Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Bianca89 »

Hallo allemaal,

In 2015 hebben mijn vriend en ik met behulp van dit forum een prachtige reis gemaakt door ZW-Amerika. Nu zijn we aan het kijken voor de vakantie van volgend jaar, om weer richting Amerika te gaan.
Vorig jaar hebben we een auto gehuurd, dit jaar willen we het waarschijnlijk met een camper doen.

Nu hebben we goedkope tickets gevonden met vliegen op Las Vegas, daarom heb ik dit als start- en eindpunt genomen. Tickets naar bijv. Salt Lake City zijn in de periode dat wij willen 2x zo duur.
We kunnen maximaal 3 weken op vakantie, en gaan rond 24 juli weg.

Ik heb nu deze reis in elkaar gepuzzeld, wat vinden jullie ervan? Miles en reistijden zijn indicaties, nog niet gezocht naar overnachtingsplekken (eerst de route maar eens). Ik snap ook dat de tijden niet kloppen, omdat we tussendoor zullen stoppen op mooie plekken en wandelingetjes zullen maken.

1. Thuis - Las Vegas
2. Las Vegas – Kolob Canyons (177 mi, 3u17) - Cedar Break NM (50 mi, 50min)
3. Cedar Break NM - Salt lake City (248 mi, 3u31min)
4. Salt lake City – craters of the moon (266 mi, 3u58min)
5. Craters of the moon – Grand Teton (183mi, 3u31min)
6. Grand Teton - yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone – Glacier NP (393 mi, 6u21min)
10. Glacier NP
11. Glacier NP - ?
12. ? - Rocky Mountain NP
13. Rocky Mountain NP
14. Rocky Mountain NP – Aspen (via Independence Pass?) (198 mi,4u24min
15. Aspen – Arches (235 mi, 3u35min)
16. Arches
17. Arches - Moab
18. Moab – Canyonlands NP (45 mi, 1u2min)
19. Canyonlands NP – Grand Staircase-Escalante NP
20. Grand Staircase - Vegas
21. Las Vegas - naar huis

- Glacier NP ligt wat verder weg van de route, toch zie ik hem vaak terugkomen. Het lijkt me ook een prachtig park. Is het de extra km's waard, kan die op een andere manier beter in de reisplanning?
- Tussen Glacier NP en RMNP zit nog een gat, wat past hier mooi tussen?
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Hans B »

Als je het doet zoals je het hebt opgeschreven moet je daar geen spijt van krijgen.
Het kan, maar zoals je zelf al schrijft Glacier - RMNP worden twee lange reisdagen.
Glacier is zeker een prachtig park.

Ik weet niet of je van plan bent nóg een keer naar de VS terug te gaan.

Je zou dan Glacier kunnen betrekken bij een rondje meer door Canada.
Seattle - Glacier - Canadese Rockies - Seattle of zoiets.

Een rondje zonder Glacier maakt het wel zo rustig.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het heel mooi, alleen zou ik Glacier vergeten. Voor 1 dag zou ik niet al die extra mijlen maken. Ik weet ook niet waar die 6 u 21 op is gebaseerd; je kunt in Yellowstone ook nog aardig wat reistijd hebben.
Voor Yellowstone zou een extra dag wel mooi zijn, en voor GT ook.
Voor Moab zou een dag minder wel kunnen of bedoel je met Canyonlands het Needles-deel? En wat bedoel je precies met Grand Staircase Escalante?
Tussen Aspen en Moab kun je naar het Colorado NM. En vergeet niet om via de UT128 te rijden. Zie voor beide (en ook voor de UT95) ons 2013-verslag.

Marianne
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Bianca89 »

Hallo!

Alweer een hele tijd verder, en na een periode waarin we niet zeker wisten of de reis door zou gaan, hebben we nu pas geleden besloten toch die kant weer op te gaan! Laat om te reserveren, daar zijn we ons bewust van, maar dan moeten we maar wat minder te wensen hebben :).
We hebben ons afgelopen tijd meer verdiept in de regio, en zijn tot de volgende reis gekomen (kilometers zijn een grove indicatie ahv google maps met de bijhorende tijd (is dus rechtsstreeks). Vind het prettig dit als indicatie te hebben hoe lang we minimaal, als we in één ruk doorrijden, onderweg zijn)

1. Keulen - Las Vegas (downtown)
2. Las Vegas - via Kolob Canyons - Cedar Break NM (285 km (3u18m) en 94 km (1u))
3. Cedar Break NM - via Timpanogos Cave National Monument - Salt Lake City (400 km (3u22m))
4. SLC
5. Salt Lake City - Via lava hot springs - Craters of the moon (492 km (5u26m))
6. Craters of the moon - Idaho Falls (209 km (3u6m))
7. Idaho Falls - North Yellowstone (Gardiner) (445km (4u50))
8. North Yellowstone
9. North Yellowstone - West Yellowstone
10. West Yellowstone
11. West Yellowstone - Grand Teton (210 km (2u54m))
12. Grand Teton
13. Grand Teton - Flaming Gorge (387 km (4u15m))
14. Flaming Gorge - Colorado national monument (318 km (4u19m))
15. Colorado national monument - via dewey, de 128 - Moab (Arches)(168km (2u19m))
16. Moab (Arches)
17. Moab (Arches) - via Dead horse point state park en Island in the Sky - Canyonlands (65 km (1u))
18. Canyonlands - via Little Egypt - Capitol Reef NP (247km (2u30m))
19. Capitol Reef NP, via Escalante River Trailhead - Las Vegas (strip) (537km (5u5m))
20. Las Vegas
21. Las Vegas
22. Las Vegas - Keulen Terugvlucht: 13:45

Vraagjes:
- Google maps stuurt me van Idaho Falls naar North Yellowstone langs West Yellowstone, via Bozeman. Ik neem aan dat je bij West-Yellowstone ook gewoon het park in kunt en dan door het park heen naar North Yellowstone kunt rijden, naar de overnachtingsplek (met, afhankelijk van de tijd, alvast wat tussenstops in het park)?

- De nacht extra in Moab: Wellicht voldoende om hier een nacht/dag minder te zijn, maar ik had nog een dag 'over' Heb ik hier een goede keuze in gemaakt, of kan ik deze dag beter op een andere plek zetten? (Salt Lake City? Of zoals ik in de eerste route er wel in had staan, ook Rocky Mountain NP en Aspen erbij halen?)

- Bewuste keuze van LV nog een paar nachten op het einde, om lekker even bij te komen en te genieten samen. Een nacht minder zou hier ook prima kunnen, als we deze nacht veel beter ergens anders voor in kunnen zetten.

Graag hoor ik jullie advies!
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 522
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Robbie&Irene »

-Googlemap kijkt naar de huidige wegsituatie en als die gesloten is bijv. door sneeuw dan zoekt deze een alternatief.
-Dag 18 Canyonlands --> Little Egypt--> Capitol Reef Np is wel een stuk verder dan 247 km! Je rijdt dan ook langs Goblin Valley SP. Daar zou ik ook zeker langsgaan.
- Je LV dagen zou ik lekker zo laten staan, zodat je echt nog even kan relaxen na zoveel reisdagen. Deden wij ook steeds de afgelopen 3 jaar en we
vonden het heerlijk!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door ingrid14 »

In Google Maps kan je een vertrekdatum ingeven. Als je daar vb 03-07 aanduidt dan stelt Google Maps de weg door het park voor.

Wat fijn dat jullie Craters of the Moon gaan bezoeken, ik vind dit een geweldig park.

Op dag 13 zou je ook nog Dinosaur NM kunnen bezoeken bij Vernal.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van SLC. Ik zou de volle dag daar weglaten en toevoegen bij Capitol Reef.
Zoals je het nu hebt, ben je met Little Egypt en Goblin Valley (eventueel ook Little Wild Horse Canyon) bijna de hele dag kwijt.
De volgende dag heb je ook een behoorlijke rit gepland dus blijft er weinig tijd voor Capitol Reef.

Je tijd voor Moab zou ik zo houden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Hans B »

Bedenk dat je met de camper een stuk meer tijd nodig ent dan in een auto.
Als je op dag 2 je camper krijgt, ga er dan maar vanuit dat je zeker niet vóór de middag weg bent.
Dan moet je de koelkast nog vullen, een Walmart bezoekje kost je de eerste keer ook zeker 2 uur.
Dus of je Cedar Breaks haalt is nog maar de vraag.

Ik ben vandaag 27 maart om 1000 vanuit Las Vegas vertrokken en was om 1230 in St. George (herstel 1330, want je verliest een uur), verder rij ik niet de max.speed, maar iets van 55mph.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ga je met een camper? Zo ja dan zou ik kijken of je niet nog een plekje in het park kunt vinden. Ook als je met de auto bent zou je kunnen kijken of er iets vrij is in het park.
Als je niet kampeert kun je niet in Canyonlands overnachten.

Marianne
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Bianca89 »

Plannen om met de camper te gaan, zijn inmiddels toch veranderd naar weer een reis met de auto.

Bedankt voor de tips! Ga er vanavond nog even weer naar kijken.
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Bianca89 »

Martin & Marianne schreef:Ga je met een camper? Zo ja dan zou ik kijken of je niet nog een plekje in het park kunt vinden. Ook als je met de auto bent zou je kunnen kijken of er iets vrij is in het park.
Als je niet kampeert kun je niet in Canyonlands overnachten.

Marianne
In welk park bedoel je precies?
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

O, dat was lekker duidelijk. :wink: Ik bedoelde Yellowstone. Ik zou regelmatig eens checken of daar iets vrij is/komt.

Marianne
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Bianca89 »

Ja, dat is een goed idee!
Gisteren al een beetje rond gekeken voor overnachtingen, maar jeee, ook in de omgeving van yellowstone tommy dat goed aan zeg! Niet de goedkoopste plek om te blijven.. ;-)
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn in Yellowstone voldoende betaalbare mogelijkheden. Voor iets meer dan 100 dollar kun je al iets vinden.

Marianne
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Bianca89 »

Hoi allemaal!
Inmiddels ben ik weer wat verder met de planning. De planning verder gefinetuned, auto gereserveerd, veel hotels geboekt (allemaal nog te annuleren, mocht ik wat beters vinden of nog wat willen wijzigen).

1. Keulen - LV
2. LV - via kolob Canyons - Ceader Break NM (overnachting Cedar City)
3. Cedar City - via Timpanogos Cave NM - Salt Lake City (overnachting SLC)
4. SLC - via Lava hot springs - Twin Falls (overnachting Twin Falls)
5. Twin Falls - via craters of the moon - Idaho Falls (overnachting Idaho Falls)
6. Idaho Falls - via ingang West-Yellowstone, door het park - North Yellowstone (overnachting Cooke city)
7. North Yellowstone (Cooke City)
8. North Yellowstone - via het park - West Yellowstone (overnachting Island Park)
9. West Yellowstone (Island Park)
10. West Yellowstone - Grand Teton (overnachting Jackson)
11. Grand Teton (Jackson)
12. Grand Teton - Flaming Gorge NM (overnachting Vernal)
13. Flaming Gorge - Dinosaur NM - Colorado NM (overnachting Grand Junction)
14. Colorado NM - Arches (Moab)
15. Arches (Moab)
16. Arches - via Dead horse SP - Canyonlands (Island in the sky-gedeelte) (overnachting ?? Monticello? nog een nacht in zelfde hotel als moab? Hanksville? Hite?
17. Canyonlands - via Goblin Valley SP, evt. Little Egypt, Little wild horse canyon - Capitol Reef NP
18. Capitol Reef NP
19. Capitol Reef - LV (Casione Royale)
20. LV (Casione Royale)
21. LV (Casione Royale)

Overnachting bij 12: Vernal: is dat handig? Flinke reistijd zo. Kan ik hier niet beter aan het noorden van het park gaan zitten (Green River bijv.) en dan de volgende dag Flaming Gorge aandoen? Wat zouden jullie doen?
Wat is voor nacht 16 een handige overnachtingsplek? Hier kom ik nog niet zo goed uit..

Hotels die er achter staan zijn geboekt, allemaal nog gratis te annuleren. (alleen nacht 16 en 17/18 nog niet)
In parken is niet veel meer te vinden, of is heel duur. Overnachtingen bij Yellowstone ben ik nog niet heel enthousiast over, maar dit is nog betaalbaar (North €258,- voor 2 nachten, West €275,- voor 2 nachten.. Dichterbij kan ik niet voor minder dan 400,- vinden en dat vind ik te veel).

Verder nog dingen bij deze route die ik vergeet, of die onlogisch zijn? Heb het allemaal ingevoerd in google maps, maar zal vast nog het een en ander over hoofd zien :).
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou regelmatig blijven kijken voor Yellowstone, dat moet echt een stuk goedkoper kunnen in het park dan 200 per nacht. Zie hier voor de tarieven van de verschillende lodges. Kijk waar je wilt zitten en check dat dagelijks. Annuleren kan tot 30 dagen van te voren, dus tot 30 dagen voor aankomst blijven kijken, dan is de kans het grootst dat er iets vrij komt.
Voor Canyonlands, Island in the Sky ligt Moab het beste (zie de kaart van het park op http://www.nps.gov/cany). Maar als je via de UT95 wilt rijden zou je ook naar Monticello kunnen gaan. Wij deden dat zo in 2013, zie daarvoor ons reisverslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Old Faithful »

Bianca89 schreef: 16. Arches - via Dead horse SP - Canyonlands (Island in the sky-gedeelte) (overnachting ?? Monticello? nog een nacht in zelfde hotel als moab? Hanksville? Hite?
Als je via Ut-95 wilt rijden kun je overnachten in Monticello, zoals Marianne oppert. Dat is waarschijnlijk goedkoper dan Moab. Als je via Ut-24 wilt rijden, zou je ook kunnen kijken naar Green River (aan de I-70, niet aan de I-80)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Overnachting bij 12: Vernal: is dat handig? Flinke reistijd zo. Kan ik hier niet beter aan het noorden van het park gaan zitten (Green River bijv.) en dan de volgende dag Flaming Gorge aandoen? Wat zouden jullie doen?
Wat is voor nacht 16 een handige overnachtingsplek? Hier kom ik nog niet zo goed uit..
Dat is prima te doen. Je hoeft toch niet persé vroeg in Vernal aan te komen.

Vergis je overigens ook niet in de rit Idaho Falls - West Yellowstone - Cooke City, dat is ook een flinke rit met kans op wildlife files in Yellowstone zelf.
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Bianca89 »

Bedankt voor alle reacties! Ga er weer goed naar kijken en neem alles mee in de planning!
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Bianca89
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:50
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Nederland

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Bianca89 »

Old Faithful schreef:
Bianca89 schreef: 16. Arches - via Dead horse SP - Canyonlands (Island in the sky-gedeelte) (overnachting ?? Monticello? nog een nacht in zelfde hotel als moab? Hanksville? Hite?
Als je via Ut-95 wilt rijden kun je overnachten in Monticello, zoals Marianne oppert. Dat is waarschijnlijk goedkoper dan Moab. Als je via Ut-24 wilt rijden, zou je ook kunnen kijken naar Green River (aan de I-70, niet aan de I-80)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Wat is mooier qua omgeving, wat raad je aan? Ut-95 of Ut-24?
2017: Zuid/Noord-Westen
2015: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bianca89: noord-west USA rondje Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

De Ut-95. Zie ook dit topic.
Wij reden hem in 2013, misschien heb je iets aan ons verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer