Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Knifeman »

Dag allemaal,

na verschillende reisverslagen gelezen te hebben en mezelf vier weken elke avond non-stop aan mijn computertje geketend te hebben, ben ik tot een reisbeschrijving gekomen voor de camperreis, die mijn vriendin en ik volgend jaar willen maken. Ik heb geprobeerd zo specifiek mogelijk te zijn, omdat ik het zonde vind jullie aandacht te vragen voor iets dat ik zelf op kan zoeken. Ik hoop dan ook dat dit "concept reisvoorstel" voldoende ruimte geeft om op te schieten. Ik zou het heel fijn vinden als jullie mee zouden willen denken. Waar "route" staat, stond een hyperlink die naar Google Maps leidde. Die werkt alleen niet. Schroom niet mijn ideeën met de grond gelijk te maken :thumbup: .

Ik merk dat ik erg vastloop op het einde. Wil graag veel tijd besteden aan de mooie stranden, maar merk dat ik niet uitkom qua tijd. San Francisco komt er ook niet echt sterk uit in mijn planning (slechts anderhalve dag). Inschatting van de afstanden/tijd vind ik ook lastig puur op basis van Google Maps.

Bij voorbaat dank voor jullie moeite!

Wie zijn wij?
- Jong stel met 1 zoontje van 1 jaar oud
- Houden veel van variatie die Amerika te bieden heeft dus
o Parken: hiken vinden we superleuk. Die kleine kan achterin de draagzak
o Steden: fietsen/ontdekken. Musea alleen als het moet.. Het leventje daar meemaken
o Strand: Chillen, mogelijk surfen.
o Mooie routes: veel zien van het geweldige landschap
- Nog nooit een camperreis gemaakt
- Het geijkte rondje met daarin Las Vegas / San Francisco / Zion Park / Bryce Canyon / Yosemite Park / Death Valley / Lake Powell Al gezien. Alleen Yosemite willen we op herhaling.

Wat willen we doen?
- Niet rijden om het rijden maar wel de ultieme campervakantie (veel kilometers maken mag als de route mooi is: bv Highway 1)
- Veel variatie zien in parken, steden en strand
- Begin van de reis actief, naarmate we zuidelijker komen meer relaxen
- RV campings bezoeken met goede prijs/kwaliteit en bereikbaarheid ivm zoontje
- Liever iets minder plekken goed bezoeken dan teveel plekken en gestresst voelen…


Te regelen
- ESTA
- America the Beautiful Pass (80 dollar pp)

Valkuil
- Te veel plannen in een kort tijdsbestek


Programma
Dag 1: Amsterdam – Seattle (AirBnB)
Activiteiten:
- Acclimatiseren en overnachten in hotel

Dag 2: Seattle (AirBnB) – Seattle (AirBnB)
Activiteiten:
- Stad verkennen met de fiets
- Mogelijk ondergrondse tocht maken

Dag 3: Seattle (AirBnB) – Olympic National Park (Fairholme Campground)
Activiteiten:
- Camper ophalen in Seattle (in de middag)
- Boodschappen doen bij Walmart
- Reizen in namiddag (+/- 2 uur)
- Aankomen op campground
Route

Dag 4: Olympic National Park (Fairholme Campground) – Olympic National Park (Kalaloch Campground)
Activiteiten:
- Kleine wandeling in de buurt van Fairholme Campground om de dag te starten
- Daarna reizen (+/- 1,5 uur)
- Stop bij Crescent Lake: Madison Falls trail
- Mooie hike (suggesties?)
o Regenwoud bezoeken (Hoh River Trail)
o Bergen
Route

Dag 5: Olympic National Park (Kalaloch Campground) – Olympic National Park (Kalaloch Campground)
Activiteiten:
- Hiken (bestemmingen verdelen over twee dagen)
o Bergen

Dag 6: Olympic National Park (Kalaloch Campground) – Olympic National Park (Kalaloch Campground)

Activiteiten:
- Stranden (Ruby Beach / Second Beach)

Vraag: Al een dag eerder naar Mount Rainier zodat we daar een dag extra hebben?

Dag 7: Olympic National Park (Kalaloch Campground) - Mount Rainier National Park (Cougar Rock camping)
Activiteiten:
- Reizen (+/- 6 uur)
- Stop bij Lake Quinault: Marymere Falls Trail
- Hiken
o Paradise
Route

Dag 8: Mount Rainier National Park (Cougar Rock camping) – Mount Rainier National Park (Cougar Rock camping)
Activiteiten:
- Hiken
o Ohana Pecosh

Vraag: Suggesties wat te doen in Mount Rainier National Park qua hikes?

Dag 9: Mount Rainier National Park (Cougar Rock camping) – Portland
Activiteiten:
- Reizen in de ochtend
- Portland verkennen
Route

Dag 10: Portland – Portland
Activiteiten:
- Portland verkennen te voet en met de fiets
o Northwest District (shoppen)
o Pearl District (biertje drinken)
o Forest Park (mooie wandeling door grootste stadspark Amerika)
- Even de bewoonde wereld weer ervaren

Vraag: Must-visits in Portland?

Dag 11: Portland (via Columbia River Gorge) – Bend (Sisters Garden RV Resort)
Activiteiten:
- Reizen in de ochtend (+/- 4 uur)
- Hiken in de middag
Route
Dag 12: Bend (Sisters Garden RV Resort) - Bend (Sisters Garden RV Resort)
Activiteiten:
- Hiken
o The Bend Ale Trail Beer Tour?
- Relaxen

Vraag: Suggesties m.b.t. een mooie wandeling in Bend?

Dag 13: Bend (Sisters Garden RV Resort) - Crater Lake (Mazama Campground)
Activiteiten:
- Reizen in de ochtend (+/- 2 uur)
- Rim drive
- Boottocht?
Route

Vraag: Iemand ervaring met de boottocht naar Wizard Island?

Dag 14: Crater Lake (Mazama Campground) – Lassen Volcanic National Park (Manzanita Lake NPS Campground)
Activiteiten:
- Reizen in de ochtend (+/- 4 uur)
- Hike in de middag
Route

Dag 15: Lassen Volcanic National Park (Manzanita Lake NPS Campground) - Lassen Volcanic National Park (Manzanita Lake NPS Campground)
Activiteiten:
- Hike
o Bumpass hell

Dag 16: Lassen Volcanic National Park (Manzanita Lake NPS Campground) – Yosemite National Park (Coleville / Walker KOA)
Activiteiten:
- Reizen in de ochtend (+/- 4 uur)
- Relaxen/voorbereiden op paar mooie hikedagen
Route

Dag 17: Yosemite National Park (Coleville / Walker KOA) - Yosemite Creek Campground
Activiteiten:
- Reizen in de ochtend (+/- 3 uur)
- Hiken in de middag
Route

Dag 18: Yosemite Creek Campground - Yosemite Creek Campground
Activiteiten:
- Yosemite verkennen

Vraag: Wat raden jullie ons aan om hier te doen qua hikes?

Dag 19: Yosemite Creek Campground – San Francisco (Marin RV park)
Activiteiten:
- Reizen in de ochtend (+/- 5uur)
- San Francisco verkennen
Route

Dag 20: San Francisco (Marin RV park) - San Francisco (Marin RV park)
Activiteiten:
- Fietstocht over Golden Gate Bridge
- Alcatraz

Dag 21: San Francisco (Marin RV park) – Santa Cruz (Beach RV Park Santa Cruz)
Activiteiten:
- Genieten van de scenery van Highway 1
- Aankomen op Santa Cruz en daar van al het moois genieten
Route

Dag 22: Santa Cruz (Beach RV Park Santa Cruz) - Santa Cruz (Beach RV Park Santa Cruz)
Activiteiten:
- Van al het moois blijven genieten

Dag 23: Santa Cruz (Beach RV Park Santa Cruz) – Monterey (Saddle Mountain Ranch Rv and Campground)
Activiteiten:
- Reizen in de ochtend (+/- 2.45 uur)
- 17 –mile drive
- Monterey verkennen
- Monterey Peninsula Recreational Trail?
Route

Dag 24: Monterey (Saddle Mountain Ranch Rv and Campground) - Monterey (Saddle Mountain Ranch Rv and Campground)
Activiteiten:
- N.t.b.
-

Dag 25: Monterey (Saddle Mountain Ranch Rv and Campground) – Pismo Beach (Holiday RV park)
Activiteiten:
- Reizen (+/- 4 uur)
Route


Dag 26: Pismo Beach (Holiday RV park – Santa Barbara (Sunrise RV park)
Activiteiten:
- Reizen (+/- 2 uur)
- Santa Barbara verkennen
- Strandmiddag
Route

Dag 27: Santa Barbara (Sunrise RV park) - Santa Barbara (Sunrise RV park)
Activiteiten:
- Santa Barbara verkennen
- Stranddag
- Wine tasting

Dag 28: Santa Barbara (Sunrise RV park) – Los Angeles (Air BnB)
Activiteiten:
- Spullen afdroppen bij appartement
- Camper inleveren
- Los Angeles verkennen

Dag 29: Los Angeles (AirBnB) - Los Angeles (AirBnB)
Activiteiten:
- Venice Beach
- Mulholland Drive

Dag 30: Los Angeles (AirBnB) - Los Angeles (AirBnB)
Activiteiten:

Vraag: Hebben jullie suggesties t.a.v. de must-see’s in Los Angeles?

Dag 31: Los Angeles (AirBnB) – Amsterdam
Activiteiten:
- Spullen pakken
- Huilen
- Vlucht terug naar Nederland

Met vriendelijke groet,

Martijn
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Marcopstal »

Je hebt aangegeven juni/juli. Het is aldus niet duidelijk wanneer je juist gaat. Ik zou in ieder geval starten met de route om te draaien en LA - Seattle te doen. Hoe later je het noordelijke deel doet hoe minder je nog last kan hebben van sneeuw en gesloten wegen in de noordelijke staten (en parken !)

Een America The Beatifull pass is niet per persoon maar per voertuig. Je hoeft die ook niet vooraf te regelen.

De Coleville/Walker KOA ligt nog niet in Yosemite en de Yosemite Creek Campground ligt langsheen de Tiogapass en niet in de vallei. Bewuste keuze ? Voor zaken in de vallei toch niet echt aangewezen. Overigens is het van de KOA naar de ingang van het park 1,5 uur rijden en heen 3 uur en tot de nieuwe campground een uurtje langer.

SF - Santa Cruz is een zeer korte afstand, dit gedeelte van de highway 1 is ook niet echt bijzonder. Om daar dan ook nog een volle dag te blijven ? Hier vind ik de tijd echt wel te ruim.

Ik veronderstel dat je in LA een auto huurt ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
FrankPronk
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2016, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door FrankPronk »

Ik denk dat je route SF - LA aan de ruime kant is. Het mooie gedeelte Highway 1 begint pas na Monterey (als je vanuit SF komt). Ik vond Santa Cruz niet heel veel aan, maar dat kan komen door het feit dat het regende en dat een gedeelte van de boardwalk werd verbouwd (3 weken geleden). Ik heb dan ook maar een klein uurtje in Santa Cruz doorgebracht.

In Monterey vond ik een bezoekje aan het aquarium de moeite waard (zeker leuk voor kinderen). Net na Carmel ligt Point Lobos State NR wat echt een heel mooi park is. Met het ticket voor dit park kun je later ook nog naar Julia Pfeiffer iets verderop de route. De meeste mensen kiezen voor 2 stops over de gehele route van SF naar LA (Monterey & Pismo beach).

In LA is een auto (en veel geduld in het verkeer) inderdaad een must. Ik vond Griffith observatory zeker de moeite waard (ook vanwege het uitzicht over de stad). Denk verder nog aan Getty centre, Santa Monica.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door ingrid14 »

Mooie plannen! In juni kan je wel nog last door sneeuw (afgesloten trails) hebben in Mt Rainier, Crater Lake en Lassen.

Dag 2: ik kan je de Bill Speidel's Underground Tour warm aanbevelen. (kost je een uurtje)

Dag 3 - 7:
Ik zou misschien 2 nachten bij Fairholme staan. Je kan dan ook Hurricane Ridge bezoeken want daar zal je op dag 3 geen tijd voor hebben.
Een strandwandeling naar Hole in the Wall is erg fijn, wel in te plannen bij laag tij.

Dag 7: er zal weinig tijd over blijven om nog iets te doen in Mt Rainier. Het is al een aardige rit en Lake Quinault kost je ook wel wat tijd.
Dag 8: Ik zou zeker ook het Sunrise gedeelte aanraden om te wandelen.

Dag 9: Je zou hier eventueel via Mt St Helens kunnen rijden.

Dag 10:
Eric van Secrets of Portlandia geeft een hele leuke stadstour (dagelijks om 11u, reservatie is niet nodig, wandelend, met grappige anekdotes). Het is gratis, je geeft na de tour wat je het zelf waard vond.
Je komt ook bij het kleinste park ter wereld, Mill End's Park. :wink:

Tussen SF en LA neem je erg ruim de tijd.

Dag 21: ik zou hier wel langs de 1 rijden, Bean Hollow State Beach, Ano Nuevo SP en Natural Bridge SB zijn best wel mooi.

Dag 22: Met een volle dag in Monterey zou deze dag niet in Santa Cruz blijven. Geniet er even van het strand en trek dan richting Monterey.
Ga eens kijken bij de Pacific Grove.
Volgende dag zou je dan 17-mile drive en een bezoek aan Carmel en Point Lobos kunnen doen.
(in Monterey is een leuke speeltuin: Dennis the Menace Park)

Persoonlijk zou ik ook de volle dag Santa Barbara schrappen.
Van Pismo Beach ben je nog voor de middag in Santa Barbara, tijd genoeg nog om te ontspannen.

Ik zou dus de volle dag van Santa Cruz bij SF voegen en de volle dag Santa Barbara bij LA zetten.
Je zou daar een stranddag kunnen doen bij vb Santa Monica. Je kan van daar naar Venice Beach wandelen of fietsen.
En je hebt daar de mogelijkheid om te surfen. Je kan er materiaal huren voor een halve dag.

En ja, in LA zou ik zeker ook een auto huren. Je kan je er anders moeilijk verplaatsen.

Vorig jaar deden wij Seattle-SF en in 2013 deden we oa de kustroute tussen SF en LA. Misschien heb je iets aan onze verslagen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het even wat compacter opgeschreven zodat wat sneller te zien is hoeveel tijd je overal hebt.

Dag 1 Amsterdam Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Olympic NP
Dag 4 Olympic NP
Dag 5 Olympic NP
Dag 6 Olympic NP
Dag 7 Olympic NP - Mt Rainier
Dag 8 Mt Rainier
Dag 9 Mt Rainier - Portland
Dag 10 Portland
Dag 11 Portland - Bend
Dag 12 Bend
Dag 13 Bend - Crater Lake
Dag 14 Crater Lake - Lassen Volcanic NP
Dag 15 Lassen Volcanic NP
Dag 16 Lassen Volcanic NP - Coleville
Dag 17 Coleville - Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco - Santa Cruz
Dag 22 Santa Cruz
Dag 23 Santa Cruz - Monterey
Dag 24 Monterey
Dag 25 Monterey - Pismo Beach
Dag 26 Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 27 Santa Barbara
Dag 28 Santa Barbara - LA
Dag 29 LA
Dag 30 LA
Dag 31 LA - Amsterdam

De tijd voor de kust is echt heel ruim. Dat is wel lekker maar je zou ook prima 2 of 3 dagen minder kunnen doen daar en dan toch nog op je gemak kunnen genieten van de kust.
Voor de route van Lassen naar Yosemite en voor Yosemite zelf zou ik dan wat meer tijd uittrekken. Zoals gezegd zit je op dag 16 nog lang niet in Yosemite en de Yosemite Creek CG is mooi gelegen voor de Tioga Road, maar niet voor de vallei of voor Glacier Point.
Kijk voor wandelingen langs de Tioga Road eens in ons 2015-verslag en zie mijn wandelsite voor meer mogelijkheden.
Kies je bewust niet voor een camping in de vallei?
De tijd voor Olympic NP is vrij ruim - je zou een tussenstop kunnen doen op weg naar Mt Rainier en dan MT St Helens bezoeken.
Als je pas 's middag de camper op kunt halen is de Fairholme Campground camping misschien al wat ver.

Wij hebben in 2006 in grote lijnen dezelfde route gedaan. Misschien heb je ook iets aan ons 2006-verslag.

Marianne
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Knifeman »

Wow, dank voor jullie extreem snelle en gerichte reacties!

@marcoopstal:
- 90% zeker wordt het de of de laatste week van juni of later. De reden dat we deze route (naar het zuiden) hebben gekozen is omdat we aan het einde van de reis lekker weer in het vooruitzicht willen hebben. Maar ik begrijp dat die maand een wereld van verschil kan maken qua weersomstandigheden…
- Thanks wat betreft de pas: daar moest ik me sowieso nog in verdiepen. Bij deze gedaan 
- De reden dat we voor Coleville wilden kiezen is omdat de afstand naar de vallei anders mogelijk te lang wordt voor een dag. Maar eigenlijk is dat verspilde tijd als ik je goed begrijp.
- SF-Santa Cruz: helder  Nemen we die op in de planning.
- In LA hebben we nog niet nagedacht over vervoer. We wilden vooral dan van de camper af omdat die extreem veel kost en we daar ook eigenlijk niet zoveel aan hebben (we willen vooral ontspannen de paar laatste dagen en hoeven dan niet meer van hot naar her te reizen. Maar om het nodige te zien is een auto wel handig begrijp ik

@frankpronk
- SF – LA passen we aan. Begreep van Santa Cruz dat het echt een heerlijke vibe heeft (echt die surfersfeer) dus vandaar dat we dachten dat een langer verblijf hier leuker zou zijn.
- Leuke tip van het aquarium: we zetten hem erbij!
- Goeie tip van die twee stops
- Carmel/Point Lobos State NR staat op de playlist
- Auto wordt geregeld

@Ingrid 14
- Underground tour: daar was ik naar op zoek  thanks!
- Ik twijfelde al over slechts 1 nacht Fairholme: leek me een mooie bestemming inderdaad.
- Mount Rainier: Ok, een reisdag dus
- Sunrise: die schuiven we dan inderdaad een dag op.
- Mount Helens: goede tip  Neem ik mee in de route
- Eric Secrets of Portlandia: gaaf, ga ik meer over opzoeken.
- Dag 21: ik zou hier wel langs de 1 rijden, Bean Hollow State Beach, Ano Nuevo SP en Natural Bridge SB zijn best wel mooi.  voeg ik toe
- Dag 22: Met een volle dag in Monterey zou deze dag niet in Santa Cruz blijven. Geniet er even van het strand en trek dan richting Monterey.
Ga eens kijken bij de Pacific Grove.
Volgende dag zou je dan 17-mile drive en een bezoek aan Carmel en Point Lobos kunnen doen.
(in Monterey is een leuke speeltuin: Dennis the Menace Park)  perfect
- Santa Barbara, begreep ik van vrienden, was schitterend maar als een dag teveel is neem ik dat graag mee in de beschouwing.
- Persoonlijk zou ik ook de volle dag Santa Barbara schrappen.
Van Pismo Beach ben je nog voor de middag in Santa Barbara, tijd genoeg nog om te ontspannen.
- Ik zou dus de volle dag van Santa Cruz bij SF voegen en de volle dag Santa Barbara bij LA zetten.  prima tip!
Je zou daar een stranddag kunnen doen bij vb Santa Monica. Je kan van daar naar Venice Beach wandelen of fietsen.
En je hebt daar de mogelijkheid om te surfen. Je kan er materiaal huren voor een halve dag.
- Autohuur staat op het lijstje erbij

@Marianne
- Ik begrijp inderdaad dat ik misschien het einde een beetje te relaxed heb en daardoor wat dagen “verspil” die ik in Yosemite door zou kunnen brengen. Super.
- De keuze voor een andere verblijfplaats (Coleville) was vanwege de afstand die we die dag al af moesten leggen. Leek me slim om nog een tussenstop te maken. Maar wellicht is een reisdag dus de beste aanpak.
- Fairholme campground: leek me slim om dan alleen de namiddag te wijden aan daar komen en dan de volgende dag daar de buurt te verkennen. Heb je misschien suggesties wat een mooi alternatief meer dichtbij zou zijn of is een extra dag Seattle dan eigenlijk gewoon de beste optie?
- Yosemite CG is niet zo geschikt dus eigenlijk om daar te verblijven. Wat zou je me aanraden als goed alternatief qua campground? En als we meer tijd nemen voor de trip van Lassen naar Yosemite: waar zou je dan onderweg stoppen (zeven uur rijden vind ik wel lang met zo'n kleintje?)

Ik ga de aangereikte reisverslagen ook eens goed doornemen!

Nogmaals dank!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet dat er een KOA is tussen Sequim en Port Angeles (wij zaetn daar in 2006), maar dat maakt qua reistijd wellicht niet zo veel uit vergeleken met de camping in het park.
Ik denk dat een tussenstop tussen Yosemite en Lassen wel aan te raden is, maar het leek erop dat je dacht dat Coleville al in Yosemite lag. In plaats van Coleville zou je ook kunnen kiezen voor Lake Tahoe.
Na Coleville is een stop langs de Tioga Road wel mooi. Je zou ook voor Tuolumne Meadows kunnen kiezen; dan zit je net in het park, en die camping is wel te reserveren, in tegenstelling tot Yosemite Creek. Ik heb geen idee hoe snel de fcfs campings vollopen, maar het lijkt mij riskant om daar voor te kiezen in de zomer.
Eén nacht aan de oostkant en 2 nachten in de vallei lijkt me mooi - maar nog een nacht zou nog mooier zijn.

Marianne
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Knifeman »

Hoi Marianne,

dank: hele goede tip. Ik had geen idee op basis waarvan ik kon bepalen wat goede plekken zijn om in Yosemite te zitten als uitvalsbasis. En Lake Tahoe ligt mooi in het midden en lijkt ook een mooie start van het Yosemite-avontuur.

Na het nodige puzzelen op basis van jullie input is de reis als volgt: Santa Cruz kan ik lastig uit mijn hoofd zetten, Santa Barbara was geen probleem.

Dag 1: Amsterdam – Seattle (AirBnB)
Dag 2: Seattle (AirBnB)
Dag 3: Seattle (AirBnB) – Olympic National Park (Fairholme Campground)
Dag 4: Olympic National Park (Fairholme Campground) –
Dag 5: Olympic National Park (Fairholme Campground) – Olympic National Park (Kalaloch Campground)
Dag 6: Olympic National Park (Kalaloch Campground)
Dag 7: Olympic National Park (Kalaloch Campground) - Mount Rainier National Park (Cougar Rock camping)
Dag 8: Mount Rainier National Park (Cougar Rock camping)
Dag 9: Mount Rainier National Park (Cougar Rock camping)
Dag 10: Mount Rainier National Park (Cougar Rock camping) – Portland
Dag 11: Portland
Dag 12: Portland (via Columbia River Gorge) – Bend (Sisters Garden RV Resort)
Dag 13: Bend (Sisters Garden RV Resort) -
Dag 14: Bend (Sisters Garden RV Resort) - Crater Lake (Mazama Campground)
Dag 15: Crater Lake (Mazama Campground) – Lassen Volcanic National Park (Manzanita Lake NPS Campground)
Dag 16: Lassen Volcanic National Park (Manzanita Lake NPS Campground)
Dag 17: Lassen Volcanic National Park (Manzanita Lake NPS Campground) – Lake Tahoe (Nevada Beach Campground)
Dag 18: Lake Tahoe (Nevada Beach Campground) - Yosemite Park (Tuolomne Meadows)
Dag 19: Yosemite Park (Tuolomne Meadows) -
Dag 20: Yosemite Park (Tuolomne Meadows) – San Francisco (Marin RV park)
Dag 21: San Francisco (Marin RV park)
Dag 22: San Francisco (Marin RV park)
Dag 23: San Francisco (Marin RV park) - Santa Cruz (Beach RV Park Santa Cruz)
Dag 24: Santa Cruz (Beach RV Park Santa Cruz) – Monterey (Saddle Mountain Ranch Rv and Campground)
Dag 25: Monterey (Saddle Mountain Ranch Rv and Campground)
Dag 26: Monterey (Saddle Mountain Ranch Rv and Campground) – Pismo Beach (Holiday RV park)
Dag 27: Pismo Beach (Holiday RV park)
Dag 28: Pismo Beach (Holiday RV park) - Los Angeles (Air BnB)
Dag 29: Los Angeles (AirBnB)
Dag 30: Los Angeles (AirBnB)
Dag 31: Los Angeles (AirBnB) – Amsterdam

Zit er heel misschien aan te denken 1 dag San Francisco er af te halen en die in Yosemite door te brengen... Aangezien ik dan nog steeds 1 hele dag in San Francisco over heb en de dag dat we naar Santa Cruz afrijden ook nog wel een ochtendprogramma in SanFran kunnen plannen.

Heel fijn om zo gerichte feedback te krijgen. In mijn uitgebreide reisplanning staan alle extra tips opgenomen, waarvoor dank.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest. :wink: Tuolumne Meadows ligt aan de oostkant van Yosemite; de meeste bezienswaardigheden liggen echter aan de westkant/in de vallei. Dus ik zou maar 1 nacht TM doen en minimaal twee nachten in de vallei nemen (een van de Pines campings). En als je wilt wandelen is dat nog niet echt ruim. Zie hier voor reserveringen in het park (en oefen een maand van te voren) en zie hier voor een kaart van het park. En zie ons 2015-verslag en 2013-verslag voor wandelingen in het park.
Je tijd voor Olympic NP is ruim, daar zou je wel een nacht minder kunnen doen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 nov 2016, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door ingrid14 »

Ipv een dag van SF weg te nemen zou je ook de volle dag Bend kunnen weglaten.

Van Lake Tahoe naar Yosemite zou je een ommetje langs Mono Lake kunnen doen of Bodie bezoeken (alhoewel dat een onverharde weg is en ik denk dat dat moeilijk is met een camper)

Een grote aanrader in Yosemite is het Panorama Trail. Daarvoor dien je wel de hikers bus te reserveren. Vertrekt om 8 u 30' aan Yosemite Valley Lodge. http://www.travelyosemite.com/things-to ... bus-tours/
Het Panorama Trail gaat van Glacier Point naar de vallei. (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/glacierhikes.htm)
Het zou dan wel mooi zijn als je 2 nachten op een camping in de vallei staat.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door dutch_in_seattle »

Marcopstal schreef:Je hebt aangegeven juni/juli. Het is aldus niet duidelijk wanneer je juist gaat. Ik zou in ieder geval starten met de route om te draaien en LA - Seattle te doen. Hoe later je het noordelijke deel doet hoe minder je nog last kan hebben van sneeuw en gesloten wegen in de noordelijke staten (en parken !)
Dat wilde ik ook net schrijven, maar je bent me voor. In juni is het helemaal niet ondenkbaar dat er in de Pacific Northwest nog sneeuw in de hogergelegen nationale parken en zo ligt. Mount Rainier is bijvoorbeeld pas in zijn geheel na Onafhankelijkheidsdag (4 juli) open, bijvoorbeeld Sunrise. (Paradise is het hele jaar open.) Als je van zuid naar noord rijdt, rijd je in feite "met het mooie weer mee".
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Old Faithful »

De route omdraaien zou inderdaad een goed idee zijn. Voor de watervallen in Yosemite geldt beter in juni dan juli en m.n. voor Mount Rainier N.P. geldt het tegenovergestelde. In Mount Rainier lag er op 10 juli 2008 nog volop sneeuw op de wandelpaden bij Paradise en Sunrise. De dag extra voor Mount Rainier is een goed idee. Voor wandelingen in Mount Rainier N.P. zou je kunnen kijken op de site van forumlid Henriëtte en haar man of op de site van de National Park Service. De Naches Peak Loop Trail is in mijn ogen beslist een aanrader.

Wil je tussen Mount Rainier N.P. en Portland niet naar Mt St Helens N.M.?

De wandeling naar Marymere Falls begint bij Lake Crescent en niet bij Lake Quinault, de wandeling naar Madison Falls begint aan de Hot Spring Road en die begint halverwege Lake Crescent en Port Angeles bij Lake Aldwel.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Knifeman »

Dank allemaal weer, dit is de leukste puzzel die ik aan het maken ben sinds ik een jaar of 7 was.

@Marianne: Ok, helder.

Dan wordt hij zo denk ik:

Dag 17: Lake Tahoe (Nevada Beach Campground) - Yosemite Park (Tuolomne Meadows)
Dag 18: Yosemite Park (Tuolomne Meadows) - Yosemite Park (Upper Pines)
Dag 19: Yosemite Park (Upper Pines) – Yosemite Park (Upper Pines)
Dag 20: Yosemite Park (Upper Pines) – San Francisco (Marin RV park)

Heel goede toevoeging, dank! Ik ga me eens verdiepen in de wandelingen en wij maken al de nodige kilometers te voet maar zullen dat ook zeker in het voorjaar gaan doen met de kleine op de rug.

Welke zou je er afhalen bij Olympic National Park. 1 nachtje minder Kalaloch (keuzes maken tussen al die mooie plekken is echt een hel…)

@Ingrid14:
- Bend is eruit: ik twijfelde hier ook al over, we kunnen daar ook gewoon een middag en ochtend(je) doorbrengen denk ik zo.
- Mono Lake is er in opgenomen vanaf nu: de route die ik wilde rijden kwam daar al nagenoeg langs dus leuke toevoeging.
- Panorama trail heb ik gepland tijdens onze dag in de upper pines.

@dutchinseattle
Jullie brengen me wel aan het twijfelen. En ik had zo in gedachten dat ik nog een teint mee kon pikken aan het einde van de reis. Het is nu steeds zekerder dat we +/- 1 juli vertrekken. Dan nog steeds andersom?

@Old Faithful
Ook al omdraaien… Ik ga hier niet onderuitkomen denk ik ;-)

Natches Peak Loop Trail is opgenomen in de planing

Mt st helens wilden we langs rijden met de camper vanaf Mount Rainier: of missen we dan echt iets geweldigs…?

Dank voor de correctie: helder. Kan de wandeling naar Madison Falls ook vanaf Fairholmes Camopground?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden 3 nachten bij Olympic NP en hebben ook nog tijd besteed aan een whalewatch tour, dus ik denk dat je met een nacht minder nog voldoende tijd hebt voor een goede indruk van het park. Mt St Helens hoeft niet veel tijd te kosten, maar ik zou zeker een bezoek brengen aan het visitor center.

En ja, ik denk ook dat het verstandig is om de route andersom te doen. Ik weet niet of je ons 2006-verslag al hebt bekeken; wij hadden in juli nog veel sneeuw op de wandelpaden in Mt rainier, Crater Lake en Lassen. Als het kan zou ik wel proberen om wat eerder te gaan; in juni zijn de vluchten een stuk goedkoper, en de watervallen in Yosemite mooier.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Old Faithful »

Knifeman schreef: Kan de wandeling naar Madison Falls ook vanaf Fairholmes Camopground?
Ik ken de camping niet. Het lijkt me wel wat ver. :wink:
Olympic.JPG
In een vorig bericht heb ik een link naar de site van de National Park Service gezet. Daar vind je ook kaarten van elk park.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door dutch_in_seattle »

Knifeman schreef:Jullie brengen me wel aan het twijfelen. En ik had zo in gedachten dat ik nog een teint mee kon pikken aan het einde van de reis. Het is nu steeds zekerder dat we +/- 1 juli vertrekken. Dan nog steeds andersom?
Als jullie pas in juli vertrekken, dan zou je in Seattle kunnen beginnen, maar toch denk ik dat LA-Seattle qua weer beter werkt. Juli (zeker de tweede helft van de maand) en augustus zijn doorgaans prachtig hier in Seattle, maar juni is echt "hit or miss" zoals ze hier zeggen: het kan prima uitvallen, maar ook vies tegenvallen. Ze hebben het hier in Seattle altijd over "June Gloom". Als je in het zuiden begint en naar het noorden rijdt, ben je pas eind juli of zo in de Pacific Northwest en dat zou het hier prachtig, bestendig zomerweer moeten zijn (of die kans is in ieder geval een heel stuk groter dan eind juni).

Veel plezier met je voorbereidingen!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Knifeman »

Wederom dank!
Algemene vraag: Weten jullie tot wanneer vroegboekkorting van kracht is bij camperhuur. Er stond mij iets bij dat dit rond half oktober eindigde…?


@Marianne

Heb jullie verslag gelezen inderdaad: zou graag in juni gaan maar werk laat dat (hoogstwaarschijnlijk) niet toe. Krijg daar maar geen uitsluitsel over en ben bang dat we dadelijk de vroegboekkorting wb campers mis gaan lopen dus in dat opzicht loopt de frustratie wel langzaam op…

Mount Helens staat op de kaart.

@Old Faithful

Dit had ik natuurlijk zelf ook makkelijk op kunnen zoeken…excuses.. Dan wordt het denk ik een andere hike: Ik ga de kaarten eens verkennen!

@dutch_in_seattle

Wij hadden zo in ons systeem zitten dat we aan het einde van de vakantie met een cocktailtje aan Venice Beach zouden zitten terwijl onze kleine in het hagelwitte zand aan het klooien was… Maar realiseer me dat dat een cocktail in Seattle ook niet verkeerd zal smaken

Ik ga weer aan de slag!
Knifeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 nov 2016, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Knifeman »

Dag allen,

e hebben de knoop doorgehakt: Van 30 juni tot 30 juli reizen wij in 2017 van Seattle naar Los Angeles. En nu is het tijd om de puntjes op de i te zetten en de handtekening onder de boeking te zetten.

Uiteraard zijn wij, zoals mogelijk meer van jullie, toch enigszins geschrokken van de uiteindelijke totale kosten van de reis. Daarom zijn we even kritisch aan het kijken naar de verschillende "extra kosten". Een voorbeeld hiervan is de "Supplemental Liability Insurance ($10/nacht, excl. tax)". We boeken het liefst de camper en alle bijkomende kosten bij ons reisbureau maar vroegen ons af of dit een gangbare prijs is. Gezien onze 25 dagen in een camper betekent dit weer 250 dollar bovenop de meer dan 6000 euro die deze reis al gaat kosten. Mijns inziens zou in dat geval ook alles "afgetikt" moeten zijn.

Hoor graag hoe jullie dit doorgaans regelen.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door Old Faithful »

Ik heb geen ervaring met campers. Bij autohuur is de SLI een verhoging van het verzekerd bedrag voor schade aan derden tot meestal $1.000.000. De wettelijke verplichte minimumbedragen verschillen van staat tot staat maar zijn (te) laag. Als dat voor campers ook zo is, zou ik die aanvulling niet willen missen.

Er komen ongetwijfeld nog reacties van forumleden die wel ervaring met het huren van een camper hebben. Waar willen jullie de reis boeken (en dus de camper huren)? Zij zouden je moeten kunnen vertellen of deze aanvullende verzekering al in de prijs is inbegrepen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Knifeman: Seattle - Los Angeles (juni/juli 2017)

Bericht door michelly »

Waar je wel op kunt besparen zijn de de persoonlijke en camperinventarissen. Wij hadden die niet genomen en zelf slaapzakken, handdoeken ed meegenomen. Ook kun je bij bijv. de Dollar Tree of de Walmart voor een appel en een ei wat serviesgoed, pannen ed kopen. Wij hadden dit zoveel mogelijk van thuis meegenomen.
Door meestal zelf te koken bespaar je veel. Ook zou ik zo min mogelijk dure commerciële campgrounds nemen, je hebt immers zelf al je voorzieningen bij en de locaties in de parken zijn veel beter.

Camperhuur is nou eenmaal duur. Heb je misschien wel eens overwogen om te reizen met auto en tent?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer