Reis Fienemien: Alaska 2018.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

ivm overnachting op einde Denali Highway:

Paxson is volgens mij niets meer, enkel een vervallen motel.
Op het einde van de Denali highway zijn echter 2 lodges (boek tijdig) in the middle of nowhere.
McClaren River Lodge en de Tangle River inn.
Wij sliepen in de eerste.
Stel je er niet te veel van voor maar zo in the middle of nowhere vond ik het absoluut een beleving.
(neem in Alaska zo'n ooglapje mee, het wordt er niet donker en dit is zo'n lodge zonder deftige gordijnen)

De Denali Highway was voor ons trouwens de highlight van onze reis. lekker zalig eenzaam rijden met machtige vergezichten. Zeker doen hoor.
Deze dirtroad ligt in zeer zeer goede staat (bij ons toch) - niet te vergelijken met dirt roads in het zuidwesten.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

Hoi iedereen,

Ik ben nog een beetje aan het sleutelen aan de route, maar ik was eventjes aan het kijken naar de Kennicott Glaceer Lodge en ik zag dat bepaalde types kamers (ik wil er een in de South wing met eigen badkamer zoals Tipsy) al niet meer beschikbaar zijn voor bepaalde data in juli 2018.
Moet ik dat nu al boeken, zou dit echt al volboekt zijn??

Groetjes!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

mmm dat zou mij toch verbazen. Wij hebben dat volgens mij maar een dik half jaar vooraf geboekt.
Stuur ze eens een mail of contacteer ze via facebook?
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door ingrid14 »

Ik zou dat zeker al boeken.
Moest het niet beschikbaar zijn op jouw dag 7 en 8, ga dan eerst naar Valdez en op de terugweg naar Kennicott.
Dus Paxson-Valdez, Valdez, Valdez, Valdez-Chitina, Chitina-Kennicott, Kennicott, Kennicott-Chitina-regio Palmer

Idem voor regio Paxson en Chitina, er zijn daar weinig slaapplaatsen dus ik zou daar zo snel mogelijk iets vastleggen.

Bijkomend, vanaf half september sluit er al veel in Alaska, het kan dan even duren voor je antwoord krijgt op mails en zo.

Oh ja, de vlucht naar Kennicott zou ik ook zo snel mogelijk vastleggen, dan heb je nog alle mogelijke keuzes.
Op de dag van je heenvlucht zou ik proberen de ochtendvlucht te boeken, voor de terugvlucht zou de middag vlucht kunnen als je naar Valdez gaat, gaan jullie naar regio Palmer na Kennicott dan zou ik de ochtendvlucht nemen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

Hallo iedereen,

2de poging, met de beslommeringen voor een kamer in Kennecott Glacier Lodge in het achterhoofd
1/ BRU-ANC
2/ ANC
3/ ANC-Denali
4/ Denali
5/ Denali
6/ Denali - Fairbanks: Gold Dredge 8, ev Museum of the North
7/ Fairbanks - Valdez
8/ Valdez: cruise
9/ Valdez: kayak
10/ Valdez - middagvlucht naar Kennecott, dan hebben we gn overnachting nodig in Chitina zelf
11/ Kennecott
12/ In de ochtend Bezoek mijn, kan om 9u30, Middagvlucht naar Chitina, rijden naar Glacier View
13/ Glacier View - Palmer/Wasilla
14/ Palmer
15/ Palmer - Seward
16/ Seward
17/ Seward
18/ Seward - Homer
19/ Homer
20/ Homer - ANC
21-22/ ANC - BRU

Zo zou ik nog een South wing kamer kunnen vastleggen in Kennecott.
Dag 12 te doen?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

ja dag 12 is exact wat wij ook deden tijdens onze trip.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

ik heb een aanvraag voor een package (hotel/maaltijden/vluchten) ingediend.
Benieuwd wanneer ik antwoord zal krijgen... spannend!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door ingrid14 »

Ik duim voor je !

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

hmmm... nog geen reactie gekregen en de kamer is niet meer vrij...
Zou ze geblokkeerd zijn voor ons?
Zou ik nog een aparte mail sturen?

Groetjes
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

Heb je facebook al geprobeerd? Ik zag vandaag dat ze net hun "season sluiting" gehad hebben dus misschien even druk/hectisch.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

Ik heb net een schatbericht via FB gestuurd. Dank je voor de tip, Tipsy!
Ik ben benieuwd of ik hier antwoord op zal krijgen...
Ik zou het graag zo snel mogelijk weten om de rest van de route te kunnen plannen/vastleggen natuurlijk.

Groetjes!
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

Hoi!

't Is gelukt!
Ze hebben me gisterenavond nog een uitnodiging tot betaling gestuurd :-)
Joepie!!!

Ik zal het schema aanhouding vd 2de poging.
Wat denken jullie?
Juist over die 2de dag Valdez twijfel ik nog. Die kayaktours zijn ook niet goedkoop (tg de $300 (zonder tax en tip) pp voor een volle dag)... Misschien toch een volle dag Fairbanks?

Groetjes!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

In Valdez kan je je makkelijk twee dagen vermaken hoor.
Aangezien de rest van je schema ook allemaal nogal relax is zou het mij niet logisch lijken in het prachtige Valdez (echt een zeer mooie omgeving) maar een dagje te blijven. Kijk maar in ons reisverslag of die van Ingrid of Kalaman voor wat ideetjes.
(bij ons werd die tweede dag wel wat verpest door regenbuien maar ja dat hoort er bij in Alaska)
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

Hallo iedereen,

Ondertussen heb ik een definitief schema:
1/ BRU-ANC (My Place Anchorage)
2/ Anchorage - Denali (Denali Park Hotel)
3/ Denali
4/ Denali
5/ Denali - Fairbanks (BW Plus Chena River Lodge)
6/ Fairbanks
7/ Fairbanks - Valdez (BW Valdez Harbor Inn)
8/ Valdez
9/ Valdez
10/ Valdez - Kennicott (Kennicott Glacier View)
11/ Kennicott
12/ Kennicott - Glacier View (Tundra Rose Guest Cottages)
13/ Glacier View - Palmer (The Pioneer Motel)
14/ Palmer
15/ Palmer - Homer (Juneberry Lodge)
16/ Homer
17/ Homer - Seward (Exit Glacier Lodge)
18/ Seward
19/ Seward
20/ Seward - ANC (My Place Anchorage)
21-22/ ANC-BRU.

Alle overnachtingen zijn geboekt (allemaal nog wel te annuleren, moest ik iets beter zien...)
Moesten jullie iets zien dat jullie me afraden, laat maar weten!

Nu kan de daginvulling beginnen!

Groetjes!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door ingrid14 »

Ziet er goed uit zo!

Persoonlijk zou ik ook wat tijd voor in en rond Anchorage uitgetrokken hebben.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn deze zomer ook naar Alaska geweest, maar hebben het wel gecombineerd met Yukon. In totaal 3 weken en prima te doen. Ik weet dat niet iedereen ons reistempo apprecieert, maar wij doen het graag zo. We reisden met een truckcamper en dat is met z'n tweetjes ideaal. Vooral op de hobbelige Alaskaanse wegen. Doordat de cabine van het woongedeelte gescheiden is, je kunt dus niet binnendoor lopen, is het heerlijk rustig in de auto. Geen rammelende kastjes e.d.
In Yukon hebben we o.a. genoten van Dawson City met de cancangirls in Diamond Tooth Gertie's en van de Top of the World Highway. Helaas was het het bovenste stuk behoorlijk mistig, maar dat gaf tegelijkertijd ook wel weer een heel bijzonder gevoel. Veel rust en ruimte.
Vanuit Fairbanks hebben we een dagtocht naar de poolcirkel gemaakt. Dat was aardig, maar ook weer niet zo bijzonder dat je het niet kunt missen. Maar het is wel gaaf om te kunnen zeggen dat je bij de poolcirkel geweest bent. In Denali NP hebben we de shuttlebus genomen (van tevoren gereserveerd). Doordat het prachtig weer was, was het een geweldige dag. Best veel wild gezien, waaronder een die we van ons verlanglijstje konden schrappen: de wolf.
In Anchorage een eland door een woonwijk zien lopen wat ook top.
Het meest geweldige wat we ooit meegemaakt hebben, maar toegegeven, zeer kostbaar, is de trip en overnachting in de Silver Salmon Creek Lodge in Lake Clark NP. We hebben daar tussen de beren gelopen of het niets was. Het was een zeer natte dag, maar dat hebben we amper gemerkt, zo waren we aan het genieten. De SSCL heeft een zeer warm plekje in ons hart en als de bank het toelaat, zouden we graag teruggaan, maar dan voor een paar dagen.
Vanuit Seward zijn we met de boot door de Kenai Fjord gevaren naar Fox Island, waar we een halve dag gekayakt hebben. Helaas hebben we geen wild gezien die ochtend. Wel aan het begin op de boot een sea otter en een humpback, maar vanuit de kayak niet. De middag hebben we weer op de boot doorgebracht en genoten van o.a. orka's. Ook zijn we naar de Exit glacier geweest. Schokkend om te zien hoe snel de gletsjers zich terugtrekken tegenwoordig.
In Valdez met de LuLuBelle een dag op zee was leuk. We zagen ook hier sea otters en een hoop zeeleeuwen die dolblij met de boot mee zwommen. Helaas konden we niet bij de Columbia Glacier komen. Die was de dagen ervoor zo veel afgebrokkeld, dat we tot 8 mijl afstand konden komen en toen tussen de ijsbergen om moesten draaien.
Carcross is een leuk klein plaatsje en er vlak naast ligt de Carcross Desert. Heel bijzonder om in die omgeving opeens tussen enorme zandduinen te lopen.
Skagway is een gezellig, toeristisch plaatsje en in Haines hebben we een floattrip gedaan door het Eagle Preserve.
Alles staat uitgebreid beschreven in ons blog. Misschien haal je er nog wat uit wat je kunt gebruiken. Wij zijn van 27 mei t/m 19 juni geweest.
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door jess85 »

Wij zijn in 2015 naar alaska geweest en hebben ook yukon gedaan.
Maar wel 4 weken uitgetrokken. Wat wel nodig is als je enkele langere hikes wil doen.
Zoals de meesten volgende hoogtepunten:
- exit glacier hike waarbij je de Harding Icefield ziet bovenaan. Steile lange klim maar de moeite waard
- cruise in seward: zie onze blog voor de prachtige beelden die we van walvissen konden nemen die uit het water sprongen
- st wrangell: wij zijn met de auto naar mcarthy gereden en verbleven in een cabin net erbuiten. Stuk goedkoper dan vliegtuig en kennicott lodge maar meer basic natuurlijk. Route naar mcarthy was goed te doen. Veel putholes maar als je voorzichtig rijdt kan dit zelfs met een RV (hebben er ook gezien op de weg). Maar geef toe dat ik zelf ter plaatse een vliegtuig wou boeken gezien mooie weer om alles van boven te zien maar je moest minimum met 2 zijn en vond geen 2de persoon. Dus wel meerwaarde het vliegtuig als het goed weer is
- kings throne hike iets verder bij haines junction. Enorm mooie hike. Je moet wel tot einde gaan voor beste uitzichten. Heel steile klim.
- de weg tussen haines junction en haines door een stuk british colulbia was prachtig
- haines waar we grizzlies zagen
- de bonanza gold fields bij dawson city vonden we zeker de moeite. Tombstone park bij dawson vonden wij ook een parel die nog niet veel bezoekers trekt. Hier kan je ook naar NP rijden maar was te ver voor ons.
- de top of the world highway. Prachtige panoramas bovenaan. Ook een ervaring om door chicken en tok te rijden op het einde ervan
- fairbanks: leuk om even te chillen in het stadsparkje
- denali: 2 dagen genomen om meer kans op goed weer en dus zicht op Denali te hebben. Was nodig. Eerste dag geen zicht. Tweede dag prachtig weer.
- denali highway: prachtige route. Gravel road is heel goed te berijden.

Grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
mariahelene78
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017, 07:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alaska 2018

Bericht door mariahelene78 »

ingrid14 schreef:Je zal geen spijt krijgen van een reis naar Alaska!

Met 3 weken zou ik me denk ik enkel tot Alaska beperken.

Voor mij zou Wrangell St Elias een MUST zijn.

Voor Keflavik is 1,5 u voldoende tijd voor een overstap maar ik twijfel over Seattle, die luchthaven is toch wel groter.

Groetjes,

Ingrid
Hallo Ingrid en medelezers, ik ben nieuw op dit forum en breek even in :shock: . Ingrid, wij willen graag gebruik maken van jouw reisplan in 2014 met de volgende wijzigingen: dag 7 in Homer eruit, 1 dag extra in denali, dag 14 en 16 eruit in fairbanks, dag 23 eruit in Valdez, en dag 26 eruit in anchorage. Is dit alles nog steeds te doen op deze manier? Alvast bedankt voor je reactie! Groetjes, marleen
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door ingrid14 »

@mariahelene78
Ik zie dat je ook zelf een topic geopend heb en ik zal daar in antwoorden op je vragen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

Hallo iedereen,

Ik heb op het Tripadvisor-forum gelezen dat Major Marine 'Cyber Monday' kortingen geeft!!
Ook op hun website zie je ze al staan. -40% op alle tours.

Nu afwachten wat Kenai Fjords Tours eventueel vrijdag doet...

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer