Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Anne-Marie »

Hallo Allemaal,

Dit wordt onze negende reis naar Amerika. Iedere keer haal ik ontzettend veel tips van het forum. Deze keer willen we (mijn man, ikzelf en onze dochter) een rondje maken van San Francisco naar Seattle en via de kust weer terug. De vliegtickets en huurauto zijn intussen geboekt. We gaan op 16 juli heen en vliegen op 9 augustus weer terug. We hebben een eerste opzet gemaakt:

Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Lassen Volcanic NP
Dag 5 Lassen Volcanic NP - Crater Lake NP
Dag 6 Crater Lake NP
Dag 7 Crater Lake NP - Painted Hills (eind van de middag bezoeken voor het mooiste licht)
Dag 8 Painted Hills - via Shaniko Ghost Town en /of de Timberline Lodge naar Silver Falls SP
Dag 9 Silver Falls SP
Dag 10 Silver Falls SP - Portland
Dag 11 Portland
Dag 12 Portland - via Columbia River Gorge met o.a. Multnomah Falls naar Cascade Locks
Dag 13 Cascade Locks - Mount St. Helens
Dag 14 Mount St. Helens - Mount Rainier
Dag 15 Mount Rainier - Seattle
Dag 16 Seattle
Dag 17 Seattle - via Port Townsend (Whalewatchen) naar Port Angeles
Dag 18 Port Angeles
Dag 19 Port Angeles - Forks
Dag 20 Forks - Quinault
Dag 21 Quinault - Astoria - Ecola SP (daar in de buurt surfen?) - Cannon Beach
Dag 22 Cannon Beach - Cape Meares - Seal Lion Caves- Florence (daar in de buurt paardrijden op het strand?)
Dag 23 Florence (met een sandbuggy door de Oregon Sand Dunes) - Coos Bay - Crescent City
Dag 24 Crescent City - Redwoods SP - Fort Bragg
Dag 25 Fort Bragg - San Francisco International Airport (18.30 uur vlucht naar Amsterdam)

Graag jullie mening over de route. Ook tips voor leuke overnachtingen zijn welkom.

Alvast bedankt, Anne-Marie
Laatst gewijzigd door Anne-Marie op 06 sep 2017, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis San Francisco - Seattle - San Francisco 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt mij een mooie route! Is er een reden voor de volle dag Crater Lake en maar 1 nacht Lassen? Ik zou dat zelf net andersom doen.
Het lijkt me niet handig om vanuit Fort Braggs naar SF te rijden als je diezelfde dag nog moet vliegen. Plan de dagen SF op het eind.
De tijd voor Mt Rainier is niet ruim.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor de Redwoods en Painted Hills en Crater Lake, en ons 2006-verslag voor Olympic, Lassen etc.

Marianne
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Reis San Francisco - Seattle - San Francisco 2018

Bericht door Anne-Marie »

Dank je wel Marianne. We dachten dat Lassen misschien tegen zou vallen, omdat we al in Yellowstone geweest zijn, maar ik ga het op mijn gemak nog eens bekijken en jullie reisverslagen lezen. We vliegen pas laat op de dag terug, vandaar het idee om meteen terug te rijden naar het vliegveld. Daar hebben we dus de hele dag de tijd voor en dan hoeven we San Francisco zelf niet meer in. Zo winnen we weer een dag ergens anders.
Gebruikersavatar
K&N
Amerikakenner
Berichten: 556
Lid geworden op: 29 sep 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door K&N »

Mooie route en op zich goed te doen. Be het met Marianne eens, neem wat meer tijd voor Lassen. Een dag Crater Lake is ruim voldoende. Misschien kun je ook nog tips halen uit ons reisverslag van 2013 San Francisco - Seattle. Veel succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Almere vak V »

Ik zou San Francisco aan het eind plakken. Dan ga je iets relaxter weer het vliegtuig in. Silver Falls is erg gaaf. Maar zou je ook in een dag kunnen doen. Rond Mount Hood zou ik wat meer tijd nemen. Prachtige omgeving.

Maar zoals met alles, het ligt er heel erg aan hoe je naar bepaalde dingen wilt kijken hoe je ze wilt ervaren. Mooi voorbeeldje was met onze (gehandicapte) dochter toen we voor het eerst naar Seattle gingen. Ze had al maanden de mond vol over de Space Needle. Ik uitgezocht hoe we haar in de rolstoel boven kregen en daar reserveringen gemaakt om te eten. Parkeer ik mn auto voor de Space Needle zegt ze, in de auto zittend, ik heb het gezien, gaan we nu naar Oregon?? Sta je dan met je goeie gedrag...

Ik kan uren bij onze vrienden, die wonen halverwege Mount Hood, achter op de porch zitten en naar Portland zitten staren. Magnifiek gezicht. Kan uren ronddwalen op Mount Hood en genieten van de vergezichten, niemand tegenkomen, de ongelooflijke rust ervaren. Om dan in de avond met 25.000 andere idioten in het Moda Center de Blazers naar een overwinning te schreeuwen.

Doe vooral wat je gevoel je ingeeft. Hou je programma flexibel. Beter een keer terugkomen dan hijgend in het vliegtuig op de terugweg zitten niet meer wetend van voren dat je achter ook leeft. Wij zijn inmiddels tientallen keren in Oregon/Washington geweest. En ik kan je vertellen, het verveeld nooit!
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Anne-Marie »

Weer genoeg om over na te denken. Dank jullie wel. Klaas ik heb jullie prachtige reisverslag gelezen en er al veel tips uitgehaald. Nog genoeg tijd om alles op een rijtje te zetten. Heerlijk die voorpret :D
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door ingrid14 »

Mooie plannen hebben jullie.

Ik zou ook een 2 nachten voor Lassen doen en 1 voor Crater Lake.

Vergis je niet met de ritten op dag 24 en 25.
Wij gingen in 2016 van Eureka via Avenue of the Giants (prachtig) naar Fort Bragg. Vanaf dat je de 101 verlaat, schiet het niet meer zo op. Eerst ga je via ontelbare bochtjes naar de kust en dan verder naar Fort Bragg. Overal maar 1 rijvak per rijrichting. Wij kwamen al laat aan bij Fort Bragg (en jullie komen nog van verder op deze dag)

Zelfde opmerking over dag 25. Baan met 1 rijvak. Erg mooi maar het vlot niet erg.
Je moet dan ook nog helemaal door SF om bij de luchthaven te geraken. Als er iets tegen zit met het verkeer wordt het krap om op tijd daar te zijn.

Misschien heb je iets aan ons verslag van 2016. Wij gingen toen van Seattle naar SF.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
nien1!
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door nien1! »

Mooie route! Lassen vonden wij een mooi park. Als jullie van wandelen houden is de wandeling naar Lassen Peak erg mooi om te doen. Daar ben je dan sowieso een halve dag mee kwijt.

Wij hebben afgelopen zomer een zelfde soort route gedaan, alleen dan wel one way: van Seattle naar San Fransisco.
Ook ons advies zou zijn om de laatste dag niet vanuit Fort Bragg naar het vliegveld in SF te rijden. Deze route duurt lang (wel mooi) en vraagt genoeg tijd.
Wij reden van Redwood National Park naar Fort Bragg en kwamen hier aan het einde van de middag aan. De volgende dag hebben we vanuit Fort Bragg naar Petalua gereden (uurtje boven San Fransisco) en daar hadden we zeker 5/6 uur voor nodig. We hebben weinig stops gemaakt. Met deze ervaring zou ik de gok niet nemen om op dezelfde dag het vliegtuig te halen.
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
WimrEm
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 apr 2012, 09:13
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door WimrEm »

Mooie route maar sluit me bij de andere reacties aan. Fort Bragg naar SFO in 1 dag zou ik ook niet doen. Ben net weekje terug en ben ook vanaf de 1 naar de 101 gegaan. Als je dan ook nog naar het vliegveld moet, verkeersdrukte San Francisco, auto inleveren, inchecken, etc. Teveel onzekere factoren. Het kan ook allemaal meezitten maar die zekerheid heb je niet. Mijn auto kwam vorige week bij inleveren niet voor in het systeem. Zomaar 30 minuten kwijt.
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Anne-Marie »

Dank je wel voor jullie input. We gaan de laatste dagen nog eens goed bekijken, zodat we de laatste nacht al in de buurt van San Francisco slapen. We slapen dan niet in San Francisco zelf. We vliegen pas 's avonds terug, dus we hebben de hele dag de tijd om op plaats van bestemming te komen. Waarschijnlijk slaan we het laatste stuk via Fort Bragg over. Manlief is al niet zo'n kustmens, dus die heeft na een paar dagen al genoeg gezien. Het blijft toch keuzes maken. Er is zoveel te zien.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door michelly »

Ik ben niet bekend met je hele route maar ik zou sowieso een dag extra Mt Rainier doen. Dat vonden wij afgelopen zomer zo fantastisch mooi. Olympic daarentegen mag wel een dagje minder in mijn optiek, vonden wij een beetje tegenvallen. Hier ons verslag.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Old Faithful »

Ik vond Olympic N.P. niet tegenvallen, maar ik kan de opmerking van michelly hierboven wel begrijpen. Het park is afwisselend maar in mijn ogen niet spectaculair. Een extra dag bij Mount Rainer kun je heel goed gebruiken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Sonnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 jun 2017, 15:44

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Sonnie »

Afgelopen zomer zijn we van Vancouver naar LA gereden. Dus aardig wat overlapping met deze reis. Ik kan verklappen dat het zeker gaat bevallen! :thumbup:

Een paar opmerkingen:
* Dag 2/3 Wil je Alcatraz bezoeken in SF, reserveer dit ruim van tevoren! Kaartjes daar kopen wordt lastig. Wij kochten ze een maand voor vertrek en toen waren veel tijdstippen al uitverkocht.

* Dag 6 Lassen NP zijn we niet geweest, maar aan een volle dag Crater Lake NP hadden we genoeg (oa Garfield Peak beklommen). Het moet natuurlijk wel mooi weer zijn voor de mooiste plaatjes, maar dat hou je altijd. Dus misschien de tips volgen en een extra dag Lassen NP plannen?

* Dag 12 Portland - via Columbia River Gorge met o.a. Multnomah Falls naar Cascade Locks. Dit is een aanrader, hopelijk is de natuur dan alweer een beetje hersteld van de branden.

* Dag 14/15 Mount Rainier is erg mooi, wij hadden werderom aan een lange dag genoeg (oa watervallen bezocht, van Paradise Ranger Station naar Panoramic Point gelopen, de Skyline Loop Trail kon niet ivm veel sneeuw). Ook leuk is de Grove of the Patriarchs. Dus met op tijd opstaan kom je een heel eind. Als jullie dag 13 Mt St Helens bekijken en dag 14 doorgaan naar Mt Rainier en dag 15 pas laat naar Seattle vertrekken heb je aan anderhalve dag wel voldoende lijkt mij.

* Dag 24 Crescent City - Redwoods SP - Fort Bragg lijkt mij erg lang. Wij hebben gem. 200 km per dag gereden, dat beviel prima. Wij zijn van Crescent City naar Eureka gereden en hebben die dag Redwoods SP bezocht. Dat is prima te doen. De dag erna gingen we (net als Ingrid) van Eureka, via Avenue of the Giants naar Fort Bragg. Vanaf dat je bij Leggett de 1 pakt volgen er inderdaad heel veel bochten! Qua tijd kan het wel, maar dan hou je erg weinig tijd over om van de mooie Redwoods te genieten. Wij zijn totaal vier dagen in de omgeving van de Redwoods geweest, misschien veel, maar wat mij betreft de moeite waard! Boy Scout Trail! :thumbup:

* Dag 25 Fort Bragg - San Francisco hebben wij ook gedaan en dat was de enige dag die we te lang rijden vonden. Ook hier geldt: oneindig veel bochten. Dit is op de kustroute, aangezien wij die dag ook nog aardig wat bezocht hebben was dat iets te veel. Goed idee dus om ipv via de kust de 101 te pakken.

Veel plezier alvast!
Firsttimer2019
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2019, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Firsttimer2019 »

Anne-Marie schreef:
13 okt 2017, 13:28
Dank je wel voor jullie input. We gaan de laatste dagen nog eens goed bekijken, zodat we de laatste nacht al in de buurt van San Francisco slapen. We slapen dan niet in San Francisco zelf. We vliegen pas 's avonds terug, dus we hebben de hele dag de tijd om op plaats van bestemming te komen. Waarschijnlijk slaan we het laatste stuk via Fort Bragg over. Manlief is al niet zo'n kustmens, dus die heeft na een paar dagen al genoeg gezien. Het blijft toch keuzes maken. Er is zoveel te zien.
Hallo, hoe is jullie reis bevallen? Hoe hebben jullie overnacht? Motels/hotels van te voren gereserveerd? Of op de bonnefooi?
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Anne-Marie »

Wat een ontzettend mooie reis is dit geweest. Vooral Oregon heeft ons hart echt gestolen. We hadden alles van te voren gereserveerd. Vooral de Airbnb's zijn goed bevallen. Zaten echt pareltjes tussen. Voor wie interesse heeft ons reisverslag van deze reis http://famkauffeld.nl/Amerika_2018.php
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Almere vak V »

Anne-Marie schreef:
13 mar 2019, 15:09
Vooral Oregon heeft ons hart echt gestolen.
Mooi om te zien dat jullie op zoveel plekken zijn geweest die ook ons hart hebben gestolen in Oregon. En dan heb ik het niet alleen over de natuur. De A&W in Stayton blijft voor ons vaste prik als we "thuis" zijn.
Anne-Marie
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 sep 2009, 16:47

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Anne-Marie »

Wij vonden die A&W ook geweldig om mee te maken. Hadden daar in de buurt ook een paar dagen een geweldige Airbnb. Zo'n lieve mensen en mooi appartement op een prachtige plek op een heuvel met een geweldig uitzicht. Eigenaresse kwam vers geplukt fruit en versgebakken brood brengen en tegen de avond kwamen ze onze dochter vragen of ze op hun wedstrijdpaard wilde rijden. Zou er graag nog eens terug willen. We hebben zoveel bijzondere mensen ontmoet tijdens deze reis. Dat maakte het denk ik zo speciaal.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door Almere vak V »

Anne-Marie schreef:
18 mar 2019, 10:25
prachtige plek op een heuvel met een geweldig uitzicht
Willamette Valley is een prachtige plek. Wij hebben een paar jaar geleden "moeten" kiezen tussen grond kopen in de Valley of op Mt Hood. Uiteindelijk voor dat laatste gekozen omdat we dat helemaal niet kennen in Nederland. Maar ik rij er nog steeds met heel veel plezier doorheen! Op weg van en naar Stayton... :wink:
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anne-Marie: San Francisco - Seattle - San Francisco 2018.

Bericht door SuperFieke »

Anne-Marie schreef:
13 mar 2019, 15:09
Wat een ontzettend mooie reis is dit geweest. Vooral Oregon heeft ons hart echt gestolen. We hadden alles van te voren gereserveerd. Vooral de Airbnb's zijn goed bevallen. Zaten echt pareltjes tussen. Voor wie interesse heeft ons reisverslag van deze reis http://famkauffeld.nl/Amerika_2018.php
Wij zijn een gelijkaardige route aan het plannen voor volgende zomer. Zou je nog over de linken beschikken van die airbnb's die je echte pareltjes vond?
Jullie reisverslag heb ik alvast opgeslagen. Bedankt alvast!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer