Kleding advies Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Kleding advies Yellowstone

Bericht door MikeAmerika »

Zaterdag begint onze 2e reis naar Las Vegas. Vanaf maandag zijn we 4 nachten in Yellowstone. Vandaag is het nog zo'n 20 graden. maar wanneer wij aankomen geven de voorspellingen aan dat het niet warmer dan 10 graden word met minimum temperaturen van -6 met kans op sneeuw! Nu hebben we een wind en waterdichte jas bij.

Hebben jullie deze omstandigheden al een keer meegemaakt en wat raden jullie aan wat voor kleding mee te nemen? Muts/jas/handschoenen? Of daar eventueel kopen?
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kleding advies Yellowstone

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben tweemaal in september daar geweest en vooral de ochtenden waren heel koud zo rond het vriespunt. Ik kleed me altijd in lagen. Gedurende de dag kan het toch weer opwarmen en ook als je wandelt kun je het warm krijgen. In de ochtend had ik een windjack en een vest aan. Dus ik kon, naarmate de temperatuur steeg, steeds een laag verwijderen en in de auto leggen. Handschoenen kunnen handig zijn als je een koukleum bent maar ik had dat niet bij en mistte dat ook niet. Net zo min als een muts of sjaal.

De geysers geven overigens ook best wat warmte af.

Benader het gewoon hetzelfde als je hier zou doen. Hoe ga je hier naar buiten als het 3 graden is?
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Kleding advies Yellowstone

Bericht door markro »

Als wij naar een gebied vertrekken waar het kouder kan zijn, gaan de handschoenen, sjaal en muts mee, evenals een dun windjack en vest.
Mochten wij iets tekort komen, dan is daar alles te koop. Zo hebben wij wel eens een sweatshirt gekocht met print en dat is een leuke souvenir.
En neem zodanig kleding mee, dat je die in lagen kan aantrekken/uitdoen. Een afritsbroek is ook prettig, 's ochtends de pijpen eraan, later op de dag de pijpen er weer vanaf en in de rugzak.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Kleding advies Yellowstone

Bericht door troetelbeer79 »

Wij zijn ook meerdere keren in Yellowstone geweest in september en oktober (6x) en wij hebben van alles bij aan kleding. De eerste 2 jaren konden we overdag gewoon met 3kwart broek en shirt lopen. Het derde jaar hadden we lichte sneeuw. Het jaar 4 weer de 3kwart broek en shirt. Jaar 5 had ik liever een lange broek aan, maar mijn man is geen koukleum en liep gewoon in 3kwart broek rond. Vorig jaar (jaar 6) hadden we serieuze sneeuw waarbij wegen afgesloten werden. Toen was onze meegebrachte winterjas wel heel erg welkom! (hadden we bij omdat we in Canada de Athabasca-glacier een stuk beklommen hadden met een gids). Eerdere jaren hadden we handschoenen, sjaal en muts ook bij en die hebben we af en toe gebruikt, maar vorig jaar hadden we het écht nodig. Ik zou serieus warme(re) kleding en eventueel een dikkere jas meenemen, want in Yellowstone weet je het gewoon nooit...
Wij gaan ook dit jaar weer naar Yellowstone, weer begin oktober en hoewel we dit jaar geen Athabasca-glacier-wandeling in Canada op het programma hebben staan, gaat de winterjas echt wel weer mee!
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kleding advies Yellowstone

Bericht door WeernaardeVS »

Gelukkig hebben wij het niet zo koud meegemaakt in Yellowstone, maar wel op andere plekken.
Toen wij een paar jaar geleden begin juli in Yellowstone waren was er nog net een behoorlijk pak sneeuw gevallen. 's Nachts was het behoorlijk koud, overdag in de zon prima te doen. 10 graden zegt niet alles. Als de zon schijnt, zonder wind, kun je soms rustig in je t-shirt lopen. Ook bij temperaturen rond het vriespunt.

Wat wij doorgaans in de koudere/wisselvalligere gebieden aantrekken:
t-shirt (meestal wol / sneldrogend sportshirt)
fleecevest/trui
winddichte softshelljas of waterdichte goretexjas.

Is het heel koud, dan gaat er vaak onder het t-shirt nog een extra laag (mouwloos sporthemd) of overheen (bij ons vaak een dun wollen shirt met lange mouwen). Als naar gelang de activiteit en weersomstandigheden maken we combinaties. Soms hebben we 's ochtends alles aan en 's middags alleen een t-shirt.

Wij hebben allemaal afritsbroeken. Ik heb zelf ook een softshellbroek, maar heb die alleen aan bij temperaturen rond het nulpunt of 10 graden en zware wind. Benen krijgen het minder snel koud doordat je meestal loopt. Eventueel kun je een lange skionderbroek meenemen om onder je gewone broek te doen, als je bang bent het koud te krijgen. Ook een regenbroek bij sneeuw/regen/harde wind helpt.

Ik zou zeker handschoenen meenemen, tenzij je normaal ook nooit handschoenen draagt. Een buff is ook handig. (zo'n ding: https://www.bever.nl/p/buff-original-me ... olour=2296. Er zijn ook luxe uitvoeringen van wol en weet ik wat nog meer, maar dit is het idee). Die buff kun je als muts, sjaal etc. gebruiken en weegt bijna niets. Verder zal er aan je jas ook wel een capuchon zitten.

Toen wij in Yellowstone waren hebben we eigenlijk geen last gehad van wind, maar ik heb geen idee hoe dat in september is. Laagjes dragen is altijd prima en als je een wind - en waterdichte jas bij je hebt kom je volgens mij heel ver. Veel plezier!
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Kleding advies Yellowstone

Bericht door Marco en Cindy »

Wij hebben vorig jaar 12 september 20 cm verse sneeuw gehad in Yellowstone. De dag ervoor nog ruim 20 graden en 3 dagen verder weer bijna 30 graden. Wij houden gewoon iedere reis rekening met temperaturen die ver uiteen kunnen lopen. Je gaat immers meerdere weken op pad en je trekt rond. En dus moet je rekening houden met grote verschillen.

Vandaag stormt het hier in Nederland en eind volgende week wordt nu al weer 25 graden zeggen de voorspellingen. dat dus in ons eigen kleine landje in anderhalve week tijd. In de VS ga je rondtrekken, klimmen en dalen dus de kans op verschillen wordt alleen maar groter. In de reacties hiervoor zijn meer dan genoeg adviezen gegeven hoe je te kleden. Maar je zult nu eenmaal moeten inpakken voor alle omstandigheden. Of bereid zijn daar kleding aan te schaffen. Wat trouwens ook niet altijd een straf is hoor gezien de nu gunstige wisselkoers! :wink:
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
MikeAmerika
Amerikafan
Berichten: 197
Lid geworden op: 18 nov 2014, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kleding advies Yellowstone

Bericht door MikeAmerika »

Thanks voor de reacties!
Volgens voorspellingen word het max een graad of 3 en minima -10 graden volgende week.
De winddichte jas, fleecetrui en thermoshirt zitten in de koffer en we gaan ons kleden in lagen.
Ben benieuwd of er een pak sneeuw komt te liggen!
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Kleding advies Yellowstone

Bericht door Marco en Cindy »

Weet niet of je al eerder in Yellowstone bent geweest, maar Yellowstone in de sneeuw is ook wel heel erg mooi! Zeker als je Yellowstone al eens eerder bezocht hebt. Waarbij de sneeuw vooral gaat helpen is het spotten van wild. Alle dieren steken bijzonder goed af tegen de witte achtergrond en ondergrond.

Een goede vlucht en een hele mooie reis!
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer