Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
vogeltje
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Bericht door vogeltje »

Eind maart 2018 vliegen wij naar seattle voor een bruiloft van familie. We hebben besloten om er nog 14 dagen aan te plakken en zo wat te zien van de omgeving. Na een beetje zoeken kwam ik erachter dat de parken allemaal rond die tijd nog dicht zijn vanwege sneeuw. Kou en sneeuw of regen is verder geen probleem, maar wij hebben dus eigenlijk geen idee wat wij het beste kunnen doen.
Optie 1 is van seattle naar san francisco en bij de steden stoppen. We rijden dan als het goed is langs de parken dus kunnen er iig wat van zien.
Optie 2 is gewoon in de omgeving blijven en vooral de steden bezoeken. Voorkeuren hebben dan seattle, vancouver en portland.
Optie 3 is een binnenlandse vlucht pakken naar san francisco en vanuit daar richting het zuiden te gaan. Hierbij is een nadeel dat ook die parken als het goed is nog gesloten zijn.

Iemand misschien tips voor routes of plekken om heen te gaan?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Bericht door Almere vak V »

Heb onderstaand rijtje hier al eerder gepost. Daar zit van alles in. Maar geen echt grote parken. En genoeg wat je ook in maart kunt doen.

Hou er rekening mee dat alles belachelijk groot is. Oregon is 6 keer groter dan Nederland, er woont alleen geen hond dus het aanleggen van snelwegen heeft niet echt de hoogste prio gehad in die omgeving. Voor Washington geldt precies hetzelfde. Van het noorden naar het zuiden van Seattle kan je gerust minimaal een uur uittrekken. Niet belangrijk op welk tijdsstip. Het is daar altijd druk. Had elders al wat tips bij elkaar gezet. Heb ze ff voor je geknipt en geplakt.

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Cost trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.
- In maart loopt het reguliere NBA seizoen op zn eind. Ga kijken bij de Trailblazers. Geweldige beleving!
- In het college basketball heb je in maart March Madness. Kaartjes zijn hiervoor lastig te krijgen. Maar 9 van de 10 keer is er ook een toernooi in Seattle. Je weet niet wat je meemaakt.

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de $100.
- Twee bovenstaande opties gaan niet op in maart. Wel kan je leuke rondleidingen doen door beide stadions.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Bericht door Martin & Marianne »

Maart/april is een mooie periode voor het zuiden. Ik weet niet welke parken je daar op het oog hebt, maar het is echt niet zo dat ze gesloten zijn (dat zijn ze nooit). Parken als Death Valley en Joshua Tree zijn heel aangenaam in die periode. En als het weer niet tegenzit kun je ook naar Sequoia en Yosemite. Maar als je pech hebt valt er sneeuw en kun je alleen met sneeuwkettingen om het park in.
Je zou kunnen denken aan een rondje vanuit LA met Death Valley, Joshua Tree en San San Diego, Las Vegas, etc.

Maar zoals je hierboven ziet is er in Washington en Oregon ook genoeg te doen. Ik zou zeker iets meer doen dan alleen de steden die je noemt.

Marianne
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Bericht door Neil mcauly »

Seattle is een toffe stad. Er zijn zoveel leuke dingen te doen maar 2 dingen die ik zeker terug zou doen als we terug in de buurt moesten zijn is Bill Speidel's Underground Tour en Boeiing factory tour.

Verder vele leuke dingen om te doen zoals bv: Pike place market, Columbia center (uitzicht over stad, minder volk dan Space Needle)...
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Bericht door Lennartc »

Seattle is leuk, maar niet zo groot als bijv. SFO of NYC.

Boeing tour is zeker leuk, de underground tour ook. De omgeving is echt adembenemend mooi. Met de Ferry naar de san juan islands of met de auto richting Forks en Kalaloch uitkijken over de stille oceaan.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Bericht door Martin & Marianne »

Is het bezoek aan Seattle ook in die 14 dagen inbegrepen of heb je meerdere dagen om - naast de bruiloft - iets van Seattle te zien?

Marianne
vogeltje
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Bericht door vogeltje »

Heel erg bedankt voor alle tips.
We zullen donderdags aankomen in seattle, vrijdag hebben we de bruiloft en vanaf zaterdag zullen we gaan rondtrekken.
We hebben besloten om in deze regio te blijven en volgend jaar zomer misschien richting californie te gaan.
Wij gaan nu onze trip plannen en zullen de tips zeker meenemen!
Meer tips zijn natuurlijk ook welkom.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Bericht door dutch_in_seattle »

Qua weer is het in maart/april in Seattle e.o. "hit or miss", zoals we hier zeggen. M.a.w., het kan prachtig lenteweer zijn, maar je kunt ook de hele tijd baggerweer treffen.
Vergeet ook niet naar de Olympic Peninsula te gaan. De stranden daar zijn echt uniek. Ik vind zelf Rialto Beach ge-wel-dig. De Dungeness Spit is ook heel bijzonder.

Succes met je planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Eerste keer Seattle 2018, wat te doen?

Bericht door K&N »

In de omgeving van Seattle is genoeg te zien en te doen. Olympic NP. Mt. St Helens, Mt. Reinier, Boeing Factory, Seattle zelf. Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2013. Toen reisden we van San Francisco naar Seattle. Misschien kun je er dingen uit halen die jullie leuk vinden. Veel succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer