Reis Martine1979: Welk seizoen Yellowstone?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Martine1979: Welk seizoen Yellowstone?

Bericht door Martine1979 »

ingrid1955 schreef: Ga je bootje huren in bighorn canyon?

Jacques
Waren we niet van plan daar we niet wisten dat dit mogelijk was. maar na het zien van foto's lijkt me dat wel heel erg leuk! Ziet er prachtig uit. Bedankt voor de tip.

Verder vind ik je tip om het weer aan te kijken mbt de beartooth highway ook heel goed, Jaqcues. We gaan Cooke City-Cody opnemen in de reis. :thumbup:
Groet, Martine
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Martine1979: Welk seizoen Yellowstone?

Bericht door Martine1979 »

Hallo allemaal,

inmiddels staan de vluchten in optie. Daar de vluchten via Denver echt veel goedkoper zijn hebben we de route omgegooid. En aangezien we op de laatste dag pas laat terugvliegen hebben we ineens een dag extra te besteden. En ik weet niet goed waar. Zouden jullie weer willen meekijken en meedenken?
Het schema ziet er nu als volgt uit:

1. Amsterdam-Denver
2. Denver- Grand Junction/ Fruita via Rifle Falls, Colorado NM
3. Grand Junction/Fruita- Vernal via Dinosaur NM (colorado nm?)
4. Vernal- Jackson/Colter Bay via flaming gorge
5. Grand Teton (Colter bay)
6. Colterbay-Yellowstone ( Old faithful)
7. Yellowstone (Roosevelt lodge of Cooke city)
8. Yellowstone ( Roosevelt lodge of Cooke city)
9. Yellowstone- Cooke city
10. Cooke City - Cody via Beartooth highway
11. Cody- Buffalo via Bighorn canyon/Forrest
12. Buffalo- Deadwood Of Custer via Devils tower, deadwood
13. Deadwood of Custer - Custer (Badlands)
14. Custer (Custer SP, Mount rushmore)
15. Custer-Estes Park Via Cheyenne
16. Estes Park- Grand Lake
17. Grand lake -Glenwood springs ( Hanging lake)
18. Glenwood springs (Maroon bells, Aspen)
19. Glenwood Springs-denver- Amsterdam (Silverthorne Outlets)
20. Amsterdam

Ik twijfel aan een extra dag Grand Teton, Yellowstone of RMNP (weet niet welke plek in RMNP beter is). Of misschien toch de laatste dag in Denver spenderen (ook indien vlucht mogelijk nog verandert, gebeurt dit veel?). Al zijn we niet zo heel erg van de steden. Hebben jullie verder nog tips voor leuke stops onderweg of leuke en betaalbare hotels/motels, liefst in de natuur? Ik heb natuurlijk al heel veel op het forum en in jullie verslagen gelezen maar misschien komt er nog iets op of is er iets dat jullie echt aanraden.

Alvast weer bedankt!

groet,
Martine
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martine1979: Welk seizoen Yellowstone?

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je die extra dag nu al ingevuld? Of komt er nog een dag bij ten opzichte van dit schema?
De verdeling van de nachten in Yellowstone vind ik nu niet optimaal; als je nog een nacht in Old Faithful erbij kunt krijgen, of een nacht in Canyon dan heb je wat meer tijd voor de verschillende geisergebieden. En gezien de drukte daar is dat wel prettig.
Voor RMNP is wat meer tijd ook wel mooi, je hebt er nu net 1 volle dag. Kijk voor het laatste stuk eens in ons 2017-verslag; wij deden ongeveer dezelfde route, maar met nog een overnachting in Leadville erbij.
Voor een overnachting in de omgeving van Vernal is de Red Canyon Lodge misschien wel iets.
Wij zaten in Jackson deze keer in de Kudar Motels & Cabins. Een leuke cabin midden in de stad.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Martine1979: Welk seizoen Yellowstone?

Bericht door Hans B »

De extra dag zou ik laten afhangen van wat er allemaal gebeurt op de route, misschien ben je het daar nodig.
Verder is Denver geen verkeerde stad om een dagje te verblijven.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Martine1979: Welk seizoen Yellowstone?

Bericht door Martine1979 »

Bedankt voor jullie reacties.
We hebben naast het genoemde schema idd nog 1 dag over om ergens in te plannen zodat we uiteindelijk een reis van 21 dagen gaan maken. We gaan in augustus dus hoogseizoen waardoor we de route en hotels wel willen vastleggen. We doen dat wel met annuleringsmogelijkheden zodat als het echt nodig is we de route een deel kunnen aanpassen.

We denken er nu over om een overnachting extra in Jackson te doen zodat we meer tijd voor Grand Teton hebben en mogelijk kunnen raften op de Snake River, wat ons erg leuk lijkt (ervaringen?). We hebben vorig jaar in Canada geraft (kicking horse river) en vonden het geweldig. We kunnen dan na overnachting in Colter Bay ook meteen door naar Yellowstone waardoor we wel 2 volle dagen hebben om het zuidelijk/westelijk deel te verkennen.
Extra dagen in RMNP/Denver zouden natuurlijk ook mooi zijn maar we moeten keuzes maken en op basis van jullie reisverslagen denk ik dat onze voorkeur uitgaat naar Grand Teton/Yellowstone. Maar mochten we na afloop toch denken dat we meer tijd nodig hebben voor andere plekken hebben we weer een goede reden om terug te gaan. :wink:

Marianne, de Red Canyon Lodge ziet er echt geweldig uit! Die gaan we zeker opnemen. Dan verblijven we daar ipv Vernal. Moet lukken qua tijd. Zijn we ook weer iets eerder in Jackson de volgende dag. De cabins in Jackson zijn ook leuk maar die kan ik nog niet boeken. Ik heb ook gekeken voor the Ranch inn waar jullie hebben verbleven en daar kan ik alleen via contactformulier reserveren. weet dus niet of er nog plek is, maar als de route echt vaststaat ga ik hen mailen. De reis krijgt steeds meer vorm zo. Heb er al zo veel zin in!

groet, Martine
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Martine1979: Welk seizoen Yellowstone?

Bericht door Martin & Marianne »

Meer tijd voor Jackson/Grand Teton is niet gek, wij hebben er altijd te weinig tijd. Forumlid Felicitas heeft daar al eens geraft. Zie http://www.lochnora.nl, 2009.

In Colorado is genoeg te doen voor een aparte vakantie, dat kun je dan voor een volgende reis bewaren. :thumbup:
Wij hebben geen ervaring met de Red Canyon lodge, maar het lijkt mij ook erg leuk, het staat al jaren op mijn verlanglijstje.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Martine1979: Welk seizoen Yellowstone?

Bericht door Felicitas »

Ja inderdaad, wij hebben in 2009 met het hele gezin geraft op de Snake River. We werden toen vanuit Jackson met een bus naar het startpunt ten zuiden van Grand Teton NP gebracht. Dat was zeker een half uur rijden. De raft was op een wild deel van de rivier; we zijn toen omgeslagen. Dat was eigenlijk nog best wel eng. Ik zou nu eerder kiezen voor een rustigere float trip in Grand Teton NP.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Martine1979: Welk seizoen Yellowstone?

Bericht door Martine1979 »

Oeh, dat ziet er idd wel heftig uit. Best beangstigend, lijkt me. Maar zo een floattrip ziet er ook leuk uit. Ik denk dat we met 2 dagen Jackson/Grand Teton wel mooi uitkomen. We willen wel wat wandelingen doen dus we komen de tijd wel door, mochten we toch besluiten niet te gaan raften.

Maar voor alle parken geldt dat als ik jullie reisverslagen lees en opschrijf wat we willen doen en zien, we toch nog een keer terug moeten gaan. Helemaal niet erg ;).

Ik ga me iig weer verder inlezen en de hotels/cabins boeken. We hebben inmiddels toestemming om alles te gaan vastleggen! :thumbup:
Groet, Martine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer