Reis famvanson: Las Vegas - Portland - Las Vegas.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
famvanson
Amerika-ontdekker

Reis famvanson: Las Vegas - Portland - Las Vegas.

Bericht door famvanson » 01 nov 2017, 14:45

Na drie rondjes in het Zuid- en Midwesten willen we volgend jaar zomer een rondje Noordwesten doen met als begin- en eindpunt Las Vegas. Las Vegas omdat de kinderen hier graag nog een keer naar toe willen èn om er misschien toch een rondje Zuidwesten van te maken. De rode rotsen blijven toch favoriet en heeft Oregon niet teveel water en groen? Al puzzelende naar een route en het lezen van reisverslagen word ik toch wel steeds enthousiaster over Oregon. De eerste vier dagen zijn nog open en willen we of naar de kust (liefst San Diego) of een stukje richting Kanab om nog wat rode rotsen mee te pakken. Dit zal een aantal lange reisdagen opleveren maar dat nemen we voor lief. Of misschien toch iets anders dat meer op de route ligt? De laatste drie dagen willen we in Las Vegas verblijven.
De eerste opzet van onze route ziet er als volgt uit:

1 Amsterdam Las Vegas
2
3
4
5
6 Shingletown
7 Shingletown - Shingletown
8 Shingletown - Crater lake 4:31 uren
9 Crater Lake - Smith Rock – Bend 2:03
10 Bend - Dayville 2:50
11 Dayville - Hood River 3:46
12 Hood River - Portland 1:42
13 Portland - Portland
14 Portland - Cannon beach – Lincoln City 1:39 + 2:03
15 Lincoln City - Sand Dunes NP 1:58
16 Sand Dunes NP - Crescent City 3:58
17 Crescent City - Eureka 1:43
18 Eureka - Reno 6:47
19 Reno - Lee Vining 2:40
20 Lee Vining Lone Pine 2:17
21 Lone Pine Las Vegas 4:28
22 Las Vegas Las Vegas
23 Las Vegas Las Vegas
24 Las Vegas Amsterdam

Ik kom er niet goed uit hoe ik de vier overnachtingen aan de Oregon Coast en bij Redwood moet verdelen? Welke plaatsen zijn aan te raden en waar zijn betaalbare overnachtings mogelijkheden?
Ik hoor graag jullie advies.

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis famvanson: Las Vegas - Portland - Las Vegas

Bericht door Tantelotje » 02 nov 2017, 19:12

Is het ook een optie om in San Francisco te starten? Dan zou je langs de kust omhoog kunnen gaan naar Portland en via het binnenland terug naar beneden en nevada doorsteken naar LV. Dat zou tijd geven om ergens rondom LV voor het verblijf daar wat dagen voor rode rotsen in te plannen. Starten in Portland en zigzaggend afzakken geeft die mogelijkheid ook.

Wij deden afgelopen zomer een one-way Seattle - LV en we vonden het geweldig mooi! Voor de afwisseling hebben wij voor de laatste 3 nachten LV 3 nachten Zion gedaan. Zo hadden we toch rotsen. :)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NY-Boston-Niagra Falls-DC-Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - Las Vegas
2018: Hawaii San Francisco - Las Vegas
2019: Seattle - LA
2020: Florida

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

famvanson
Amerika-ontdekker

Re: Reis famvanson: Las Vegas - Portland - Las Vegas.

Bericht door famvanson » 02 nov 2017, 21:30

De tickets zijn al geboekt, dus het moet echt een rondje Las Vegas worden.

Almere vak V
Amerika-expert

Re: Reis famvanson: Las Vegas - Portland - Las Vegas

Bericht door Almere vak V » 03 nov 2017, 13:04

Tantelotje schreef:Is het ook een optie om in San Francisco te starten? Dan zou je langs de kust omhoog kunnen gaan naar Portland en via het binnenland terug naar beneden en nevada doorsteken naar LV. Dat zou tijd geven om ergens rondom LV voor het verblijf daar wat dagen voor rode rotsen in te plannen. Starten in Portland en zigzaggend afzakken geeft die mogelijkheid ook.
Als ze eerst naar San Diego willen. Dan is de kans dat ze op de weg omhoog langs SF komen vrij groot. Wel een flink ritje trouwens van San Diego naar Portland. Maar met de geplande tussenstops komt dat best goed!

Ik zie dat je de reistijden redelijk ruim neemt. Is de reistijd inclusief geplande stops??

famvanson
Amerika-ontdekker

Bericht door famvanson » 04 nov 2017, 18:48

San Francisco hebben al we al een keer bezocht en slaan we deze keer over. We willen, als we de eerste vier dagen in San Diego doorbrengen, zo snel mogelijk naar Lassen Volcanic NP. Waarschijnlijk met één overnachting net onder Sacramento.

De reistijden in het schema heb ik opgezocht met de routeplanner Bing. Volgens mij maakt Bing gebruik van actuele verkeersinformatie en zijn de reistijden steeds verschillend. Als ik de reistijden via google maps op zoek kom ik zomaar op 10 uur minder reistijd uit. Misschien dat de route vanuit Eureka terug naar Las Vegas daardoor met één overnachting minder kan en ergens anders een overnachting kan toevoegen. Ik denk er aan om tussen Lassen en Crater Lake een overnachting op te nemen zodat we ook Lava Beds NM kunnen bezoeken.

K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N » 06 nov 2017, 22:07

Ook ik begrijp het niet helemaal. Willen jullie ook naar San Diego? Dat is weer een hele andere uithoek. Ik zou dan een keer terugkomen en dan het rondje San Francisco, San Diego, Phoenix, Sedona, Grand Canyon etc maken. Nu het rondje Las Vegas Oregon, stuk Californië en wat ik miste is Yosemite NP. Trouwens hoe oud zijn jullie kinderen? Wat doen jullie graag of wat willen jullie graag zien? Al we dat weten kunnen we vaak ook gerichter tips geven. Nog een ander vraag maar misschien heb ik het over het hoofd gezien reizen jullie met een camper of met een huurauto? Misschien heb jullie ook iets aan ons reisverslag van 2013 met Californie en Oregon. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

famvanson
Amerika-ontdekker

Bericht door famvanson » 07 nov 2017, 12:44

San Diego ligt inderdaad nogal uit de richting met de route die wij willen gaan rijden. Echter onze zoon wil Engels gaan studeren in het buitenland en San Diego is hiervoor een optie. Dus alvast een kijkje nemen in San Diego zou leuk zijn. Het levert echter wel een omweg op van 700km/7 uren. Ook willen we proberen permits te krijgen voor the Wave maar de kans dat dat lukt is erg klein. Mocht dat wel lukken dan zullen wede eerste vier dagen in de omgeving van Kanab doorbrengen. Kortom over de eerste 4 dagen zijn we er nog niet uit. De rest van de reis krijgt al aardig vorm.
De plaatsen die je op noemt, hebben we al eerder bezocht tijdens onze eerdere 3 reizen. Zo ook Yosemite maar op de terugweg richting Las Vegas willen we wel een dagje in het oosten van Yosemite doorbrengen.
We willen vooral een afwisselende reis: stad, watervallen en kust met af en toe een flinke wandeling. We reizen met de auto. Ik ga je verslag doorlezen.

K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N » 08 nov 2017, 11:19

Dan is het mij nu duidelijk. San Diego zijn we in 2016 geweest, rondreis San Francisco-San Diego-Sedona-Grand Canyon-Page-Las Vegas. Achteraf hadden we voor San Diego te weinig tijd, er is heel veel te zien, zoals Point Loma en vliegdekschip de Midway. Leuk voor de kids. Toen dus ook in Kanab en omgeving geweest. Nu nog met het reisverslag bezig. Als je daar belangstelling voor hebt hoor ik het wel. Stuur dan maar een berichtje en dan stuur ik jou de dagen van San Diego en omgeving van Kanab. Misschien hebben jullie er iets aan. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer