Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door majtie »

In oktober gaan mijn man weer naar Amerika, dit keer van Seattle naar Las Vegas. Ik heb een eerste concept gemaakt van hoe de reis eruit zal zien. Graag hoor ik of dit haalbaar is en of ik belangrijke dingen vergeet. Ik ben immers nog niet bekend met het noordwesten :wink:

Dag 1: Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle - Olympic NP (180 km)
Dag 4: Olympic NP
Dag 5: Olympic – Snoqualmie Falls - Mount Rainier NP (317 km)
Dag 6: Mount Rainier NP
Dag 7: Mount Rainier NP – Mount St Helens - Portland (255 km)
Dag 8: Portland
Dag 9: Portland - Multnomah Falls – Painted Hills - Bend (480 km)
Dag 10: Bend – Crater Lake NP (146)
Dag 11: Crater Lake NP
Dag 12: Crater Lake - Lassen Volcanic (350 km)
Dag 13: Lassen Volcanic NP
Dag 14: Lassen Volcanic - Lake Tahoe (250 km)
Dag 15: Lake Tahoe
Dag 16: Lake Tahoe - ?
Dag 17: ? - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas

Graag hoor ik ook wat goede plaatsen zijn als uitvalsbasis voor de nationale parken.

Wat de tussenstop tussen Lake Tahoe en Las Vegas betreft: de vorige reis zijn we via de Tioga Pass door Yosemite langs Mammoth Lake via Death Valley naar Las Vegas gereden. Dat zouden we nu natuurlijk weer kunnen doen maar misschien zijn er andere aanraders?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Seattle - Las Vegas

Bericht door Mrvanilla »

Leuke plannen! Wij hebben vorige maand vrijwel deze gehele route gereden. Voor een indruk zie hier.

Qua uitvalsbasis:

Voor Olympic liggen Port Angeles en vervolgens Forks goed als overnachtingsplaatsen
Voor Mt Rainier kun je kijken naar Packwood of Ashford
Voor Crater Lake kun je kijken naar de lodge in het park zelf of bijvoorbeeld Union Creek Resort
Voor Lassen ligt eerst Mineral en daarna Susanville goed

Is Las Vegas een must? Het kost je veel tijd daar te geraken voor eigenlijk maar een dag daar? Als de tickets al geboekt zijn zul je wel moeten. In mijn ogen heb je die volle dag Crater Lake niet per se nodig en op die manier heb je nog speling voor een extra nacht.

Dag 9 zou ik zo niet doen, dat lijkt me te druk. Bij Bend ligt ook nog Smith Rock SP, dat ligt beter op de route en is ook erg mooi.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Seattle - Las Vegas

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden in 2015 een one way Seattle - Las Vegas.
Niet volledig hetzelfde als jouw plannen, maar wel gedeeltelijk.
(wij deden niet olympic en bend maar wel redwood)

Ik was minder onder de indruk van Mount Rainier, maar wel van Mt St helens (helicoptervlucht), Crater Lake (ik zou hier zelf maar 1 overnachting nemen) en ook van Lassen (volledige dag maar ik had graag een halve dag meer gehad).

Wij gingen overigens via Reno , loniest highway and de Extraterrestrial high way.
Dat is dus Lassen Vocanic (eventueel ook via Lake Tahoe?) -> Reno -> Loniest Highway -> ev. via Great Basin NP -> ev via Cathedral Gorge SP (een aanrader!!!!) -> ET highway (Rachel is een curiositeit op zich) -> Las Vegas
(wij gingen over Death Valley maar ik ben Death Valley- verslaafd)

zie ons 2015 reisverslag via de link hieronder ter inspriatie, het was een superfijne reis. Ook mede door de afwisseling.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden een vergelijkbare route in 2006, zie daarvoor ons verslag.
Het stuk van Lake Tahoe naar LV via Death Valley is ook voor een tweede (of derde, of vierde ...) keer nog mooi om te doen.
Wat heb je al gedaan op dat stuk? Bodie? Mono Lake, Bristlecone Pines Forest, Alabama hils? En wat heb je in DV gedaan?
Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor bovengenoemde bezienswaardigheden en nog meer.

Marianne
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door majtie »

Bedankt voor de eerste reacties!

Daniel Vegas is inderdaad een must omdat ik daar gratis overnachtingen heb via MyVegas. Sterker nog, het is de reden dat we die kant op gaan :wink: Bedankt voor de overnachtingstips, ik ga er eens naar kijken :thumbup:

Dag 9 vond ik zelf ook al te druk, het lijkt me slimmer om deze op te breken. Waar zouden we dan het beste kunnen overnachten? Smith Rock SP ga ik ook bekijken :thumbup:

Tipsy bedankt ook voor de toevoegingen. We zouden dus de extra overnachting bij Crater Lake weg kunnen halen en deze toevoegen aan Lassen. Je andere tips zal ik ook checken. Je reisverslag had ik al opgeslagen

Marianne vorige keer hebben wij Bodie, Mono Lake, Mammoth Lake, Alabama Hills, Mount Whitney en DV gedaan. In Death Valley zelf de highlights (Sanddunes, Artist's Drive, Devil's Golf Course, Badwater, Zabraskie Point) en overnacht in Furnace Creek. Nou was het een van mijn favoriete NP's dus het zou zeker geen straf zijn om er nog eens geen te gaan :thumbup:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door Old Faithful »

Voor mij zou dag 9 ook te ambitieus zijn. Een overnachting in http://www.theoregonhotel.net/ geeft je de mogelijkheid naast Multnomah Falls enkele andere watervallen in Columbia River Gorge te bekijken, een stop bij de Clarno Unit en/of Sheeprock Unit van John Day Fossil Beds N.M. te maken en vooral om de Painted Hills tegen het vallen van de avond bij het mooiste licht te zien.
Als je bij Crater Lake alleen de weg rond het meer wilt rijden en bij enkele uitzichtpunten stoppen, is één overnachting voldoende.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door majtie »

Ik heb alle reisverslagen eens rustig doorgelezen. Bedankt voor alle tips, ik heb er flink veel uit kunnen halen! Zo hebben we besloten om een extra stop in te bouwen bij Mt Shasta (ziet er prachtig uit!) en gaan we toch echt nog een keer voor Death Valley.

Nog een paar vraagjes:

- Ik kom er niet helemaal uit met de route van Olympic NP naar Mount Rainier via Snoqualmie Falls. Je moet dan eigenlijk weer langs Seattle om daar te komen. Zijn de Snoqualmie Falls echt een must of kunnen we deze beter skippen? Qua route is het logischer...
- Van een oude vriendin hebben we het aanbod gekregen om bij haar te logeren tijdens ons verblijf in Seattle. Ze blijkt nu 40km onder Seattle te wonen, best een eind naar mijn idee. Met de auto is het 45 minuten rijden, dat is wel te overzien. Nu is mijn vraag eigenlijk of jullie dit zouden aanraden of dat we beter toch echt in Seattle zelf kunnen verblijven? Effectief hebben we natuurlijk maar 1 echte dag als we bij die vriendin gaan logeren.

Daarnaast hoor ik graag nog tips over overnachtingen tijdens onze reis. Het budget is max 100 euro per overnachting maar liefst nog iets daaronder :wink:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door winterpark »

Wbt Snoqualmie Falls heb ik een simpele vraag: heb je de serie Twin Peaks gezien? Zo ja, dan is het absoluut een must, haha :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door Almere vak V »

majtie schreef: - Van een oude vriendin hebben we het aanbod gekregen om bij haar te logeren tijdens ons verblijf in Seattle. Ze blijkt nu 40km onder Seattle te wonen, best een eind naar mijn idee. Met de auto is het 45 minuten rijden, dat is wel te overzien. Nu is mijn vraag eigenlijk of jullie dit zouden aanraden of dat we beter toch echt in Seattle zelf kunnen verblijven? Effectief hebben we natuurlijk maar 1 echte dag als we bij die vriendin gaan logeren.
40 km is voor Amerikaanse begrippen om de hoek. Ik gok dat ze in de buurt van Tacoma woont. Mooi stadje, zeker de moeite waard. Als je budget voor hotels niet al te hoog is zou ik hier zeker gebruik van maken.

Wel even slim je verplaatsing tussen Seattle en je vriendin plannen. Spits rondom Seattle is niet echt een aanrader...
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door majtie »

Twin Peaks heb ik zeker gezien! Toen ik een jaar of 8 was :lol: Weet daar dus niet meer zoveel van...

Inderdaad voor Amerikanen is 40km van Seattle wonen een klein stukje. Ze woont trouwens in Covington, rechts van Tacoma. Ik denk dat het nog onder Seattle valt als suburb. We hebben besloten het inderdaad gewoon te doen, ook wel uniek om eens in een echte Amerikaanse suburb te overnachten. Die reistijd nemen we dan maar voor lief :D
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door majtie »

Vraagje: omdat het er naar uitziet dat we geen gratis overnachtingen in Vegas kunnen bemachtigen is het de vraag of we wel naar Vegas moeten rijden. We zouden natuurlijk ook alleen een rondje Washington/Oregon kunnen doen of zelfs Yellowstone erbij. Is dit haalbaar? Het eerste deel van de reis (tot Crater Lake) zou dan hetzelfde zijn maar dan zouden we daarna afbuigen richting Yellowstone en bijvoorbeeld terugvliegen vanaf Denver. Ik ben alleen bang dat het dan allemaal te gehaast gaat worden. En is er iets te zien op de route van Crater Lake naar Yellowstone en van Yellowstone naar Denver? Of moeten we niet teveel willen het gewoon bij het oude laten?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door Mies2301 »

Yellowstone & Grand Teton zijn geweldige parken, daar kan je samen makkelijk 5/6 dagen spenderen. Om dan nog van Yellowstone naar Denver te racen (best een afstand hoor) is niet echt een slim idee denk ik.
Volgens mij is het ook al zo'n 12 uur rijden vanaf Crater Lake richting Yellowstone.

Ik zou hem dan zo laten. Als je nog wat natuur zoekt rondom Vegas kan je Valley of Fire nog mee pakken of Red Rocks SP.
Vanaf Lake Tahoe naar Las Vegas heb je trouwens ook nog genoeg te zien. Denk aan Mono Lake, Mammoth Lakes, Manzanar, Bristlecone Ancient Pine Forest en Death Valley.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door Tipsy_1 »

ik zou ook las vegas houden - het is echt een fijne afwisseling om de groene natuur van het NW te combineren met de woestijnen en rotsen rondom LV.
majtie
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 jan 2012, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door majtie »

Bedankt voor jullie ervaringen! We hebben inderdaad besloten om de reis zo te laten, we willen ook niet haasten.

De reden om toch naar dit alternatief is omdat we het stuk Mono Lake - Vegas al eens gedaan hebben. Maar we kunnen inderdaad andere dingen meepikken: Valley of Fire hadden we in 2014 geen tijd voor en Red Rock SP lijkt me ook tof. Gaat dus helemaal goed komen! :thumbup:
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
Laurens.67
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2017, 17:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door Laurens.67 »

Old Faithful schreef:Voor mij zou dag 9 ook te ambitieus zijn. Een overnachting in http://www.theoregonhotel.net/ geeft je de mogelijkheid naast Multnomah Falls enkele andere watervallen in Columbia River Gorge te bekijken, een stop bij de Clarno Unit en/of Sheeprock Unit van John Day Fossil Beds N.M. te maken en vooral om de Painted Hills tegen het vallen van de avond bij het mooiste licht te zien.
Als je bij Crater Lake alleen de weg rond het meer wilt rijden en bij enkele uitzichtpunten stoppen, is één overnachting voldoende.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Hoe lang trek je uit voor het bezoeken en fotograferen van Multnomah Falls ? ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis majtie: Seattle - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Zie hier een beschrijving van de watervallen aan de Columbia River en hier hun reisverslag (dag 7) om een idee te krijgen van de tijd die het kost. Zie ook ons 2006-verslag voor ons bezoek.
Als je de waterval alleen van onderen gaat fotograferen kost het niet veel tijd.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer