Reis mariahelene78: Alaska 2018 auto/camper + route.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
mariahelene78
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis mariahelene78: Alaska 2018 auto/camper + route.

Bericht door mariahelene78 »

Goedemorgen, we hebben eindelijk besloten om in 2018 naar Alaska te gaan in de periode juli/augustus. Ik heb me ondertussen aardig ingelezen, maar blijf het lastig vinden om bepaalde keuzes te maken. We hebben inmiddels de vliegtickets geboekt, maar voor de rest ligt alles nog open. Volgende week heb ik een weekje vrij, dus wil dan de route gaan bepalen en het besluit nemen om een auto of camper te huren.

Mijn vragen tot nu toe:
- waarom hebben jullie besloten om met een auto of camper te gaan? Voordelen/nadelen?
- en zien jullie nog mogelijkheden om zowel de Denali Highway als Fairbanks (Richardson Highway te rijden) in drie weken tijd? Met daarin ook Seward, Homer, Valdez, Wrangel, Denali, of zullen we dan toch een keuze moeten maken. Zo ja, wat zijn jullie meningen daarover?

Ik heb inmiddels ook al wat reisverslagen doorgelezen, waarvoor jullie dank, daar is heel veel informatie uit te halen.

Groeten, Marleen
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door ingrid14 »

mariahelene78 schreef:
ingrid14 schreef:Je zal geen spijt krijgen van een reis naar Alaska!

Met 3 weken zou ik me denk ik enkel tot Alaska beperken.

Voor mij zou Wrangell St Elias een MUST zijn.

Voor Keflavik is 1,5 u voldoende tijd voor een overstap maar ik twijfel over Seattle, die luchthaven is toch wel groter.

Groetjes,

Ingrid
Hallo Ingrid en medelezers, ik ben nieuw op dit forum en breek even in :shock: . Ingrid, wij willen graag gebruik maken van jouw reisplan in 2014 met de volgende wijzigingen: dag 7 in Homer eruit, 1 dag extra in denali, dag 14 en 16 eruit in fairbanks, dag 23 eruit in Valdez, en dag 26 eruit in anchorage. Is dit alles nog steeds te doen op deze manier? Alvast bedankt voor je reactie! Groetjes, marleen
Dus dat wordt dan zoiets:
1. naar Anchorage
2. Anchorage - Seward
3. Seward
4. Seward
5. Seward - Homer
6. Homer
7. Homer - Soldotna
8. Soldotna - Wasilla
9. Wasilla (dag Knik Glacier)
10 Wasilla - Denali
11 Denali
12 Denali
13 Denali - Fairbanks
14 Fairbanks - Chena Hot Springs - Fairbanks
15 Fairbanks via North Pole naar Paxson
16 Paxson - Chitina
17 Chitina - Mc Carthy (met vliegtuig)
18 Mc Carthy
19 Mc Carthy (met vliegtuig tot Chitina) - Valdez
20 Valdez
21 Valdez - Sutton
22 Sutton - Anchorage
23 Anchorage naar huis

Dat is ook prima te doen hoor.

Als je Fairbanks wilt en de Denali Hwy dan zou ik tot Fairbanks rijden en dan terugrijden tot bij Denali en daar de Denali Hwy nemen. Het bovenste deel van de Richardson Highway zou ik dan niet doen.

Op zich is de stop in Soldotna geen must. Je zou ook in 1 rit van Homer naar Wasilla kunnen rijden.
Ook de volle dag rond Wasilla zou je uit de route kunnen laten.

Voor Wrangell St Elias zou ik eerst boeken. Dan kan je zien als er nog plaats is op de dagen dat jij er wilt gaan. Moest er op die dagen niets vrij zijn dan zou je ook eerst naar Valdez kunnen gaan en daarna naar WSE.

Auto/camper: voor mij is die keuze gemakkelijk, ik zou niet weten hoe met een camper te rijden vandaar dus auto en hotel/motel

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door biebyip »

Eens met Ingrid. In onze route hadden we Talkeetna toegevoegd en een iets andere verdeling van de Anchorage dagen, maar dit is wel het rondje waarop je veel ziet en de tijd kunt nemen om van Alaska te genieten.

Belangrijkste is, zoals Ingrid ook al zegt, de vlucht en hotelkamer in Kennicott te boeken. Als dat vast staat kun je de route eromheen maken; in andere plaatsen heb je meerdere plekken om te overnachten, maar in McCarthy/ Kennicott niet zo veel.

Camper of auto? Het is een eeuwige discussie. Wij hebben altijd voor auto en hotels/b&b’s/AirBnB gekozen omdat ik liever een personenwagen rijd en parkeer dan een camper en veel waarde hecht aan ruimte, bed en douche. Bovendien is mijn ervaring dat ik de hele reis toch van te voren al had bedacht en geregeld, waardoor het argument ‘ga maar rijden en zie maar waar je uitkomt’ voor ons niet van toepassing was. Maar nogmaals, het is wat bij jou past; ik heb ook reisverslagen gelezen van mensen met een camper waarvan ook ik dacht ‘jee, wat gaaf’;)

Veel plezier met je voorbereidingen!
mariahelene78
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door mariahelene78 »

Hoi Ingrid en Biebyip,

Heel erg bedankt voor jullie feedback, @Ingrid je planning zoals hieronder zou dan kloppen ja. Maar inderdaad blijft de Denali Highway door mijn hoofd spoken :wink: . Ik denk dus dat ik jullie advies opvolg om vanaf Fairbanks terug te rijden naar de Denali Highway. Dit is goed te doen qua afstand en tijd? Ik meen namelijk ergens gelezen te hebben dat de eerste overnachtingsmogelijkheden aan de kant van Paxson liggen. We zouden dan in 1 dag vanaf Fairbanks tot 20 miles vanaf Paxson moeten rijden. (ligt misschien ook aan de toestand van de Denali Highway) Ik heb inderdaad ook al gekeken naar de overnachtingen in Mc Carthy en ga dit zo snel mogelijk vast leggen. Ik vind het ook zo lastig om keuzes te maken, vandaar erg blij met jullie hulp. Het is voor ons sowieso de 1e keer dat we zelf alles regelen, voorheen altijd via reisorganisatie. Groetjes, Marleen
mariahelene78
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door mariahelene78 »

Nou, gelijk weer aan het schrijven gegaan, dit is er nu uit gekomen qua route:
Ingrid en biebyip, zouden jullie nog 1 keer willen kijken/lezen voor verbeteringen? Of iets aanpassen? We hebben inmiddels besloten om met auto te gaan.

1. Adam - anchorage
2. Anchorage - seward
3. Seward boottour
4. Seward harding icefield
5. Seward - Homer
6. Homer berenexcursie
7. Homer (back up slecht weer berenexcursie)
8. Homer - wasilla
9. Wasilla knik glacier
10. Wasilla - denali Np
11. Denali Np
12. Denali Np
13. Denali Np - fairbanks
14. Fairbanks - cantwell- paxon
15. Paxon - chitina vlucht om 17.00 uur naar mc carthy
16. Mc carthy gletsjerwandeling
17. Mc carthy bonanza
18. Mc carthy mijn Tour vlucht van 2.00 naar chitina - Valdez
19. Valdez boottour
20. Valdez
21. Valdez - Sutton
22. Sutton - anchorage
23. Anchorage - Adam
24. Thuis :thumbup:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door ingrid14 »

Voor 1 overnachting zou ik niet naar Fairbanks rijden.
Je hebt er dan maar maximum enkele uurtjes en de volgende dag is het een heel lange rit tot Paxson.
(stel je overigens niet te veel voor bij Paxson, het is gewoon een kruispunt van 2 wegen, geen stadje of zo)

Ik zou die nacht dan eerder gebruiken voor een stop in Talkeetna of nog eerder voor Anchorage. Er zijn daar best wel fijne dingen te doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
mariahelene78
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door mariahelene78 »

@ingrid, zit wat in ja, ik had fairbanks nog achter de hand gehouden voor als de denali highway slecht begaanbaar zou zijn vanwege de weersomstandigheden. Ik ga nog even kijken of ik daar een extra dag in kan plannen of dat ik toch besluit om fairbanks eruit te laten. Ik had idd gelezen dat paxon zelf niet veel is, maar langs de denali highway zit een "logde" welke ik benaderd heb voor overnachting, die omgeving zag er erg mooi uit. De aanvraag voor mc carthy is de deur uit, dus hopelijk is dat snel rond. Verder heb ik grotendeels gebruik gemaakt van jouw route en verslagen, echt heel fijn, zeker voor een beginneling zoals wij! Groetjes, Marleen
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door biebyip »

Ziet er goed uit, al kan ik me vonden in de opmerkingen van Ingrid. Ik vond zelf 2 nachten Valdez genoeg, je zou daar een nacht van kunnen inruilen voor Anchorage. Als je op zaterdag in Seward bent, kun je de wandeltocht naar de gletsjer onder begeleiding lopen. En sommige cruises hebben op ‘black friday’ een aanbieding waardoor de boottocht iets minder duur is.

Als het de eerste keer is dat je zelf boekt, dan is Alaska een goede start. De route is overzichtelijk, je hebt beperkte keuzes en de kans is reeel dat je in (een van de) de verslagen van Ingrid, Kalaman, mijzelf en/of een andere Alaskareiziger je de bestemming, route of overnachtingslocatie al tegenkomt.

Voor de rest; heb je al een Milepost? Ik vond deze onmisbaar. Niet alleen geeft deze elke bocht in de weg met parkeerplaats aan, zodat je weet wanneer je naar de wc kunt of wanneer er een picknicktafel staat, maar er staan ook alle overnachtingsplekken in.
Veel plezier met je voorbereidingen!
mariahelene78
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door mariahelene78 »

Ik heb al jullie verslagen al meerdere malen doorgelezen en de milepost inderdaad ook in huis. Valdez heb ik zojuist weer bekeken of daar idd niet iets tussen uit kan, en daarna las ik jouw berichtje. Ik ben er toch bijna zeker van dat ik fairbanks erin laat voor 1 nacht, zoals ik noemde voor als de denali highway slecht is. Ik zie nu ook dat we idd op zaterdag in seward zijn, niet zo gepland maar komt dus goed uit voor de tocht. De black friday tip is ook een goede, ga ik in de gaten houden! Ik heb zojuist ook bevestiging van het verblijf in de logde in kennicott, dus dat is in ieder geval geregeld. Verder zit ik al op air b&b te neuzen, en ik moet me nog verdiepen in Denali, bus tour enz. De voorbereidingen zijn al super leuk, en ik zie zoveel prachtige foto's voorbij komen, heb er nu al zin in! Groetjes, Marleen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door jojostravelusa »

Misschien heb je inmiddels je keuze al gemaakt, maar voor ons gaat er niets boven een camper. Wij zijn deze (vroege) zomer door Yukon en Alaska getrokken en dat is ons super bevallen. Wij waren met z'n tweeën en hadden een truckcamper gehuurd bij Canadream in Whitehorse. Die is maar geschikt voor 2 volwassenen en evt 1 kind. Als je met meer bent moet je een grotere camper huren en daarmee zou ik niet zo snel door Alaska rijden. De wegen zijn vaak niet optimaal en dan heb je best veel last van het lawaai van rammelende potten en pannen in het woongedeelte. In de truckcamper hoor je niets, omdat er geen doorgang is. Ideaal!
Ik zag dat je het over de Denali Hwy had. Dat is nou net een weg waar je met een huurcamper niet overheen mag. Maar, wij hebben het niet gemist. Er is zo veel ander moois te zien :D .
Wie weet vind je in ons verslag ook nog iets waar je wat aan hebt.
mariahelene78
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door mariahelene78 »

Hoi Jojostravelusa,

We hebben inderdaad al een keuze gemaakt voor auto en diverse overnachtingen zijn geboekt. Ik heb jullie reisverslag zojuist doorgelezen en ben nu aan het puzzelen met een evt. overnachting in Silver Salmon Creek, de beren excursie en overnachtingen in Homer zijn namelijk nog niet geboekt, zo pik ik uit elk reisverslag toch weer leuke tips, dus dank je wel voor je reactie! Groetjes, Marleen
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi,
wij gingen in juni 2016 naar Alaska, misschien heb je dus ook nog iets aan ons verslag :-)
Wij hebben er van genoten en ik heb nog altijd heimwee naar Alaska.
(we hadden wel erg veel geluk met het weer)
http://reisverhalen7.webs.com/alaska-2016

Een highlight voor ons was de Denali Highway (een weg die trouwens heel goed licht) - dat had ik niet willen missen.

Een (dure) beren vlucht vanaf Homer was de moeite maar we hebben al zo vaak beren gezien (oa zalmen vangend bij fish creek by Hyder in het tipje van alaska) dat we het prijs-kwaliteit te duur vonden, achteraf gezien.
De cruises vanaf Valdez en Seward waren beide prachtig.
En dan Wrangell-St elias en Kennicott lodge: dat was echt "heaven on earth"...
Wij vonden 3 nachten Valdez ideaal, met die cruise ben je een dag bezig en er is veel te zien in Valdez.
mariahelene78
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door mariahelene78 »

Hi Tipsy_1

Wij hebben nog niet veel beren gezien dus voor ons echt wel een must als we daar toch zijn. Denali Highway zit in de route, we zijn heel benieuwd! De boottocht in Valdez is geboekt, in seward wachten we nog even tot een evt. aanbieding. Verder ben ik me nu aan het verdiepen in de bussen in Denali en de autohuur. Met name dat laatste is nog wel een ding, behoorlijke prijzen! Ik ga jullie verslag nog even rustig doorlezen, dank je wel voor je enthousiaste reactie! Groetjes, Marleen
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door Tipsy_1 »

Die beren kom je "zo" normaal gezien ook wel tegen hoor in Alaska. Zeker in Denali ;-) Wildlife genoeg overal :-)
(wij zagen nog meer beren tijdens onze Canada reizen versus Alaska eigenlijk)
mariahelene78
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door mariahelene78 »

Mmm, wij zijn 1 keer in Canada geweest maar toen ook "maar" twee keer een beer gezien, dat vonden we wel heel gaaf vandaar ons enthousiasme. Nu nog meer zin in Alaska :thumbup:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Alaska 2018 auto/camper + route

Bericht door Tipsy_1 »

Onze trip naar die beren kostte ongeveer 650 dollar per persoon als ik me goed herinner. De toch met het vliegtuigje er naar toe was ook heel knap, met spectaculaire landschappen bij lake clark NP.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis mariahelene78: Alaska 2018 auto/camper + route.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben, buiten Lake Clark, ook wel beren gezien, maar dat was toch een heel andere ervaring. Die zie je vanuit de auto, of op afstand. In Denali zelfs op grote afstand. Wij stonden er midden tussen en konden ze van zo dichtbij zien. Ongelooflijk. Echt een van onze allermooiste ervaringen ooit. Er wordt daar ook met zo veel liefde en respect voor de natuur en de dieren gesproken en gewerkt. En als gast word je enorm in de watten gelegd. Maar er hangt wel een prijskaartje aan, dat wel :sadcry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer