ben je ook een heel eindje richting woestijn.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

ik vind het nog heel lastig om het dag voor dag uit te typen maar ik doe hieronder een poging:

1. amsterdam - seattle
2. seattle
3. seattle
4. olympic np
5. forks > portland
6. portland.
7. portland > (salem) Bend.
8. Bend > crater lake
9. ?????
10. ?????
11. death valley
12. sequoia np
13. sequoia > yosemite
14. yosemite
15. yosemite
16. carmel by the sea/big sur
17. big sur.
18. ????
19. ????
20. ????
21. san francisco
22. san francisco
23. san francisco > amsterdam


Ecth alles staat nog open.
ik heb een beetje moeite met een plek vinden tussen crater lake en death valley.
vanaf dag 18 dus ook even geen idee, misschien zijn er nog plekken waar we langer zouden kunnen blijven of plekken die we gemist hebben?
Grand canyon willen we ook graag zien, maar gok niet dat we dat er ''relaxt'' tussen kunnen passen :(

ik hoor het graag!!
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Almere vak V schreef:Als je van Portland naar Salem wilt en daarna naar Bend. Dan ben je wel heel erg aan het zigzaggen.

Salem is ook niet heel erg bijzonder. Het is de hoofdstad van Oregon. Maar het heeft niet de uitstraling die bijvoorbeeld Olympia wel heeft als hoofdstad van Washington State. Salem heeft een aardig stadspark. Met daarin een hele mooie houten carroussel. Waar ze ter plekke nog de paarden uit het hout snijden. Erg mooi om te zien. Verder is er ook de psychiatrische kliniek waar ze One Flew over the Cuckoos Nest hebben opgenomen.

Ik zou vanuit Portland via de Gorge over Mount Hood naar Silver Falls Parc rijden en van daaruit naar Bend. Supergave route. Dan zou ik van daaruit Painted Hills doen. En dan ben je ook een heel eindje richting woestijn.
Ah bedankt! dat zijn goede tips! ik heb toevallig zojuist mijn dag planning geplaatst, hoe ziet die er verder uit? ik denk dat we dan Salem maar overslaan ;)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Had je al naar onze 2006-route gekeken? Wij hadden ook nog Lassen Volcanic bezocht. Dat zou mooi kunnen op weg van Crater Lake naar Death Valley. Je zou dan zoiets kunnen doen.

Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Port Angeles
Dag 4 Port Angeles - Forks
Dag 5 Forks - Portland
Dag 6 Portland
Dag 7 Portland - Bend
Dag 8 Bend - Crater Lake
Dag 9 Crater Lake - Lassen
Dag 10 Lassen
Dag 11 Lassen - Lake Tahoe
Dag 12 Lake Tahoe - Yosemite (via de CA88 en de 49)
Dag 13 Yosemite
Dag 14 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 16 Death Valley - Three Rivers
Dag 17 Three Rivers - Sequoia/Kings Canyon
Dag 18 Sequoia
Dag 19 Sequoia - Big Sur
Dag 20 Big Sur - Monterey
Dag 21 Monterey - San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco

Het aantal dagen ter plekke kun je aanpassen. Lassen overslaan kan ook, maar je komt er in de buurt, vandaar dat ik het meegenomen heb.
In jouw route zat erg weinig tijd voor Olympic. Je kunt dit park het beste vanuit 2 verschillende plaatsen bezoeken, zie ook daarvoor ons 2006-verslag.
Ik zou ook proberen een bezoek aan Mt st Helens mee te nemen.
Als je naar de Painted Hills wilt zou je in Mitchell kunnen overnachten.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Eureka nog in wilt voegen kan dat ook:

Dag 1 Amsterdam - Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Port Angeles
Dag 4 Port Angeles - Forks
Dag 5 Forks - Portland
Dag 6 Portland
Dag 7 Portland - Bend
Dag 8 Bend - Crater Lake
Dag 9 Crater Lake - Eureka
Dag 10 Eureka - Sacramento
Dag 11 Sacramento - Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 14 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 15 Death Valley - Three Rivers
Dag 16 Three Rivers - Sequoia
Dag 17 Sequoia - Kings Canyon
Dag 18 Kings Canyon - Big Sur
Dag 19 Big Sur - Monterey
Dag 20 Monterey - San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco

Kijk voor dag 7 tot dag 10 eens in ons 2015-verslag.
In plaats van Big Sur kun je ook naar Cambria gaan; het is erg duur overnachten bij Big Sur.
Ik zou wel wat dagen toevoegen zodat je iets meer ruimte hebt om ergens meerdere dagen te blijven.

Edit: ik zie nu in een eerder topic dat je wilt kamperen. Is dat nog steeds de bedoeling? Dan is Big Sur prima.

Marianne
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Door de tips van Marianne heb ik nu onderstaande route.
Ik struggle nog wel een beetje met dag 12 t/m 18. neem ik zo genoeg tijd?
De ritten tussen lake tahoe/crater lake/ death valley zijn nog vrij lang. opzich geen problemen mee maar is er nog een leuke tussenstop in de buurt?
Sla ik nu geen mooie plekken over?
Ook twijfel ik nog een beetje over de dagen in forks en port angeles, zijn die plekken de volle dagen ''waard''? of kunnen we daar gewoon beter een korte stop maken en die dagen ergens anders inzetten?

1. Seattle
2. Seattle
3. Seattle > Port Angeles
4. Port Angeles
5. Port Angeles > Forks
6. Forks/ La Push
7. Forks > Portland
8. Portland
9. Portland >via mt hood naar Bend
10. Bend
11. Crater lake
12. Crater lake > Lake Tahoe
13. Lake Tahoe > Death valley
14. Death Valley >Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite > Sequoia
17. Sequoia
18. Sequoia > Big sur
19. Big sur > Monterey
20. Monterey
21. Monterey > San francisco
22. San francisco
23. San francisco
24. San francisco > Amsterdam
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:

Kijk voor dag 7 tot dag 10 eens in ons 2015-verslag.


Edit: ik zie nu in een eerder topic dat je wilt kamperen. Is dat nog steeds de bedoeling? Dan is Big Sur prima.

Marianne
ik ga je reisverslag zeker opzoeken! en ja, kamperen is nog steeds een optie! ik heb ook al een beetje naar airbnb's gezocht en die zijn opzich wel betaalbaar. maar kamperen lijkt ons zeker leuk!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind je tijd voor Death Valley zo wel heel krap. En je rijdt nu een groot stuk dubbel: van Lake Tahoe naar DV, en dan weer terug naar Yosemite, dat betekent dat je tussen Lee VIning en DV hetzelfde stuk rijdt.
Gebruik in googlemaps Yosemite Village voor de juiste locatie: van Death Valley naar Yosemite is het 6 uur rijden; dat geeft je erg weinig tijd voor de Tioga Pass. Hou er rekening mee dat het erg vroeg donker is in september; je wilt toch wel uiterlijk om een uur of 6 bij de camping zijn.
Voor Olympic NP heb je zo wel ruim de tijd, daar zou wel een dag minder kunnen. Ik had daar twee overnachtingen voorgesteld.
En wanneer rij je van Bend naar Crater Lake, op dag 11?
Annet1992 schreef:De ritten tussen lake tahoe/crater lake/ death valley zijn nog vrij lang. opzich geen problemen mee maar is er nog een leuke tussenstop in de buurt?
Sla ik nu geen mooie plekken over?
Ik had daarvoor al wat suggesties gegeven, zoals Lassen. En als je mijn route neemt kun je tussen Yosemite en Death Valley nog in Mammoth Lakes stoppen om de rit te breken. Dat kun je met jouw route ook doen, maar de rit naar DV blijft wel wat onhandig, zo heen en weer.
Koop eens een kaart (de Hallwag nr 5 is mooi voor dit stuk) en bekijk de verschillende mogelijkheden eens.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Mrvanilla »

Mooie route maar ik zou Death Valley eruit halen. Zoals gezegd rij je een stuk dubben en het ligt gewoonweg niet zo op de route. Ik zou dan ook zeker een nacht extra bij Lake Tahoe zetten.

Je hebt inderdaad veel tijd voor Olympic NP. Op zich kan dat prima, er is veel te doen, maar persoonlijk vind ik het wel wat veel van het goede.

3. Seattle > Port Angeles (als je vroeg vertrekt vanuit Seattle heb je de hele dag voor het Hurricane Ridge gedeelte, zie hier voor een indruk)
4. Port Angeles - Forks (hier kun je dan het regenwoud gedeelte doen)
5. Forks - Portland (via het kustgedeelte van Olympic NP)
6.Portland

Je wint zo dus een dag. Wat mij betreft zou ik die bijvoorbeeld inzetten om bijvoorbeeld St Mount Helens toe te voegen of, met een beetje schuiven, Mt Rainier NP.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Bedankt voor jullie tips.
Ik denk dat ik vandaag inderdaad maar een kaart ga kopen!

1. Seattle
2. Seattle
3. Seattle > Port Angeles
4. Port Angeles
5. Port Angeles > Forks
6. Forks > Portland
7. Portland
8. Portland > via mt hood naar Bend
9. Bend
10. Crater lake
11. Crater lake > lake tahoe
12. lake tahoe > Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite > Mammoth lakes/ Bishop ( bishop waarschijnlijk alleen voor overnachting )
15. Bishop > death valley
16. Death valley > sequoia
17. sequoia
18. sequoia > big sur
19. big sur > monterey
20. monterey
21. monterey > san francisco
22. san francisco
23. san francisco
24. san francisco > amsterdam
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

@Marianne:

Nogmaals bedankt voor je reactie! dit helpt echt enorm. ik heb death valley/yosemite nu gedaan zoals jij had voorgesteld. (staat in mijn reactie hierboven) ik had het ingevoerd in een routeplanner en heb er helemaal niet bij nagedacht dat we dan twee keer hetzelfde stuk zouden rijden...
Ook heb ik gezocht naar Lassen maar ik denk niet dat ik de goede heb; Lassen northridge. mn routeplanner zegt dat dat bij los angeles is waardoor er een hele rare kronkel ( van 10 uur rijden) in mijn route komt? vandaar dat ik nu mammoth lakes/bishop erbij heb gezet.

we staan er ook voor open om death valley weg te halen uit de reis maar we willen het wel graag zien als het kan. we zitten nu ook op 24 dagen, er kunnen opzich nog wel een paar dagen zijn als dat voor een betere/mooiere route zorgt!

ik heb in het begin een dag port angeles weggehaald.

O en het wordt dus erg vroeg donker? scheelt het een hoop tijd als we bijvoorbeeld in augustus zouden gaan? ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan en weet eigenlijk ook niet zo goed hoe het weer/klimaat in september is.. ik hoorde dat in het noorden in juni nog veel dicht zit en ben daarom op september uitgekomen aangezien juli/aug het hoogseizoen is en dat waarschijnlijk een stuk duurder wordt.


@mrvanilla:

Bedankt voor je reactie! dit helpt ook enorm! ik heb nu een dag ertussen uit gehaald, de ''nieuwe'' route staat twee reacties hierboven. ik heb daarin ook yosemite en death valley gewisseld zodat we niet twee keer hetzelfde stuk rijden. zou ik op deze manier death valley erin kunnen houden?
en wat als we besluiten death valley te laten vallen? wat kunnen we dan nog meepakken?
Laatst gewijzigd door Annet1992 op 27 nov 2017, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Mrvanilla »

Laat ik vooropstellen dat Death Valley zeker mogelijk is hoor. Als jullie daar graag heen willen dan gewoon lekker doen. Je rijdt nog steeds een stuk dubbel, namelijk door DV. Maar het kan!

Zoals gezegd zou ik persoonlijk een nachtje extra Lake Tahoe doen, omdat daar heel veel te doen is. Kijk eens naar ons 2017 verslag voor een indruk (we deden die reis een hoop wat jullie nu ook van plan zijn).
Groetjes,
Daniel
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef: Ik had daarvoor al wat suggesties gegeven, zoals Lassen. En als je mijn route neemt kun je tussen Yosemite en Death Valley nog in Mammoth Lakes stoppen om de rit te breken. Dat kun je met jouw route ook doen, maar de rit naar DV blijft wel wat onhandig, zo heen en weer.
Koop eens een kaart (de Hallwag nr 5 is mooi voor dit stuk) en bekijk de verschillende mogelijkheden eens.

Marianne

Ik heb lassen ondertussen gevonden haha! ik wist niet dat ik moest zoeken op lassen volcanic national park :lol:
Ik denk dat we dan inderdaad voor jouw route gaan! die lijkt perfect te kloppen nu ;) nu dan maar op zoek naar plekken om te overnachten!
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Mrvanilla schreef: Kijk eens naar ons 2017 verslag voor een indruk (we deden die reis een hoop wat jullie nu ook van plan zijn).
Ik heb inderdaad al wat gelezen! ik vroeg me alleen af in welke periode jullie zijn geweest? denk je dat de route die wij doen bij ''beginners'' past? we zijn er nog nooit geweest, het ligt daarom voor de hand om een rondje zuid westen te doen maar we zijn een beetje verliefd op washington/oregon haha. maar omdat dit een wat minder bezochte regio is, twijfel ik ook een beetje.. al die mensen gaan natuurlijk niet voor niets naar het zuid westen..
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Mrvanilla »

Nee joh, gewoon doen. Voor deze route hoef je heus geen gevorderde reiziger te zijn. Het spreekt allemaal voor zich. Prachtige gebieden daar, alleen ligt alles wat verder uit elkaar. Het is inderdaad wat minder druk bezocht dan bijvoorbeeld Utah, maar je zult nog steeds niet alleen zijn in bijvoorbeeld Olympic NP (een van de drukkere parken van de VS), om maar te zwijgen over de Columbia River Gorge :lol:

Wij zijn dit jaar in juni geweest overigens.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had al een aantal keren naar ons 2006-verlsag verwezen dus ik ging ervan uit dat Lassen wel duidelijk was. :wink:
Hier zie je het kaartje van onze route. als je erop klikt wordt het wat groter.

Marianne
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door trudy »

Op dag 16 van Death Valley naar Sequoia is best wel ambitieus. Dat is meer dan 320 mijl en volgens Google Maps zes rij-uren. Dat betekent dus zonder stoppen doorrijden. Je hebt het over kamperen. Als je bedoelt met een tentje, dat dus achterin de auto ligt, dan zal het nog wel gaan. Ga je met een camper, dan wordt dit denk ik toch wel een onhaalbare zaak en moet je eigenlijk nog een overnachting inplannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer