Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Symbolio: Noordwesten 2018.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Symbolio: Noordwesten 2018.

Bericht door Symbolio »

Een lekker vroeg topic, maar dat is meer om de informatie op te slaan en om alvast langzaam tips te verkrijgen en hier de planning in orde te krijgen.
Samengevat:

Wanneer: Juni 2018 (leeftijden dan, 33 en 31)
Aantal personen: 2
Tickets: Worden rechtstreeks geboekt
Hoe: Camper (eerste keer) dus dat gaan nog veel vragen worden maar vereist ook een ander soort planning
Wat willen we zien: 90% natuur, 10% steden
Wat willen we doen: Bezienswaardigheden, NP's, SP's, Historic Sites
Budget: Geen issue

We zijn inmiddels wat verder gevorderd met hiken dan voorheen, dus daar willen we meer mee gaan doen. Motto is vooral kwaliteit boven kwantiteit. Onze laatste reis was erg veel rijden (Rondje Denver 2016, 7276km in 20 dagen) en de grootste fout toen was hikes plannen op reisdagen.
Vermoedelijke data zijn: 8 t/m 29 juni 2018. Ik heb al wat huiswerk gedaan omtrent de vluchten die vrijwel zeker met Lufthansa zullen gaan. Directe vlucht vanaf Frankfurt naar Seattle en dan direct ook premium economy seats zodat de stress van het boeken op de exit row verdwenen is. Overstappen doen we liever in Europa dan in de VS in verband met de haast.

Vanaf Seattle staat op dit moment nog alles open dus wie er al tips heeft of adviezen geef maar een gil. Ik heb een paar maanden terug al wat reisverslagen gelezen maar die info is weer naar de achtergrond gezakt. Ik heb geen idee hoe een camper zich houdt in bergachtige terreinen maar ik ben geen onervaren chauffeur. ZIjn er bepaalde gebieden die we beter later in kunnen plannen in verband met het mogelijke dichtzijn van wegen of bergpassen?
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Reis Symbolio: Noordwesten 2018.

Bericht door Almere vak V »

Over het algemeen zijn juni, juli, augustus en september de goeie maanden wat weer betreft. Echter wel in de lager gelegen gebieden. Hoe hoger je komt, hoe wisselvalliger het wordt. Dat kan afhankelijk zijn van welk park je bezoekt en op welke hoogte het ligt.
Wij hebben wel is begin mei bij Crater Lake gestaan en dan moet je wel van sneeuw houden. Er lag toen nog ruim 10 meter.

Plan dus slim. Als je dingen aan de kust wilt doen zou ik die vooral begin juni plannen. Rij bijvoorbeeld de US101 vanuit Seattle naar beneden. Daar kan je jezelf makkelijk een week of twee mee vermaken. Uiteraard kan je m ook in een dag naar beneden rijden. Ik zou tot Newport rijden en van daaruit weer oostwaarts en dan via Eugene richting Crater Lake. En dan via Bend weer terug omhoog.

Onderweg heb ik nog wel een paar bezienswaardigheden voor je:
Een echte route heb ik niet voor je omdat wij altijd bij vrienden verblijven Doen veel dagtripjes of blijven ergens 1 of 2 nachtjes hangen. Of rijden van het ene vriendenstel naar het andere.

Onthoudt dat alles veel groter is dan het lijkt. Oregon is bijvoorbeeld al 6 keer groter dan Nederland. Er woont geen kip. Dus de noodzaak tot snelle verbindingen is er dan ook een stuk minder. Ik kan alleen maar zeggen neem de tijd. Ik had in een paar andere topics al wat geschreven. Heb het voor je geknipt en geplakt.

Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Cost trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.

Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de 4100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Zeker in Oregon niet. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...
Remco80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Remco80 »

Eventueel iets verder ligt ook Glacier Park, zeer mooie hiking trails, hier kan je zeker een paar dagen blijven, afgelopen zomer heb ik een rondje noordwest gedaan, ik heb geen reisverlag gemaakt maar ik heb hier wel mijn route gepost. ik ben toen via north cascades naar glacier en yellowstone gegaan en toen terug naar oregon en californie en later langs de kust weer omhoog. hoogtepunten waren voor mij:
- Glacier NP
- John Day Fossil Beds
- Crater lake
- Lassen Vulcanic NP
- Redwood NP/SP
- Mount Rainier NP
- Mount saint Helens
- Olympic NP, en dan vooral het quinault gedeelte
- Seattle

groet remco
2000 Noordoosten 2001 NY 2010 Zuidwesten 2011 Zuidoosten 2012 Chicago 2014 Rockies 2016 Noordwesten2017New England + Canada
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Juni is vroeg voor de bergen, en zeker voor Glacier NP. Wij hadden in 2006 medio juli nog veel sneeuw in Mt Rainier, Olympic NP, Crater Lake en Lassen Volcanic. Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag en ons 2015-verslag (Oregon, Redwoods, Yellowstone).

Marianne
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Thanks voor de tips alvast ;). Ik reageer later uitgebreider! :)

Zijn er pro's en con's wat betreft de route met een camper? Ik wilde een rondje doen in het noordwesten maar een halve cirkel en dan bijvoorbeeld door naar het zuiden (San Francisco) behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden.
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Hmmz, dit weekend heel wat verslagen gelezen maar het probleem is in dit geval het vervoer. Ikzelf zou graag een camper willen huren (wat overigens de eerste keer wordt) maar aan de andere kant hou ik rekening met de zaken die we graag willen zien. Overigens zijn we wellicht van plan de vakantie naar augustus te verplaatsen uit angst voor de sneeuw in de parken. Vriendin vindt steden ook erg leuk (shoppen...) ik hou meer van de langere serieuze hikes.

Op dit moment hink ik op 2 gedachten:

1) Route vanaf Seattle naar het zuiden en veel tips van Almere Vak-V meenemen. (camper)
2) Route vanaf Seattle door Olympic NP, daarna door naar de Canadese parken en via Glacier NP terug (camper)
3) Route vanaf Seattle door naar het zuiden, oostelijk vanaf Crater Lake en dan 2 lange reisdagen inplannen om richting het noorden te komen en de Canadese parken mee te nemen (auto).

Lastig, lastig, lastig :shock:
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Afgelopen tijd erg druk geweest en de planning wat laten verslappen. Maar omdat we nu langzaam in de periode komen dat de tickets voor 2018 boekbaar gaan zijn (en er met name bij RV's vroegboekkortingen zijn), toch de draad maar weer opgepakt.

Ik ben nu bezig met verschillende routes:

Route 1: SF -> Seattle via Lassen NP / Crater Lake / Oregen Coast / Columbia River Gorge / Olympic NP / Seattle (globale route)

Planning is opgeschoven naar half augustus tot begin september (1e week). Glacier NP valt in de eerste route echter al snel af omdat het te ver weg is relatief gezien. Aan de andere kant maakte ik een denkfout door te zeggen: we blijven enkele dagen op 1 plek... met een camper betekent dat dat je sowieso moet reizen dus wellicht is dat wel mogelijk.

Nu zat ik naar de tweede route te kijken:

Direct op Seattle vliegen:

Everett (Boeing is must!)
Glacier NP (evt Waterton Lakes) 2-3 dagen 4-5
Vanaf daar terug omlaag richtinge Columbia River Gorge, dan zuidelijk richting Crater Lake NP (must) en dan omhoog richting Seattle via Olympic.
Dat lijkt me haalbaar toch? Precieze daginvulling komt nog.

Eventueel.... is het mogelijk dat we geen camper pakken en dan gewoon met een fullsize premium SUV tekeer gaan maar dat hangt er nog vanaf.
Ik zoek nu met name tips voor het natuurgeweld--> Seattle en dan wat Canadese parken meenemen richting Glacier? 1 of 2 flinke reisdagen om afstand naar Crater Lake te pakken is niet erg (in het geval van een camper).
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Misschien heb je iets aan de site van forumlid Kalaman https://kalamantravel.com/blog
Zij hebben al vaker Canada en Glacier gecombineerd.

Ik zou denk ik kiezen voor Canada en Glacier ofwel naar Crater Lake. Met alle 3 in de route zit je alweer snel aan veel kilometers.

Wij deden vorige zomer Seattle-SF, misschien heb je iets aan ons verslag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf het eens per dag uit, dat werkt vaak heel verhelderend. En makkelijker voor ons om mee te denken. :wink:

Waarom is Crater Lake een must? Mooi als je er langs rijdt, maar ik zou er zelf niet voor omrijden. Misschien ten onrechte?

Marianne
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Tsja, ik vind Crater Lake geweldig. Kan mezelf er dagen vermaken. Zeker in de zomer. Maar ook aan het begin of het eind van de winter als de wegen nog net, of weer net begaanbaar zijn vind ik het een fantastische omgeving.

Ik heb geen hekel aan autorijden, maar ik probeer altijd zoveel mogelijk snelweg te vermijden. Je kunt vanaf Mount Hood via Silver Falls State Parc door de Willamette Valley naar Crater Lake rijden. Maar je kunt ook via de kust naar beneden rijden. Canon Beach is een bekend punt waar iederen naartoe gaat. Maar er zijn zo nog tientallen plekken langs de kust te noemen die minstens net zo mooi zijn. Dus als je van alles wat wilt zien ontkom je er niet aan om links en rechts toch wat te zigzaggen...

Ook zou ik zeker Painted Hills meenemen. Mocht je echt uit de richting raken dan is Hells Canyon ook een aanrader. Op de terugweg naar boven is Mount St Helen wel een must vind ik. Komt wellicht ook dat onze vrienden uit Oregon vlakbij woonden op die bewuste dag. Blijft echt een bizar gezicht. Mocht je niet al te veel met steden hebben. Maar er toch af en toe wel is naar toe willen gaan dan is Portland wel een belevenis. Laten we het erop houden dat ze er alles aan doen om hun slogan eer aan te doen, Keep Portland weird...

Seattle is een totaal andere stad maar heeft wel weer een bepaalde relaxte modus die ik wel kan waarderen. Mocht je echt willen doorschieten naar boven. Dan is Vancouver ook een aanrader. Als Seattle relaxed is, dan is Vancouver dit in het kwadraat. Ook hier weer zeer mooie natuur. MEt de lift omhoog op Grouse Mountain is een aanrader. Adembenemend uitzicht op de stad en de baai. Whistler is ook een aanrader. Net als Stanley Parc. Als je weer een klein stukje naar beneden gaat. Zeg maar rond de grens heb je San Juan Islands. Daar omheen zitten 3 scholen Orca's. Volgens de laatste tellingen zo'n 70 in totaal. Bizarre beesten om te zien. Orca's betekent vaak dat er ook walvissen in de buurt zijn.

Maar goed. Zo kan ik uren doorgaan. Ik ben de tel inmiddels kwijt geraakt hoe vaak ik in Oregon en Washington geweest ben. Maar er zijn altijd weer nieuwe dingen te zien of te ontdekken.
BjornStorme
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BjornStorme »

Wij doen dit jaar het NW van USA en W van Canada, beginnen en eindigen in Seattle.
Volgende zaken staan op het programma:
Seattle: Pike Place Market, Fremont troll, Kerry Park en halve dag Whale Watching met Puget Sound Express

Scenic Byways:
  • Lake Quinault Scenic drive
  • Paradise Scenic Road
  • Stevens Canyon Road
  • Mather Memorial parkway
  • Lake Koocanusa Scenic byway
  • Going-to-the-Sun-road
  • Akamina Parkway
  • Red Rock Canyon Parkway
  • Highwood Pass
  • Bow Valley Parkway
  • Kicking Horse Pass
  • Icefields Parkway
  • Sea-to-Sky Highway
NP'S USA:
  1. Olympic National Park
    Hurricane Ridge, Elwha River Valley, Lake Crescent, Sol Duc Valley, Neah Bay, Cape Flattery, Rialto Beach, Hoh Rainforest, Ruby Beach, Lake Quinault
  2. Mt Rainier National Park
    Longmire, Paradise, Stevens Canyon, Sunrise, Naches Peak, Mather Memorial Parkway
  3. Glacier National Park
    Going-to-the-Sun-Road, Lake McDonald, The Loop, Logan Pass, St. Mary Lake
NP'S CAD:
  • Waterton Lakes National Park
    Akamina Parkway, Red Rock Canyon, Waterton Lake
  • Banff National Park
    Bow Valley Parkway, Johnston Canyon, Castle Mountain, Morant's Curve, Moraine Lake, Lake Louise
  • Yoho National Park
    Kicking Horse Pass, Takakkaw Falls, Emerald Lake
  • Jasper National Park
    Icefields Parkway, Peyto Lake, Mistaya Canyon, Columbia Icefield, Sunwapta Falls, Athabasca Falls, Mt Edith Cavell, Annette Lake, Edith Lake, Maligne Canyon, Medicine Lake, Pyramid Lake
PP'S CAD:
  • Mount Robson Provincial Park
    Overlander Falls, Rearguard Falls
  • Wells Gray Provincial Park
    Spahats Creek Falls, Moul Falls, Helmcken Falls
  • Juniper Beach Provincial Park
  • Marble Canyon Provincial Park
  • Joffre Lakes Provincial Park
  • Nairn Falls Provincial Park
  • Brandywine Falls Provincial Park
  • Shannon Falls Provincial Park
  • Murrin Provincial Park
  • Porteau Cove Provincial Park
Andere Highlights:
  • Grand Coulee Dam
  • Govan Ghosttown
  • Lake Pend Oreille
  • Kootenai Falls
  • Hat Creek Ranch
  • Fraser Canyon
  • Whistler
  • Britannia Beach
  • Lions Bay
  • Howe Sound
  • Vancouver
  • Granville Island
  • Stanley park
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Nielsdan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Nielsdan »

Wij zijn momenteel aan het reizen in de regio Washington/Oregon. Nu langs de kust naar beneden aan het rijden, wellicht vindt je het leuk om mee te reizen voor tips! http://nielsdan2017pacificnorthwestusa.blogspot.nl/?m=1
2022: Florida
2020: Roadtrip - Florida
2019: Roadtrip - Florida, Georgia
2018: Roadtrip - NewEngland
2017: Roadtrip - Pacific NoordWest
2016: Roadtrip - Deep South
Reisverslagen:http://www.nielsdan.blogspot.com
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Uitgeschreven reactie volgt in de loop van deze week. For some reason stonden de notificaties opeens uit :shock:
Ik ga drie plannen maken waarvan 1 afwijkend is. Alle reisverslagen in dit topic/sectie heb ik inmiddels doorgenomen + wat randoms dus ik ga wel een eind moeten komen.
Symbolio
Amerikafan

Bericht door Symbolio »

Zo de planning is ruim een jaar uitgesteld vanwege 1x stormschade aan het huis, waar een grote verbouwing op volgde en vervolgens waterschade (niet handig als vanwege een verbouwing alles in de kelder staat....) dus afgelopen jaar is het niet doorgegaan. Tevens zijn de wensen en eisen iets anders geworden met het oog op het weer en de hoogte. Voorlopig ligt er nog geen concreet alternatief voor de oorspronkelijke route maar de aanpassingen die gaan volgen:

- Geen RV
- Liefst bed&breakfasts of andere 'mooie' locaties om te overnachten
- Hikes blijven een must
- Afstanden blijven geen probleem (om jullie een idee te geven: Eindhoven - Berlijn heen en weer op 1 dag is geen probleem).

Meer info volgt, dit keer wèl spoedig, tenzij er weer iets komt wat roet in het eten gooit....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer