Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Dag 1 Amsterdam - Seattle > Na aankomst auto ophalen, wat boodschappen doen en naar hotel
Dag 2 Seattle > volle dag, (grunge tour?)
(Dag Seattle > volle dag )
Dag 3 Seattle - Port Angeles > vroeg vertrekken, Hurricane Ridge.
Dag 4 Port Angeles - Forks > regenwoud
Dag 5 Forks - Portland > kustgedeelte olympic NP
Dag 6 Portland > volle dag Portland, stad bekijken. Boekwinkel!
Dag 7 Portland - Bend > Smith rock state park, downtown Bend.
Dag 8 Bend - Crater Lake > downtown Bend, rond de middag aankomst crater lake
Dag 9 Crater Lake - Lassen >
(Dag Lassen > volle dag Lassen)
Dag 10 Lassen - Lake Tahoe > laat in de middag/ begin avond aankomst Lake Tahoe
dag 11 Lake Tahoe > volle dag Lake Tahoe
Dag 12 Lake Tahoe - Yosemite (via de CA88 en de 49) > vroeg richting Yosemite
Dag 13 Yosemite > volle dag
Dag 14 Yosemite - Mammoth Lakes > rond de middag vertrekken naar Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes-Death Valley > vroeg vertrekken richting Death Valley
Dag 16 Death Valley - Three Rivers >
Dag 17 Three Rivers - Sequoia > Three rivers, rond uur of 1 richting sequoia
Dag 18 Sequoia > volle dag sequoia
Dag 19 Sequoia - Big Sur > op tijd naar Big sur
Dag 20 Big Sur - Monterey > in de middag naar monterey
Dag 21 Monterey - San Francisco >
Dag 22 San Francisco > volle dag
Dag 23 San Francisco

Ben weer een beetje aan het knutselen en ben aan het proberen de planning een beetje in te vullen. er staan nu twee dagen tussen haakjes, mijn vraag is; zal ik die dagen erbij doen of zal ik ze weglaten?
wat ontzettend fijn dat iedereen zo meedenkt en helpt! zonder jullie zou ik hier nog 10 jaar mee bezig zijn haha!
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:Ik had al een aantal keren naar ons 2006-verlsag verwezen dus ik ging ervan uit dat Lassen wel duidelijk was. :wink:

Marianne
Haha ja en ik zag net dat je in een bovenstaand bericht ook over lassen vulcanic sprak! ik heb gewoon niet goed opgelet ;)
Wat een tof verslag en mooie foto's! ik krijg er al helemaal zin in! heb je op de route die je hebt voorgesteld toevallig nog tips om te overnachten/om te doen?
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

trudy schreef:Op dag 16 van Death Valley naar Sequoia is best wel ambitieus. Dat is meer dan 320 mijl en volgens Google Maps zes rij-uren. Dat betekent dus zonder stoppen doorrijden..
Inderdaad ambitieus. ik heb het inmiddels aangepast maar google maps geeft nog steeds 6 uur rijden aan. ik weet niet zo goed waar ik onderweg nog kan stoppen. zoals het er nu uitziet gaan we van death valley naar three rivers. heeft u nog een tip om een stop te maken? Opzich vinden we zoveel rijden niet erg, en het komt tijdens de hele reis ook maar 1x voor dus dat scheelt al.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Mrvanilla schreef:Nee joh, gewoon doen.
Wij zijn dit jaar in juni geweest overigens.
Hoe was het weer daar in juni? de foto's lieten wel mooi weer zien! ik vind het een beetje lastig om te kiezen welke maand we moeten gaan.. in juni kan er op sommige delen nog sneeuw liggen, in juli/augustus is het druk en duur en in september is het weer zo vroeg donker.. lastig zeg..

ik heb zojuist nóg een keer een planning geplaatst haha, daar heb ik een extra dag lake tahoe toegevoegd!(:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Van DV naar Sequoia is inderdaad een lange rit; daarom had ik al Three rvieres als eerste stop gegeven; dan is het ongeveer 5,5 uur rijden. Op zich wel te doen natuurlijk. Ik was alweer vergeten dat je ging kamperen; in dat geval kun je ook eens naar een camping bij Lake Isabella kijken.
Annet1992 schreef:Dag 17 Three Rivers - Sequoia > Three rivers, rond uur of 1 richting sequoia
Dit begrijp ik niet helemaal; wat zou je dan de ochtend willen doen? Ik zou deze dag al naar Sequoia rijden en in het park overnachten. Daarvoor is Grant Grove nog steeds een mogelijkheid maar als je kampeert kun je ook naar Lodgepole kijken. Wij stonden daar dit jaar. En in 2013 zaten we in een cabin in Grant Grove. Ik zou niet terugrijden naar Three Rivers; dan rij je veel heen en weer.

Een extra dag Lassen is wel mooi denk ik, zeker als je een aantal wandelingen wilt doen.

Marianne
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:it begrijp ik niet helemaal; wat zou je dan de ochtend willen doen? Ik zou deze dag al naar Sequoia rijden en in het park overnachten.
Ik zou niet terugrijden naar Three Rivers; dan rij je veel heen en weer
oh sorry, dat staat er misschien een beetje onduidelijk! het ''>'' tekentje is gewoon als opsomming. we zijn inderdaad niet van plan om heen en weer te rijden. in de ochtend nog bij three rivers zijn en dan eind van de ochtend richting sequoia en daar dan blijven.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie het nu, ik had niet goed gekeken. Maar waarom niet meteen in de ochtend vertrekken uit Three rivers?

Marianne
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:ik zie het nu, ik had niet goed gekeken. Maar waarom niet meteen in de ochtend vertrekken uit Three rivers?

ik denk dat we op dag 16 nog wat van death valley willen zien en dus redelijk laat bij three rivers aankomen, dan kunnen we op dag 17 in de ochtend daar nog even kijken. geen idee of dat de moeite waard is hoor. maar zoals je al aangeeft is het waarschijnlijk beter om direct door te rijden (:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door ingrid14 »

Als je de schuingedrukte dagen nog kan toevoegen zou ik dat zeker doen (maar dus niet als 23 dagen je maximum is)

Wij vinden Seattle GE-WEL-DIG
Komende zomer gaan we er voor de 3de keer op rij heen.
Je wilt er eventueel een grunge tour doen? Niet twijfelen, het is erg leuk.
Wij deden deze tour met gids Charity: http://stalkingseattletours.blogspot.be/
De tour duurt ongeveer 2u30'

Als je in muziek geïnteresseerd bent, dan is het MoPOP (Museum of Pop Culture) (voorheen EMP) misschien iets voor jullie.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

ingrid14 schreef:Als je de schuingedrukte dagen nog kan toevoegen zou ik dat zeker doen (maar dus niet als 23 dagen je maximum is)


Je wilt er eventueel een grunge tour doen? Niet twijfelen, het is erg leuk.

Als je in muziek geïnteresseerd bent, dan is het MoPOP (Museum of Pop Culture) (voorheen EMP) misschien iets voor jullie.

ah dan gaan we het zeker doen! De muziek is een van de redenen dat we naar seattle gaan ;) ik ben ontzettend groot fan van alice in chains, pearl jam, nirvana etc, dus je tips zijn heel leuk! dankjewel! Ik zou eerst een jaar in seattle gaan wonen, als au pair, helaas gaat dit niet door. baal er nog elke dag van! :(
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Annet1992 »

We twijfelen toch om death valley eruit te halen.. Willen we opzich wel graag heen maar het kost best heel veel tijd en extra km's. Misschien kunnen we dagen die we daar aan spenderen ergens anders inzetten? Iemand tips voor de route als we death valley eruit halen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou dan ongeveer dezelfde route aan kunnen houden; langs de CA395 is veel te zien, daar heb je dan voldoende tijd voor.
Of je rijdt van Lake Tahoe via Lee Vining naar Yosemite, en dan naar Sequoia. Je mist dan de oostkant van de sierra's, wat wel een beetje jammer is, maar je win er meer tijd mee.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Annet1992: Tips gevraagd! one-way Seattle - San Francisco.

Bericht door ingrid14 »

Misschien is dit dan nog een leuk boek voor je
Everybody loves our town (an oral history of grunge) van Mark Yarm
ISBN 978-0-307-46444-6

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Annet1992 September 2018 > suggesties gevraagd

Bericht door Annet1992 »

Beste forumleden,
Ik heb al ontzettend veel aan dit forum gehad! De reis gaat écht gebeuren! Dit wordt onze eerste USA reis en ik heb er ontzettend veel zin in! hieronder het reisschema etc;
Heen: 3 sept. AMS- SEAA 10.50 - 18.30 American Airlines.
Terug: 25 sept. SF-AMS

dag 1; Ams-Seattle. seatle airbnb, 3 nachten
dag 2; seattle
dag 3; seattle
dag 4; seattle > port angeles port angeles, town motel
dag 5; port angeles > forksairbnb
dag 6; forks > portland3 nachten, econo lodge city center
dag 7; portland
dag 8; portland > bend days inn, bend
dag 9; bend > crater lake
dag 10; crater lake > lassen volcanic
dag 11; lassen > lake tahoe
dag 12; lake tahoe
dag 13; lake tahoe > yosemite3 nachten airbnb, mariposa
dag 14; yosemite
dag 15; yosemite
dag 16: yosemite > sequoia3 nachten comfort inn & suites, three rivers
dag 17; sequoia
dag 18; sequoia
dag 19; sequoia> big sur of monterey
dag 20; big sur> san francisco3 nachten, airbnb van kennis
dag 21; san francisco
dag 22; san francisco
dag 23; SF-AMS

Een aantal overnachtingen zijn al geboekt maar alles kan nog veranderen. Wat vinden jullie van het schema? nog ideeen voor aanpassingen?
Ook zijn we nog op zoek naar leuke/betaalbare overnachtingen in de buurt van crater lake, lake tahoe, lassen en evt sequoia. Ideeen horen we graag!
bij lake tahoe weet ik ook niet zo goed of we north of south lake tahoe moeten bezoeken?

nouja, alle tips, ideeen, suggesties en opmerkingen zijn welkom!
Laatst gewijzigd door Annet1992 op 27 dec 2017, 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992 September 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Lassen is wel erg kort op deze manier. Ik zou proberen in het park te overnachten (er zijn cabins) gezien de beperkte tijd. Gaan jullie niet kamperen?
Voor Crater Lake zijn de Union Creek cabins een aanrader vind ik. Zie daarvoor ons 2006- en 2015-verslag.
In Sequoia kun je kiezen voor iets in Kings Canyon (Grant Grove of Cedar Grove) of in Sequoia. Zie voor Cedar grove en Grant Grove ons 2013-verslag.
Heb je al iets voor Yosemite? Misschien handig om te vermelden wat je al gereserveerd hebt?

Je kunt het beste al je vragen in hetzelfde topic houden, het is niet nodig en zeker niet handig om een nieuw topic over dezelfde reis te openen,

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Annet1992 September 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd

Bericht door ingrid14 »

Ik sluit me aan bij Marianne, er is nu erg weinig tijd voor Lassen.
Ik zou hier misschien 2 nachten doen en dan maar 1 nacht Lake Tahoe.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992 September 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd

Bericht door Annet1992 »

@martin&marianne,
Excuus voor het openen van een nieuw topic, ik dacht ik maak een nieuwe omdat de reis geboekt is en ik nu wat andere vragen had. Maar op deze manier is inderdaad handiger.

Ik heb nu in het bericht aangegeven wat er al is geboekt. Zijn prijzen erbij nog handig? Kamperen hebben we uiteindelijk maar even gelaten voor wat het is.. Maar het zou nog kunnen. De vliegtickets waren goedkoper dan verwacht dus was er wat meer budget over:)

We hebben lassen inderdaad ingekort, misschien inderdaad wel zonde maar we wilden wat extra tijd voor seqouia en yosemite..
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992 September 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd

Bericht door Annet1992 »

ingrid14 schreef:Ik sluit me aan bij Marianne, er is nu erg weinig tijd voor Lassen.
Ik zou hier misschien 2 nachten doen en dan maar 1 nacht Lake Tahoe.

Groetjes,

Ingrid
Ahh oke, is lake tahoe minder leuk/mooi dan lassen? Dat zouden we dan nog kunnen aanpassen.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Annet1992 September 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd

Bericht door ingrid14 »

Minder mooi/leuk durf ik niet zeggen. Het is anders. In Lassen heb je meer verschillende bezienswaardigheden: meren, een vulkaan, delen met geothermische activiteit

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992 September 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou voor Yosemite en Sequoia echt iets anders kiezen. Mariposa ligt op ruim een uur rijden van de vallei. Waarom kijk je niet naar iets in het park? Bedenk dat het vroeg donker is, dus je dagen zijn kort.
Voor Sequoia had ik al tips gegeven. Three Rivers is niet handig, hooguit voor 1 nacht. Voor Kings Canyon zit je daar niet goed, maar ook voor Sequoia is het niet fijn omdat je dan telkens de langzame, bochtige Generals Hwy moet rijden. Kijk eens naar de kaart op www.nps.gov/seki om een idee te krijgen van de ligging van de bezienswaardigheden.

Als je Lassen beschouwt als tussenstop op weg naar Lake Tahoe is het prima natuurlijk. Bij Lake Tahoe is ook genoeg te doen voor 2 nachten. Ik neem aan dat je via de TIoga Pass naar Yosemite rijdt? Dan zou je ook de eerste nacht Yosemite kunnen vervangen door Lee Vining. Zeker handig als je 1 nacht LAke Tahoe doet; dan heb je ook nog een ochtend voor Lake Tahoe.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer