Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1542
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door Chi Sin X »

We zijn gisteren terug thuis te komen. Dit is onze uiteindelijke route geweest:

Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Cathedral Gorge State Park - Great Basin NP (avond programma) - Overnachting in de buurt van Great Basin (Baker)
Dag 4 Great Basin - Ely (1 uurtje rijden, om de lange rijdag van komende dag te verzachten)
Dag 5 Ely - Bonneville Salt Flats - City of rocks - Burley
Dag 6 Burley - Shoshone Falls - Craters of the moon - Hagerman
Dag 7 Hagerman - Hagerman Fossil Bed - Thousand Springs State park - Oregon Trail Interpretive Center - Baker City
Dag 8 Baker City - Sumpter Valley Dredge - John Day Fossil beds - Painted hills 's avonds - Mitchell
Dag 9 Mitchell - Clarno - Shaniko - Hood River
Dag 10 Hood River (mnt St Helens )
Dag 11 Hood River (watervallen)
Dag 12 Hood River - Mount Hood - Molalla
Dag 13 Molalla - Silver Falls - Bend
Dag 14 Smith Rock State Park en Newberry Volcanic National Monument
Dag 15 Bend - Crater Lake NP - Klamath Falls
Dag 16 Klamath Falls - Lava Beds NM - Lassen Volcanic NP - Redding
Dag 17 Lassen Volcanic NP
Dag 18 Redding - Redwood NP - Crescent City
Dag 19 Crescent City - Redwood NP - Eureka
Dag 20 Eureka - Avenue of the giants - MacKerricher SP (glass beach) - Point Arena
Dag 21 Point Arena - Bowling Ball Beach - Salt Point SP - San Francisco airport hotel
Dag 22 San Francisco - huis

Het was, zoals verwacht, een druk schema. Geen enkele rustigere dag. Op het begin zaten er wel wat lange rijdagen in. Maar we hadden een goed reisspel mee, dat iedereen kon mee doen in de auto. Dus dat verzachte de pijn (zijn we er nu al ??? ). Rond Redding hadden we ook last van de zware bosbranden die daar nu zijn, we hebben daar een stuk van de route moeten wijzigen en een serieus stuk moeten rondrijden.

Wat zou ik achteraf gezien, wijzigen?
- Thousand Springs State park schrappen. Wel mooi, maar niet bijzonder. Maar probleem was dat we hierdoor tijd verloren voor Oregon Trail Interpretive Center, dat al om 16u sluit (is gewijzigd door besparingen, toen ik mijn voorbereiding deed was dat nog 17u. Zo stond het toch in mijn notities) Dus we hadden daar maar iets meer dan een uur, wat eigenlijk toch te weinig was.
- Avenue of the giants niet zo uitgebreid bezoeken. Ik had daar nog een paar wandelingen gepland, maar eigenlijk was dat meer van hetzelfde van al de 2 vorige dagen.

Tegenvallers?
- Crater Lake NP. Slechte aanduidingen langs de kant van de weg, en eigenlijk was er voor een nationaal park te zijn, weinig te zien (op een gemakkelijke manier, dus zonder dagtochten te gaan wandelen). Te weinig parkeerplekken voorzien aan visitor center (en in de rest van het park was je praktisch alleen). Waarschijnlijk had ik er gewoon te veel van verwacht.
- Columbia River Gorge. We waren hier tijdens de week, en het was nog VEEL te druk en ook niet zo bijzonder (in zijn omgeving). Alleen Multnomah Falls was wat te doen qua drukte. Nergens parkeerplek te vinden, en als je uiteindelijk iets vindt is het file wandelen naar de waterval.
Shaniko was het bezoek niet waard. We zijn zelfs niet uitgestapt.

Hoogtepunten?
Eigenlijk heel veel. Er zat veel afwisseling in de reis, dus dat maakte dat het boeiend bleef. Maar absolute toppers waren:
* Great Basin NP. Avondprogramma om naar sterren te kijken is ook zeer de moeite.
* Glass Beach. Echt +++, en niet voor het glas want dat is maar mwoah, maar eerder voor de vele dieren die je daar kan spotten en de mooie rotsen, getijdepoels, ....
* Salt Point SP
* Mount St. Helens. Hebben we nu 1 volledige dag bezocht, maar was eigenlijk te weinig. Echt zo indrukwekkend.
* Mount Hood. Wel een serieus stapje minder als Mount St Helens (slechte aanduidingen, heel weinig parkeerplekken. Soms kilometers moeten omrijden omdat je niet op parkeerplek geraakt omdat die aan de andere kant van de weg zit en je kan de baan niet oversteken door middenberm)
* Craters of the moon. Veel te doen en zien.
* John Day Fossil Beds
* Kam Wah Chung State Heritage Site. Kan je een rondleiding krijgen door een chinees winkeltje uit het begin van de 20ste eeuw in zijn nog praktisch originele setting. Kan je alleen met rondleiding binnen met max 8 personen. Zeer de moeite.
* Silver Falls SP 10 falls trail is een erg leuke trail. Best lang, maar helemaal niet zwaar en heel regelmatig viewpoint e.d.
* Newberry Volcanic NM, super NM. We hebben hier maar een halve dag voorzien, maar dat was eigenlijk te weinig.
* Lava Beds NM, uitzichtpunten voor vogels waren echt de moeite (en niemand lijkt dit te bezoeken?) en wandelingen in lava caves was hier echt leuk en avontuurlijk (voelde zo toch aan).
* Lassen Volcanic NP
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door Georgie »

Welkom terug! Leuk om je bevindingen te lezen. Klinkt alsof jullie veel gezien en gedaan hebben!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door Almere vak V »

Volgens mij hebben jullie plezier gehad!

Betreffende Multnomah Falls. En voor veel andere watervallen... Het enige wat ik er over kan zeggen is zorg dat je er heel vroeg of heel laat bent. Zeker tijdens het vakantieseizoen, want dan is het er gewoon belachelijk druk. Ik heb me er al heel vaak afgevraagd wat mensen er nou eigenlijk gaan doen. Ja, ff heel plat gezegd, het is een teringhoge waterval. Maar het is een waterval. Er valt water. Je kan er 5 minuten naar kijken, 5 uur of zelfs 5 dagen. Maar water valt er altijd van boven naar beneden. Ik ben er nu een keer of 10 geweest. En ik kan je uit eigen waarneming vertellen dat het nog nooit anders is geweest. Ik snap als je er de eerste keer komt en het de eerste keer is dat je een echt flinke waterval ziet dat het best indrukwekkend is. Maar na een half uurtje ben ik er toch wel echt mee klaar. Had overigens hetzelfde bij de Niagara Falls. Toch echt wel een "tikkie" imposanter, maar ook daar dacht ik na een uurtje. Ik vind het wel goed zo.

Dan vind ik dus Silver Falls State Parc veel gaver. Zeker met het huidige weer. We gaan vandaag weer door de de 30 graden. Morgen nog een keer en dan wordt het voorlopig koeler. Maar mijn jongste dochter heeft nu al gezegd ik wil morgen met een stel vrienden naar Silver Falls. En het is ook echt super. Zoals jij al zegt. Trail is best een stukkie lopen, maar er is niks lastigs aan. Geweldige viewpoints en je kunt bij elke waterval lekker even een stukje zwemmen. Daar kan ik me makkelijk een dag vermaken. Drinken mee, broodjes mee. En in de avond via de A&W in Stayton weer terug naar huis dan heeft iedereen echt een topdag gehad!!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door Mrvanilla »

Fijn dat jullie een mooie reis hebben gehad en thanks voor de terugkoppeling!

Wij hadden exact hetzelfde gevoel bij Colombia River Gorge. Veel te druk en het gebied is ook totaal niet ingericht om zulke massa's mensen op bezoek te krijgen. Halverwege de middag zijn wij toen weggaan en gaan shoppen in de Premium Outlet nabij Portland...we vonden het daar rustiger dan bij Columbia River Gorge... :o

Crater Lake zul je inderdaad te veel van hebben verwacht. Ik vond het ook niet super bijzonder, maar wist wel dat we aan het omrijden waren om naar een groot meer te kijken, niet meer niet minder. Dat scheelt wel.

Leuk dat jullie ook naar Lava Beds zijn geweest. Wij vonden dat ook echt heel erg leuk, vooral qua afwisseling. De 'rest' van Oregon en Washington lijkt best op elkaar en dit vonden wij een welkome afwisseling. Wij hebben ook bij de Wildlife Refuge naar vogels zitten spotten, maar we werden ook opgegeten door de muggen. Wel een mooie uil gezien en wat roofvogels.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door Almere vak V »

Rustig bij Woodburn Outlet?? Mijn vrouw moet en zal er altijd naartoe. Ik vind het echt pure horror. Op vrijdag, zaterdag en zondag weiger ik het pertinent. Wil er alleen in de avond naar toe. En dan nog alleen op maandag, dinsdag, woensdag of donderdag. Maar goed, heeft niet alleen te maken met Woodburn. Ook Washington Square en Clackamas Town Centre kunnen me totaal gestolen worden. Zal wel iets met het concept winkel te maken hebben...

Tsja, Crater Lake. Ik blijf het bizar vinden dat je een berg op rijdt van 2km hoog om naar een meer te gaan staan te kijken van 600 meter diep. Ook de wanden met sneeuw van vele meters vind ik altijd bijzonder. Maar ik hoef er persoonlijk ook niet omheen te rijden. Maar ik geniet van de rit er naar toe. De omgeving. De rust. Maar net zo min als dat ik geen zin heb om een half uur naar een waterval te kijken. Heb ik dat hetzelfde bij een meer. Of een berg, of wat dan ook. Kan er 4 dagen zitten als het moet en er intens van genieten. Maar meestal gun ik mezelf de tijd niet. Zal wel iets met geduld te maken hebben.

Komt ook bij dat ik veel vaker dan mn vrouw en kinderen in Amerika kom en altijd wel dingen heb die ik graag wil laten zien. Dan wil het tempo nog wel eens hoog liggen...
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6642
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door Mrvanilla »

Rustig bij Woodburn Outlet??
Het was een grapje...om aan te geven hoe druk ik het vond bij Columbia River Gorge.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door Almere vak V »

Bizar altijd daar. Het gaat om 10 uur open. Dan staat de halve parkeerplaats al vol. Het gaat om 9 uur dicht en de halve parkeerplaats staat nog steeds vol. :shock: :shock: :shock:
gastxyz

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door gastxyz »

Ze hadden dat Crater Lake inderdaad beter wat interessanter kunnen aanleggen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door Almere vak V »

:lol: :lol: :lol:

Dat hele Yellowstone had zo naast LAX gekund. Had een hoop gezeur gescheeld...

:blink: :blink: :blink:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Chi Sin X: route Las Vegas - San Francisco via Idaho en Oregon.

Bericht door Old Faithful »

Misschien iets voor Disney om het na te maken? :blink: :blink: :blink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer