Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door winterpark »

SvenV schreef: Een paar dagen anders ingevuld.
Wat me opviel dat een paar campings echt heel populair zijn. Bvb op Ohanapecosh (toch geen kleine camping) waren er nog 6 plekken beschikbaar de dag dat de boekingen opengingen. En natuurlijk de cabins op Steep Ravine zijn quasi niet te boeken. 9 cabins, waarvan er 3 beschikbaar waren voor onze datum. Alles was in een flits weg, maar na 15 minuten popte er toch weer 1 als vrij op. Direct geboekt natuurlijk :wink: 8)
Hi Sven, even een vraag, ik zie dat die cabins 6 maanden van te voren boekbaar zijn. Weet jij vanaf hoe laat dat is Nederlandse tijd?
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door WeernaardeVS »

Volgens mij worden die cabins ook via reservecalifornia.com gereserveerd.
Daar kun je om 8.00 am PST reserveren. Op dit moment is dat bij ons 17 uur.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door jess85 »

Wij hebben vorig kaar groot deel van die route gedaan.
Vonden de kust van oregon prachtig. Bij cannon beach mooiste zonsondergang gezien.
Momenteel videos op youtube aan het plaatsen
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... T3NY0z7vo4

Op onze blog kan je dag tot dag lezen.
Je hebt niet zo veel tijd voorzien bij astoria / cannon beach. Wij vonden het daar heel mooi. Maar begrijp dat je keuzes moet maken. Probeer wel te genieten van de kleine plaatsjes zoals gold beach. Hebben we heerlijk gegeten.

Mt hood hebben wij ook van genoten. Maar je kiest voor columbia river gorge. Die hebben wij in 2014 gedaan (kan je ook op onze site terugvinden). Net als mt rainier.

Bij lassen volcanic hebben wij ook nog lava bends nm gedaan. Maar gezien je naar crater lake gaat moeilijk te combineren denk ik. In lassen volcanic ook mooie hike gedaan. Was wel druk in het weekend. Parkings stonden snel vol.

In redwoods kan ik de hike naar ferns canyon ten zeerste aanraden. Hebben ook gekampeerd. Van op camping vertrokken. Prachtige hike van een 15 km.

Yosemite kan ik de 4 miles trail of panorama trail ten zeerste aanraden. Voor pines cg moet je idd klaar zitten als ze vrijkomen. Ook zo gedaan vorig jaar.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet op 15 maart reserveren voor Yosemite. Om 15.00 uur. Ik raad altijd aan om een maand van te voren te oefenen, maar dat lukt nu niet meer. Lees je goed in. Zie bijvoorbeeld dit topic.
Wij stonden vorig jaar op North Pines, zie daarvoor ons verslag. We hadden een prachtige plek, maar alle Pines-campings zijn prima. Het belangrijkste is dat je een plek in de vallei hebt.

De PT en de 4MT zijn inderdaad aanraders. Allebei achterelkaar is ook een mogelijkheid. :wink: Dat scheelt weer een enkeltje met de bus. Wil je alleen naar beneden lopen dan moet je de bus naar Glacier Point op tijd reserveren.

Marianne
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door SvenV »

Hallo allemaal,
WeernaardeVS schreef:Met reservecalifornia.com de nodige problemen gehad
Dat ken ik, ik vind het ook niet zo'n geslaagde site om te boeken, maar uiteindelijk is het bij ons ook allemaal gelukt. Wanneer gaan jullie? Misschien staan we ergens op hetzelfde moment :)
winterpark schreef: Hi Sven, even een vraag, ik zie dat die cabins 6 maanden van te voren boekbaar zijn. Weet jij vanaf hoe laat dat is Nederlandse tijd?
Inderdaad om 17u, maar ik was wat in de war want enkele weken geleden was het om 16u, en dat was allebei 8 am PST. Iets met wintertijd ofzo?
jess85 schreef: In redwoods kan ik de hike naar ferns canyon ten zeerste aanraden. Hebben ook gekampeerd. Van op camping vertrokken. Prachtige hike van een 15 km.
Yosemite kan ik de 4 miles trail of panorama trail ten zeerste aanraden. Voor pines cg moet je idd klaar zitten als ze vrijkomen. Ook zo gedaan vorig jaar.
Bedankt voor de tips, en ja we moeten keuzes maken :(
Wij gaan ook vanop de Gold Bluffs camping te voet naar Ferns Canyon. Benieuwd!
Yosemite gaan we de Panorama Trail opnieuw doen. Die hebben we 2 jaar geleden ook gedaan. Met de hikersbus naar boven. We kijken er al naar uit!
Martin & Marianne schreef:Je moet op 15 maart reserveren voor Yosemite.
2 jaar geleden ook geprobeerd, maar toen niet gelukt. Mijn browser bevroor :( Maar ik ken het tabbladen truukje dus wel. Alleen weet ik niet of ik niet de luxe van de cabin en de lodge ga verkiezen. De rest van de reis kamperen we al, dus wel leuk om eens wat luxe te hebben :wink:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door WeernaardeVS »

Wanneer gaan jullie? Misschien staan we ergens op hetzelfde moment :)
Wij vertrekken op 12 juli en gaan 19 augustus weer terug. We zijn daardoor al op 15 juli in Yosemite en de 20e bij Lake Tahoe. Wij zijn net bij Mount Rainier weg als jullie komen, en komen na jullie in Redwood. Ook op Gold Bluffs :thumbup:
We volgen elkaar dus een beetje op.
Jullie hebben ook nog Mount Shasta en Cove Palisades ingepland. Dat slaan wij in principe over, je moet toch kiezen...

Succes met het boeken van de campground in Yosemite. Bij ons ging het heel soepel afgelopen maand. Nu volgende maand nog Tuolumne Meadows reserveren, maar als back-up hebben we al een plek bij June Lake.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door SvenV »

Grappig en spijtig dat we elkaar steeds zullen mislopen. Fijne reis gewenst alvast :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door SvenV »

Ik had een cabin met bad geboekt in White Wolf, maar begin deze week bericht gekregen dat ze eind juli deze gaan renoveren. Ik mocht de boeking omruilen naar een andere plaats in het park, aan dezelfde prijs.
Vermits wij richting Lake Tahoe rijden, is iets in de valley of aan de westkant van Yosemite niet interessant voor ons, dus ik heb de boeking geannuleerd en een overnachting in het El Mono motel geboekt in Lee Vining.
Ik weet niet of ze nu geen cabins hebben in White Wolf gedurende heel 2018, of misschien enkel gedurende een bepaalde periode.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door WeernaardeVS »

Toch jammer dat je niet in White Wolf terecht kunt.
Wij staan als het boeken lukt nog 2 nachten op Tuolumne Meadows.

Jij ook een fijne reis gewenst! Het is inderdaad grappig dat we elkaar steeds opvolgen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door SvenV »

Plekje 19 op de Lower Pines is binnen, gaan we toch ook daar kamperen :thumbup:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door WeernaardeVS »

Gefeliciteerd!

Dat plekje zat vorige maand ook in onze mand. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een plek op North Pines aan het water.

Tuolumne Meadows is ook gelukt bij ons vandaag. Er waren 61 tentplekken en alles is weg. Het was nog even stressen vanwege een grote stroomstoring hier in de regio.
Ik ben reuzeblij dat het allemaal gelukt is.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door SvenV »

Ik ben ook blij dat we alle campings hebben die we wilden. Het wordt genieten! Jullie ook een heel fijne reis gewenst!
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door SvenV »

Even een update.
Wij hadden 2 nachten op Lower Pines 24 en 25 juli. In de plaats zijn we naar Stanislaus naar de Pinecrest lake campground uitgeweken. Heel mooi en rookvrij die dagen. Daarna extra nacht aan Lake Tahoe op de Fallen Leaf campground. Weinig last van de rook. Je kon wel de overkant van Lake Tahoe niet zien. Twee dagen geleden waren we 2 nachten in Lassen NP. Zichtbaarheid heel slecht. Peak amper zichtbaar. Veel strenuous hikes werden afgeraden. Gisteren naar Mount Shasta. Totaal onzichtbaar. We reden naar de top en helemaal boven toch wat kunnen zien. Hier spelen de Redding en Susanville fires. We zijn in 1 keer doorgereden tot in Klamath Falls. Heel slechte luchtkwaliteit maar gelukkig zitten we hier in een hotel. Vandaag Crater Lake maar we hoorden al dat daar in het NO van het park een brand is en het meer niet zichtbaar zou zijn, dus we gaan daar deze nacht niet kamperen en gaan een extra nacht naar Cove Palisades. Boeiend hoor, al dat zoeken naar alternatieven. Ik lees ook dat in alle Oregon campgrounds een vuurverbod geldt (dus geen bbq) behalve aan de kust.
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Puckiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 jun 2011, 20:34

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door Puckiet »

Wij zijn gisteren en vandaag bij Crater Lake geweest. Na bovenstaand bericht eerst Crater Lake geskipt. Gisterochtend de webcam v Crater Lake bekeken en er leek goed zicht te zijn. Wij kwamen er tegen 15h n de overkant vh meer eigenlijk niet te zien. Toch de oostkant rim gereden en naar camping in de buurt. Rest vd dag rokerig zonnetje (wat wel een mystiek licht geeft). Vanmorgen helemaal helder en de westrim gereden: prachtig helder zicht. Kwamen nog een brandweerman tegen die vertelde dat branden bijna uit waren maar de rook voorlopig nog niet weg. Advies: Crater Lake goed te doen maar 's ochtends vroeg.
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door SvenV »

We zijn uiteindelijk rond 11u bij Crater Lake geweest en toen was er door een streepje zon wat van het meer te zien. Een half uur later was het voorbij. De ranger vertelde dat het inderdaad 's morgens het beste moment was om te gaan kijken. We waren blij dat we iets hebben gezien maar moeten dringend terug om het in volle glorie te bewonderen :wink:
De rest van onze reis hebben we geen last meer gehad van rook.
Mijn favorieten qua campings waren Ohanapecosh, Gold Bluffs, Cove Palisades SP (Deschutes campground) en Beachside State Recreation.
De cabin in Mount Tamalpais op de Steep Ravine campground was adembenemend en een aanrader voor iedereen om een poging te doen hier te boeken :thumbup:
Afbeelding
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door Georgie »

Ooh Mount Tam! Daar woonde ik vroeger vlakbij. Prachtige foto.
Heb je een verslag bijgehouden?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reis SvenV: Rondje Oregon/ Washington jul-aug 2018

Bericht door SvenV »

Was onvergetelijk. Helaas geen verslag :sadcry:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer