Reis Fienemien: Alaska 2018.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

Hallo iedereen,

De zomer nadert, dus dat betekent alleen maar het dichter komen van onze reis! :-)

Ik vroeg me af waar jullie afgestapt zijn op de bussen door Denali en dan ev een hike gedaan hebben?
Ik vind het namelijk moeilijk om zo zelf te beslissen waar af te stappen...
Ik zag wel al een en ander in de reisverslagen passeren.

Ander vraagje: kun je in Kennicott water kopen of moet je dat ook meenemen? Of moet je daarvoor naar McCarthy?

Ik weet nog steeds niet hoe onze volle dag Fairbanks in te vullen. Alle tips zijn dus welkom. Gold Dredge is een mogelijkheid. Is Chena Hot Springs de moeite?

Is de Hatcher Pass in de buurt van Palmer met een sedan te rijden?

Alvast bedankt alweer!
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door biebyip »

Wij stelden dezelfde vaag in het visitor center over waar uitstappen. Hun antwoord was dat ze dat juist niet gingen voorzeggen/reguleren omdat je dan al snel paadjes krijgt. Als iedereen zijn eigen route loopt, heb je dat wat minder. Dat gezegd hebbende, uitstappen doe je meestal op de terugweg. Wij kozen ervoor ‘na het bruggetje’ uit te stappen, net na de flinke afdaling. Op die manier konden we eens stukje de berg op klimmen, Door het landschap wandelen en daarna weer afdalen en op de bus wachten. En oh ja, tussendoor een beer bewonderen;). Eigenlijk maakt het volgens mij niet zo heel veel uit waar je uitstapt.

In Kennicott zijn een paar winkeltjes en het hotel zelf. Als je de gletsjer wandeling gaat doen hoef je maar weinig water mee te nemen, omdat je dat kunt smelten op de gletsjer. Water in het hotel is prima te drinken en om je flesjes te vullen.

Fairbanks; wij hebben de gold dredge bezocht. Tussen de 100 cruiseboot toeristen, maar wel leuk. Verder was het voor ons vooral een bijkom dag met een boottochten In de boot van de (80-jarige) VrBO host;)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door ingrid14 »

Denali: wij stapten in 2014 uit bij Toklat en gingen daar in de rivierbedding wandelen. Een tweede stop deden we bij Polychrome Pass. Als je daar aan de noordkant van de weg wat hogerop wandelt, kom je bij enkele kleine meertjes/vijvertjes uit. In 2015 gingen we wandelen bij Wonder Lake.

Fairbanks: wij gingen met de rivierboot Discovery een tochtje maken, het viel ons eigenlijk tegen.
Zeer de moeite waard is het University of Alaska Museum of the North en het nabijgelegen LARS. (zie ons verslag van 2014)
Verder kan je in het centrum ook langs de Chena River wandelen via de River Walk.
Naar Chena Hot Springs kost je wel wat tijd. Met maar 1 dag wordt het druk denk ik. Het was een regendag toen wij gingen dus we konden niet erg veel zien van de omgeving in de rit ernaar toe. We gingen niet zwemmen maar bezochten wel het Ice Museum.

De Hatcher Pass zelf hebben wij niet gereden. We zijn wel naar de Independence Mine gereden (dichtbij Hatcher Pass) en dit was langs een gewone verharde weg. De uitzichten zijn mooi daarboven.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door jojostravelusa »

Toen wij vorig jaar gingen zijn we bij Eielson visitor center uitgestapt. Op dat moment ging de bus nog niet verder i.v.m. het seizoen. (1 juni) We hebben niet echt gewandeld daar. Wel wat rondgekeken en zijn met de volgende bus, of eigenlijk dezelfde, maar die ging een uur later weer terug, weer terug gereden. Was een gouden ingeving, want toen hebben we op de terugweg een wolf gezien en we hadden dezelfde geweldige chauffeur.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Tipsy_1 »

ivm uitstappen op de Denali bus: Wij zijn op verschillende plekken uitgestapt, op basis van wat we van de heenrit hadden onthouden als mooie plek. Je kan de chauffeur echt waar je ook maar wil laten stoppen. We liepen dus helemaal alleen rond. Zie voor een impressie misschien eens in ons 2016 reisverslag. Wie hielden niet van het buszitten op Denali, maar het vrij rondlopen was wel fijn. We hadden wel heel veel schrik voor beren (want het zit daar echt vol), dus de berenspray was altijd in onze hand!
Aan de ingang van Denali is een klein meertje (Horseshoe lake als ik me goed herinner), daar hebben we 's avonds ook heel mooi bevers gezien, ook een aanrader voor een wandeling (en geen bus nodig ;-) ).
Fienemien
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 jul 2012, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Fienemien »

Hallo iedereen!

Ik wou even laten weten dat we met behulp van dit forum een schitterende reis achter de rug hebben!!

Onze hoogtepunten waren:
Denali NP (het is het buszitten waard!!)
Wrangel St Elias: gletsjerwandeling!! en de afgelegen plek... van vliegreis tot verblijf is dit iets onvergetelijks!
Berenexcursie naar Lake Clark
Kenai Fjords tour
De vele dieren die we mochten bewonderen!!! zwarte beren, grizzly's, coastal brown Bears, Moose, kariboe, coyote, vossen, verschillende soorten arenden, zeehonden, zeeleeuwen, papegaaiduikers en andere zeevogels, zalmen, bultruggen, orka's...

Wij hebben enorm veel geluk gehad met het weer: slechts 2 echte regendagen, 10dgn warm en zonnig met 25°C en de rest van de 3 weken eens bewolkt, zonnig, een spatje regen, maar allemaal goed te doen en niet storend!!

Ons hoor je dus niet klagen ;-)
Op naar de volgende reis!

Bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door ingrid14 »

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo leuk vonden in Alaska, mijn lievelingsstaat.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Corine70
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 okt 2017, 09:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Fienemien: Alaska 2018.

Bericht door Corine70 »

Fijn dat jullie een mooie reis hebben gehad. Wij gaan over een week. Zo veel zin in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer