Reis rinsej: Tips gezocht van Yellowstone naar Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
rinsej
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis rinsej: Tips gezocht van Yellowstone naar Seattle

Bericht door rinsej »

Hallo,

Wij gaan in 2018 voor de eerste keer naar de USA. Het wordt een 35 daagse camperreis van Denver naar Seattle. De eerst 3 weken zijn redelijk duidelijk met bezoeken aan verschillende parken, zoals Arches, Page, Grand Canyon, Bryce enz.. Maar ik kan wel wat tips gebruiken hoe we de laatste ca. 14 dagen tussen Yellowstone en Seattle het best in kunnen vullen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: van Yellowstone naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je kunt bij Seattle parken als Mt Rainier en Olympic NP bezoeken. Onderweg zou je via Glacier NP kunnen rijden. In welke tijd van het jaar gaan jullie? En waar houden jullie van, willen jullie ruim de tijd nemen om de parken te bezoeken?
En gaan jullie ook naar Grand Teton? en zo ja, ga je eerst naar grand Teton en dan naar Yellowstone of andersom? Ligt er al iets vast?
Zet de rest van de route eens hier neer; misschien kun je nog wel ergens wat extra tijd gebruiken.

Marianne
rinsej
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis rinsej: Tips gezocht van Yellowstone naar Seattle

Bericht door rinsej »

Hallo Marianne,

We halen de camper op 23 mei in Denver en moet hem 25 juni in Seattle weer inleveren. Dit is geboekt en ligt dus vast

Het eerst gedeelte ziet er ongeveer zo uit:
24/5 Denver
25/26 Black Canyon
27/28 Arches
29/30 Monument Valley
31/1 Page
2/3 Grand Canyon
4/5 Zion
6/7 Bryce Canyon
8 omgeving SLC
9/10 Grand Teton
11/12/13 Yellowstone.
Hierna zit ik te denken om via Craters of the Moon richting Olympic te gaan en van daaruit de camper weer in te leveren.
Ik zou dan ook graag nog wat tips ontvangen voor het stuk tussen Craters en Olympic. We zijn geen liefhebbers van bezoeken aan steden, we genieten meer van mooie natuur.

Ik ben benieuwd of iemand nog wat goede ideeën heeft.

Rinsej
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis rinsej: Tips gezocht van Yellowstone naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zal er later nog eens uitgebreider naar kijken, maar het lijkt me dat je bij Arches/Canyonlands wel meer tijd kunt gebruiken (zet het eens in een van/naar schema per dag). En hou rekening met de enorme drukte rond Moab in het Memorial day weekend. Heb je al iets geboekt?
Voor het eerste stuk kun je eens naar ons 2013-verslag kijken.
Voor GT en Yellowstone zie ons 2015-verslag.
Ik zou wat meer tijd uittrekken voor het eerste deel. In juni heb je in het noordwesten nog kans dat wegen en trails nog afgesloten zijn door sneeuw.

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis rinsej: Tips gezocht van Yellowstone naar Seattle

Bericht door ingrid14 »

Vanaf Craters of the Moon kan je richting John Day Fossil Beds, vervolgens Columbia River Gorge, Mount Saint Helens, Mount Rainier, Olympic NP.
Of je doet Craters of the moon tussen SLC en Grand Teton. Dan kan je vanaf Yellowstone naar het noorden naar Glacier NP en dan eventueel via North Cascades naar Seattle.

Houd in ieder geval rekening met het weer. Wij hadden in 2016 begin juli nog enkele afgesloten trails bij Mt Rainier.
Ook in Glacier kan er tot in juli nog last zijn door sneeuw.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
rinsej
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2017, 13:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis rinsej: Tips gezocht van Yellowstone naar Seattle

Bericht door rinsej »

Marianne,
Ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest, maar ik heb in het schema de datums voor de bestemmingen staan.
In de planning staan voor alle bestemmingen 2 nachten, behalve Yellowstone daar heb ik 3 nachten gepland.
Campings zijn nog niet geboekt, maar ik wil de 1e nacht vlak bij Denver een camping boeken. Voor de rest is eigenlijk de bedoeling om niet te boeken om maximaal flexibel te blijven.

Denk jij dat het beter is om wel de dagen rond memorial day wel de campings te boeken?


Ingrid, bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis rinsej: Tips gezocht van Yellowstone naar Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wat makkelijker leesbaar als je het per dag uitschrijft, dus zo:

22-mei naar Denver
23-mei Denver - Denver
24-mei Denver
25-mei Denver - Black Canyon of the Gunnison
26-mei Black Canyon of the Gunnison
27-mei Black Canyon of the Gunnison - Arches
28-mei Arches
29-mei Arches - Monument Valley
30-mei Monument Valley
31-mei Monument Valley - Page
1-jun Page
2-jun Page - Grand Canyon
3-jun Grand Canyon
4-jun Grand Canyon - Zion
5-jun Zion
6-jun Zion - Bryce
7-jun Bryce
8-jun Bryce - SLC
9-jun SLC - Grand Teton
10-jun Grand Teton
11-jun Grand Teton - Yellowstone
12-jun Yellowstone
13-jun Yellowstone
14-jun

Je hebt nu overal 2 nachten staan terwijl in sommige gevallen 1 nacht volstaat (zoals bij Monument Valley, en wat mij betreft ook bij Black Canyon of the Gunnison), terwijl ik ook een nacht voor Canyonlands (bij Arches) zou uittrekken. Voor Bryce kan 1 nacht ook voldoende zijn, je zou de volgende nacht bij Capitol Reef kunnen overnachten.
Is er een reden dat je nog een dag in Denver blijft nadat je de camper hebt opgehaald? Waarom niet meteen vertrekken?
Zoals je het nu hebt ben je net voor het Memorial Day weekend in Arches, Dat zou ik zeker zo proberen houden. Met een nacht minder Black Canyon zou je een nacht Colorado NM kunnen doen.
Qua volgorde is het nu niet handig: na MV zou ik eerst de GC bezoeken en dan Page.

Mijn voorstel:
22-mei naar Denver
23-mei Denver - Denver
24-mei Denver - Black Canyon of the Gunnison
25-mei Black Canyon of the Gunnison - Colorado NM
26-mei Colorado NM - Arches
27-mei Arches
28-mei Arches - Moab
29-mei Moab - Monument Valley
30-mei Monument Valley - Grand Canyon
31-mei Grand Canyon
1-jun Grand Canyon - Page
2-jun Page
3-jun Page - Zion
4-jun Zion
5-jun Zion - Bryce
6-jun Bryce - Capitol Reef
7-jun Capitol Reef
8-jun Capitol Reef - SLC
9-jun SLC - Grand Teton
10-jun Grand Teton
11-jun Grand Teton - Yellowstone
12-jun Yellowstone
13-jun Yellowstone
14-jun Yellowstone
15-jun Yellowstone - Craters of the Moon
...

Je zult niet alleen rond Memorial Day de campings moeten boeken, maar ook daarbuiten. In Zion zal het al lastig worden omdat daar een loop gesloten is. De meeste campings kun je een half jaar van te voren reserveren. Die in Yellowstone kun je nu al reserveren.

Na Craters of the Moon kun je het voorstel van Ingrid volgen. Wij deden een deel van die route in 2015, kijk eens naar ons verslag daarvoor.
Misschien heb je ook iets aan ons 2013-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis rinsej: Tips gezocht van Yellowstone naar Seattle

Bericht door K&N »

Van het eerste deel heeft Marianne al een mooie opzet gemaakt. Als tweede zouden jullie de optie van Ingrid verder uit kunnen werken. Wel en vraag, wat willen jullie graag zien en wat doen jullie graag? Natuurparken of (oude) steden en dorpen, musea, wandelen of toch graag met de camper zoveel mogelijk zien. Persoonlijk vonden wij Glacier NP geweldig maar het moet wel in de route passen. Zet eens een paar uit en kijk wat haalbaar is. Denk er wel om vaak wil je te veel en met een camper reizen gaat langzamer dan met de auto. Lees reisverslagen van anderen en haal eruit wat jullie leuk vinden of ook graag willen doen. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen (zie links onder de banner) van 2009 met Yellowstone, en Arches en 2013 Glacier NP. Mt. Rainier en St. Helens, Seattle etc. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer