Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door majtie »

Hoi allemaal,

Onze reis is helemaal aangepast, dus vandaar een nieuw topic. Tickets vanaf Vegas terug waren te duur, dus we hebben een retourtje Seattle geboekt (474 euro per persoon!). Nu heb ik me nog niet goed ingelezen in de staten Idaho, Wyoming en Montana, dus ik heb even snel onze planning aangepast. Deze ziet er nu als volgt uit:

28 sep Dag 1: Amsterdam - Seattle
29 sep Dag 2: Seattle
30 sep Dag 3: Seattle - Port Angeles (Olympic NP) (180 km)
01 Okt Dag 4: Port Angeles - Olympic NP - Aberdeen (230 km)
02 Okt Dag 5: Aberdeen – Mount St Helens - Portland (317 km)
03 Okt Dag 6: Portland
04 Okt Dag 7: Portland - Multnomah Falls – Hood River/Mt Hood - Madras (262 km)
05 Okt Dag 8: Madras - John Day Fossil Beds – John Day (233 km)
06 Okt Dag 9: John Day - Boise (304 km)
07 Okt Dag 10: Boise - Sawtooth NF (253 km)
08 Okt Dag 11: Sawtooth - Craters of the Moon - Idaho Falls (316 km)
09 Okt Dag 12: Idaho Falls - Grand Teton NP (146 km)
10 Okt Dag 13: Grand Teton - Yellowstone
11 Okt Dag 14: Yellowstone
12 Okt Dag 15: Yellowstone
13 Okt Dag 16: Yellowstone - Helena (282 km)
14 Okt Dag 17: Helena - Glacier NP (327 km)
15 Okt Dag 18: Glacier NP
16 Okt Dag 19: Glacier NP - Spokane (439 km)
17 Okt Dag 20: Spokane - Mount Rainier (430 km)
18 Okt Dag 21: Mount Rainier
19 Okt Dag 22: Mount Rainier - Seattle (104 km)
20 Okt Dag 23: Seattle - Amsterdam

Met name aan het einde wordt het wat veel rijden, Glacier ligt toch wat hoog. Maar het lijkt ons een van de gaafste parken, dus als het even kan zou het wel tof zijn als dit lukt!

Iemand tips/aanmerkingen/dingen die we compleet missen? Ik ga me uiteraard nog behoorlijk verdiepen door middel van reisverslagen van anderen, dus er zal vast nog het een en ander veranderen. :lol:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door majtie »

Een paar vragen:

- Wat is een goeie uitvalsbasis voor Yellowstone? Ik heb nu 2 nachten West Yellowstone geboekt en 1 nacht Big Sky. Alles kan nog geannuleerd worden.
- Voor Grand Teton lijkt Jackson me de beste uitvalsbasis? Is het haalbaar om dezelfde dag nog West Yellowstone te halen (dus 1 dag voor Grand Teton) of kun je hier beter een dag extra plannen?
- Ik zit een beetje met het stuk van Big Sky naar Glacier. 1 overnachting tussendoor of in een keer door naar de oostzijde van Glacier? En dan de volgende overnachting aan de westzijde van Glacier? Iemand tips hier?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou voor Yellowstone zeker een nacht Old Faithful proberen. Het is heerlijk om daar in de avond of vroege ochtend het geiserbasin te kunnen bekijken. Kijk voor andere opties eens in ons 2015- en 2017-verslag. Ik zou met de korte tijd die je hebt zeker in het park gaan zitten.

Jackson is prima voor GT maar Colter Bay in het park is ook mooi.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Je zou kunnen overwegen de route om te keren, zodat de kans op winterse omstandigheden in Mount Rainier, Glacier en Yellowstone zo klein mogelijk is.

Dag 8 kun je misschien Smith Rock S.P. aandoen. Anders zou je via de Clarno Unit van JDFBNM kunnen rijden.
Wij overnachtten in http://www.theoregonhotel.net/ en dat is ons goed bevallen. Het ligt een kwartiertje rijden van de Painted Hills, zodat je daar aan het eind van de dag heen kunt, als het licht het mooist is. De volgende dag zou je op weg naar Boise nog naar de Sheep Rock Unit van JDFBNM kunnen gaan. Van de Painted Hills naar John Day is anderhalf uur rijden en dat zou ik daar niet graag in het donker doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door majtie »

Marianne, helaas zijn de overnachtingen in Colter Bay alleen tot de eerste week van oktober. Wij zijn er de tweede week... Hetzelfde geldt voor de lodges in Yellowstone zelf :cry:

Old Faithful, het rondje omdraaien gaat helaas niet lukken want mijn man wil naar een basketbalwedstrijd op 3 oktober in Portland. Zou het echt zoveel kunnen schelen die paar dagen? The Oregon hotel had ik al eerder als tip genoteerd :thumbup:

We hebben nu besloten om in 1 dag van Yellowstone naar Glacier te rijden om een extra dag Grand Teton te hebben. Is dit haalbaar?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door ingrid14 »

De Going To The Sun Road sluit dit jaar al op 9 oktober (door wegenwerken) (ten minste het stuk tussen Logan Pass en Apgar)
https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/gtsrproject.htm

Wij gingen afgelopen juli van Bozeman naar Many Glacier in 1 rit, een lange rit maar wel te doen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door majtie »

Ingrid je opmerking dat de Going to the Sun road afsluit op 9 oktober heeft ons besloten de reis toch om te gooien. Dan maar geen basketbal voor mijn man :lol:

We hebben nu het volgende bedacht maar hebben nog wel wat twijfelpunten:

28 sep Dag 1: Amsterdam - Seattle
29 sep Dag 2: Seattle - Mount Rainier (104 km)
30 sep Dag 3: Mount Rainier
01 Okt Dag 4: Mount Rainier - Spokane (430 km)
02 Okt Dag 5: Spokane - Glacier NP (439 km)
03 Okt Dag 6: Glacier NP
04 Okt Dag 7: Glacier NP - Helena (327 km)
05 Okt Dag 8: Helena - Yellowstone (282 km)
06 Okt Dag 9: Yellowstone
07 Okt Dag 10: Yellowstone
08 Okt Dag 11: Yellowstone
09 Okt Dag 12: Yelowstone - Grand Teton NP (146 km) (uitvalsbasis Jackson?)
10 Okt Dag 13: Grand Teton
11 Okt Dag 14: Grand Teton - Boise (607 km)
12 Okt Dag 15: Boise - Mitchell (413 km)
13 Okt Dag 16: Mitchell - Madras (122 km)
14 Okt Dag 17: Madras - Portland (192 km) via Historic Columbia River Highway
15 Okt Dag 18: Portland
16 Okt Dag 19: Portland - Forks (393 km)
17 Okt Dag 20: Forks - Port Angeles (91 km)
18 Okt Dag 21: Port Angeles - Seattle (132 km)
19 Okt Dag 22: Seattle
20 Okt Dag 23: Seattle - Amsterdam

Even nog ter indicatie, we zijn geen grote wandelaars dus we moeten het vooral hebben van de scenic routes en de viewpoints. Een niet al te moeilijke hike van 5 km daarentegen kan best :wink:

Mijn vragen:

- Mount St Helens hebben we er nu uit gehaald. Kan dit gemist worden of is dit echt zonde?
- We hebben nu 2 nachten rondom John Day Fossil Beds, we zouden daar nog een nacht af kunnen halen en ergens anders stoppen. Of is dat wel handig om daar even de tijd voor te nemen?
- We hebben nu Boise als overnachting tussen Grand Teton en John Day. Is dit de beste plaats? Kunnen we Craters of the Moon dan nog meepikken of is dit onhaalbaar?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door babarage »

Ga je alles van te voren boeken? Ik zou anders voor het stuk van Grand Teton - Portland niets boeken en gewoon ter plekke kijken hoe ver je komt op de rijdagen en hoeveel tijd je je vermaakt bij de Fossil Beds.

Voor Portland vind ik hotel Modera een aanrader. Toen wij er van de zomer zaten het betaalbaarste hotel downtown met goede reviews en toevallig het hotel van wie is de mol. Fijne kamer, net buiten het leuke centrum (1,5 km van Powell books bv). Het was jammer dat we net tijdens een hittegolfje daar waren anders waren we langer in de stad gebleven, Portland is erg charmant.

Wat betreft Mt St Helens, ja das leuk maar gezien wat je nog meer allemaal ziet zou ik zeggen dat je er niet op hoeft. En je gaat haar ws zien liggen op de dag dat je bij de Colombia river gorge rijdt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door Old Faithful »

majtie schreef: - Mount St Helens hebben we er nu uit gehaald. Kan dit gemist worden of is dit echt zonde?
Ik zou het zonde vinden Mt St Helens over te slaan. Je ziet hem van de weg misschien wel liggen, je ziet dan echter niets van de gevolgen van de uitbarsting en daar gaat het bij Mt St Helens toch om. Ik vond het VisitorCenter bij Johnston Ridge Observatory zeer de moeite waard, m.n. de film en de verhalen over de mensen.
majtie schreef: - We hebben nu 2 nachten rondom John Day Fossil Beds, we zouden daar nog een nacht af kunnen halen en ergens anders stoppen. Of is dat wel handig om daar even de tijd voor te nemen?
Als je 's morgens op tijd vertrekt, zou je op één dag van Mitchell via Columbia River Gorge naar Portland kunnen rijden.
majtie schreef: - We hebben nu Boise als overnachting tussen Grand Teton en John Day. Is dit de beste plaats? Kunnen we Craters of the Moon dan nog meepikken of is dit onhaalbaar?
Van Jackson naar Craters Of The Moon is ongeveer drie uur rijden en van COTM naar Boise nog eens drie uur. Houd er rekening mee dat het rond half zeven donker wordt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door Mrvanilla »

Ik twijfelde ook over St Mount Helens, maar ik ben blij dat ik deze bezocht heb. Erg indrukwekkend en schitterend om te zien. Het kost je alleen wel wat tijd. En jouw huidige route laat een bezoek nu niet echt toe.
Groetjes,
Daniel
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door majtie »

Babarage, we leggen de overnachtingen altijd van tevoren vast omdat we bang zijn dat je lastminute de hoofdprijs betaalt.
Ik ga hotel Modera checken, klinkt goed! Ook grappig dat dit het hotel is van WIDM :lol: Ik denk dat we toch in 1 dag doorrijden van Mitchell naar Portland en dat we dan een extra dag Portland doen.

Mount St Helens, hmmm. Ik weet niet zo goed hoe we dat nog in kunnen passen. Misschien toch nog een dag van Seattle afhalen? Er blijft dan wel erg weinig Seattle over. Bovendien slapen we daar bij een vriendin dus je hebt dan sowieso al minder tijd voor de stad zelf. Een andere optie is toch 2 nachten Portland en dan die dag extra voor Mount St Helens plannen. Lastig hoor al die keuzes! :lol:

De rit van Jackson naar Boise via Craters of the Moon is ook vrij lang. Maar ik denk dat we er niet onderuit komen om soms wat langere rijdagen te hebben. We hebben nu in ieder geval wel 5 dagen voor Yellowstone/Grand Teton.

Wat betreft Yellowstone, hoe zouden jullie de 4 overnachtingen plannen? We hebben nu 1 nacht Big Sky (vanaf Helena) en 2 nachten West Yellowstone. Is 1 nacht Gardiner misschien nog handig? Alle boekingen kunnen nog geannuleerd worden.

Bedankt voor het meedenken allemaal! :thumbup:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door babarage »

Kwa hoofdprijs betalen door niet vooruit te boeken valt dat in het naseizoen wel mee, zeker buiten grote steden en echt grote trekpleisters om. Maar je moet vooral doen waar je je fijn bij voelt!

Ik zat van de zomer te kijken, Hood River was ook leuk durpke bij de Columbus river gorge. Betere keutelwerk. Bios annex pizzeria en meukwinkeltjes en boutiquehotels. Dat werk. Erg leutig. Vond het jammer dat we kwa tijd ongelukkig uitkwamen en het te heet was anders was ik er zeker een nacht gebleven. (Grijns, je had nog niet genoeg te doen he?)

En ik ga ff vloeken in de kerk en duik gelijk onder een hele dikke tafel, misschien hapje Yellowstone inleveren voor Mt St Helens? Bv dagje YS en Gt samenvoegen. OK *wegduik* :)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Wat betreft Yellowstone, hoe zouden jullie de 4 overnachtingen plannen? We hebben nu 1 nacht Big Sky (vanaf Helena) en 2 nachten West Yellowstone. Is 1 nacht Gardiner misschien nog handig?
Hier zou je m.i. een nacht kunnen winnen. Je kunt van Glacier in één dag naar Big Sky rijden en de overnachting bij Helena overslaan. Natuurlijk alleen als Helena geen must is. Wij overnachtten komende van Glacier N.P. langs I-80 in Belgrade maar je zou ook voor Bozeman kunnen kiezen. Zowel van Big Sky, Belgrade als Bozeman rijd je in ruim anderhalf uur naar Yellowstone, zodat je daar vrijwel de hele dag kunt zijn.

Voor de planning in Yellowstone zul je heel afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van accommodatie in het park. Check regelmatig of er iets vrij is en kijk telkens voor één nacht, dan is de kans groter dat je iets vindt. Minstens één overnachting bij Old Faithful is mooi, om 's ochtends en/of 's avonds in alle rust de geisers en hot springs te zien. Buiten het park vind je veel accommodaties in West Yellowstone. Gardiner ligt gunstig voor het noordelijk gedeelte, m.n. Mammoth Hot Springs. Cooke City ligt in jullie route misschien minder voor de hand, of je zou bewust heel vroeg naar de Lamar Valley moeten willen gaan om wild te spotten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor het stuk van Jackson naar Oregon (via Craters of the Moon, Mitchell en Bend) en voor de indeling van Yellowstone. zIe daarvoor ook ons 2017-verslag. een overnachting bij OF is echt een aanrader!
Ik weet niet precies wat tot wanneer open is, maar er zijn in oktober zeker nog wel mogelijkheden in het park.

Marianne
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door majtie »

Hood River klinkt ook goed Babarage! Je maakt het er inderdaad niet makkelijker op :lol:

Ik denk dat we toch 3 overnachtingen in Yellowstone gaan doen en 2 in Grand Teton. Ik heb nu Heart 6 Ranch gereserveerd, rechts naast Jackson Lake/Grand Teton. Als we in 1 ruk van Glacier naar Yellowstone rijden hebben we 3 volle dagen Yellowstone en 1 volle dag Grand Teton.

Ik had ook een toffe overnachting gevonden bij Burnt River en ik zou zweren dat ik het in 1 van de reisverslagen ben tegengekomen, ik kan het alleen niet terugvinden :lol:

Marianne, ik had jouw reisverslag al helemaal uitgepluist laatst maar nu we Yellowstone meepikken zal ik dat deel van je verslag er ook nog even op naslaan :thumbup: De verslagen van Kalaman ben ik ook aan het lezen, staat ook heel veel nuttigs in :clap:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door majtie »

We hebben weer wat lopen schuiven en de route is nu als volgt:

28 sep Dag 1: Amsterdam - Seattle
29 sep Dag 2: Seattle - Snoqualmie Falls - Mount Rainier (104 km)
30 sep Dag 3: Mount Rainier - Ellensburg (162 km)
01 Okt Dag 4: Ellensburg - Coeur D'Alene (330 km)
02 Okt Dag 5: Coeur D'Alene - Glacier NP (386 km)
03 Okt Dag 6: Glacier NP
04 Okt Dag 7: Glacier NP - Helena (327 km)
05 Okt Dag 8: Helena - Gardiner (282 km)
06 Okt Dag 9: Gardiner - West Yellowstone (87 km)
07 Okt Dag 10: West Yellowstone
08 Okt Dag 11: West Yellowstone - Moran (Grand Teton) (156 km)
09 Okt Dag 12: Grand Teton
10 Okt Dag 13: Moran - Craters of the Moon - Twin Falls (486 km)
11 Okt Dag 14: Twin Falls - Unity (424 km)
12 Okt Dag 15: Unity - Painted Hills - Hood River (421 km)
13 Okt Dag 16: Hood River - Historic Columbia River Highway - Portland (101 km)
14 Okt Dag 17: Portland
15 Okt Dag 18: Portland - Mount St Helens - Forks (510 km)
16 Okt Dag 19: Forks - Ho Rain Forest - Sappho (120 km)
17 Okt Dag 20: Sappho - Port Angeles (71 km)
18 Okt Dag 21: Port Angeles - Seattle (132 km)
19 Okt Dag 22: Seattle
20 Okt Dag 23: Seattle - Amsterdam

Ik denk dat we nu wel een aardige verdeling hebben :thumbup:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door babarage »

:clap:
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door Franciscus »

Mooie route. Toch invoegen van Mt. St. Helens is heel verstandig. Ben er een paar weken geleden voor de 2e x geweest, vond het weer prachtig.
Ik denk wel dat de dag van Moran naar Twin Falls via Craters of the Moon heel lang zal worden. Die 486 km is toch zonder een rondje door Craters of the Moon? Als je er alleen maar langs rijdt vraag ik me af of het de moeite waard is. Je zou ook kunnen overwegen de kortere route 'onderdoor' te nemen en een bezoek te brengen aan Shoshone Falls. Dit heeft ons erg verrast, onverwacht mooi.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door majtie »

In die kilometers zit Craters of the Moon in, maar het is inderdaad de vraag of we er echt veel tijd voor hebben. We zullen ook ter plekke kijken hoe haalbaar alles is en soms moet je dan de keuze maken om iets te laten schieten :)

We hebben al flink wat hotels geboekt en een auto dus de hele reis is nu bijna rond :thumbup:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: rondreis Noordwesten Seattle - Yellowstone - Seattle.

Bericht door majtie »

In verband met mijn favoriete band die optreedt in Seattle als wij bij Olympic NP zijn overweeg ik de reis iets om te gooien. Op dit moment hebben we 3 overnachtingen bij Olympic gepland staan: Ocean Shores, Sappho en Port Angeles. Als we naar dat concert gaan gaat er een dag af en wordt het bijvoorbeeld alleen Sappho en Ocean Shores. Is dit haalbaar? Kun je in 2 dagen zowel het noorden van Olympic verkennen als Hoh Rain forest? Mijn man is hier namelijk niet van overtuigd.
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer