Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992 September 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd

Bericht door Annet1992 »

@martin&marianne,

Bedankt voor je reactie! Het huisje un mariposa twijfelden we inderdaad al over. Uiteindelijk gekozen omdat het een prachtige plek is, op een berg, met fantastisch uitzicht. Andere optie was een motel op 30min van de vallei.
Ik heb op de sites van de parken gekeken, zijn de accomodaties die daar genoemd worden de enigen die er in het park zijn? Want die zijn vrij prijzig, maar misschien wel het overweg waard dan.
Net op booking.com gekeken voor cedar grove, maar daar vind ik maar 2 hotels, de cabins ga ik nog even opzoeken.

Bij het motel in three rivers las ik dat het dichtbij het park was, maar dat is dus niet zo?

Ik vind het echt heel lastig allemaal, vooral bij de parken, om wat te vinden. Gelukkig nog veel tijd haha!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Bericht door ingrid14 »

Three Rivers ligt inderdaad dicht bij het park, maar dat moet je lezen als 'dicht bij de ingang van het park'. Voor de meeste bezienswaardigheden in Sequoia moet je helemaal niet bij die ingang zijn maar verderop in het park. Zoals Marianne al aangaf, dan moet je dus telkens de erg bochtige Generals Highway op en neer rijden. Om je een idee te geven vanaf Three Rivers tot Lodgepole visitor center is iets meer dan 1 u rijden. Vanaf Lodgepole naar Kings Canyon is nog eens 1,5 u verder.

Voor overnachtingsmogelijkheden IN Sequoia/Kings Canyon en Yosemite kijk je best via hun website en dan doorklikken bij Lodging.
(Op Booking worden vaak de parklodges niet aangeboden)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar de kaart van het park op https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/ ... 1_2015.pdf. Dat geeft wat meer duidelijkheid. Zeker voor Kings Canyon is Three rivers niet handig.
Je moet voor accommodatie in de parken niet naar booking.com kijken. Ik weet niet wat je precies in Cedar Grove ziet; er is maar 1 lodge daar. Voor Grant Grove en Cedar grove zie hier.
Annet1992 schreef:Het huisje un mariposa twijfelden we inderdaad al over. Uiteindelijk gekozen omdat het een prachtige plek is, op een berg, met fantastisch uitzicht. Andere optie was een motel op 30min van de vallei.
Het is natuurlijk net waar je voorkeur naar uit gaat. Wij gaan naar het park om dat zo goed mogelijk te verkennen, als je buiten het park zit blijft er veel minder tijd over voor het park zelf. En in het park zijn de uitizchten ook prachtig!
Voor reserveringen zie http://www.travelyosemite.com.

Marianne
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Bericht door Annet1992 »

Ik heb nog een idee waar ik niet helemaal uitkom en misschien weten jullie dit: kunnen we tussen souyh lake tahoe en yosemite een stuk van de tioga pass meepakken? Ik kom er niet helemaal uit. Is de tiogapass de 120?

Van portland naar bend willen we de route pakken die door mt hood national forest komt, dat is de 26. Dat lijkt ons een mooie route, maar is dat ook zo?

Ik hoor het graag(:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Bericht door Almere vak V »

Portland Bend is de 26. Prachtige route! Meerdere malen gereden met zo'n beetje alle weersoorten. Meest memorabele afgelopen april met een ziedende sneeuwstorm op de top.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Bericht door Annet1992 »

@almerevakv

Ah tof om te horen! Gaan we dat dus doen :D
Denk dat ik mn tioga pass vraag heb opgelost(als het inderdaad de 120 is) : 1 nacht lake tahoe weg(daar hebben we er 2) en daarvan 1 nacht lee vining of bridgeport van maken en dan de 120 door yosemite pakken. We slapen in mariposa (zoals de planning er nu uitziet) dus is wel een stuk om, maar wil heel graag de tioga pass doen.
Laatst gewijzigd door Annet1992 op 04 jan 2018, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Bericht door Annet1992 »

Almere vak V schreef: Meest memorabele afgelopen april met een ziedende sneeuwstorm op de top.
Haha dat klinkt eng! Wij gaan (gelukkig) in september. Ben wel benieuwd hoe het er dan is!
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992 September 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd

Bericht door Annet1992 »

Martin & Marianne schreef:Ik zou voor Yosemite en Sequoia echt iets anders kiezen. Mariposa ligt op ruim een uur rijden van de vallei. Waarom kijk je niet naar iets in het park? Bedenk dat het vroeg donker is, dus je dagen zijn kort.


Marianne
Ondertussen zijn we een aantal weken verder. We hadden vrede gesloten met onze ongelukkige plek in mariposa maar hebben gisteren besloten om voor yosemite te overnachten in half dome village, in de tenten. Ziet er erg gaaf uit en is dus in de vallei! Ik ben een beetje huiverig voor de beren die daar gewoon voor je tent lopen haha, maar heb er verder heel veel zin in! Nu alleen nog kijken of we voor sequoia iets anders kunnen vinden wat binnen het budget valt(:
Bedankt voor de tips in ieder geval!
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Annet1992: september 2018 SEA-SFO > suggesties gevraagd.

Bericht door Annet1992 »

Nou, zojuist een lodge gehuurd in kings canyon ipv het motel in three rivers(: ben heel benieuwd en heb er ontzettend veel zin in! Helaas nog zo lang wachten haha!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer