Advies route Portland - Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Advies route Portland - Yellowstone

Bericht door Mirav5410 »

In 2018 zit in onze reis het stuk van Portland (Oregon) naar Jackson (Wyoming)
Ik ben de verschillende mogelijkheden aan het bekijken en kom er niet goed uit wat nu een mooie route is.

1 Portland - Multnomah Falls - Smith Rock State Park - Painted Hills - Ontario - Craters of the Moon - Idaho Falls -Jackson

2 Portland - Multnomah Falls - Pendleton (Rodeo daar of in omgeving) - Boise - craters of the Moon - Idaho Falls - Jackosn

Kies ik voor natuur 1 of voor klein beetje natuur en geschiedenis 2 (Oregeon Trail). Wil ik snel in Jackson zijn 2 of neem ik er wat
langer de tijd voor 1. Dilemma. Wie kan mij helpen?

Alles tips zijn welkom. (mogelijk nog andere must see things!)
Ik hoor ze graag.

Mira
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Advies route Portland - Yellowstone

Bericht door harryh »

Dat zou voor ons een no-brainer zijn: Een route met Painted Hills, Craters of the Moon en dan zou ik EBR-1 (1e nucleaire plant van de VS) ook meenemen. Wij hebben de route in 2015 zo gedaan, was helemaal top! Probeer Painted Hills 's morgens of aan het einde van de dag te doen, dan komen de kleuren er nog beter uit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies route Portland - Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden route 1 in 2015, tussen Bend en Grand Teton. Ik kan het niet vergelijken met de andere route, maar dit was zeker ene mooie route. Toppers: Craters of the Moon, EBR-1, de Sumpter Dredge en Mitchell. De painted hills waren mooi, maar wat mij betreft niet een lange omweg waard. Smith rock SP was erg druk.
Zie ons verslag bij 15, 16 en 17 juni.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Advies route Portland - Yellowstone

Bericht door Old Faithful »

Je noemt Mitchell een topper. Van daar is het geen lange omweg naar de Painted Hills. Overigens vond ik het bezoek aan de Painted Hills en de overnachting in http://www.theoregonhotel.net/ zeker de moeite waard. De andere optie ken ik niet. Ik denk dat ook het aantal beschikbare dagen voor dit gedeelte van de route een rol zal spelen.

Ik wens Mirav5410 succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Mirav5410
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 15 jun 2011, 10:44
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Advies route Portland - Yellowstone

Bericht door Mirav5410 »

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik ga beide opties nog eens goed bekijken maar ik denk dat mijn voorkeur toch langs Painted Hills gaat.
Nu zijn we in de omgeving en wie weet wanneer we er weer in de buurt komen.

Thanks!

Gr Mira
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Advies route Portland - Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Old Faithful schreef:Je noemt Mitchell een topper. Van daar is het geen lange omweg naar de Painted Hills.
Mitchell is natuurlijk geen omweg waard maar leuk als je naar de painted hills gaat. Wij vonden het wel een bijzondere belevenis om daar overnachten. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Advies route Portland - Yellowstone

Bericht door Almere vak V »

Painted Hills is één van de mooiste/apartste plekken waar ik geweest ben. Wij waren daar in april met schitterend weer, blijkbaar buiten alle vakanties om, want wij waren er als enige. Heb echt een uur met open mond zitten kijken naar alle kleuren. Vanuit de plek waar wij altijd verblijven, Estacada bij Portland een ritje van 4 uur over Mount Hood. Maar zeer de moeite waard. Ik zou het in ieder geval zo weer doen.

Als je van Portland naar Multnomah rijdt zou ik sowieso de omweg maken via Sandy als je wat wil zien van de Oregon Trail. Sandy was vroeger het bijna eindpunt van de Oregon Trail. Alleen moest je hier nog even de rivier over. Dat kon je uiteraard zelf proberen. Succes niet gegarandeerd zullen we maar zeggen. Of gebruik maken van de plaatselijke dienst voor $5!! Zou ik nu al een aardig bedrag vinden om een rivier over te steken. Maar wat te denken van die periode nadat je alle ontberingen al doorstaan had. Kortom, er zijn er veel verdronken daar, en er hebben heel veel mensen hard moeten werken om die $5 bij elkaar te krijgen.

Vanaf Multnomah zou ik via Mount Hood National Forrest naar het zuiden rijden. Mocht je tijd genoeg hebben dan zou ik via Silver Falls State Parc rijden. Zeker in het voorjaar een geweldig park met talloze watervallen in allerlei gradaties. Daarmee vergeleken is Idaho Falls een grappig dingetje maar niet meer dan dat.

Pendleton is een leuk stadje. Maar check wel even vantevoren de rodeo kalender. Veel mensen denk dat ze daar 6 dagen in de week een rodeo hebben. Mar dat is helaas niet het geval. Vaak is de rodeo ook een soort van rondtrekkend circus. Nou zijn er meerder van die circussen. Dus je moet er altijd wel eentje gevonden kunnen krijgen.

Wil je echt iets aparts zien, heb je echt tijd over, en wil je echt een stuk doorrijden naar het zuiden. Dan zou ik naar Crater Lake gaan. Wel afhaneklijk van de tijd waarin je gaat. Wij waren er 3 weken geleden nog. Toen was nog lang niet alles begaanbaar en lag er op sommige plekken nog slechts 12 meter sneeuw. Dat vonden mijn dochters dan weer erg leuk...

Maar goed, als je mij mn gang laat gaan rij je gewoon 3 weken rond in Oregon... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer